גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת הנשק הגיאורגית שנידזה תובעת מיליונים מרוני מילוא: "הבריח נכסים לבתו"

החברה הגיאורגית שנידזה טוענת כי מילוא העניק ללא תמורה לבתו נכסים יקרי-ערך מחשש כי יינתן לרעתו פסק דין במסגרת סכסוך קודם שניטש בין הצדדים • לטענת שנידזה, מילוא ושותפו הסתירו ממנה כספים שהגיעו לה על תיווך בעסקאות נשק עם ממשלת גיאורגיה

רוני מילוא / צילומ: תמר מצפי
רוני מילוא / צילומ: תמר מצפי

"רוני מילוא הבריח נכסים לבני משפחתו הקרובים באופן פיקטיבי, פסול ולמראית-עין" - כך טוענת חברת הנשק הגיאורגית George Shanidze ("שנידזה") המצויה בסכסוך מתמשך מול ראש עיריית תל-אביב והשר לשעבר רוני מילוא, סביב ביצוע עסקאות ביטחוניות בגיאורגיה, בתביעה חדשה על סך 10 מיליון שקל שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זה מספר שנים טוענת חברת שנידזה, שבבעלות איש העסקים דוד אדילשווילי, כי מילוא חייב לה כספים מעסקאות ביטחוניות רגישות בשווי מיליוני שקלים שנעשו בין התעשיות הביטחוניות בישראל לבין ממשלת גיאורגיה, ובהן שימשו חברות שבאמצעותן פועל מילוא ושנידזה כמתווכות. בעבר אף ניהלו הצדדים במשך מספר חודשים הליך גישור בפני ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אך ניסיון זה ליישב את הסכסוך לא צלח. 

הברחת הנכסים ששווים מיליוני שקלים, טוענת כעת שנידזה, נעשתה כחלק מניסיון של מילוא "להכשיל או לפחות להכביד בצורה משמעותית על ביצועו של פסק דין עתידי שיינתן נגדו ונגד החברות שבבעלותו", בזמן שהתנהלה תביעה קודמת שהגישה החברה נגד מילוא למתן פירוט חשבונות.

עוד בתביעתה החדשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אילן סופר, גיא וילף ויערה חיימי ממשרד אילן סופר, טוענת החברה הגיאורגית כי מילוא "ביצע מעשי מרמה, הטעיה והסתרה חמורים, תוך הפרת מערכת היחסים ההסכמית ויחסי האמון בין הצדדים, ותוך ביצוע עוולות והתעשרות שלא כדין". 

במסגרת התביעה שהוגשה נגד רוני מילוא, נגד החברות שבאמצעותן הוא מנהל את עסקיו, נגד בתו אפרת ונגד רפי אלואשווילי שהיה שותפו של מילוא לעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה, טוענת שניזדה כי "מילוא ושותפו רימו את שנידזה בכל דרך אפשרית, הסתירו ממנה כספים בגובה עשרות מיליוני שקלים שאותם קיבלו מהחברות אלביט ורפאל, לא חלקו עמה כספים אלה בשיעור של 33.3% כפי שהיו מחויבים כלפיה, ובמקום זאת חילקו כספים אלה ביניהם בשיעור של 50% לכל אחד מהם ושלשלו כספים אלו לכיסם". 

ביחס לאלואשווילי טוענת שנידזה כי הוא למעשה הודה בכך שרימה אותה יחד עם מילוא. לפי הנטען, "אלואשווילי והחברות שבבעלותו הגישו תביעה על סך 9.4 מיליון שקל נגד רוני מילוא והחברות שבבעלותו, שבה הודו בהודאת בעל דין לכל דבר ועניין כי רימו יחדיו את שנידזה ביחס למספר עסקאות וחילקו ביניהם את הכספים מעסקאות אלה בשיעור של 50%-50%, אולם טענו בנוסף כי מר מילוא והחברות שבבעלותו רימו גם אותם ביחס לחלק מהעסקאות באמצעות הסכמים ותשלומים שהוסתרו אף מהם, וממילא הוסתרו גם משנידזה. 

הסכסוך הקודם בין הצדדים, שבמסגרתו נדרש מילוא לספק את פירוט כל חשבונותיו בקשר עם העסקה, התנהל בבית המשפט במשך כשנתיים וחצי. ימים ספורים לפני שמילוא ואלואשווילי היו אמורים להיחקר בחקירה נגדית על התצהירים שהגישו, ביקש מילוא מבית המשפט כי התביעה נגדו תתקבל במלואה, במה שלטענת שנידזה מהווה מהלך "חריג יותר".

"לא בכל יום נתבע מבקש כי התביעה נגדו תתקבל במלואה ויינתן נגדו פסק דין, רק כדי למנוע חקירה נגדית שלו ושל 'העד' מטעמו. טעמיהם של מר מילוא ומר אלואשווילי לכך שמורים עימם", נטען בתביעה החדשה שהגישה שנידזה.

ואכן בפסק הדין, שניתן בהסכמת מילוא ביוני 2019, נקבע כי הוא יעביר למשרד רואי חשבון ניטרלי (משרד EY) את פירוט החשבונות של החברות שבאמצעותן פעל, "ביחס למלוא התמורה שהתקבלה כתוצאה מקידום עסקאות בגיאורגיה". לפי פסק הדין מיוני 2019, מילוא יגלה "כל חשבון, תעודה, קבלה, כרטסת, דוח, פלט וכל מסמך רלוונטי אחר הנוגע לתמורה שהתקבלה בחברה באמצעותה פעל מילוא בגין עסקאות אלה". 

ואולם, טוענת החברה הגיאורגית, מילוא "הפר ברגל גסה" את פסק הדין הקודם שניתן במסגרת תביעה למתן חשבונות שהתנהלה במשך כשנתיים וחצי בין הצדדים. "מעט מאוד בעלי דין, אם בכלל, יעזו - או אפילו יחשבו - להפר פסק דין באופן בוטה כל-כך. ברם, חברת מילוא ורוני מילוא הם בעלי דין כאלה. מצער שאדם שהיה בעברו שר המשטרה נוהג באופן כה מביש", נכתב בתביעת שנידזה. 

הפרת מילוא את פסק דין, טוענת שנידזה, באה לידי ביטוי בכך שמילוא והחברה שבשליטתו "מכבידים על קיום פסק הדין באופן בוטה, חריג וקיצוני".

"פסק הדין קובע כי חברת מילוא תגלה הכול. פסק הדין אף קובע כי חברת מילוא תגלה את המסמכים הללו 'בתוך 60 יום' ממועד מתן פסק הדין", נכתב בתביעה. ואולם, טוענת שנידזה, "למרות הדברים הברורים הנ"ל, ואף שחלפה כבר למעלה מחצי שנה מאז מועד מתן פסק הדין, חברת מילוא מפרה את פסק הדין ואינה משתפת פעולה עם רואי החשבון". 

שנידזה טוענת כי לאחר שמילוא משך את הזמן ונמנע מספר פעמים מלמסור את המידע למעט מספר מצומצם של מסמכים, פנתה אליו EY בדרישה לקבלת מסמכים, אך גם דרישה זו העלתה חרס. "בסופו של דבר נאלצו רואי החשבון לשלוח לחברת מילוא מכתב, אשר מבהיר כי פסק הדין מופר, וכי הם אינם זוכים לשיתוף-הפעולה הנדרש, כי אין כל הצדקה - בוודאי לא על בסיס לשון פסק הדין - להכביד עליהם בדרישות והכבדות שונות, כי אינם יכולים לבצע את עבודתם, וכי ככל שלא יימסרו להם המסמכים הנדרשים בהקדם, הם ייאלצו לפרוש מתפקידם", נכתב בתביעה. 

מטעמו של עו"ד רם כספי, בא-כוחו של רוני מילוא, נמסר בתגובה: "כמקובל במחוזותינו, התגובה של רוני מילוא בכל הקשור לתובענה תוגש לבית המשפט המוסמך לכך". 

עו"ד רם ז'אן ממשרד AYR, המייצג את רפי אלואשווילי, מסר בתגובה: "הניסיון לשרבב את מר אלואשווילי לתביעה שבין שנידזה לבין רוני מילוא הוא מופרך וחסר יסוד. הדברים יובהרו בבית המשפט". 

דירה בסי אנד סאן ומשק במושב

בהתאם לטענתה להברחת נכסים מצידו של מילוא, במקביל לתביעתה ביקשה שנידזה להטיל עיקול על הנכסים שלטענתה הבריח מילוא לבנותיו ולאשתו. 

בקשת שנידזה לעיקול זמני של הנכסים, שהוגשה במעמד צד אחד, נדחתה בידי שופטת בית המשפט המחוזי נועה גרוסמן. גרוסמן הסבירה כי אין מקום להיעתר לבקשה ללא שמיעת תגובתו של מילוא לטענות נגדו, שכן היא אינה מבחינה ב"חשש להברחת נכסים דחופה ומיידית".

עוד ציינה גרוסמן כי "מועד התרחשות הנזק האפשרי בהיעדר צו לעיקול זמני, עודנו מרוחק". שנידזה כבר הודיעה לבית המשפט כי היא עומדת על בקשתה לעקל את הנכסים, וזו תישקל שוב לאחר שיתר הנתבעים יגיבו לבקשה.
רשימת הנכסים של מילוא ומשפחתו שעיקולם התבקש כוללת נכסים בעלי שווי גבוה.

כך, בין היתר, התבקש עיקולה של דירת מגורים בפרויקט סי אנד סאן בתל-אביב הרשומה על שם מילוא ואשתו בחלקים שווים; משק במושב שדה ורבורג, שלטענת שנידזה הזכויות בו הוברחו ללא תמורה על-ידי מילוא לבתו, אפרת מילוא, בעיצומו של ניהול התביעה קודמת שהתנהלה בין הצדדים; ודירה בשדרות דוד המלך בתל-אביב, שהעביר לפי הטענה מילוא לבתו אפרת גם כן ללא תמורה, אף שמדובר בכתובת המהווה את המען הרשמי של שתי החברות שבאמצעותן פועל מילוא. 

בבקשת להטלת צווי עיקול טענה שנידזה כי "קיים חשש סביר, ואף הרבה למעלה מכך, כי ככל שתתקבל התביעה הנוכחית - המבוססת על ראיות משמעותיות רבות, לשנידזה לא יהיה כיצד להיפרע ממילוא והחברות שבאמצעותן הוא פועל, והיא תעמוד בפני שוקת שבורה. לאור נטייתם המוכחת של מילוא והחברות שבאמצעותן הוא פועל להכביד על ביצוע פסקי דין ולעשות כל אשר לאל ידם כדי שלא לקיים את התחייבויותיהם כלפי שנידזה, כמו גם לאור הברחת הנכסים מצידם ללא תמורה לבני משפחתו הקרובים של מר מילוא לרבות בזמן שהתביעה למתן חשבונות התנהלה, וכן לאור מעשי המרמה שהנתבעים ביצעו כלפי התובעת הנתמכים בהודאת בעל דין לכל דבר ועניין מצידו של מר אלואשווילי, יש להטיל עיקול על כל נכסי מילוא וחברותיו עד לגובה הסכומים הנתבעים בתביעה".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

בנימינה / צילום: נעמה מצגר טבול

"משלמים שכר דירה של 7,000 שקל בחודש ולא מקבלים דירה": הפרויקט שהסתבך והעלויות

ב־2018 זכו 18 משפחות בהגרלה של מחיר למשתכן בבנימינה, אולם עד כה הפרויקט לא התקדם ● היזם מאשים את המועצה והוועדה המרחבית שלא מאפשרות להוציא היתר בנייה, והוועדה טוענת שההיתרים שהגיש היזם אינם תואמים את תוכנית הבינוי החדשה ותרמו לעיכוב

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, 25 מיליון שקל, עובר לראובני פרידן

ב–12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס וכעת הוא יעבור לראובני פרידן ● היקף התקציב של חברת כרטיסי האשראי עומד על כ–25 מיליון שקל בשנה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

זה שני עשורים שאין השקעות מספקות במתקני כריית הנחושת / צילום: Shutterstock

ההיצע בירידה והביקוש צפוי לזנק: האם זה קץ הדשדוש במחיר הנחושת?

מחיר המתכת מטפס בעקביות בחודשים האחרונים, ואנליסטים חוזים שהוא יזנק בעוד 70% במהלך השנתיים הקרובות ● בין הסיבות: שיבושים בכריית הנחושת שעלולים להביא לירידה בהיצע

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי