גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תג מחיר: טיגואן מודל 2019 מרשים, אבל יקר

הטיגואן מודל 2019 מגיע עם מנוע 1.5 טורבו ושלדה משודרגת ושומר על העיצוב המתנשא של קודמו ● המרחב הפנימי מרשים והשלדה הגרמנית מהוקצעת, אבל המחיר ממשיך לזחול כלפי מעלה

פולקסווגן טיגואן / צילום: יחצ
פולקסווגן טיגואן / צילום: יחצ

אין זה סוד שמחירי הרכב החדש בישראל הם מהגבוהים בעולם. ממש בצמרת. האזרח הישראלי משלם על המשפחתית או רכב הפנאי שלו כפול כמעט מעמיתו בארה"ב וכ-40% יותר מהממוצע באיחוד האירופאי. במונחים של משכורת ממוצעת, הפערים גדולים אפילו יותר וזה עוד לפני שהזכרנו חבילות מימון ואחריות ידידותיות יותר לכיס, שמהם נהנים הלקוחות בחו"ל.

זה היה נכון לפני עשר ועשרים שנה וזה נכון גם היום. אבל אם נדמה לכם, שבשנה-שנתיים האחרונות המחירים החלו לזחול מעלה בקצב הולך וגובר, אתם לא טועים.

תרמו לכך, בין השאר, שני סבבים של עדכוני מס ירוק, שיצרו העלאה רוחבית במס הקניה הריאלי; עלייה במפרט התקני המקובל של כלי הרכב החדשים בישראל, בעיקר בתחום מערכות הבטיחות ועזרי הנהיגה המתקדמים; ונטייה די גורפת של היצרנים והמשווקים להעלות מחירים כדי לפצות על גידול בעלויות הסביבתיות, על השחיקה ברווחיות ועל הצורך בהנחות הולכות וגדלות לחברות הליסינג. סביר להניח, שאם השקל היה נחלש משמעותית, הקפיצה במחיר הייתה עוד יותר מוחשית.

לפני כשנתיים וחצי, בחנו כאן לראשונה את הטיגואן 1.4 טורבו, שקמפיין ההחדרה שלו התהדר אז במחיר התחלתי אגרסיבי של 165 אלף שקל לדגם הבסיס. במחירון העדכני של החברה עדיין מופיע, תיאורטית, דגם בסיס שעולה 172 אלף שקל אבל אין לו כל זכר בקמפיין הרשמי העדכני לגרסת ה-1.5 המחודשת, שמקדם גרסה עם רמת גימור גבוהה יותר ומחיר בסיס של 195 אלף שקל.

פולקסווגן טיגואן

בידול מבני הדודים העממיים

להגנת פולקסווגן נאמר, שמעצבי החברה עשו עבודה די יעילה בהקניית מראה פרימיום לטיגואן וביצירת בידול חיצוני מבני-דודיו העממיים לפלטפורמה, סקודה קארוק וסיאט אטקה. הוא ארוך מהם בכ-13 סנטימטר, גבוה יותר ב-2 סנטימטר וניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3 סנטימטר. על הכביש הוא נראה כמו "מיני טוארג" עם חרטום רחב, גריל עם קווים רוחביים עטויי כרום, פרופיל צד רבוע שמדגיש את הממדים הנדיבים, זנב זקוף וחישוקים מעוצבים עם צמיגים שמנמנים. אין בעיצוב הזה שום תעוזה או מקוריות אבל הוא מצליח לשקף את רוח העיצוב הייקי, הסולידי והמתנשא, שכה חביב על מעריצי המותג.

כפי שרומז העיצוב החיצוני דמוי התיבה, תא הנוסעים הוא אחד המרווחים בפלח. המושב האחורי יכול לאכלס שלושה מבוגרים ממוצעי קומה עם שפע של מרחב לרגליים, לכתפיים ולראש, המושבים הקדמיים רחבים וידידותיים לגב של נוסעים בכל גודל ומשטחי הזכוכית הגדולים בדלתות ובחזית משרים אווירה אוורירית ומוארת. את החבילה המשפחתית משלים תא מטען שטוח ושימושי בנפח מאסיבי של 615 ליטר, כמעט 25% יותר מהתא של אטקה וקארוק. קפלו את מסעד המושב האחורי וקיבלתם רכב אידיאלי למסעות שופינג לאיקאה.

האבזור התקני בגרסה הבכירה די מכובד לקטגוריה וכולל בין השאר ריפוד עור תכליתי, צמד מושבים קדמיים חשמליים, פתיחה חשמלית לתא המטען, לוח מחוונים מבוסס LCD, פתיחה והתנעה ללא מפתח וכמובן מערך עדכני ומקיף של מערכות סיוע לנהג. אבל במחיר הבסיס לא מקבלים משום מה מפת ניווט דיגיטלית, שמשולבת בלוח המחוונים (יש ווייז מקומי במערכת המולטימדיה מהתקנה מקומית) ואם תחשקו בגג שמש פנורמי הוא יוסיף 15 אלף שקל למחיר. ומתי סוף סוף ייפטרו הגרמנים מההרגל לגבות אלפי שקלים אקסטרה על צבע מטאלי?

חדירה קלה של רעשי רוח

כראוי לרכב שמיוצר במפעל הדגל של פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה, רמת הגימור מכובדת ואינה נופלת מזו של האחות אאודי עם שפע של משטחי דיפון רכים, תחושה מוצקה בידוד רעשים יעיל, למעט חדירה קלה של רעשי רוח מעל 120 קמ"ש.

החידוש המרכזי ב-2019 הוא החלפת מנוע ה-1.4 טורבו בנזין היוצא במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין. אמנם אותו הספק (150 כ"ס), אמנם רק 100 סמ"ק יותר, אבל ההבדל בהחלט מורגש בנסיעה יום יומית. מנוע ה-1.5, בו כבר פגשנו לא אחת, מספק כוח זמין יותר בטווח רחב יותר של סל"ד ודחף טורבו חלק ונמרץ בעליות ארוכות ובעקיפות מזדמנות.

התאוצה האובייקטיבית די מתונה, כ-9.2 שניות מאפס ל-100, אבל הרכב צובר מהירות רצינית ללא מאמץ מהיר ומי שיאבד ריכוז ימצא את עצמו משייט ללא קושי 30-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת על הכביש המהיר. ביחד עם המנוע החדש מגיע גם דור ביניים חדש של תיבת ה- DSG עם לוגיקה משופרת, שמנטרלת היטב את ה"באגים" המוכרים של הגרסאות הקודמות של התיבה כגון נדידת הילוכים קופצנית בתגובה לפקודות רגל לא החלטיות.

על הכביש הטיגואן מייצג נאמנה את האופי הגרמני של המותג. גם עם הנעה קדמית בלבד (הנעה כפולה מגיעה רק בדגם ה-2 ליטר היקר) היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מרשימה ותנודות הגוף מרוסנות היטב בפניות. ההיגוי נעים ומאוזן אם כי לא חד או ספורטיבי - דגם ה-2 ליטר מרגיש יותר מושחז - הבלמים נושכים ונטולי דעיכה ושיכוך הזעזועים נוטה להיות נוקשה יותר מזה של האחיות לבית סיאט/סקודה אבל עדיין מספק נוחות סבירה בהחלט על אספלט ישראל לא מתוחזק. על נהיגת שטח כהלכתה אין מה לדבר אבל מרווח גחון סביר מאפשר דילוג די קליל על מדרכות גבוהות ללא חשש מגריסת הגחון.

כאמור, טיגואן 1.5 ליטר טורבו ברמת הגימור הגבוהה מציב את הרף על 195 אלף שקל, לפני גג חשמלי וצבע מטאלי. זה מחיר די שאפתני לא רק ביחס לרף המחיר בפלח אלא גם ביחס לאחות אטקה, שברמת הגימור הגבוהה FR, עם אותו מנוע, אך בלי ריפוד עור, עולה כמעט 30 אלף שקל פחות. אם אתם חובבי מרחב ושטח הטענה, סקודה קודיאק גדולה משמעותית, עם אותו מנוע ורמת גימור מכובדת, עולה לא הרבה יותר. אבל לפולקסווגן יש את החסידים הנאמנים שלה ואם לוקחים בחשבון, שזהו כמעט המחיר של אאודי Q2 קטנטנה עם אותו מנוע, כנראה שזה תמחור הגיוני בערך. 

חלק מהמתחרות

סובארו פורסטר ספורט

גרסת הספורט הבכירה והמאובזרת היטב של סובארו פורסטר עולה 200 אלף שקל. הממדים גדולים מאלה של הטיגואן, בסיס הגלגלים דומה ותא המטען מכיל 520 ליטר. המנוע הוא 2.5 ליטר נטול טורבו, שמייצר 182 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. כבונוס מקבלים הנעה כפולה עם יכולת שטח רצינית

סובארו פורסטר ספורט / צילום: יחצ

מיצובישי אאוטלנדר

גרסת העלית הבכירה של מיצובישי אאוטלנדר הוותיק עם ריפוד עור, מושבים וגג חשמליים ומערך בטיחות עדכני, עולה 200 אלף שקל. ההנעה בגרסה הזו כפולה, מערך המושבים מתואם לחמישה מבוגרים פלוס שני ילדים והמנוע הוא 2 ליטר בנזין ללא טורבו, שמייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה

מיצובישי אאוטלנדר  / צילום: יחצ

מאזדה CX5

גרסת פרימיום 2 ליטר של מאזדה CX-5 עולה 192 אלף שקל ומציעה תא נוסעים מאובזר היטב עם ריפוד עור במושבים החשמליים ובגג. לדור האחרון יש גם חבילת מערכות בטיחות מתקדמת. המנוע הוא 2 ליטר ללא טורבו, הוא מייצר 165 כ"ס ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-10.2 שניות בסיוע תיבה בת שש מהירויות

מאזדה CX5/ צילום: יחצ

עוד כתבות

יותם דהאן. סיור פואטי-אקולוגי / צילום: אנטולי מיכאלו

מיודפת וכליל ועד "העיר האבודה": מכירים לעומק את הגליל המערבי

סדרת טיולים בגליל המערבי בהובלת מורי דרך מקומיים ● כל אחד מהם יביא פן אחר של האזור

השלט של קניון שבעת הכוכבי / צילום: כדיה לוי, גלובס

דווקא בבלאק פריידיי? הקניונים שישתתפו בפיילוט וייפתחו כבר היום

הקניונים באם הדרך, שבעת הכוכבים, קניון שרונים, לב המפרץ, ארנה נהריה, קניון מבנה נוף הגליל ועוד יוכלו להיפתח מיידית בהתאם להוראות הממשלה

חניית קניון ריקה. לקניונים רבים שנקנו עם משכנתאות לעשר שנים יש יותר חובות מהכנסות / צילום: Shutterstock

ארה"ב: המגפה מתפשטת, וקניונים עותרים לפשיטת רגל או נסגרים

שוכרים רבים שהמכירות שלהם חלשות ימשיכו לפגוע במגזר הקניונים גם אחרי הקורונה

הצפות בגוש דן / צילום: מתוך יוטיוב

הצפות ברחבי הארץ: כיבוי והצלה חילצו לכודים, נזק כבד לתשתיות ורכוש

עד לשעות הצהריים המוקדמות, טיפלו כוחות הכיבוי וההצלה ב-140 אירועי הצפות, הכוללים בתים, מרתפים, חניונים תת קרקעיים ורכבים

היועמ”ש, ד”ר אביחי מנדלבליט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מנדלבליט לבג"ץ: יש להוציא צו על תנאי ולחייב את השר אוחנה למנות מפכ"ל

היועמ"ש אביחי מנדלבליט חזר על עמדתו בבג"ץ נוסף למינוי מנכ"ל קבוע לפיה - "הסכמות ומחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינוי קבע"

פרופ' אסף אברהמי / צילום: ינאי יחיאל

"אנחנו חווים קושי אצל הלקוחות שלנו, עשרות אלפי עסקים בינוניים וקטנים"

פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חברת חשבשבת, מסביר מאילו טעויות כדאי להימנע, במיוחד בימי קורונה

אייל מליס / צלם: אוריה תדמור

מנכ"ל תנובה: "איבדנו מחזור מכירות של 350 מיליון שקל"

המנכ"ל אייל מליס אולי רצה להבהיר שתנובה לא נהנית מבוננזה ברווחים בתקופת הקורונה כפי שנהנות רשתות קמעונאות המזון, אך בפועל תנובה תסיים את 2020 עם צמיחה במכירות, והעלייה בפעילות הקמעונאית שלה קיזזה את הירידות במכירות שלה לשוק המוסדי

בניין בית הדין הרבני הגדול בירושלים / צילום: יוסי זמיר

תמיכה כלכלית של ההורים אינה מקנה להם זכויות יתר בדירה

הורי הבעל העבירו בכל חודש תמיכה כספית לבני הזוג ● בית הדין הרבני הגדול קבע כי ההעברה לא נועדה בהכרח לכיסוי המשכנתה, אלא כמתנה לבני הזוג

דליפה במיכל דלק של קצא"א / צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

דליפה במיכל דלק של קצא"א: תושבי אשקלון הונחו להישאר בבתים

דליפה בגג מיכל דלק בנפח של 100 אלף קו"ב של חברת קצא"א, שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים, העירה את תושבי אשדוד ואשקלון עם ריחות כבדים של דלק ואף דיווחים על מיחושים פיזיים

אתר שאיבת נפט באיראן / צילום: ראהיב הומוודני, רויטרס

גורמי מודיעין לניו יורק טיימס: ישראל אחראית לחיסול אבי תוכנית הגרעין האיראנית

לפי הניו יורק טיימס, שלושה גורמי מודיעין אמרו כי ישראל אחראית לחיסולו של פחריזאדה, וכי לא עדכנה את הממשל האמריקאי טרם הפעולה ● מפקד משמרות המהפכה הבטיח כי איראן תנקום על כל פגיעה באנשיה

פנינה קרן / צילום: תמונה פרטית

עכשיו יותר מתמיד: גם המנהלים צריכים פסק זמן

מנהלים בכל הרמות ולאורך כל שדרת הארגון מתמודדים בתקופה האחרונה עם קשיים מורכבים יותר • איך מתמודדים עם האתגרים שמציב משבר הקורונה לשדרה הניהולית ● ניהול וקריירה, מדור חדש

דרור פויר / צילום: יונתן בלום

מה בעצם הייתה הבעיה של הממשלה לפתוח את המוזיאונים מההתחלה?

ברור שמדובר בהחלטה על רקע לא בריאותי. במוסדות התרבות עדיין מקפידים על שקט. וה"ששש" הוא זה שמפריע להם

ביטקוין צ'יינג' בתל אביב / צילום: כדיה לוי

תיקון חד: מחיר הביטקוין צנח בכ-3,000 דולר בתוך יממה אחת

ביממה האחרונה נרשמו מימושים גדולים של החזקות ביטקוין בבורסות הקריפטו, ומחיר המטבע הדיגיטלי ירד בכ-12% ● אתמול הגיע הביטקוין עד לרמה של כ-19,390 דולר - מחירו הגבוה מאז דצמבר 2017, וקרוב לשיא של כל הזמנים

מבצעי בלאק פריידי / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

בלאק פריידיי מגיע ואלו המניות שעשויות ליהנות בגדול מחגיגת הרכישות ברשת

חגי הקניות של נובמבר מגיעים לשיא בסופ"ש הקרוב ● איך הם צפויים להיראות בצל הקורונה ולאלו מניות כדאי לשים לב במיוחד?

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ועדת הבדיקה לרכש הצוללות טרם התחילה וחברת צוות אחת הוחלפה

חברת הצוות יעל גריל לא תשב בוועדת הבדיקה, שכן היא שימשה בתפקידים רשמיים במשרד הביטחון בתקופת רכש הצוללות כפי שחשף העיתונאי אראל סג"ל ● את גריל תחליף ישראלה פרידמן, אשר כיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון

חנויות סגורות בקניון דיזנגוף סנטר. סגר סבב ב' / צילום: כדיה לוי, גלובס

פארסת הקניונים הגדולה: כך יוחלט בחצות מי ייפתח מחר

בשעה 23:59 צפויה להסתיים ההרשמה להגרלה שתקבע מי הם הקניונים שזכאים להיפתח מחר בבוקר במסגרת הפיילוט שקבע קבינט הקורונה ● אותם תשעה זוכים מאושרים יקבלו גושפנקא מהממשלה לציין מחר את חגיגות הבלאק פריידי למרות הגבלות הקורונה

דואר ישראל. ממתינים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הקורונה פגעה קשה בדואר ישראל: הפסד של 68 מיליון שקל ברבעון

הכנסות ברבעון השלישי ירדו ב-11% ● ההפסד בתשעת החודשים הראשונים הסתכם ב-230.7 מיליון שקל, לעומת רווח בתקופה המקבילה ● היו"ר חזי צאיג: "רואים התחלה של התאוששות בעקבות התגברות הקניות אונליין"

אופירה אסייג / צילום: רונן אקרמן יח"צ

הכללים הבסיסיים נשכחו. ואז הגיעה אופירה אסייג

תקשורת המיינסטרים נכנעה ברובה לסטנדרטים עיתונאיים רופסים והתרגלה להנהן לראשים מדברים שמדקלמים דפי מסרים ● השפה הבוטה שלה אולי מטעה, אבל אסייג עובדת בשביל הצופים

עסק משפחתי / צילומים: יונתן בלום, ארכיון משפחת שטראוס, שי יחזקאל, אמיר מאירי, Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

משטראוס ועד ורטהיימר: איך מתמודדות המשפחות העשירות בישראל עם שאלת הירושה

במשפחת שטראוס ידעו שעפרה היא היורשת כבר כשהייתה בת שבע, במשפחת ורטהיימר מממשים את כל הנכסים ובמשפחת קרסו כבר הגיעו לביהמ"ש ● השלב שבו אימפריה משפחתית צריכה לעבור לבני הדור הבא מעסיק לא רק את הנוגעים בדבר, אלא גם מומחים וחוקרים

נדב פרי / צילום: איל יצהר

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד: נדב פרי לא יכול לשמש פרשן פוליטי

לדברי הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, נדב פרי, המכהן כיום כסמנכ"ל רגולציה וקשרי חוץ בדלק קידוחים, איננו יכול לשמש פרשן פוליטי בתאגיד ●  "מצב בו בשעה 20:00 הוא ישמש כפרשן פוליטי ובשעה 11:00 יתראיין כדובר חברת דלק במסגרת תחקיר כזה או אחר - הינו לא תקין בלשון המעטה"