גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים; דאו ג'ונס ירד 0.45%

בחודש דצמבר שיעור התעסוקה בארה"ב נותר על 3.5%, השכר טיפס 2.2% ● אפל ומיקרוסופט ממשיכות לשבור שיאים עם שווי שוק מצרפי העומד על 2.6 טריליון דולר ● הפרלמנט הבריטי אישר אתמול את הסכם הברקזיט

פסל השור המפורסם בוול סטריט/ צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI
פסל השור המפורסם בוול סטריט/ צילום: רויטרס, CARLO ALLEGRI

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות בניו יורק ננעל בירידות שערים. הדאו ג'ונס הוביל את הירידות ואיבד 0.45% מערכו, הנאסד"ק ירד ב-0.27% ומדד S&P 500 איבד 0.32%. 

19:15

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות שערים. הדאו ג'ונס, שמוקדם יותר נשק לשיא כל הזמנים עם 29 אלף נקודות, מאבד כעת כ-0.35% מערכו, מדד הנאסד"ק יורד 0.15% ומדד S&P 500 נסחר כעת ביציבות. 

מניית ביונד מיט  מטפסת כעת ב-6% וזאת על רקע ההדיווח על התחרבות שיתוף הפעולה של יצרנית תחליפי הבשר עם מקדונלדס .

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים קלות. הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי ננעלו בירידות שערים קלות של 0.09% והפוטסי הבריטי איבד היום 0.15% מערכו. 

נוסף על כך, בעקבות המתקפות על יעדים וכוחות אמריקניים בעיראק, ארצות הברית הטילה סנקציות על שמונה בכירים איראניים - כך הודיעו היום (שישי) שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ושר החוץ מייק פומפאו. בין הבכירים נמצאים יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי עלי שמחאני ומפקד מיליציית הבאסיג', עליהם יושתו הסנקציות בשל מעורבותו במתקפות האחרונות. בנוסף לכך, יופסק סיוע בסך מיליוני דולרים ליצרניות המתכת הגדולות באיראן.

מחיר הנפט מאבד כעת 0.67% מערכו, והזהב עולה בכ-0.4% עם מחיר של 1,560.70 דולר לאונקיה. 

16:30

יום המסחר החמישי בבורסות ניו יורק נפתח בעליות שערים קלות. כך, הנאסד"ק עולה בכ-0.22%, מדד S&P 500 מוסיף כעת 0.15% לערכו ומדד הדאו ג'ונס נסחר כעת ביציבות. מניות הטכנולוגיה רושמות כעת עליות שערים קלות: מניית פייסבוק מטפסת כעת 0.13%, אפל  ומיקרוסופט  ממשיכות לשבור שיאים כאשר כל אחת מענקיות הטכנולוגיה רושמות כעת עליה של 0.4% ו-0.3%, בהתאמה, עם שווי שוק מצרפי של 2.6 טריליון דולר.

15:30

שוק התעסוקה בארה"ב הוסיף לשורותיו בחודש דצמבר האחרון 145 אלף מקומות עבודה, וזאת בניגוד לתחזיות האנליסטיים אשר צפו תוספת של 160 אלף מקומות עבודה.

שיעור האבטלה נותר כמו בחודש שעבר בשיעור של 3.5%. זוהי השנה העשירית ברציפות שבה חלה עליה בכמות המועסקים, וזהו פרק הזמן הארוך עם מגמה חיובית מאז שהחל הליך איסוף נתוני האבטלה בשנות הארבעים של המאה הקודמת.

השכר במגזר הפרטי טיפס החודש רק ב-2.9% ביחס לשנה אשתקד, כאשר שיעור העלייה הוא הנמוך ביותר מאז חודש יולי 2018.

14:45

המסחר באירופה עבר למגמה מעורבת: פוטסי מאבד 0.1%, דאקס עולה ב-0.2% וקאק נסחרת ללא שינוי. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב. 

חברת בואינג  פרסמה מאות הודעות פנימיות של עובדי החברה, שמכילות ביקורת חריפה על פיתוח דגם 737 MAX, בהם גם הודעה אחת בה נכתב כי המטוס "עוצב על ידי ליצנים, שהיו מפוקחים על ידי קופים". זאת, לטענתה, בניסיון לשמור על שקיפות מול מינהל התעופה האזרחית הפדראלי של ארה"ב.

12:30

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו ביציבות. דאקס עולה ב-0.3% ופוטסי קאק נסחרים ללא שינוי. המדדים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב. 

11:10

המסחר באירופה עבר למגמה שלילית. קאק מאבד 0.1% ופוטסי ודאקס נסחרים ללא שינוי. מדד הנג סנג ננעל בעלייה של 0.3%. המדדים העתידיים על וול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית.

10:30

המסחר בבורסת אירופה נפתח הבוקר בעליות. דאק ופוטסי עולים בכ-0.2% וקאק נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 עולה בכ-0.1%.

המסחר באסיה ננעל בעליות, למעט מדד שנחאי שאיבד כ-0.1%. קוספי טיפס ב-0.9%, ASX 200 הוסיף 0.8% וניקיי עלה ב-0.5%. מדד הנג סנג נסחר כעת בעליות של 0.3%. 

ענקית הקימונעאות היפנית Fast Retailing ירדה ב-2.8% במסחר. זאת לאחר שהחברה פספסה את תחזיות השוק לרבעון הפיסקלי הראשון שלה. הספקיות של אפל עלו במסחר. 

מניית ריאנאייר הולדינגס  מזנקת הבוקר ב-9% לאחר שהחברה הודיעה כי היא מעלה את תחזיות הרווח השנתי שלה לטווח שנע בין 950 מיליון אירו ו-1.05 מיליארד אירו. גם מניות המתחרות זינקו בתגובה. איזיג'ט עלתה ב-3.7% והחברה האם של בריטיש איירוויס, IAG , עלתה מעל ל-4%. 

8:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. ASX 200 עולה ב-0.8%, קוספי מוסיף 0.6% וניקיי עולה ב-0.4%. הנג סנג נסחר ללא שינוי ושנחאי יורד ב-0.2%.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות בפעם השנייה ברציפות, כאשר מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.7%, או 200 נקודות, לשיא כל הזמנים. הנאסד"ק עלה ב-0.8% ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול בעליות. 

הפרלמנט הבריטי אישר אתמול את הסכם הברקזיט המתווה את הפרישה מהאיחוד האירופי - בהצבעה היסטורית שחתמה יותר משנה של עיכוב פרלמנטרי בתהליך. ברוב של 330 תומכים מול 221 מתנגדים אישר בית הנבחרים הבריטי את ההסכם, אותו גיבש ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מול האיחוד האירופי באוקטובר האחרון, ובכך סלל את הדרך לפרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד ב-31 בינואר 2019. החוק עבר לדיון בבית הלורדים, שצפוי לאשרו בשבוע הבא.

מניית אפל  ננעלה אתמול בשיא כל הזמנים. זאת על רקע הדיווח כי מכירות האייפונים של החברה בסין עלו ב-18% בחודש שעבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, מדובר בכמות של 3.2 מיליון אייפונים שנמכרו בסין בחודש שעבר. הזינוק של אפל השפיע גם על הספקיות שלה הבוקר. כך, Sunny Optical עולה בכ-1.2%, Hon Hai Precision Industry מטפסת מעל ל-2% ו-LARGAN Precision מטפסת ב-4%. 

מבחינת נתוני מאקרו, היום צפוי להתפרסם שיעור האבטלה בארה"ב. הצפי הוא שהשיעור יעמוד על 3.5%, בדומה לשיעור בחודש שעבר. בנוסף יתפרסם גם השינוי במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי. הצפי הוא לתוספת של 152 אלף עובדים. 

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים