גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתח גבוה: הקופה החדשה של אאודי מצטרפת לטרנד הירוק

מכונית הקופה המרהיבה של המותג אאודי מצטרפת לטרנד הירוק עם גרסת פלאג-אין, שמתהדרת בנתוני פליטה וצריכה מזעריים • אבל מאחורי עור הכבש הירקרק מסתתר זאב רעב

Audi A7 / צילום: יח"צ
Audi A7 / צילום: יח"צ

מכוניות הפלאג-אין היוקרתיות נמצאות כיום על הכוונת של שלטונות המס בכל העולם. בישראל, למשל, ספג הפלח הזה בתחילת ינואר חבטה מהדהדת כשנקבעה תקרה בגובה של עד 75 אלף שקל על הטבת המס לרכבי פלאג-אין במקום הטבה בלתי מוגבלת.

גם מדינות כמו בריטניה, הולנד ואוסטרליה מצמצמות משמעותית את הטבות המס לפלח והאיחוד האירופי אוסף מידע על אופי השימוש ברכבי פלאג-אין, כדי להחליט האם להשאיר או לשלול מהם את הסטטוס הירוק.

מה שממקד את תשומת הלב של הרגולטור ברכבי הפלאג-אין הוא טווח אפשרויות השימוש במערכת ההנעה. כלומר, נהג מצפוני שמקפיד לטעון את רכבו לעיתים תכופות ולנהוג במצב חשמלי, אכן ישיג נתוני פליטה/צריכה מרשימים, שמצדיקים את ההטבות. מנגד נהג מצוי, שאצה לו הדרך, יכול להשאיר את כבל הטעינה של רכבו היוקרתי באריזתו המקורית וליהנות במשך שנים מרכב עתיר ביצועים אך מוטב-מס, למרות שרמת הזיהום שלו מקבילה לזו של רכב בנזין רגיל.

פנים הרכב / צילום: יח"צ

יצרני הרכב מתחו את החבל

יצרני הרכב, מצדם, יכולים לבוא בתלונות רק אל עצמם. בשנים האחרונות הם מתחו את החבל עם השקה של דגמי פלאג-אין עתירי כוח וביצועים שמציגים, על הנייר, נתוני פליטה/צריכה רשמיים שנמוכים מאלה של משפחתית היברידית צנועה.

קחו, למשל, את המפרט הטכני של A7 פלאג-אין החדשה. בצד האדום נמצא הספק משולב של 367 כוח סוס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. במקביל הצד הירוק מתהדר בצריכת דלק משוקללת רשמית של 52 קילומטר לליטר ופליטת CO2 של 44 גרם CO2 לקילומטר, נתון נמוך בהרבה משל קורולה היברידית, למשל.

העיצוב החיצוני של ה-A7 אפילו לא מנסה להתחנף לירוקים. זהו עיצוב מרהיב, עם אורך של כחמישה מטרים, פרופורציות יוצאות דופן וקווי מתאר שדי בהם כדי לעצור את התנועה. בגרסת הפלאג-אין, שמגיעה לארץ, העיצוב מקבל תגבור אגרסיבי בזכות חבילת "S ליין" ספורטיבית, שכוללת חישוקי 19 אינץ' בולטים עם צמיגים בחתך מזערי, בוכנות בלימה בצבע אדום, פגושים מונמכים ומודגשים, ועוד שלל סמלים ומאפיינים, שמדגישים את הקירבה המשפחתית לפורשה. בקיצור, אף אחד לא יחשוד שנהגי הפלאג-אין הזו מעבירים את זמנם בחיבוק עצים ואיסוף רשתות דיג נטושות.

גם תא הנוסעים זכה למנה גדושה של ספורטיביות בסיוע חבילת ה-S. צמד מושבי הספורט הקדמיים מציעים נוחות משובחת לצד תמיכה מלאה בגוף בעומסים של פניות מהירות, הריפוד התפור משובב עין, יש הגה וידית הילוכים ספורטיביים ועוד שלל פריטים קטנים ומשדרגי אווירה על פי מיטב המסורת של מחלקת הספורט של אאודי. כל העסק עטוף בחומרי דיפון מהטובים בתעשיית הרכב ובאיכות ייצור תואמת. כסטנדרט מקבלים גם חבילת גאדג'טים רצינית, שכוללת בין השאר מערכת בטיחות אקטיבית, שמגנה על הנהג מפני איומים ב-360 מעלות ומאפשרת לו להפקיד חלק נכבד ממטלות הנהיגה בידי המחשב.

כמו ב-A7 הרגילה, מערך הפיקוד כולל לא פחות משלושה מסכי LCD גדולים שמאורגנים בתצורה זהה לזו של שאר דגמי העילית של אאודי. המסכים מציגים את כל המידע שתרצו, או שלא תרצו, לקבל תוך כדי נהיגה אם כי אנחנו לא חובבים גדולים של ממשק המגע ושל הגודש החזותי, שגוזלים לא מעט תשומת לב בנהיגה. אפשר להתנחם בקיומה של סייענית אישית קולית שמאפשרת להפעיל פונקציות חיוניות רבות בפקודות קוליות.

כמו ב-A7 הרגילה, הספסל האחורי ימלא בקלות משימות שרד כמו שינוע נוסעים והפשרה היחידה של הפלאג-אין הוא תא מטען של 380 ליטר בגלל הבליטה המסיבית של הסוללה הנטענת.

עם כל כך הרבה סממני ספורט, שמקיפים את הנהג, התגובה להתנעה היא סוג של אנטי קליימקס. מערכת ההנעה מתעוררת לחיים בשקט מוחלט, כמו כל היברידית, וגם כאשר מנוע הבנזין פועל במלוא העומס הוא עדיין שומר על צליל שקט ותרבותי.

מכונת תענוגות שמעניקה מצפון נקי

לזכות מהנדסי אאודי ייאמר, שהם לא התייחסו בציניות לייעוד הירוק של הדגם. כשהסוללה טעונה במלואה - סיפור של פחות משלוש שעות בכל שקע ביתי - ועם רגל קלה על הדוושה הימנית, אפשר לצלוח יותר מ-30 קילומטר על חשמל בלבד בנהיגה שגרתית. בנהיגה במסלול שכולל פקקים, כביש מהיר וזחילה עירונית העברת הכוח בין החשמל לבנזין חלקה, והשגנו 28 קילומטרים לליטר בקלות.

אבל אל תתנו לעידון ולאלקטרוניקה להטעות אתכם. שילוב למצב התכנות הספורטיבי של המנוע/גיר, או הכבדה של הרגל על המצערת בכל מצב, רותמים את כל מקורות האנרגיה של המערכת לתכלית אחת: הדיפת הרכב קדימה.

לפרק התנהגות הכביש ניגשנו בחשש מה. ה-A7 קוואטרו הרגילה היא אחת ממכוניות הספורט-סלון המאוזנות והמהנות ביותר בהן פגשנו בשנים האחרונות אבל גרסת הפלאג-אין שלה שוקלת כ-2.14 טון לפני נוסעים ומטען, כמעט 300 קילו יותר מהגרסה הרגילה, ומתאפיינת בחלוקת משקל שונה.

אלא שכמה דקות על הכבישים הצדדיים והמתפתלים של הכרמל הספיקו כדי לפזר את העננה. הפלאג-אין עם חבילת ה-S ליין נותרה מכונת נהיגה מלוטשת ומרגשת. יש לה היגוי חד ומהיר, מתלי אוויר שתורמים לא רק לנוחות אלא גם לאיזון המרכב ואילו מערכת הקוואטרו ממשיכה להשלים ולשדרג את יכולות הנהג בתנאי נהיגה קיצוניים, ולא לאתגר אותן.

ה-A7 פלאג-אין היא מקרה קלאסי של וגר זאב עם כבש, או וגרו גרינפיס עם אופ"ק. זו מכונת תענוגות עתירת סטטוס, שמצליחה למלא בהצטיינות מכלול מגוון של מטלות. היא תעניק מצפון נקי וחיסכון בהוצאות לירוקים; ביצועים רציניים והתנהגות מלוטשת לחובבי ההגה; ועם תג מחיר של 495 אלף שקל, כמעט 100 אלף שקל פחות (בשקלול האבזור העודף) מגרסת השני ליטר הרגילה והחלשה יותר, זו גם תמורה מפתה לחובבי מקלטי מס.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו I8

780 אלף שקל עולה מכונית הספורט האקזוטית ב.מ.וו I8, שמשלבת מנוע טורבו-בנזין, מנוע חשמלי וסוללה נטענת עם הספק משולב של 362 כוח סוס (4.4 שניות מאפס ל-100) בתוך מרכב עתידני ומרהיב עם דלתות מתרוממות. בחודשים הבאים יופסק ייצור הדגם ולהיצע היצרן צפויה להצטרף גרסת פלאג-אין של ב.מ.וו 840 גראן-קופה

ב.מ.וו I8/ צילום: יחצ

פורשה פאנאמרה פלאג-אין

גרסת הפלאג-אין של הפאנאמרה היא הנמכרת ביותר בליין של מכונית הספורט-סלון הגדולה. היא משלבת מנוע 2.9 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי וסוללה בהספק כולל של 462 כוח סוס. היא ניצבת על מתלי אוויר ממוחשבים ומציעה התנהגות של מכונית ספורט רצינית פלוס בונוס של מרווח רציני מאחור במחיר 769 אלף שקל.

פורשה פאנאמרה פלאג-אין/ צילום: יחצ

וולוו S90 T8

450 אלף שקל עולה גרסת הפלאג-אין T8 המאובזרת של מכונית הסלון הגדולה של וולוו. ההנעה כוללת מנוע שני ליטר טורבו, צמד מנועים חשמליים וסוללה בהספק כולל של 405 כוח סוס (אפס ל-100 ב-4.8 שניות). היא מסוגלת לנוע כ-50 קילומטרים על חשמל ומציע תא נוח. שוחרי הספורט יכולים להזמין אותה עם חבילת פולסטאר

וולוו S90 T8/ צילום: יחצ

עוד כתבות

מעבדת ביוטק  / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

חברת הביוטק בתחום הסרטן NeoTX גייסה כבר 60 מיליון דולר ונחשפת לתקשורת

חברת הביוטק הישראלית-אמריקאית, שנמצאת בשלב I של הניסויים בתחום הטיפול בסרטן, הודיעה היום על גיוס נוסף של 45 מיליון דולר, ויוצאת לאור לראשונה

הסוס המיניאטורי פרד / צילום: צילום מסך

המקרה המוזר של הסוס במחלקה הראשונה בטיסה בארה"ב

פרד עלה לטיסה בארה"ב ביחד עם רוניקה פרוזה, כיוון שהוא משמש כבעל חיים תומך רגשית ● הרשויות בארה"ב מבקשות להגביל את סוגי החיות שיכולות לעלות לטיסה ● צפו בתמונות

עליות שערים בוול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

וול סטריט מדלגת על הקורונה: מדד הנאסד"ק ו-S&P 500 עלו לשיא כל הזמנים; הזהב בשיא של 7 שנים

פרוטוקול הפד מהישיבה האחרונה של חברי ועדת השוק הפתוח חושף כי הריבית תישאר נמוכה זמן מה ● בורסות אירופה ננעלו בעליות, הדאקס קפץ ב-0.76%, והפוטסי ביותר מ-1% ● אישורי הבנייה בארה"ב של בתים חדשים עלו לשיא של 13 שנים

ההמבורגר מלא העובש בפרסומת של ברגר קינג / צילום: צילום מסך מפייסבוק

למה רשת ברגר קינג מפרסמת המבורגר מלא בעובש?

רשת המזון המהיר האמריקאית ברגר קינג בחרה בדרך בוטה מאוד להציג את השינוי החדש שעשתה בהמבורגר המפורסם שלה - "וופר"

אסף שהם, מגדל / צילום: איל יצהר, גלובס

אסף שהם, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל, הודיע על פרישתו

שהם נעתר לבקשת החברה להישאר בתפקידו, שבו כיהן שש שנים, עד שיאותר לו מחליף

 

 

מטוס ממריא בנמל תעופה / צילום: shutterstock

בעקבות הקורונה: גם smartair מציע אפשרות לבטל טיסות וחופשות

לפי תנאי smartair, הביטול לחופשות שאפשר להזמין כעת לתקופת החגים והקיץ יתאפשר עד 12 שעות ממועד ההמראה ● לא מדובר על החזר מלא של דמי הנסיעה, אלא על 80% ● הביטול אפשרי לכל חברות התעופה ולכל סוגי הכרטיסים

רווחת העובד / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

עלייתו של הארגון החומל: העובדים לא רק "הון אנושי" יותר

כנס שנערך לאחרונה בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה עסק בדור הבא של מושג "רווחת העובד" - Caring ארגוני ● זה אומר לראות בעובד לא "הון אנושי" או "כוח-אדם" - אלא אדם שלם שיש לדאוג לצרכיו, בלי קשר לשורת הרווח

רפת פרות / צילום:  איל יצהר

נתניהו התערב, ו"משבר העגלים" מול הרשות הפלסטינית נפתר

החל מהיום המחסומים לשני הכיוונים יוסרו, וישראל אף תתיר לעוד סוגי סחורה פלסטינית למצוא לעצמה שווקי יצוא, בעיקר במדינות ערב ● מי שלבסוף היה בעל המשקל העיקרי לסיום המשבר הם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן בלחצם של הסוחרים והחקלאים הישראלים והפלסטינים

בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

"300 אלף ליכודניקים לא הלכו להצביע בספטמבר"? לא בדיוק

נתניהו מספר בכנסים, ברשתות ובתקשורת על המוני תומכים רדומים שמחכים לצאת מהבית ● אך הטיעון של נתניהו הוא מיתוס שנולד מחישוב כושל ● המשרוקית של גלובס יוצאת לשטח 

חור אבטחה במאגר המידע שמחזיקה מפעילת אפליקציית ניהול הבוחרים / צילום: שלומי יוסף, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

עתירה לבג"ץ: צו מניעה נגד השימוש באפליקציית אלקטור

לאחר שוועדת הבחירות המרכזית דחתה את העתירה שהגישו עו"ד שחר בן מאיר ועו"ד יצחק אבירם בשל חוסר סמכות, פנו השניים לבג"ץ ● לאחרונה התגלה כי מאגר המידע של האפליקציה לניהול קשרי בוחרים, שבה עושה שימוש מפלגת הליכוד, לא מאובטח כראוי

גבי אשכנזי / צילום: צילום מסך משידור החי  של חברת החדשות ביוטיוב

הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: הסר את צו איסור הפרסום מקלטות אשכנזי

לפי הודעת הליכוד, "הציבור צריך לשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים - שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו; הצביעות של כחול לבן שוברת שיאים"

לארי טסלר / צילום:  Yahoo! Inc, Wikipedia

האיש שמאחורי "העתק-הדבק" מת בגיל 74

מדען המחשב לארי טסלר החל לעבוד בעמק הסיליקון בתחילת שנות ה-60, בתקופה שבה מחשבים היו בלתי נגישים לרוב הציבור ● ההמצאות שלו עזרו להפוך את המחשב האישי לכלי נוח לשימוש

חיבורי כבלים פיראטיים / אילוסטרציה: שאטרסטוק

ניתוק רשתות התקשורת הפיראטיות בצפון: ביהמ"ש הורה לחברן מחדש

בעקבות חשיפת "גלובס": מפעילי הרשתות הפיראטיות הסתערו על משרד התקשורת ועל רה"מ נתניהו שבמקרה היה בצפון בסיור בחירות, ודרשו להורות להוט לחבר מחדש חיבורים בלתי חוקיים ● ביהמ"ש אילץ את הוט לחבר מחדש את הרשתות עד 4 במרץ, אז יתקיים דיון במעמד הצדדים

דוריה למפל / צילום: רונן פדידה

בלגן זה כאן: תאגיד השידור עבר לירושלים וספג את הקארמה של רשות השידור

וגם: חברת הדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן מעבירה את המטה שלה מנס ציונה לבוקה-ראטון ● השיחה

מיניבוס Bubble של ויה וחברת דן / צילום: יח"צ

דיווחים: עיריית ברלין לא תממן את שיתוף-הפעולה עם חברת VIa

לפי דיווחים באמצעי התקשורת בברלין, בעירייה החליטו שלא להקצות תקציב של 43 מיליון אירו בשנה למימון הפרויקט ● ויה: עדיין מתקיימים דיונים בנושא

מסופון אשראי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הרגולטורים מנסים לשפר את ההוגנות באשראי הצרכני

עפ"י הודעת הפיקוח על הבנקים, בראשות המפקחת היוצאת ד"ר חדוה בר, ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בראשות ד"ר משה ברקת, הם יפעלו יחדיו ל"הסדרה אחידה של פעילות העמדת אשראי צרכני במערכת הפיננסית ע"י הפיקוח על הבנקים ורשות שוק ההון"

כביש 431. נפתח לתנועה במלואו ברבעון הראשון של 2009 / צילום: איל יצהר, גלובס

השווי של זכיינית כביש 431 מוערך ב-325 מיליון שקל; החברה מקבלת מהמדינה 161 מיליון שקל בשנה

היקף התשלומים שמקבלת נתיבי היובל מתגלה בהערכת שווי של החברה שהגיעה לידי "גלובס" ● בעלת השליטה בחברה היא קרן תש"י, שמחזיקה ב-75% ממניותיה

עובד במפעל שבבים בסין / צילום: רויטרס

לא כולן כמו אפל: זו הסיבה שתעשיית השבבים מצליחה למתן את פגיעת הקורונה

אזהרת ההכנסות של אפל בגלל השלכות וירוס הקורונה מעוררת חששות לגבי שרשרת האספקה בתעשיית השבבים ● סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר, דווקא מרגיע: "הרבה חברות הוציאו את הייצור מסין בגלל מלחמת הסחר" ● האם בכל זאת יש מה לחשוש?

ביטוח לאומי / צילום: תמר מצפי

בשורה לאזרחים הוותיקים: בני 80 ומעלה לא יצטרכו להתייבש בתור

הביטוח הלאומי ינפיק 277,684 כרטיסי "פטור מתור" לאזרחים בני 80+ שזכאים לקבל שירות ללא המתנה בתור ● הכרטיס תקף בכל המשרדים הממשלתיים, בשירותי עיריות, ביטוח לאומי, רכבת ישראל, סניפי דואר, בנקים, גנים לאומיים ואפילו בסופרמרקט

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

המדדים בתל אביב עברו לירידות בהובלת מניות הבנקים שמאבדות גובה

נייס עולה ב-2.5% ● מניית טבע מתחזקת בכ-1.5% לאחר שזינקה אתמול בניו יורק בכ-9% בהמשך למסיבת העיתונאים שנערכה בת"א ● אמש בניו יורק המדדים עלו לשיא כל הזמנים