גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"יקר בישראל, אבל התיירים מגיעים למרות המחירים. זה פרדוקס": מנכ"ל בוקינג ישראל בראיון

ד"ר איציק מזרחי, מנכ"ל בוקינג ישראל, מסביר בראיון ל"גלובס" מדוע הפכה פלטפורמת הזמנות מקומות הלינה והאירוח הבינ"ל לכל-כך פופולרית ● "מדד ההצלחה של בוקינג דומה במידה רבה לפורמט של ייעוץ עסקי שכולל ניהול תשואה וניהול תוכן כדי למקסם את העבודה"

מנכ"ל בוקינג ישראל, ד”ר איציק מזרחי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בוקינג ישראל, ד”ר איציק מזרחי / צילום: איל יצהר

מאז שנוסדה לפני 20 שנה כסטארט-אפ באמסטרדם, גדלה חברת בוקינג לממדים של "מפלצת" בתחומה - מדי יום מוזמנים דרך אתר Booking.com כ-1.55 מיליון מקומות לינה ברחבי העולם. מבחינת המלונאים, מי שלא שם - כמעט שלא קיים; ומבחינת הנופשים, "בוקינג" הפך להיות שם גנרי להזמנה של חדר בבית מלון, ומתברר שלא רק בחו"ל: בסקר שפורסם באחרונה ב"גלובס", הפופולריות של בוקינג הפתיעה למדי גם בנוגע לתיירות הפנים, כש-56% מהישראלים סיפרו כי הם מזמינים את חופשתם בארץ באמצעות בוקינג, הרבה יותר מכל האתרים האחרים.

יותר מ-28 מיליון מקומות אירוח כוללת הפלטפורמה העצומה של בוקינג שפועלת ב-200 מדינות. לישראל היא הגיעה לפני 10 שנים, ולפני שנתיים הקימה מרכז פיתוח המעסיק יותר מ-50 עובדים. בכל מדינה בוקינג פועלת כישות עסקית נפרדת, ועיקר עיסוקה הוא מול מקומות האירוח המקומיים. בארץ מדובר בכ-6,000 מקומות ב-20 קטגוריות אירוח: מלון, דירה, צימר ואפילו סירה.

"האינטראקציה מולם", כפי שמסביר בראיון ל"גלובס" מנכ"ל בוקינג ישראל ד"ר איציק מזרחי, "דומה לפורמט של ייעוץ עסקי שכולל ניהול תשואה וניהול תוכן במטרה למקסם את העבודה. זה, במידה רבה, מדד ההצלחה של בוקינג".

יש חשיבות לסדר התמונות 

ומה מדד ההצלחה בעיני האורח? כיצד הוא מוצא את מקום האירוח שלו בפלטפורמה האינסופית? שני מדדים עיקריים מובאים בחשבון - הדירוג והתמונות, ומעל שני אלה מרחפת עננת אמינות שמהווה את היסודות לקיומה של בוקינג.

"התמונות קריטיות ליחס ההמרה בין כמות האנשים שצופים לכמות המזמינים", אומר מזרחי. "אם משהו מרגיש מזויף או מעובד, זה מדליק נורות אזהרה ושולח את הגולשים לבדוק מקום אחר. זו תורה שלמה. יש חשיבות לסדר שבו התמונות מוצגות בגלריה, שיהיו תמונות שיציגו את החדר, את הנוף את האוכל, ובעיקר שיוכלו לבנות סיפור.

"אנחנו נעזרים באנשי מקצוע - למשל בסוגיה האם לכלול אנשים בתמונות - מצאנו שבמלונות יוקרה נראה יותר ריהוט ופחות אנשים, ובמלון אורבני נרצה להראות אנשים יושבים סביב הבר. גם המלונות הישראלים משתכללים בהיבט הזה, ויש מודעות לנושא התוכן והתצוגה. אנחנו לא אומרים מה להוריד או מה לשים, כל מקום אירוח אחראי על התצורה שלו באתר".

האם תבדקו אם התמונות משקפות את המציאות?

"אנחנו לא בודקים אם יש כיסא בחדר כפי שיש בתמונה או שאין. אנחנו מקווים ושואפים שתהיה הלימה. יש לנו 28 מיליון מקומות אירוח, אבל אם יש מקרה של תלונות חוזרות בנושא של תמונות, אז בוקינג תבדוק, כי אנחנו רוצים להיות מקום אמין, וזה פוגע גם בנו".

בעולמות הצימרים' למשל, יש סיפורים של תיירים שפגשו מציאות שרחוקה שנות אור מהתמונות שהוצגו באתרים.

"לצערי זה לא רק בצימרים. יש פה ושם מקרים כאלה, אבל מולם יש מערכת של ביקורת אמינה ומהימנה וגולשים, והם ידאגו לשתף את זה עם הקהילה".

ומה אם הביקורת עצמה לא אותנטית?

"יש צוותים שעושים ניטור לוודא שהביקורות מהימנות ואין גליצ'ים. בוקינג יודעת אם היית או לא היית באותו מלון, משום שהמערכות שלנו מתממשקות עם מקום האירוח. אחרי שהמערכת רואה שבוצע צ'ק-אאוט, האורח מקבל בקשה לכתוב ביקורת. יש יותר מ-190 מיליון ביקורות באתר. אנחנו לא נוגעים בתוכן, וגם לא נתקן שגיאת כתיב. בוקינג נותנת קול אותנטי, כדי שהדמות של מי שכתב את הביקורת יעלה כשאת קוראת אותה; אם זו פרסונה חמת-מזג או פיינשמייקרית. ואם יש שפה פוגענית, והמלונאי יתלונן - נבדוק את זה".

מצד שני, גם האורח מבין את כוחה של הביקורת, שהופכת להיות כלי מקח, והוא יכול להגיע למלון ולהגיד "שדרג לי את החדר ואכתוב עליך ביקורת טובה".

"אני לא שומע על זה מהמלונאים. להפך. ממנהלי המלונות שעמם אני נפגש אני שומע אווירה חיובית. אבל אם מקום אירוח חווה מצב כזה, הוא יודע שהוא יוכל לדווח".

במובנים רבים ובעיקר ב"אפטר סייל", נושא השירות רחוק מזה שהאורחים פוגשים בחו"ל. כשעולה תלונה,  אתם מתערבים כדי שהיא תיבדק?

"יש לנו מחלקה שעוסקת רק בביקורות. אנחנו מפצירים בבתי מלון שלא לשלוח הודעה אוטומטית כמו 'תודה על הביקורת', אלא לקרוא ולענות פרטנית. האג'נדה שלנו היא שאנחנו עובדים עם אנשים שיוצאים לחופשה, ואנחנו באמת ובתמים רוצים שתהיה להם חופשה מהנה.

"החזון של בוקינג הוא לעזור לאנשים לגלות את העולם בקלות ובנעימות, אבל אם משהו לא הסתדר, המינימום שהאורח יכול לצפות לו הוא לקבל מענה. שהוא יוכל להסביר את עצמו בהתייחסות אישית. זה נמדד אצלנו ב-Replay Score (הציון שמקבלים על חזרה לביקורת של לקוח, מ'. ר'-ח'), וזה אחד הדברים שקובעים את הדירוג באתר. הציון שרואים מביא בחשבון לא רק את מה שהגולשים העניקו, אלא עוד פרמטרים כמו יחס ההמרה של מקום האירוח, כלומר מספר הגולשים שנכנסו לראות את הדף מול מספר המזמינים: אם מתוך 100 שצפו הזמינו רק שניים, זה משוקלל בציון.

"הציפייה שלנו היא שמקום אירוח יענה לאורח שפרסם ביקורת תוך 24 שעות. אם הוא התעלם מהביקורת או ענה באיחור או דרך הודעה אוטומטית, זה יפגע לו בציון. התיירות בישראל נמצאת ב'תור הזהב', וצריך לנצל את התקופה הנדירה הזו כדי שהיא תימשך מעבר לשנתיים-שלוש הקרובות, ואת זה עושים דרך שיפור המוצר התיירותי שמורכב מתוכן ומשירות.

"התוכן פה נהדר - יש בישראל מלונות מהחדשניים שאני מכיר עם חוויית אירוח ומסעדות טובות. השירות משתפר, אבל יש עוד מקום לשיפור. אנחנו מעבירים סדנאות ומנסים ללמד את המלונאים שמספיק שגולש הביע נכונות להגיע למקום האירוח, ואפילו אם לא הזמין - צריך להתייחס אליו ברמה האישית".

התיירים מגיעים למרות המחירים

המלונאים ינמקו שיש להם מחסור בכוח-אדם, אז כשאין מי שינקה את החדרים, אין מי שיענה לפניות, בטח ובטח של מי שעוד לא הזמין.

"מקומות אירוח עובדים קשה, ויש מחסור בכוח-אדם, ועם זאת אני טוען שצריך למצוא חצי שעה ביום ולענות לאורחים, גם אם זה ייעשה מהבית בשעות הערב. שירות הוא משפר ביצועים מוכח גם למוצר התיירותי בישראל ובראייה לטווח הרחוק. זה עניין של סדרי עדיפויות. איפה נמצא נושא השירות במכלול? את זה כל מלונאי צריך לשאול את עצמו ולחשוב. אני עובד 15 שנים בענף ורואה איך שירות יכול להזניק עסקים קדימה ולהפך - עסקים שהשקיעו מלא כסף ושקעו בגלל שירות לא טוב".

מה קורה כשמלון שיפר את השירות, הביקורת הרעה תוסר?

"ביקורות יישארו שנתיים אחורה. בכל יום שעובר מורידים ביקורות כדי להבטיח עדכניות. אם מלון עשה שיפוץ מסיבי, הוא יכול להגיש בקשה לאיפוס ביקורות, אבל זה בתנאי שמדובר במקום אחר ממש, ולא בעוד טיח בלובי, ואז מתחילים דף חדש. זה קורה מעט ורק אחרי בדיקה יסודית ואישור מהמטה בהולנד".

האם אתם עורכים סינון במקומות האירוח שמשתלבים באתר?

"יש סינון. לא כל מקום אירוח יכול להיכנס. לכן יש משרד מקומי שמכיר את השטח".

הציון שמקבלים מקומות האירוח בבוקינג ובאתרים האחרים מייתר את דירוג הכוכבים המסורתי של בתי המלון?

"יש תיירים שיעדיפו את דירוג הכוכבים הקלאסי שהם זוכרים משנים עברו, ויש גולשים, כמוני למשל, שמבחינתם דירוג הכוכבים הוא פאסה, והם מתייחסים רק לתוכן גולשים. אני עושה סינון לפי מילות חיפוש שרלוונטיות לי, שיהיה מקום שקט ושיהיה חדר כושר, קורא 3-4 ביקורות, וזה ממחיש לי את הרעיון. יש קהל לזה ולזה. משרד התיירות עושה עבודה יסודית בנושא של דירוג המלונות, אבל בתי מלון פחות נלהבים לעבור דירוג, אני יכול להבין גם את זה".

תיירים באים לישראל, ועיקר הביקורות שהם משמיעים היא שמאוד יקר פה, בוודאי בתחום האירוח. אתם רואים את זה בביקורות?

"יקר פה זה פרדוקס שאני שומע לא רק מבוקינג אלא גם מחברים שמגיעים לפה ומופתעים מיוקר המחיה. מצד שני, המספרים מדהימים. אנשים מגיעים לכאן למרות המחירים. לזכותו של השוק הישראלי אפשר להגיד שהוא עמיד בפני המצב הזה".

יש להניח שיש פוטנציאל גבוה בהרבה, ושיוקר המחיה כאן בולם אותו.

"נכון, אבל בוקינג לא באה ואומרת למלונאי לשקול להוריד מחיר. אנחנו לא מתערבים בשום פנים ואופן בנושא הזה".

בוקינג נשענת בעיקר על נוסעי הפנאי. נוסעים עסקיים יעדיפו שסוכן נסיעות יזמין עבורם בית מלון, ואתם מפספסים פלח גדול מאוד של נוסעים.

"יש את החברות קלאסיות שעובדות עם סוכנים, אבל יש חברות קטנות ועובדים צעירים שמביאים את ההרגלים האישיים שלהם לעולמות העסקיים, כך שאם הם מזמינים בבוקינג מלון לחופשה, זה זולג לעסקים. יש לנו את 'בוקינג ביזנס', וזה תחום שניכנס אליו יותר לעומק. תחום אחר שמתחזק הוא 'הבלייז'ר' - תיירים שמשלבים ביזנס ופלז'ר, וזה מחזק אותנו בתיירות עסקית".

מלונאי שלא רוצה להיכנס - לא חייב

לא במקרה בוקינג נתפסת כ"מפלצת" - הגדרה שמזרחי בוודאי לא שמח לשמוע, אבל העמלה שבוקינג גוזרת מהמלונות היא עצומה, והיא גם זו שתורמת ליוקר המחירים. עמלת הבסיס מתחילה מ-15%, ומלונאים מעידים שהיא מגיעה לעתים ל-20% ואף ל-25%.

כל מלונאי מבין שהוא חייב להיות בתוך הפלטפורמה, ומצד שני הוא נאלץ לחלוק אתכם את הרווחים.

"לבוקינג ישראל יש יחסים נפלאים עם המלונאים כאן. מי שלא רוצה להיכנס לאתר, ממש לא חייב להיות בו".

בוא נודה שאין לו ממש ברירה. גם אם עמוק בלב הוא מקלל אתכם על הקופון שאתם גוזרים - 15% עמלת בסיס מהמחיר שמוצג באתר.

"השוק מביע בנו אמון. המלונאים רואים את הערך שבוקינג מביאה להם. לפני בוקינג, מי שפתח מלון בגליל למשל, היה צריך לעבוד חודשים עד שמישהו בחו"ל בכלל ידע על קיומו. ברגע שהרשומה שלו עולה לאתר, כבר מחר בבוקר הוא עשוי לקבל הזמנה מאוסטרליה. כוחות השיווק שלנו הם פנומנליים. אין שחקן באונליין שיודע למכור ולשווק כמונו. מלונאים יכולים להבין את ה'ווליו פור מאני' שלהם מהר מאוד. את נושא ההתנגדות לעמלות אני מנמק בכך שזו טכנולוגיה שיש לה עלויות ושלוקח זמן להבין מה היא נותנת. אני מבין את הכעסים, אבל הם נחלת העבר".

מתנהל שוק של מסחרה מאחורי הגב של בוקינג. אנשים מוצאים מלון בבוקינג ומצלצלים להזמין ישירות במלון גם בתמורה לצ'ופר כמו ארוחת בוקר. המלונאים חוסכים את העמלה, והצרכן מרוויח.

"שמעתי על התופעה הזו, אבל אנחנו לא יכולים לשלוט בשותפים שלנו ובדרך שהם בוחרים לנהל את העסקים שלהם. לשמחתי, מהנתונים של השוק הישראלי ולאור הצמיחה של השוק מזה שנים, אני חווה אמון, וזה בגלל המוצר שלנו".

חיפשת מלון והזמנת דירה

בוקינג לוחצת על הגולשים לבצע הזמנה עם התראות נוסח "נשאר חדר אחרון" או "עשרות גולשים בוחנים את אותו החדר בדיוק כעת". זה אמיתי?

"כל המידע שאת רואה הוא מהימן, וכן, יש עוד אנשים שמסתכלים על החדר, כי זה אתר בינלאומי".

אם מקום שמשלם יותר יוצג במקום גבוה יותר, איפה האותנטיות?

"יש לבעלי המלונות אפשרות לשלם על מוצרים שמסייעים בשיפור הביצועים והנראות של העמוד. המקומות האלה מסומנים ב'לייק צהוב', וכך הגולש יודע שזה מקום שמקודם מסחרית. זה לא משהו שנעשה בסתר. הצגת המלונות נעשית בהתאם ל'למידת מכונה' (Machine learning) שתראה תוצאות שרלוונטיות לגולש. אם אני מחפש מקום שקט שיהיה בו חדר כושר, זה מה שיוצג לי. המטרה היא לצמצם את החיכוכים של הצרכן שמזמין חופשה. אנחנו מפתחים מוצר שיבנה את כל המסלול - איפה לישון, איפה לאכול, איך להגיע מנקודה א' לנקודה ב', ומתי הכי כדאי להזמין מסאג' במלון. לחבר את כל הקצוות של הטיול. בעתיד יהיו גם טיסות, והצרכן יוכל לסגור לו"ז שלם במקום אחד".

תגדלו לממדים גדולים אפילו יותר ותדרסו עוד מתחרים.

"אנחנו לא דורסים, אנחנו מתחרים, ויש לנו מתחרים רבים, חלקם גם מהקבוצה שלנו, 'בוקינג הולדינגס'. בוקינג לא מתעלמת מהסביבה שבה היא פועלת, אבל הפוקוס הוא על איך להקל על אנשים לחוות את העולם טוב יותר ולפתח טכנולוגיות שיענו על הרצונות של התיירים".

בוקינג נכנסה גם לתחום הדירות להשכרה מול המתחרה הגדולה Airbnb.

"מתוך 28 מיליון נכסים שמוצגים באתר, יש 6 מיליון דירות. זה סגמנט שקיים גם בארץ. תיירים רוצים הכול מהכול. זה הכוח של בוקינג מול Airbnb. לבוקינג את נכנסת כי חיפשת מלון ובסוף הזמנת דירה".

הצלחתם לעצבן לא מעט צרכנים ישראלים בנושא, שגם הגיע לבית משפט, בסוגיית הצגת מחיר החדר ללא מע"מ, כשהצרכנים גילו על כך רק בדיעבד ונדרשו לשלם זאת עם בואם לבית המלון.

"זה נושא שמנוהל מול בוקינג העולמית. השותפים הישראלים יודעים ומבינים שזה אתר בינלאומי שמשתמשים בו בעיקר לא ישראלים, שעבורם המחיר שכולל מע"מ הוא לא רלוונטי. הם גם יודעים שכתוב בצורה ברורה שהמחיר לא כולל מע"מ לאורך כל שלבי ההזמנה. זה נושא שקוף, וכמות התלונות בנושא ירדה משמעותית".

ד"ר איציק מזרחי

מנכ"ל בוקינג ישראל • בן 42, מתגורר ברמת גן יחד עם בן זוגו מזה 17 שנה, המנצח והמעבד המוזיקלי נעם ענבר • בעל תואר ראשון ושני בתקשורת ותואר שלישי בשיווק מאוניברסיטת ויקטוריה במלבורן אוסטרליה • בעברו היה חבר בצוות הבידור של מלונות ישרוטל באילת , שימש כמנהל תוכן באתר למטייל, כמנהל שיווק ברשת מלונות Delaware North Australia, וכמנהל תיירות בעיריית תל אביב-יפו • מזרחי אוהב לטייל ושואף לטוס "לכל מקום שעוד לא הייתי בו. עכשיו אני מכוון לברזיל"

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח