גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסות וול סטריט ננעלו ללא שינוי מהותי; מניית טבע צנחה בכ-5% ללא דיווח מצד החברה

המדדים בוול סטריט ננעלו סביב רמת הפתיחה ● נעילה שלילית באירופה, מלבד מדד הקאק הצרפתי ● מניית גלנקור נפלה ב-9% בלונדון בצל חקירה וחשד לשוחד ● ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוקטובר האחרון עלו ב-0.3%, אך הנתון לספטמבר עודכן מטה

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס, ברנדן מקדרמיד

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ללא שינוי מהותי, ולאחר העליות אתמול המדדים המובילים סגרו את היום סביב רמת הפתיחה. הנאסד"ק ננעל ללא שינוי, מדד S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו.

חברת הנפט הסעודית הממשלתית ארמקו הסעודית הלילה 25.6 מיליארד דולר, במה שנרשם כהנפקה הציבורית הגדולה ביותר בהיסטוריה. החברה גייסה 3 טריליון מניות לפי שווי של 32 ריאל, מה שמשקף לה שווי שוק של 1.7 טריליון דולר.

21:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות בהמתנה לעדכונים מהמגעים בין סין וארה"ב להגעה להסכם, כאשר בעוד 10 ימים אמורה להיכנס לתוקפה העלאה נוספת של מכסים מצד ארה"ב. 

וויאקום-CBC, החברה המוזגת, עולה בכ-3% על רקע השלמת המיזוג לחברה שמבקשת לייצר תחרות לספקיות תוכן כמו דיסני, אפל ואמזון.

מורגן סטנלי  הוריד המלצה למנייתה של אטסי (Etsy) שצופה האטה במכירות. המניה יורדת בכ-1.5%.

ישראליות בוול סטריט

מניית טבע  הישראלית צונחת ב-5% מתחת לרמה של 10 דולרים למניה, וזאת ללא דיווח כלשהו מצד החברה.

ורינט  מזנקת בהמשך להודעתה של החברה על פיצול לשתי חברות.

18:37

בורסות אירופה ננעלו בירידות, מלבד הקאק הצרפתי שנסגר ללא שינוי. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.6%, הפוטסי השיל 0.7% מערכו. 

טיפאני  שנרכשה על ידי לואי ויטון דיווחה על תוצאות חלשות לרבעון בצל ירידה בהכנסות שנפגעו כתוצאה מהוצאות נמוכות יותר של תיירים זרים בארצות הברית ובהונג.

מנייתה של קבוצת הכרייה והסחר בסחורות גלנקור  נפלה ב-9% בלונדון על רקע חקירה שנפתחה נגד החברה על ידי הרשויות בבריטניה, וזאת בחשד לשוחד בשדרת הניהול של קבוצת גלנקור, עובדיה, סוכנים ואנשים הקשורים להם. חברת הענק הודיעה בהצהרה כי היא תשתף פעולה עם החקירה.

17:15

המסחר בניו יורק עבר לטריטוריה האדומה לאחר פרסום נתוני ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוקטובר האחרון. אלו עלו ב-0.3%, בדומה לתחזיות, אך הנתון המעודכן לחודש ספטמבר עודכן מטה מירידה של 0.6% לירידה תלולה יותר בהזמנות בשיעור של 0.8%. 

מפגש פסגת מפיקות הנפט החברות באופ"ק החל היום בווינה ולפי הדיווחים הראשוניים, רוסיה וסעודיה ממליצות על קיצוץ קצב הפקת הנפט ב-500 אלף חביות ביום. מדובר בהצעה הגבוהה מזו שדיבר שר האנרגיה העיראקי ביום שלישי. מחיר הנפט מטפס כעת ב-0.2% ונסחר מעל ל-58.5 דולר.

מנייתה של ביוליין  הישראלית צונחת בכ-20% לאחר הדיווח על תוצאות הניסוי הקליני רב-מרכזי שלב 2a להערכת הבטיחות והיעילות של BL-8040 (מעכב CXCR4) בשילוב pembrolizumab וכימותרפיה בחולים עם סרטן לבלב גרורתי. שילוב התרופות נמצא לרוב סביל לשימוש, עם פרופיל בטיחות שתואם את זה של כל אחד מרכיבי השילוב בנפרד, כך דיווחה החברה, אך 15 תופעות לוואי רציניות דווחו על ידי 10 חולים, ושני חולים הפסיקו את הניסוי כתוצאה מהן. 

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות זה היום השני ברציפות על רקע אופטימיות סחר בהמשך לדיווח אתמול ב"בלומברג", ולפיו ארה"ב וסין קרובות להסכם ראשוני. מאוחר יותר אמר הנשיא טראמפ כי הוא מאמין ששיחות הסחר עם בייג'ינג מתקדמות טוב מאד. לשני הצדדים יש 10 ימים להגיע להסכמות לפני העלאת המכסים הצפויה מצד ארה"ב.

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.15%, הדאו ג'ונס ללא שינוי ומדד S&P 500 גם הוא ללא שינוי.

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב ירדו ב-203 אלף, מתחת לתחזיות השוק שצפו ירידה של 215 אלף דרישות.

14:00

נמשכות העליות בבורסות אירופה, למעט בורסת לונדון שנסחרת סביב רמות הפתיחה. מדד סטוקס אירופה 600  מתחזק ב-0.5%. עליות נרשמות החוזים העתידיים בארה"ב.

התחזקות הליש"ט עקב אופטימיות לקראת הבחירות בבריטניה מכבידה על חברות רב-לאומיות הנסחרות בלונדון, כגון אסטרה-זנקה , שרוב הכנסותיהן מגיעות מחוץ למדינה.

מניית יצרנית הז'קטים האיטלקית מונקלר מזנקת ביותר מ-10%, לאחר דיווח כי בעלת מותגי היוקרה הצרפתית קרינג מתכננת לרכוש אותה.

כלכלת גוש האירו צמחה בשיעור צנוע ברבעון השלישי. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) ב-19 המדינות החברות בגוש עלה ב-0.2% ברבעון, בהתאם לציפיות ובאותו שיעור כמו ברבעון הקודם.

המכירות הקמעוניות באוקטובר צנחו ב-0.6%, צניחה של פי 2 מהציפיות. במונחים שנתיים נרשמה עלייה קלה של 1.4%. הצניחה החודשית הייתה החדה ביותר ב-2019.  

 11:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים ומדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-0.3%. ירידות קלות נרשמות בלונדון , ומדד דאקס  בפרנקפורט משייט סביב רמות הפתיחה.

אחד המגזרים הבולטים בעליות הוא מוצרים לבית, בעקבות דיווח כי Kering  שוקלת לרכוש את המותג האיטלקי MONCLER , שמנייתה מטפסת בשיעורים דו-ספרתיים.

בהודעה משותפת של מנהיגי נאט"ו אתמול נאמר כי הברית הטרנס-אטלנטית תעמוד מאוחדת כנגד איומים מרוסיה ומסין. ההצהרה באה לאחר יומיים של פגישות אינטנסיביות בלונדון, שהתאפיינו במחלוקות על תפקיד הארגון.

בשוק המטבעות מזנקת הליש"ט לשיא של שבעה חודשים, על רקע ציפיות כי הבחירות הקרבות בבריטניה ימנעו מצב שבו לאף אחת מהמפלגות לא יהיה רוב מוחלט. המטבע עלה היום ב-0.3% מול הדולר לשער של 1.13141 דולר.

חברת Ryanair  הודיעה אתמול כי היא מקצצת את תחזיות תנועת הנוסעים שלה, ואילו דיילי מייל אנד ג'נרל טראסט  דיווחה על צניחה ברווח לפני מס בשנה הפיסקאלית 2019.

ההזמנות במפעלים בגרמניה צנחו ב-0.4% באוקטובר, ובהמשך יתפרסמו נתוני התעסוקה והתמ"ג בגוש האירו.

מנהיגי אופ"ק צפויים להתחיל את יום השיחות הראשון שלהם בווינה.

המשקיעים מצפים לקיצוצים עמוקים יותר בהיצע הנפט מאוחר יותר השבוע.       

10:15

בורסות אירופה פתחו את המסחר בעליות שערים, על רקע ההתפתחויות בחזית הסחר, נתונים כלכליים ופגישת אופ"ק. 

הזמנות המפעלים בגרמניה הצביעו באוקטובר על ירידה של 0.4%, לעומת צפי לעלייה של 0.3% ולעומת עלייה של 1.5% בחודש הקודם.

בספרד נרשמה באוקטובר ירידה של 1.3% בקצב השנתי של הייצור התעשייתי, לעומת צפי לירידה של 0.5% ולעומת עלייה של 0.8% בחודש הקודם. 

בורסות אסיה ננעלו בעליות. בורסת טוקיו הוסיפה 0.7%. בשנחאי ובשנזן נרשמו בסיום עליות של 0.7 ו-1.15% בהתאמה, ומדד הנג סנג בהונג קונג הוסיף קרוב ל-0.6%. בורסת אוסטרליה עלתה בקרוב ל-1.2%.  מדד קוספי בקוריאה הדרומית איבד כ-0.4%. ע   

מדד ניפטי 50 בהודו נסגר ללא שינויים מהותיים, לאחר שהתאושש מירידות שרשם מוקדם יותר בעקבות כך שהבנק המרכזי בהודו הפתיע והשאיר את הריבית ברמה של 5.15%, בניגוד לציפיות להורדה שישית, של 0.25%, לרמה של 4.9%, על רקע האטה ניכרת בכלכלת המדינה. 

07:00

רוב הבורסות באסיה נסחרות היום בעליות שערים, תוך שהמשקיעים מעכלים את ההתפתחויות בחזית הסחר בין ארה"ב לסין. 

מדד ניקיי  ביפן מטפס בכ-0.8%, בהובלת מניית יצרנית הרובוטים Fanuc.  

עליות של 0.3% ושל 0.6% נרשמות, בהתאמה, בבורסות שנחאי  ושנזן, ועלייה של 0.4% רושם מדד הנג סנג  בהונג קונג.

בורסת אוסטרליה מתחזקת לאחר שהובילה אתמול את הירידות במזרח. מדד S&P/ASX 200  מוסיף 1.1%. נתוני המכירות הקמעוניות באוסטרליה מראים על יציבות בניכוי עונתיות, מתחת לציפיות לצמיחה של 0.3%. 

מדד קוספי  בקוריאה רושם ירידות של כ-0.3%. 

הבנק המרכזי של הודו יפרסם בהמשך היום את הודעת הריבית שלו.

האופטימיות בתחום הסחר שלחה את בורסות וול סטריט לעליות אמש, ביום המסחר השלישי של השבוע בארה"ב, אם כי אלו נחלשו לקראת הנעילה. זאת לאחר דיווח שסין וארה"ב קרובות להסכמה בנוגע להיקפי המכסים שיבוטלו במסגרת הסכם "שלב 1". המדדים בוול סטריט תיקנו את הירידות שנרשמו שלשום. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.54%, הדאו ג'ונס עלה בשיעור זהה, ומדד S&P 500 הוסיף 0.64% לערכו.

 

עוד כתבות

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם