גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדרך אל האקזיט כבר לא עוברת דרך הרכב האוטונומי

טרנד המכוניות ללא נהג נדחה למועד לא ידוע, אך 3 אירועים שנערכו בשבועות האחרונים מפזרים חלק מהערפל מעל עתיד התחום • מה גרם ליו"ר סקודה להתלהב בת"א, אילו מסרים היו חבויים בכנס המשקיעים של מובילאיי, והאם הענף בחר צד בסכסוך בין המעצמות?

אמנון שעשוע / צילום: אינטל, Walden Kirsch
אמנון שעשוע / צילום: אינטל, Walden Kirsch

העתיד של ענף האוטו-טק הישראלי, רגע לפני העשור החדש, מעורפל מתמיד. הפעילים בתחום מסכימים שהחזון של רכב ללא נהג מייצור מסחרי המוני, שדחף בשלוש-ארבע השנים את התעשייה קדימה והביא לה השקעות של מיליארדים, נדחה למועד בלתי ידוע.

עם זאת לכולם די ברור שלתעשיית הרכב הממוסדת יש כיום אתגרים הרבה יותר גדולים ודחופים, למשל עמידה בדרישות הפליטה והרגולציה, מלחמת הסחר והשגת משאבים לייצור רכב חשמלי.

מצד שני די ברור שכלי הרכב הסדרתיים החדשים, שיירדו בשנים הקרובות מפסי הייצור, יצוידו בהרבה טכנולוגיה מתקדמת כדי לשמור על תחרותיות ולעמוד בדרישות הרגולציה. אין ספק גם שתעשיית הרכב חייבת לפתח מקורות חדשים ליצירת הכנסות כדי לפצות על התפוצה ההמונית של כלי רכב חשמליים. בשורה התחתונה ההזדמנויות בהחלט קיימות, אף שנתיב ההתקדמות אינו ברור.

שלושה אירועים חריגים שהתקיימו בשבועות האחרונים, שניים מהם דווקא בישראל, שופכים אור על תמונת המצב של הענף בשנים הקרובות.

1. הנאום הציוני של מנכ"ל סקודה

האירוע הראשון היה מסיבת עיתונאים של מנכ"ל סקודה, ברנרד מאייר, שנערכה במקביל לתערוכת Smart Mobility. בחדר ישיבות קטן בתל אביב ניצב מי שאחראי על מותג מרכזי בקונצרן פולקסווגן, שהכנסותיו השנתיות ב-2018 הסתכמו ב-17.4 מיליארד אירו, הודות למכירה של כ-1.25 מיליון כלי רכב ב-140 מדינות.

מאייר נשא נאום ציוני נלהב באוזני עיתונאי רכב וכלכלה בכירים מהעולם. הוא דיבר על יכולת ההמצאה הבלתי נדלית של ענף האוטו-טק הישראלי ועל הדרייב יוצא הדופן להצלחה ולחדשנות, שסקודה מוצאת כאן. הוא סיפר על תוכניות לבצע הטמעה מואצת של טכנולוגיות מתוצרת ישראל במערך הייצור, הניהול והפיתוח העולמי של סקודה; על טכנולוגיות כחול לבן בתחום הסייבר, החיישנים והסיוע לנהיגה, שיתחילו להופיע, כבר בעתיד הקרוב, במיליוני דגמים של החברה; ועל הכוונות לשלב טכנולוגיות ישראליות בתוכניות ההשקה המואצת של כלי רכב מחושמלים של המותג ובמערך הטעינה שלהם.

הוא לא שכח להזכיר את העובדה שסקודה יכולה לספק לחברות סטארט-אפ ישראליות גישה לכלל המותגים של פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה בעולם. מה שלא שמענו ממנו היה אופק תכנון ברור לייצור המוני בקבוצת פולקסווגן, או בכלל, של רכב ללא נהג. לפני שנתיים זה היה מונח באזז כמעט בלתי נמנע באירועים כאלה.

מהאירוע הזה קיבלנו שתי תובנות עיקריות. הראשונה היא שלמרות שינוי הפאזה, תעשיית הרכב העולמית, ולא רק סקודה, ממשיכה להפגין עניין רב בשוק האוטו-טק הישראלי. הבעת העניין היא לא תיאורטית והיא אינה מכוונת לאוזני המשקיעים, כפי שהיה בעבר. היא לא קשורה להשקעות הון סיכון שמטרתן לספק לשחקנים השונים סיבוב פיננסי. מאייר הדגיש במפורש שהשקעות פיננסיות בחברות סטארט-אפ לא תואמת את המדיניות של סקודה ושל קבוצת פולקסווגן בכלל.

העניין הנוכחי הוא מעשי לגמרי, כזה שמתורגם לחוזי אספקה המוניים של טכנולוגיות, שיכולות לפתור ליצרנים בעיות ולייצר להם הכנסות בטווח הנראה לעין. במילים אחרות מי שירצה לשרוד את שינוי הפאזה יצטרך לנטוש את שיווק החלומות למשקיעים, שמקובל בעולם הסטארט-אפ, ולהתמקד בברזלים (או שבבים), במסחור, בתיעוש ובהורדת עלויות.

התובנה השנייה מהמפגש היא שחברות ישראליות שיעברו את המשוכה של תעשיית הרכב - ויש לא מעט כאלה - יגיעו די מהר לשלב שבו הן ייצרו לעצמן הכנסות ממשיות, יפחיתו את הצורך בגיוסי הון ובמקביל יתקרבו לאקזיט או להנפקה. לא נופתע כלל אם ב-2020 נראה שורה של אקזיטים משמעותיים בענף.

2. מנוע הצמיחה של מובילאיי

האירוע השני שמשפיע על התמונה הוא כנס משקיעים גלובלי שערכה מובילאיי בישראל, בפעם הראשונה מאז שנרכשה על ידי אינטל. האירוע הזה כוון בעיקר עבור המדיה הבינלאומית, די מפתיע בהתחשב בכך שמובילאיי נוטה בדרך כלל לשמור את ההצגה הפומבית של נתוניה והישגיה לתערוכת CES שמתקיימת בווגאס בינואר.

שבירת המסורת יכולה להצביע על הצורך להעניק למשקיעי אינטל תמונת ביניים מרגיעה, לנוכח התחרות הגוברת בשוק המערכות המתקדמות לסיוע בנהיגה (ADAS). בנוסף היא מעידה על החשיבות הגדולה שמייחסת אינטל למובילאיי כמנוע צמיחה עתידי עם פוטנציאל רווח של מיליארדי דולרים.

הנתונים שהציגה מובילאיי מצביעים על המשך הנוכחות הדומיננטית שלה בשוק ה-ADAS העולמי, על צבר הזמנות רציני למערכות ברמות האוטונומיה הנמוכות ועל פוטנציאל גדול להתרחבות לשווקים עולמיים, שנחשבים עדיין בתוליים מבחינת אימוץ מערכות ADAS - בהם השוק ההודי הענק. אבל אנחנו מתעניינים דווקא במסרים שהיו חבויים בין השורות ואותם אפשר לסכם בכמה נקודות.

הנקודה הראשונה: החזון של מכונית ללא נהג עדיין עובד חזק בקרב המשקיעים. יש סיכוי קלוש שנוכל להיכנס בשנים הקרובות לסוכנות רכב ולרכוש מכונית שתפטור אותנו כליל מטרדות הנהיגה, אבל זה לא אומר שמובילאיי ושאר השחקנים מוותרים על טכנולוגיות החלום האקזוטיות שהם מפתחים עבור אוטונומיה בדרגות 4 ו-5. הם רק משנים את הטרמינולוגיה.

אם בשנים קודמות מילת הקסם של עולם הרכב ללא נהג הייתה "ייצור המוני" הרי שמילת הקסמים הנוכחית היא "תחבורה בתור שירות" (או MAAS). סביב ה-MAAS מסתתרות עדיין לא מעט שאלות - למשל, האם, מתי וכמה יצרני הרכב ומפעילי התחבורה יראו כסף משירותי ההסעות נטולי הנהג בהינתן העלות הכבדה של הפיתוח; והאם הרגולטורים בעולם יאזרו אומץ ויאפשר הפעלה של רכב כזה ללא שום נוכחות נהג מלווה - תנאי הכרחי לכדאיות הכלכלית של שירותים כאלה.

השאלות הכבדות הללו לא מפריעות ל-MAAS להיות המגנט החדש של השקעות הון סיכון בענף. הוכחה לכך קיבלנו כאשר מובילאיי ציינה באירוע כי חתמה על הסכם עם יצרנית הרכב הקטנה NIO. השתיים ישתפו פעולה בייצור רכב אוטונומי שיוצע על ידי NIO הן לשוק הסיני והן למובילאיי, לטובת שירותי MAAS בתחילה בסין ובהמשך במדינות אחרות. האזכור הזה הספיק כדי להטיס את המניה של הסטארט-אפ הסיני ב-30%.

הנקודה השנייה: ישראל היא רק תחנת מעבר. עם כל הכבוד להתקדמות המואצת של פרויקט ה-MAAS המשותף של פולקסווגן ומובילאיי בישראל, אנחנו לא היעד הסופי. נהפוך הוא: גוש דן, שבו אמורות המוניות הרובוטיות של הפרויקט להתחיל לפעול בעוד שנתיים, הופך במהירות לגיהינום תחבורתי לכל סוגי הרכב. זה לא משנה אם הם חשמליים ואם נוהג בהם אדם או מחשב.

אבל שירותי MAAS, שנהנים מתדמית "שיתופית, ירוקה וחכמה" וינוהלו על ידי תאגידים בינלאומיים, הם נשק מצוין לריכוך הרגולטורים ביחס להעלאת רכב אוטונומי ללא נהג מלווה על כבישים ציבוריים. בפרט בישראל שבה הרגולטורים גמישים, פתוחים לרעיונות ונואשים למצוא פתרונות תחבורתיים.

באינטל ומובילאיי יודעים שאם וכאשר הפרויקט יזכה לתמיכה רגולטורית בישראל, כולל אימוץ מודלים של בטיחות שיתגברו על המשוכה המשפטית, ויוכיח שהוא יכול לפעול בצורה מסחרית ובטוחה, זו עשויה להיות הוכחת היתכנות רצינית עבור שווקים הרבה יותר גדולים ורווחיים, למשל קליפורניה וסין.

ואם הניסיון ייכשל חלילה? ישראל מספיק רחוקה וקטנה כדי שניתן יהיה לטאטא את השברים מתחת לשטיח של ההיסטוריה.

הנקודה השלישית: בעולם הרכב החכם חבוי הרבה כסף, שאינו קשור בהכרח לנהיגה אוטונומית. חלק לא מבוטל מהמצגת של מובילאיי הוקדש למסחור המידע שמופק מכלי רכב חכמים שמקושרים לרשת. בשלב הראשון מדובר בעיקר בשימוש ברכיבים של מובילאיי, שכבר מותקנים בעשרות מיליוני רכבים, לצורך כרייה אוטומטית של נתונים חזותיים ועיבודם לכדי מפות ברזולוציה גבוהה, שיכסו בהדרגה את אירופה, ארה"ב, יפן ושאר העולם.

מובילאיי זוכה לדבריה לשיתוף פעולה נרחב בתחום הזה מיצרני הרכב הגדולים בעולם וזה לא אמור להפתיע בהתחשב בעובדה ששוק מסחור ה-Data מרכב אמור לגלגל עשרות מיליארדי דולרים תוך כמה שנים.

ומה לגבי הנהג הקטן, זה שמשלם לא מעט כסף עבור התקנת מערכות ADAS ברכב ותוך כדי כך מייצר לשחקנים שמעליו הרבה מאוד כסף מ-Data? אולי היה ראוי ליידע אותו בעובדה הזו ואפילו לשתף אותו בעקיפין ברווחים, למשל באמצעות סבסוד עמוק של החומרה הבטיחותית או הפצתה בחינם.

כך או כך, הפעילות בענף האוטו־טק הישראלי ממשיכה במרץ והפעילות של מובילאיי מוסיפה לבעבע מתחת לפני השטח; מובילאיי ממשיכה להוות אבן שואבת לכלל הענף. 2020 עתידה להיות שנה מעניינת. 

3. מהמרים מול האמריקאים

אירוע האוטו־טק השלישי נערך החודש בעיר סוג'ואו בסין, שהפכה בשנים האחרונות למרכז גדול לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בעיקר בתחום הבינה המלאכותית. הכנס נשא את הכותרת "שיתוף פעולה ישראלי־סיני בנושא בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים" והוא התקיים בברכת הגורמים המוסמכים בישראל ובהשתתפות נציגים מהקונסוליה הישראלית בשנחאי וממשרד הסחר והחוץ.
בכנס השתתפו כ־350 חברות סיניות מתחום הפיתוח וההשקעות לצד נבחרת מרשימה של חברות AI ישראליות (HABANA למשל) ולא מעט נציגים של עילית האוטו־טק הישראלי, כולל אינוביז, גארדנוקס מובילאיי ועוד.

זה היה כנס מרשים, שקידם לא מעט את התדמית הישראלית בסין וכלל פאנלים כמו "היתרונות של ישראל בתחום הבינה המלאכותית ופוטנציאל ההשקעות הסיני בהן". הבעיה היחידה היא שהכנס התקיים בדיוק בתקופה בה הממשל האמריקאי מנהל "מלחמה קרה", בהיקף גלובלי, כדי למנוע זליגה לסין של טכנולוגיות מערביות בתחום הבינה המלאכותית, הרובוטיקה והתקשורת מול סין בזירת של הבינה המלאכותית וטכנולוגיות התקשורת המתקדמות.

הוא גם נערך בשעה שישראל מקימה, תחת לחץ אמריקאי כבד, "ועדה לפיקוח על ההשקעות הסיניות" בתחומי היי־טק רגישים. לפיכך האירוע הזה, בעיתוי ותחת הכותרת שבה, הוא בבחינת משחק מסוכן עם האמריקאים, שיכול להעיד על אחד משני דברים: או שמישהו למעלה לקה בחוסר רגישות קיצונית כלפי מה שמתנהל כיום בעולם ומסרב לאמץ את הפתגם "המשכיל בעת ההיא יידום"; או שממשלת ישראל וענף האוטו־טק כבר בחרו צד במאבק הזה בין המעצמות - רק שכחו לעדכן בכך את הציבור ואת המשקיעים. 

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת ״יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה״ל״

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם