גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"יש בארץ בתי השקעות גדולים שיכולים להיכנס לבעיה רצינית במקרה של משבר וגל פדיונות"

אילן ארד-קשת, מנכ"ל בית ההשקעות יצירה, מעריך כי "המגמה החיובית בשוקי ההון בארה"ב צפויה להימשך לתוך 2020" ● בית ההשקעות הצעיר, שהוקם לפני כשנתיים וחצי, הגדיל מאז את היקף הנכסים בקרנות הנאמנות שהוא מנהל ליותר מ-200 מיליון שקל

אילן ארד-קשת (מימין), מנכ"ל יצירה, וגיא ניסנזון, יו"ר ובעלים / צילום: SHANNON STAPLETON, רויטרס
אילן ארד-קשת (מימין), מנכ"ל יצירה, וגיא ניסנזון, יו"ר ובעלים / צילום: SHANNON STAPLETON, רויטרס

בימים האחרונים טיפסו מדדי המניות S&P 500 ודאו ג'ונס בארה"ב לשיאים חדשים, על רקע הורדות הריבית, עונת דוחות כספיים טובה יחסית לחברות האמריקאיות ודיווחים על הגעה להסכם סחר ראשוני בין ארה"ב לסין. האם המגמה החיובית תימשך בחודשים הקרובים, או שמדדי המניות טיפסו גבוה מדי?

אם תשאלו את אילן ארד-קשת, מנכ"ל בית ההשקעות יצירה, התשובה, שלא במפתיע, אופטימית: "להערכתנו, המגמה החיובית בשוקי ההון בארה"ב צפויה להימשך לתוך 2020. אנחנו לא רואים מיתון עולמי מתרחש בשנה הקרובה. אולי באירופה, אבל לא בשאר הכלכלות המובילות בעולם", הוא אומר בראיון ל"גלובס". 

"עם זאת, צריך גם לזכור שאנחנו בשלב מאוד מתקדם של הסייקל הכלכלי. לכן, לדעתי, לא צריך לקחת את הסיכון שגלום בתיקי ההשקעות באיגרות חוב של חברות עם דירוגים נמוכים או במח"מ (משך חיים ממוצע) ארוך - כלומר, צריך להיצמד לאג"ח בדירוגים גבוהים במח"ם בינוני. באג"ח הממשלתי אפשר להשקיע במח"מ ארוך יותר". 

יצירה, בית השקעות צעיר, הפועל בהיקף צנוע למדי בתחום קרנות הנאמנות, הוקם לפני כשנתיים וחצי. מאז, גדל היקף הנכסים בקרנות הנאמנות שהוא מנהל ליותר מ-200 מיליון שקל. בית ההשקעות מוחזק על ידי חברת יצירות, שעשויה להפוך בעתיד לחברה ציבורית, שכן בכוונת בעל השליטה בה, גיא ניסנזון, לרשום אותה למסחר בארה"ב בשוק שמעבר לדלפק (OTC). ניסנזון מחזיק בכ-50% מיצירות, שעם בעלי המניות בה נמנים גם מנהלי החברה, הכוללים מלבד המנכ"ל ארד-קשת את עמית ביליה, מנהל ההשקעות של יצירה, ואת שמואל ילשביץ, מנהל השיווק.

"אנחנו מנהלים כיום חמש קרנות נאמנות בקטגוריות שונות - החל בקרן 90/10 (90% מניות והשאר אג"ח) ועד לקרן מנייתית. שלוש מהן יגיעו במרץ 2020 לשלוש שנות פעילות", אומר ארד-קשת. "כל עוד אתה נמצא במדידה של עד 12 חודשים, אתה בבעיה קשה, מכיוון שיש הרבה בתי השקעות שפותחים כמעט בכל שנה כמה קרנות בכל קטגוריה, ואז אחת מהן מגיעה לצמרת בדרך כלל. הציבור, לצערי, נמשך בעיקר לקרנות שעשו תשואה טובה בשנה האחרונה, ולא מסתכל על הטווח הארוך ועל גודל הקרן. יש פערים עצומים באותה קבוצה בין קרנות דומות של אותו בית השקעות. אנחנו החלטנו, כמדיניות, לפתוח רק קרן אחת בכל קטגוריה, כי אנחנו מאמינים ביכולות שלנו".

דמי הניהול שגובה יצירה בקרנות שלה נעים בין 0.64% בקרנות ה-10/90 וה-20/80, ועד ל-1.45% בקרן הגמישה. 

לדברי ארד-קשת, "בחו"ל יש מדד חשוב מאוד שנקרא 'ימי נזילות', שמשמעותו בתוך כמה ימי מסחר אתה יכול להנזיל את הקרן במקרה של משבר או גל פדיונות. אנחנו יכולים להנזיל את הקרנות בתוך יום או יומיים - מהר מאוד. אף אחד לא מתייחס למדד הזה, שהוא מאוד מאוד חשוב. מתי חושבים על זה? בימי משבר".

לכם קל להתנזל בגלל שאתם קטנים מאוד.

ארד-קשת: "גם, אבל לא רק. חייבים להתחיל להפעיל את מדד 'ימי הנזילות' גם בישראל. יש בתי השקעות גדולים - בעיקר אלה שהקרנות שלהם מתמקדות בהשקעה בארץ, וגם בהשקעה בנכסים פחות סחירים - שיכולים להיכנס לבעיה גדולה במקרה של משבר וגל פדיונות. השוק כאן מאוד מאוד קטן, כך שהמשקיע המקומי חייב לצאת להשקעות בחו"ל".

"יש התפתחות עצומה בתחום האנרגיה הסולארית"

יש לדעתכם עוד מקום לעליות בשוק המניות האמריקאי? 

ארד-קשת: "לדעתנו, יש כמה תחומי טכנולוגיה שיהיו קטרים לשוק בשנים הקרובות, ובהם פריסת רשתות דור 5 בסלולר, האינטרנט של הדברים (IoT), מחשוב ענן, רכב חשמלי ואוטונומי, ועוד". 

לדברי ביליה, מנהל ההשקעות של יצירה, "יש כמה מהפכות שקורות עכשיו במקביל. לא היתה תקופה כזאת ב-100 השנים האחרונות. בתחום הרכב יש מהפכה גדולה, וה-AI (בינה מלאכותית) זאת מהפכה עצומה. יותר זול כיום להפיק אנרגיה באמצעות שמש לעומת כל אנרגיה אחרת - הרבה יותר זול מגז טבעי. יש התפתחות עצומה בתחום האנרגיה הסולארית בכל העולם. לדעתי, אנחנו רק בתחילת התהליך - התחום הזה ימשיך להתפתח בעשור הקרוב. הבעיה העיקרית היא שנדרשת השקעה מאוד גדולה בתשתיות, בהולכה - וזו אחת הסיבות שהתחום בארץ לא מתפתח מהר מספיק".

באילו מניות אתם מזהים פוטנציאל עליות?

ביליה: "סולאראדג', שהיא למעשה המוח שמאחורי המערכות הסולאריות. כששוק האנרגיה הסולארית צפוי לצמוח ביותר מ-100% בחמש שנים, וזאת בתחזית שמרנית, סולאראדג' שומרת על יתרון טכנולוגי ונתח שוק משמעותי.

"חברה נוספת היא מיקרון (MU), שביססה את עצמה כאחת הספקיות המובילות בעולם הזיכרונות. החברה פונה לשווקים מגוונים יותר, עם תמהיל מוצרים רחב יותר, כשגורם המחזוריות העיקרי, מחשבי ה-PC, הופך לפחות ופחות משמעותי, ומצד שני מחשוב הענן, המובייל וה-IoT נהפכו למשמעותיים יותר בתמהיל מוצרי החברה. השילוב עם מהפכת הבינה המלאכותית, התפתחות מחשוב הענן וה-Data Centers יוצרים ביקושים גבוהים למוצרי החברה וצפויים לתת רוח גבית למחזור עסקים חיובי ארוך יותר, עם עליית מחירים משמעותית יותר. באופן כללי, תעשיית הזיכרונות צומחת בקצב מהיר. בחודשים האחרונים מחירי שבבי הזיכרון התאוששו, ועם הקלה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, מיקרון צפויה לצאת למחזור חיובי נוסף".

"גם סייברארק, חברת אבטחת המידע הישראלית המספקת פתרונות ניטור, ניהול ואבטחת חשבונות לפי הרשאה, נמצאת בתנופת צמיחה אדירה. סייברארק מספקת את יחסי התפעול והרווחיות הטובים ביותר בענף. אחרי הירידה מהשיא, הנקודה הנוכחית מהווה, להערכתנו, נקודת כניסה טובה".

איזה סקטורים נוספים נראים לכם אטרקטיביים להשקעה?

ביליה: "התעשיות הביטחוניות בארה"ב, למשל. הצבא האמריקאי מיושן יחסית, אז הם מתחילים כעת להפנות תקציבים גדולים להתחדשות הצבא והצי. זה בא לידי ביטוי בחברות כמו לוקהיד מרטין, רייתאון ואחרות".

בארץ נרשמו עליות חדות השנה בסקטור הנדל"ן המניב. יש שם עדיין הזדמנויות?

ביליה: "הסיבה המרכזית לעליות החדות בסקטור הנדל"ן היא ירידת הריבית. ברגע שהבינו שהריבית כאן לא עולה, ובעולם היא יורדת, התחיל מהלך עליות מרשים בסקטור. בפעילות עצמה של חברות הנדל"ן המניב אין בינתיים שינוי משמעותי, אז כרגע אין לנו המלצה כלשהי על הסקטור. אנחנו נייטרלים".

יש סקטור אחר בישראל שנראה לכם אטרקטיבי?

ארד-קשת: "אנחנו מעדיפים את הסקטור הפיננסי בישראל לעומת חו"ל. הבנקים בארץ נראים לנו פחות מסוכנים לעומת בנקים בחו"ל, כי הם יותר מתרכזים בפעילות הליבה של בנקים ונסחרים במחירים סבירים עדיין".

ביליה: "גם חברות ה-IT בארץ, כמו חילן ומטריקס, נראות אטרקטיביות. סקטור המוליכים למחצה בעולם יצא באחרונה מסייקל שלילי, שהתחיל בסוף 2018, ורואים כיום חברות גדולות שמגדילות את ההשקעות שלהן ומקימות מפעלים חדשים לצד השקעה בציוד. גם חברות כמו נובה וטאואר הישראליות אמורות ליהנות מזה. כפי שזה נראה, יש לא מעט חברות בסקטור שיטפסו לשיאים חדשים במהלך 2020". 

אז בסך-הכול אתם אופטימיים לקראת 2020 ?

"כן", משיב ארד-קשת. "לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יש אינטרס להגיע להסכם כזה או אחר עם סין לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר. הוא כמובן יציג את זה כהישג. הוא לא רוצה לראות מחירים עולים בוול מארט או ברשתות האחרות שמוכרות מוצרים סיניים, אם המכסים יעלו שוב". 

*** אין באמור לעיל משום המלצה כלשהי להשקיע בנייר ערך מסוים. כל המשקיע בניירות ערך שהוזכרו בכתבה עושה זאת על דעתו בלבד.

גיא ניסנזון: "יצירה צריכה לגדול עוד הרבה בתחום קרנות הנאמנות"

גיא ניסנזון, בעל השליטה בבית ההשקעות יצירה, התפרסם לאחר שהקים בשנת 2000 את חברת אקספון 018, שהובילה מהלך להוזלת השיחות הבינלאומיות בישראל, הרבה לפני שמשה כחלון, בתפקיד שר התקשורת, הוביל להורדת מחירים דרמטית בתחום הסלולר. כיום מנסה ניסנזון (45) להביא לשינוי משמעותי גם בשוק קרנות הנאמנות.

אביו של ניסנזון, חיים ניסנזון, הוא ממייסדי חברת ציוד האלקטרוניקה הצבאית ראדא, ודודו, מאיר ניסנזון, שימש בעבר מנכ"ל IBM ישראל. ב-2013 היה ניסנזון שותף לאקזיט בחברת NTS, שנסחרה במקביל בבורסות תל-אביב וניו יורק. החברה נמכרה בעסקת מיזוג לתוך חברה אמריקאית, לפי שווי של 83 מיליון דולר. NTS, שאותה ניסנזון ניהל והוביל, הייתה גלגולה של אקספון, שנמכרה כמה שנים קודם לכן לחזי בצלאל תמורת כ-5 מיליון דולר, ושבמועד מכירתה עסקה בהקמת תקשורת בארה"ב. את מניותיו ב-NTS (כ-8%) המיר ניסנזון בעסקת המיזוג במניות החברה הרוכשת.

לדברי ניסנזון, "אנחנו מתכוונים לרשום את יצירות (החברה האם של יצירה; ק"י) בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב - רישום רגיל, ללא גיוס הון. במאי האחרון גייסה יצירות כ-5 מיליון שקל, כך שכעת אין לנו צורך בגיוסים נוספים. אחרי שנגדל קצת, בכוונתנו לפתח עוד רגליים, כמו פעילות גמל, בנקאות להשקעות ועוד. אבל קודם כל אנחנו צריכים לגדול עוד הרבה בתחום קרנות הנאמנות. כיום אנחנו מנהלים כ-220 מיליון שקל בקרנות שלנו, ובקרוב 3 הקרנות הראשונות שהקמנו ב-2017 יגיעו לטווח של שלוש שנים, שזה טווח זמן קריטי עבור קרנות.

"עד היום גדלנו בעיקר באמצעות שיווק מפה לאוזן. אנחנו בחמישייה הפותחת בכל הקטגוריות שבהן אנחנו פועלים, אבל היועצים עדיין מתקשים להמליץ עלינו, כי אנחנו חדשים יחסית. אנחנו מצפים לגידול יותר מאסיבי החל במרץ 2020, כשנגיע לשלוש שנות פעילות, ואז היועצים בבנקים יוכלו להתחיל להמליץ עלינו בלי לחשוש שהם יצטרכו לספק הסברים למישהו מעליהם. אם נמשיך להיות בצמרת, אנחנו צופים גידול משמעותי בכניסת הכספים לקרנות". 

עוד כתבות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

הסכמי השלום עם האמירויות היו הבטחה כלכלית גדולה. אז למה כל העסקאות נופלות?

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע ● בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מקבלים רכב מהעבודה? זו הסיבה שפחות משתלם לבחור בדגם חשמלי

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן שמציגה: שכר של 45 מיליון שקל למנהלים למרות הפסדי עתק

עליית הריבית גררה הפחתות שווי של 2.6 מיליארד שקל בנכסיה של אלוני חץ, אבל רק בחו"ל, ונתן חץ משוכנע שהענף כבר נוגע בתחתית ● למרות הפסדי העתק, הבכירים באלוני חץ נהנו משכר של מיליוני שקלים ● וכמה עלה לחץ ההימור נגד השקל? ● שלוש תובנות מדוחות אלוני חץ

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

כפיר תשבי ורענן רז / צילומים: בן חכים, רועי שור

היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

שנתיים בלבד לאחר הקמתה, אוואלור נרכשה על ידי ענקית הסייבר זיסקיילר בעבור 350 מיליון דולר ● בראיון ראשון לאחר ההכרזה, המייסדים רענן רז וכפיר תשבי מספרים על תחילת הדרך: "צחקו שלא נדע איך לאיית סייבר באנגלית", ועונים על השאלה האם יש בועה בענף

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובנין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"