גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המחשבים האישיים שוב בקדמת הבמה: האם המסך המתקפל יציל את השוק המדשדש?

הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג ו-וואויי עדיין לא נוחלים הצלחה, אך יצרניות המחשבים החליטו לאמץ את טרנד המסכים המתקפלים ● האתגרים לא מעטים - ממערכת הפעלה לא מותאמת ועד בעיות פיזיות - אך היצרניות מקוות שהמסכים האלו יחזירו את הדומיננטיות של המחשבים האישיים

כריסטיאן טיזמן מחברת לנובו, מציג את המסך המתקפל של החברה ב־CES / צילום: Steve Marcus, רויטרס
כריסטיאן טיזמן מחברת לנובו, מציג את המסך המתקפל של החברה ב־CES / צילום: Steve Marcus, רויטרס

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, ה-CES, שהתקיימה החודש בלאס וגאס הייתה מלאה במסכים מתקפלים, בדומה לשנה שעברה. אולם אם ב-2018 סמארטפונים תפסו את מרכז הבמה, הפעם החדשנות הטכנולוגית הייתה שייכת למחשבים ניידים. בתערוכה הוצגו מחשבים של Dell (דל) ושל אינטל ולנובו. במקביל הציגו לנובו, אסוס ודל גם מחשבים ניידים בעלי שני מסכים, שממשיכים את הקו של היוגה בוק של לנובו שהציגה מחשב עם מסך כפול כבר בשנה שעברה.

שוק המחשבים האישיים כבר הוספד פעמים רבות. המעבר לשימוש בסמארטפונים ובטאבלטים ייתר חלק נרחב מהשימוש במחשבים, וגם דפוסי השימוש לא מצריכים שדרוג תדיר של החומרה. למעשה, מאז 2011 ועד 2018 נרשמה ירידה מתמשכת במכירות המחשבים, ורק בשנה החולפת נבלמה התכווצות השוק. לפי דוח של חברת המחקר IDC, מכירות המחשבים גדול ב-2.7% ב-2019, ואילו לפי גרטנר, העלייה הייתה ב-0.6% בלבד. המקור לפער נובע מהאופן שבו החברות מגדירות מחשב אישי, כשההגדרה של גרטנר לא כוללת כרומבוקים (מחשבים ניידים קטנים ופשוטים שכוללים מערכת הפעלה מצומצמת של גוגל בלבד). לפי IDC, נמכרו 266.7 מיליון מכשירים ב-2019 (צמיחה של 3%), ואילו לפי גרטנר נמכרו 261.2 מיליון מכשירים (0.6%).

בגלל השוק המאתגר, יצרניות המחשבים פועלות ליצירת קטגוריות חדשות, שיאפשרו שימושים שונים במחשב. כך, המחשבים המתקפלים מהווים קטגוריה חדשה של מחשבים אישיים לצד לפטופים, כרומבוקים, ומכשירי 2 ב-1 עם מסך שמתנתק מהמקלדת ומתפקד כטאבלט בפני עצמו.

הקטגוריה של המחשבים המתקפלים לא מוגדרת רק על ידי הפרטים הטכניים, במרכזם המסך המתקפל, אלא גם על ידי השימוש בהם. המחשבים הללו יכולים לשמש ללפטופ במצב מקופל, כטאבלט במצב פתוח, כספר לקריאה נוחה, וכמחשב שולחני בשילוב עם מקלדת חיצונית, אשר נכללת בחלק מהדגמים שהוצגו.

המחשב החדש של Dell / צילום: Dell

העובדה שבמצב מקופל כוללים המכשירים שני מסכים, במצב לפטופ ובמצב ספר, משמעה שניתן להשתמש בהם בדרכים חדשות. שימוש אחד שהוצג בתערוכה היה עריכת וידאו, כאשר צד אחד של המסך משמש לעריכה והצד השני לצפייה. שימוש נוסף שהודגם היה במצב 'ספר' - תכנון של פרויקט מורכב, או של טיול, כאשר צד אחד משמש לחיפוש וקריאה של מידע והצד השני משמש לארגונו. הגודל של המכשירים משפיע על הפונקציונליות שלהם - בעוד שמסך 17 אינץ' כמו של אינטל יכול להפוך למחשב שולחני גדול ונוח, מסך של 13 אינץ' כמו של לנובו מתאים יותר לשימוש במצב טאבלט.

מרבית המחשבים הללו אמנם הוצגו כמשירי קונספט שלא יצאו לשוק בקרוב, אך הם נראים בשלים יותר מכמה מאבות הטיפוס של הטלפונים המתקפלים שראינו שנה קודם לכן. האם יתכן שהמסכים המתקפלים והכפולים סוף סוף מצאו את ייעודם במחשבים האישיים? כדי לענות על השאלה הזו אפשר להתחיל לבחון את מה שקרה בשנה שעברה עם הטלפונים המתקפלים. תערוכות הטכנולוגיה אשתקד היו מלאות באבות טיפוס של טלפונים עם מסכים מתקפלים לכיוונים שונים. היה נראה שטכנולוגיית המסכים המתקפלים כבר הבשילה, אך ההשקות של המכשירים של סמסונג ושל וואווי נדחו שוב ושוב. בחודש שעבר הודיעה סמסונג כי מכרה 400-500 אלף מכשירים, ו-וואווי מכרה כ-200 אלף מכשירים.

מערכת ההפעלה של מיקרוסופט מתעכבת

האיטיות בחדירה לשוק של המכשירים הללו והעיכובים בהשקותיהם קשורים לקשיים גם בחומרה וגם בתוכנה: הגלאקסי פולד, המכשיר המתקפל של סמסונג, נשלח תחילה לעיתונאים בגרסה שכללה שכבת מגן שהתקלפה ומערכת צירים שהייתה חשופה ללכלוך ולפגיעות. החברה דחתה את ההשקה בעקבות התקלות בחומרת המכשיר. גם וואווי דחתה את השקת המכשיר שלה, ואף צימצמה את זמינות המכשיר שכיום נמכר בסין בלבד. הצמצום נובע מכך שהמכשיר נמכר ללא מערכת הפעלה אנדרואיד בשל מגבלות מלחמת הסחר שהוטלו על החברה מצד ממשל טראמפ. המשמעות הייתה שוואווי לא יכלה להשיק את המכשיר עם מערכת ההפעלה המתאימה של גוגל, אנדרואיד 10, הכוללת תמיכה בשני מסכים, ובמקום זאת נאלצה לפתח מערכת הפעלה משלה.

גם במקרה של המחשבים הניידים החומרה לא מספיקה. אבות הטיפוס שהוצגו נראים לא רע, ועדיין משאירים כמה שאלות פתוחות, בעיקר לגבי עמידות המסך והצירים לפתיחה וסגירה של המכשירים באופן שוטף (ראו תיבה). עם זאת, השאלות האמיתיות נעות סביב נושא התוכנה: המחשבים הניידים הללו מבטיחים שימושיות במספר מצבים: במסך גדול ופתוח עם מקלדת חיצונית, מקופל כמו לפטופ עם מסך עליון ומקלדת על החצי התחתון, או פתוח כמו ספר או טאבלט. מה שאמור לאפשר את כל הפונקציות הללו היא מערכת הפעלה שתתאים למסך מתקפל וכפול - ווינדוס 10X, אותה חשפה מיקרוסופט באוקטובר האחרון.

מערכת ההפעלה הזאת אמורה לאפשר להשתמש באפליקציות רק על חלק אחד של המסך, לזהות כאשר המחשב עובר בין מצבים ולהתאים את התוכן באופן אוטומטי לשימוש. במקביל לחשיפת מערכת ההפעלה, מיקרוסופט אף חשפה את מכשיר ה-Surface Neo, טאבלט מתקפל עם שני מסכים. שני המוצרים היו אמורים להפוך לזמינים בסתיו 2020, אך לפי דיווחים שפורסמו באחרונה, פיתוחה של מערכת ההפעלה מתעכב, והיא לא צפויה להגיע לשוק השנה.

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, אינטל, שהצהירה כבר לפני מספר חודשים כי תחשוף ב-CES מחשב נייד מתקפל, צפויה לעכב את השקתו בעקבות העיכובים בפיתוח מערכת ההפעלה. אינטל הציגה אב טיפוס של המחשב המתקפל בתערוכה לפני שבועיים, והוא כלל מסך גדול של 17 אינץ' ושוליים קטנים יחסית, שנתנו לו מראה עתידני. כשהוא מקופל הוא בגודל של מחשב 13 אינץ' קטן וקליל. גם דל, שחשפה מחשב נייד עם מסך כפול ומחשב עם מסך מתקפל בתערוכה, הודיעה שמדובר במכשירי קונספט בלבד, ושכרגע אין לה כוונה לצאת איתם לשוק. זאת, בין היתר, בשל העובדה שאין מערכת הפעלה שתתמוך בהפעלתם.

לעומת דל ואינטל, לנובו לא מחכה: החברה חשפה את המחשב עם המסך המתקפל שלה בתערוכה והודיעה שהמכשיר יהיה זמין החל מהרבעון השלישי של השנה הנוכחית, "ווינדוס 10X מתעכב אבל אנחנו לא מחכים ומוצאים את המחשב כבר השנה", אמרה נציגת לנובו ל"גלובס", במהלך התנסות בתערוכה. לנובו יצרה תוספת משלה לווינדוס 10, שנועדה להפוך את מערכת ההפעלה לשמישה במחשב המתקפל, אך נראה כרגע שהפתרון הזה יכול להתאים כפתרון זמני בלבד.

המגזר העסקי משדרג את המחשבים

חידושים כמו מחשבים מתקפלים יכולים להצמיח את שוק המחשבים האישיים, אם נצמדים להגדרות של מה זה בדיוק מחשב אישי. למעשה, מחשבים כאלו ממלאים פונקציה של מחשב אישי, טאבלט, ולעתים אף של סמארטפון - הכל במכשיר אחד, ולכן יכולים לפגוע למשל בשוק הטאבלטים. האתגר הנוכחי הוא העיכוב בהוצאת מערכת ההפעלה ווינדוס לשוק, אך בינתיים נראה שליצרניות המחשבים אין סבלנות לחכות לה.

חידושים כמו מחשבים מתקפלים יכולים להצמיח את שוק המחשבים האישיים, אם נצמדים להגדרות, אך למעשה הם ממלאים פונקציה של מחשב אישי, טאבלט, ולעתים אף של סמארטפון - הכל במכשיר אחד. האתגר הנוכחי הוא העיכוב בהוצאת מערכת ההפעלה ווינדוס לשוק. בינתיים נראה שליצרניות המחשבים אין סבלנות לחכות לה.

בחברות המחקר גרטנר ו-IDC מציינים כי העלייה במכירות המחשבים האישיים בשנה החולפת מיוחסת לסקטור העסקי, והסיבה לכך נעוצה בשדרוגים של מחשבים בגלל הפסקת התמיכה של מיקרוסופט במערכת ההפעלה ווינדוס 7, החל מהחודש. למרות הצורך בשדרוג, הביקושים למחשבים אישיים מהמגזר הצרכני נותרו נמוכים. "אנחנו מצפים שהצמיחה תמשיך אחרי שתיגמר התמיכה בווינדוס 7, מכיוון שאיזורים רבים כמו סין, דרום מזרח אסיה, ומדינות האוקיינוס השקט עוד לא שדרגו", נכתב בהודעת גרטנר. הצמיחה בשוק המחשבים האישיים מיוחסת גם לדרישה למחשבי גיימינג, אך בעוד שחידושים כמו 5G יכולים לשפר את ביצועיהם, החידוש של מסך מתקפל לא פונה לשוק זה. 

השימושים של מחשבים מתקפלים עשויים לקרוץ לאנשי עסקים, שיעדיפו להסתובב עם מכשיר אחד פונקציונלי. "טכנולוגיות חדשות כמו ה-5G והמסכים המתקפלים עשויים להוביל להתעוררות בשוק", כתבו בחברת המחקר IDC. בגרטנר צופים כי הגידול במגזר העסקי יימשך מכיוון שבאזורים כמו סין, דרום מזרח אסיה ומדינות האוקיינוס השקט עוד לא שדרגו את המחשבים שלהם. 

מה גודל המחשבים, מתי ייצאו לשוק והאם השימוש בהם נעשה בצורה חלקה?

לנובו חשפה ב-CES את המחשב המתקפל ThinkPad X1 Fold, עם תצוגת OLED מתקפלת בגודל 13.3 אינץ', ובמשקל של פחות מקילו. עם זאת, לצד המחשבים עם המסכים עם השוליים הדקים, למסך הזה היו שוליים עבים במיוחד. מלבד הממדים והעובדה שהמכשיר יוכל לתמוך ב-5G, ויכלול חיבור USB Type-C, לנובו לא חשפה עוד מהמפרט הטכני של המחשב. הוא כולל מקלדת פיזית שנכנסת לתוך המכשיר כאשר הוא מקופל, ועט שמאפשר להשתמש במחשב גם במצב פתוח במאונך, כמו בעמוד של מחברת. לנובו הודיעה שהמכשיר יהיה זמין החל הרבעון השלישי של השנה הנוכחית, תחילה עם ווינדוס 10 ולאחר מכן עם ווינדוס 10X - מערכת הפעלה של ווינדוס שטרם הושקה, ואמורה להתאים במיוחד למחשבים בעלי מסך כפול ומתקפל.

המכשיר, שהיה בתהליכי עיצוב במשך ארבע שנים, כולל כיסוי עור מובנה שהמסך נכנס ויוצא ממנו בעת הקיפול. לפתרון הזה, אומרים בלנובו, החברה הגיע לאחר שניסתה שישה עיצובי צירים שונים בעשרים דרכים שונות, עד מצאה שזו הדרך המיטבית להתמודד עם הלחץ שמופעל על המסך בעת קיפולו. במצב פתוח כמעט ולא ניתן להרגיש בקיפול המסך או לראות אותו, ואין לו השפעה ניכרת על איכות הטאצ' בחלקו האמצעי של המסך. במהלך ההתנסות שלנו עם המכשיר ב-CES נתבקשנו לפתוח ולסגור אותו בזהירות, תוך תשומת לב מיוחדת לנקודה בה הוא נכנס לתוך כיסוי העור. בעקבות המקרה של הגלאקסי פולד, אשר הצירים שלו היו פגיעים במיוחד והתקלקלו מכניסה של אבק ולכלוך, ישנו סימן שאלה לגבי עמידות המכשיר.

המכשיר שהציגה דל נקרא Concept Ori, וכשמו כן הוא - מכשיר קונספט (שלא מיועד בהכרח ליציאה לשוק). הוא מזכיר את המחשב המתקפל של לנובו בגודל ובצורה, אך החברה לא חושפת את מימדיו המדוייקים. המסך, באיכות תצוגה של QHD+, נראה חד ויפה, אך ניתן לראות בקלות את הקיפול במסך. גם מנגנון הקיפול הוא קשה לתפעול, ולא נסגר ונפתח באופן חלק. בחברה לא מוסרים מתי המחשבים הללו יגיעו לחנויות כיוון שמדובר בקונספט בלבד, אך משיחתנו עם נציג החברה בתערוכה, ניתן להבין כי החברה מתכננת להתחיל לייצר גרסה מסחרית של המחשב או של גרסה מתקדמת יותר שלו בקרוב.

אינטל שיתפה פעולה עם לנובו על המכשיר המתקפל שלה, שכולל מעבד אינטל בתוכו, אך בנוסף חשפה מכשיר מתקפל משל עצמה. המכשיר של אינטל נקרא Horseshoe Bend והוא מכשיר קונספט גם כן. כיוון שכך, מדובר במכשיר עם גימור פחות איכותי משל מכשירים מסחריים, אך הוא עדיין נראה מתקדם במיוחד. עם מסך OLED של 17 אינץ', הוא אולי המסך הגדול המתקפל ביותר שהוצג עד היום. גם השוליים של המסך דקים משל שני המחשבים האחרים, ונראים דומים יותר לשוליים של לפטופ עדכני. אינטל לא איפשרה לקהל לפתוח ולסגור את המחשב שלה בתערוכה. לקראת התערוכה, פורסם בארה"ב כי השקתו של המכשיר תתעכב בשל העיכובים בהשקתו של ווינדוס 10X, וכי אינטל תציג את מכשיר הקונספט ב-CES, אך לא תמהר למכור אותו לצרכנים. 

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה