גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בצל חקירה של נושאי משרה בחשד לעבירות מידע פנים: קנביט חתמה על מזכר עקרונות להשקעה לפי שווי של 350 מיליון שקל

על פי ההסכם המתהווה, תקבל חברת התרופות הגרמנית Fette Pharma זכויות להפצת מוצריה של קנביט בגרמניה, באוסטריה ובשווייץ, ותשקיע 1.8 מיליון דולר תמורת 1.8% ממניות קנביט ● אתמול דיווחה רשות ני"ע על חקירתם של נושאי משרה בקנביט

קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת הקנאביס הישראלית קנביט הודיעה על חתימת מזכר עקרונות לקראת הסכם הפצה באירופה, הכולל גם השקעה בחברה. ההתקשרות היא מול חברת התרופות הגרמנית Fette Pharma, שעל פי ההסכם המתהווה, תקבל את הזכויות להפצת מוצריה של קנביט בגרמניה, באוסטריה ובשווייץ.

עוד כולל ההסכם רכיב השקעה של פטה בקנביט: 1.8 מיליון דולר תמורת 1.8% ממניות החברה. על פי ההסכם, ההשקעה מיועדת לביצוע לפי מחיר של 14 שקל למניה. השקעה זו מגלמת לקנביט שווי של 350 מיליון שקל, ומהווה פרמיה של 55% על מחיר המניה שלה היום בבורסת תל אביב.

מניית קנביט נסחרה היום במגמה שלילית, ככל הנראה, בעקבות הדיווח אתמול אודות פתיחת חקירה של רשות ניירות ערך, "בנוגע לחשדות לביצוע של עבירות של שימוש במידע פנים שבמסגרתה נחקרו נושאי משרה בחברה, בעבר ובהווה. למיטב ידיעת החברה, חקירת הרשות לניירות ערך, אינה נסבה על חשדות נגד החברה או בקשר לפעילותה".

עם הגורמים שזומנו, ככל הידוע, לחקירה ברשות ניירות ערך, נמנים בעלי מניות קנביט שרון אדיב וירון רצון (לשעבר מנכ"ל החברה), בעוד עמי ססלר, לשעבר יו"ר קנביט, זומן לתת עדות. השלושה עדיין מחזיקים ב-8.4% ממניות קנביט כל אחד, כאשר רצון וססלר משמשים בחברה דירקטורים. ואולם, השלושה כבר אינם הכוח המרכזי בחברה, שאותה מובילה קבוצת משקיעים בראשותו של יזם הנדל"ן ברק רוזן. מנכ"ל קנביט היא הח"כית לשעבר יפעת קריב, ויו"ר החברה הוא איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר.

תהליך לקבלת אישור הפצה בגרמניה

ובחזרה להסכם האסטרטגי: פטה היא חברת שיווק תרופות וקוסמטיקה גרמנית ותיקה, שמפיצה באירופה, בין השאר, את מוצרי ים המלח. על פי הודעת קנביט, פטה כבר נמצאת בימים אלה בתהליך קבלת אישור כמפיץ קנאביס בגרמניה. קנביט התחילה באחרונה לשווק את מוצרי הקנאביס שלה בשוק הישראלי לבתי המרקחת, במסגרת האסדרה החדשה.

לוחות הזמנים לתחילת יצוא קנאביס מישראל עדיין לא לגמרי ברורים. משרד הבריאות מאפשר לחברות להגיש לו אצוות קנאביס לבדיקה לקראת יצוא. כמו כן, אושרה העברה של כמויות קנאביס קטנות לבדיקה על ידי שותפים פוטנציאליים באירופה, ודוגמיות אלה כבר הגיעו ליעדן. ואולם, כל חברה שתרצה לקבל אישור ליצוא, תצטרך להראות למשרד הבריאות כי היא מוכרת כמות מספקת של סחורה באיכות נאותה ובמחיר נאות בשוק הישראלי. לא ידוע עדיין בדיוק מהם הכמות הנאותה והמחיר הנאות. כמו כן, ייתכן כי יהיו דרישות נוספות בתחום ממשרד האוצר, משרד החקלאות והמכס.

גם בצד הגרמני לא הכל פתוח: מוצרי הקנאביס יצטרכו לעבור את הרגולציה הגרמנית, מבחינת תקנות ייצור, גידול ושינוע. כך גם לגבי כל מדינה נוספת שבה יימכר המוצר. 

קנביט תוכל לשווק לגרמניה את המוצרים העצמאיים שלה תחת המותג "קנביט", וכן את המוצרים שפיתחה במותג "קנאביליס" (חברת פיתוח מוצרי קנאביס ותיקה, שאותה רכשה קנביט לפני כמה חודשים).

27 מיליון שקל לרכישת תיקון עולם

נזכיר כי קנביט רכשה באחרונה את פעילות חברת "תיקון עולם" בישראל (השלמת העסקה צפויה עד לסוף דצמבר), אבל היא לא תוכל למכור את המוצרים המבוססים על הקניין הרוחני של תיקון עולם או להשתמש בשם תיקון עולם בגרמניה, באוסטריה ובשווייץ. טריטוריות אלה נותרו, על פי ההסכם, בידי תיקון עולם הבינלאומית. קנביט תוכל להשתמש במפעל של תיקון עולם בציפורית, לכשתושלם הקמתו, כדי לייצר מוצרים גם עבור שוקי חו"ל, כשאלה ייפתחו בפניה.

באחרונה פרסמה קנביט את הדוחות של הפעילות המקומית שהיא רוכשת מחברת "תיקון עולם". דוחות אלה מספרים את סיפורה העגום של החברה הנרכשת: תיקון עולם היתה מובילת שוק הקנאביס בישראל עד 2018, אבל במהלך 2019 פעילותה כמעט קרסה, בעיקר בשל השינויים ברגולציה בתחום הקנאביס (מעבר לאסדרה חדשה) ובעיות משפטיות.

קנביט רוכשת את הפעילות המקומית של תיקון עולם תמורת כ-27 מיליון שקל בלבד (מתוכם 23 מיליון שקל במזומן) - כרבע מהתמורה שדרש המוכר, צחי כהן, בתחילת המגעים בין הצדדים השנה.

על פי דוחות תיקון עולם ישראל, בששת החודשים הראשונים של 2019 רשמה החברה הכנסות של 9.9 מיליון שקל בלבד, לעומת 41 מיליון שקל ב-2018 כולה (כלומר, ירידה של כ-50% בקצב ההכנסות השנתי). זאת, בעיקר בעקבות הקפאת פעילות החברה על ידי משרד הבריאות בין מרץ לאוגוסט 2019, על רקע אי מתן המלצה של משטרת ישראל להאריך את רישיון גידול הקנאביס של החברה, כל עוד כהן הוא בעליה. 

עוד כתבות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 מאבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט