גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט נסוגה מהשיא בצל הדיווח כי "השלב הראשון" של הסכם סחר לא יקרה השנה

המדדים המובילים בניו יורק נסוגו מהשיא בצל הדיווח שמאפיל על הציפייה להשגת הסכם בין סין לארה"ב ● בסנאט הועברה הצעת חוק התומכת במפגינים בהונג קונג, מה שהוביל את סין להאשים את ארה"ב בהתערבות בענייני פנים ● בורסות אירופה ננעלו בירידות ● הנפט קפץ

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט נסוגו מרמת השיא בצל הדיווח כי השלב הראשון של הסכם סחר בין סין לארה"ב לא צפוי לקרות השנה. מדד הנאסד"ק איבד 0.5%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 איבדו 0.4% מערכם.

22:00

מחיר הנפט מזנק ביותר מ-3% בהמשך לדוח המלאים בארה"ב של ה-EIA מהשבוע החולף, שהצביע על עלייה צנועה מהצפוי של 1.4 מיליון חביות לעומת התחזית לעלייה של 1.6 מיליון חביות.

21:00

בכירי הבנק המרכזי האמריקאי מסכימים באופן כללי כי אין צורך בהורדת ריבית נוספת אלא אם התנאים הכלכליים ישתנו באופן משמעותי, כך עולה מפרוטוקול ישיבת חברי הפד לקראת החלטת הריבית בה חתך הפד את הריבית בפעם השלישית מאז חודש יולי השנה. עוד עולה מפרוטוקול הישיבה האחרונה של הפד כי המדיניות המוניטרית ככל הנראה תישאר היכן שהיא כל עוד הנתונים מהכלכלה לא יביאו להערכה מחודשת של התחזית. הדברים הללו דומים במהותם לעשות שנשא היו"ר ג'רום פאואל בסנאט מוקדם יותר החודש.

20:00

לאחר מסחר הססני סביב רמת שיא כל הזמנים, כאשר המדדים קובעים שיאים באופן עקבי ללא תיקון במשך שישה שבועות של עליות, בורסות וול סטריט תפסו כיוון שלילי במהלך חד על רקע הדיווח ב"רויטרס" שצוטט מקורבים לבית הלבן שאמרו כי "השלב הראשון" של הסכם סחר בין סין לארה"ב כבר לא ייחתם בשנה הנוכחית.

מדד הנאסד"ק מאבד 0.7%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 מאבדים 0.6% ומדד הפחד (VIX ) קופץ בכ-10%.

לפי הדיווח ב"רויטרס" נראה כי דרישותיה של סין להורדת תעריפים גדולה יותר מכיוון ארה"ב נענתה בדרישות גבוהות יותר מצד האמריקאים. לפי המקורבים לבית הלבן השלב הראשון לא ייצא לפועל בעוד שטראמפ ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמרו בחודש אוקטובר האחרון כי החתימה קרובה ועשויה להגיע תוך חמישה שבועות. אם לא תירשם התקדמות כלשהי בין הצדדים, נזכיר כי ב-15 לדצמבר אמורים להיכנס לתוקף תעריפים שהטילה ארה"ב על מוצרים סיניים בהיקף של 156 מיליארד דולר.

מוקדם יותר היום הסנאט בארה"ב העביר הצעת חוק התומכת במפגינים בהונג קונג, מה שהוביל את סין להאשים את ארה"ב בהתערבות בענייני פנים. לאחר מכן טראמם אמר כי שיחות הסחר בין המעצמות עדיין מתקיימות. עם זאת, נזכיר כי אתמול איים טראמפ בהעלאת מכסים נוספים אם סין לא תסכים לחתום על הסכם סחר. 

לדברי אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של אקסלנס: "להערכתנו אין תרחיש סביר שבו ייחתם הסכם סחר שלם - מה שהופך כל תגובת שוק שנשענת על אופטימיות להזדמנות פעולה. בנוסף, למרות התגובות החדות לעתים של השוק להתפתחויות במלחמת הסחר, אנו מעריכים כי היא בכל מקרה איננה גורם משמעותי לכלכלה העולמית, ממספר סיבות, בניהן שהיקף הסחר בין ארה"ב לסין מדוד, כשהמטבע הסיני עבר ברקע פיחות וספג חלק גדול מהמכסים, כשחברות מסוגלות להעביר חלק משמעותי מפסי היצור המיועדים לשוק האמריקאי/הסיני למדינות צד שלישי וכשחלק מהסחורה המיוצאת כנראה תקציר מוסווית כיצור של צד שלישי".

18:40

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה בצל פסימיות לגבי השגת הסכם סחר בין סין לארה"ב. מדד הדאקס איבד 0.46%, הקאק השיל 0.25% והפוטסי הבריטי ירד ב-0.84%.

בוול סטריט נמשך הלחץ על המדדים קרוב לשיא כל הזמנים, וזאת בהמשך לאמירה של הנשיא טראמפ אתמול כי יטיל מכסים נוספים על סין אם זו לא תסכים לחתום על הסכם סחר. היום אמר טראמפ כי "שיחות הסחר נמשכות".

 

17:40

מלאי הנפט בארה"ב ירד זה השבוע הרביעי ברציפות, כך לפי נתוני ה-EIA. בשבוע שהסתיים ב-15 בנובמבר מלאי הנפט האמריקאי עלה ב-1.4 מיליון חביות. התחזיות של האנליסטים של S&P Global היו לעלייה של 1.6 מיליון חביות.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, ובכך המדדים נסוגים משיא כל הזמנים שנרשם אתמול. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2% בפתיחה, הנאסד"ק משיל 0.25% ומדד S&P 500 מאבד 0.15%.

הנשיא טראמפ איים אתמול בהעלאת מכסים נוספים אם סין לא תסכים לחתום על הסכם סחר. בהמשך לחוסר הוודאות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין, הסנאט בארה"ב העביר הצעת חוק התומכת במפגינים בהונג קונג, מה שהוביל את סין להאשים את ארה"ב בהתערבות בענייני פנים.

מנייתה של טרגט  מזנקת ב-10% לאחר שהחברה העלתה תחזיות לאחר רבעון שלישי מוצלח. את הרבעון החולף סיימה החברה עם הכנסות של 18.7 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשוק להכנסות של 18.22 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.36 דולרים - מעל לתחזיות שצפו רווח של 1.19 דולרים למניה. התחזיות של החברה עצמה היו לרווח בטווח של 1.24-1.04 דולרים למניה. המכירות בחנויות זהות עלו ב-4.5% לעומת הצפי לעלייה של 3.5%, ותחזית של טרגט עצמה לצמיחה של 3.4%. לשנה כולה צופה החברה רווח בטווח של 6.45-6.25 דולרים - לעומת הערכות האנליסטים בשוק לרווח של 6.18 דולרים למניה, ולעומת התחזית הקודמת שלה לרווח בטווח של 6.2-5.9 דולרים למניה.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות ומאותתים על נסיגה מהשיא שקבעו המדדים המובילים אמש. ברקע, הנשיא טראמפ אמר כי הוא יעלה את המכסים על סין בשיעור גבוה יותר אם הם לא יסכימו לסגור את הסכם הסחר.

13:30

נמשכות הירידות בבורסות אירופה ומדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.8%. עם ירידות של כ-1.5% במגזרי המשאבים הבסיסיים והנפט והגז.

חברת SIX, מפעילת הבורסה לני"ע השוויצרית, אמרה כי הצעתה ל-BME, מפעילת הבורסה בספרד, "אטרקטיבית מבחינה פיננסית" לבעלי המניות של BME , על רקע מאבק רכישה עם המפעילה האירופית יורונקסט.

הבנק האירופי המרכזי (ECB) הזהיר בסקירת היציבות הפיננסית שלו היום, כי נטילת סיכונים פיננסיים מוגזמת והאטה ברווחיות הבנקים מציבות אתגרים משמעותיים לכלכלת גוש האירו. 

מניית Micro Focus  הבריטית מזנקת לאחר שחברת התוכנה הודיעה כי היא צופה כי ההכנסות והרווחים שלה לשנה כולה יעמדו בתחזיותיה. 

מניית Nexi  האיטלקית מטפסת לאחר שהתקשורת באיטליה דיווחה כי Intesa Sanapaolo במגעים על שותפות אסטרטגית עם הבנק. 

מניית קמעונאית השיפוצים לבית קינגפישר  הבריטית צונחת לאחר דיווח על ירידה במכירות ברבעון השלישי, בעוד שמניות Rheinmetall  צונחות לאחר שהחברה הגרמנית לייצור נשק קיצצה את תחזית המכירות השנתית שלה.   

10:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ד') בירידות שערים, על רקע המתיחות שיצרה התבטאותו של הנשיא טראמפ שיעלה המכסים על סין אם לא יושג הסכם בין המדינות.

מדד סטוקס אירופה 600 נופל ב-0.7% בהובלת ירידות של יותר מ-1% במגזרי הבנקים והמשאבים הבסיסיים, כשכל הבורסות והמגזרים נסחרים בטריטוריה השלילית.

בארה"ב יעקבו היום המשקיעים אחר הליך ההדחה של הנשיא טראמפ. באסיה נסגר המסחר בירידות בהובלת בורסות קוריאה ואוסטרליה.

06:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות שערים, על רקע איומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעלות את המכסים על סחורות סיניות אם שתי המעצמות הכלכליות לא יגיעו להסכם.

בורסת שנחאי  מאבדת 0.4%, ובהונג קונג יורד מדד הנג סנג  ב-0.6%. הבנק המרכזי בסין הוריד את ריבית הפריים שלו על הלוואות לשנה ולחמש שנים ב-0.05% לעומת החודש הקודם, ל-4.15% ול-4.8%, בהתאמה.   

מדד ניקיי  ביפן מאבד 0.8%. נתוני היצוא לחודש אוקטובר ביפן מראים על צניחה של 9.2% לעומת שנה קודמת, הרבה יותר מהתחזיות שעמדו על ירידה של 7.6%. 

מדד S&P/ASX 200  באוסטרליה צונח ב-1.4%, עם ירידות של 1.5% בתת-מדד הפיננסים, על רקע צניחה במניות ארבעת הבנקים הגדולים במדינה. זאת לאחר שהפיקוח על הלבנת כספים ומימון טרור באוסטרליה פתח בהליך להטלת קנס על ווסטפק.

בקוריאה משיל מדד קוספי  1.2%.

המשקיעים בשווקים מחפשים ודאות בנושא הסחר לקראת הדדליין לחתימת הסכם בין ארה"ב לסין ב-15 בדצמבר. בתאריך זה אמורה לחול העלאת מכס על יצוא סיני לארה"ב.

אתמול (ג') אמר טראמפ כי הוא "פשוט יעלה את המכס אפילו גבוה יותר" על סחורות סיניות אם לא ייחתם הסכם בין בייג'ין לוושינגטון. 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, הנאסד"ק המשיך ועלה ב-0.2% ואילו מדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי.

עוד כתבות

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מקבלים רכב מהעבודה? זו הסיבה שפחות משתלם לבחור בדגם חשמלי

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

יו''ר טקטונה, יריב גילת / צילום: יח''צ

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע

שווי השוק הנוכחי של טקטונה עומד על כ-170 מיליון שקל, עלייה של יותר מ-100 מיליון שקל בתוך שבוע ● בשבוע שעבר פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום שנת 2023, שמהן עלה כי עברה לרווח של 700 אלף דולר בסיכום אותה שנה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובניין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

מגמה מעורבת באסיה; ההנג סנג יורד ב-1.2%

הניקיי עולה ב-0.7% ● לראשונה מזה 17 שנה, הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית במדינה ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

עמית הלוי, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עמד במבחן בג"ץ?

ח"כ עמית הלוי טען כי גם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עבר את מבחן בג"ץ, אבל הוא לא קיבל הזדמנות ● המשרוקית של גלובס

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה