גנץ: "אפעל ליישום תוכניתו של טראמפ בתיאום עם מדיניות האזור"

בשונה מן הפגישה עם נתניהו שנערכה אף היא מוקדם יותר היום, מהמפגש עם גנץ נשלחו אך ורק תמונות, ולא ניתנה הזדמנות לעיתונאים להיכנס ולשאול שאלות

יו"ר כחול לבן בני גנץ ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן בני גנץ ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: אלעד מלכה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נועד בבית הלבן עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. זו הפגישה הראשונה בין שני האישים, והיא נמשכה כמעט שעה. טראמפ הזמין את גנץ לוושינגטון כדי לתדרך אותו בנוגע לתוכנית השלום, שתתפרסם מחר, אם כי גנץ וצוותו הבכיר נחשפו לכל פרטי התוכנית בשבועות האחרונים.

לאחר הפגישה, ח"כ גנץ נפגש עם התקשורת הישראלית במלון ג'פרסון. גנץ אמר לכתבים: "סיימתי לפני כשעתיים פגישה חשובה ויוצאת דופן, עם נשיא אמיץ וידיד אמת של ישראל. רוב פרטי הפגישה יוותרו חסויים לעת הזו. הודיתי לנשיא על התמיכה בישראל, בדגש על המאבק מול איראן ושלוחותיה, וכן על ההכרה שלו ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים. העליתי בפגישה את סוגיית חיזבאללה והגזרה המתחממת בסוריה ובלבנון".

גנץ הוסיף ש" תוכנית השלום של הנשיא, היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות, בממשלת קבע, אפעל ליישום תוכניתו של טראמפ בתיאום עם מדיניות האזור. בשיחה דיברנו גם על חשיבות השיח מול הפלסטינים, מדינות האזור ומלך ירדן. אני וטראמפ דיברנו גם על החשיבות של תמיכת מדינות האזור. העליתי את סוגיית הישראלים הנמצאים בשבי החמאס והדגשתי שבכל הסדר, חייבים לכלול את השבתם הביתה". 

הוא המשיך ואמר ש"מכאן אני ממריא לישראל, לדיונים החשובים לעתידנו הדמוקרטי. אין לאף אדם זכות להוביל מדינה שלמה, כשכל עיסוקיו ומחשבותיו נתונים לאינטרסים שלו. כך אמר נתניהו ביחס לאולמרט וכך אומר אני ביחס לנתניהו. זו היא אמירה ערכית ביחס אליו. הוא לא יכול גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט. אני מבקש שוב להודות לנשיא טרמאפ, סגן הנשיא פנס, מזכיר המדינה פומפיאו, ליועץ המיוחד קושנר ולשגריר פרידמן על הזמנה מיוחדת שהיא מחוץ לפרוטקול".

"אתה ידיד אמת של מדינת ישראל"

בבית הלבן, קיבלו את הצעת נתניהו שיש לזמן גם את גנץ, בשל פרסום התוכנית כמה שבועות לפני מערכת בחירות מועד ג'. נתניהו קיווה שהמעמד יגמד את גנץ וכי גנץ יהיה רק חלק מפגישה משולשת, אולי אף בעת חשיפת התוכנית מחר (ג') אולם גנץ התנה את הגעתו לוושינגטון בפגישה פרטית עם הנשיא ובכך ששגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, לא יהיה חלק מן המפגש.

בשונה מן הפגישה עם נתניהו שנערכה אף היא מוקדם יותר היום, מהמפגש עם גנץ נשלחו אך ורק תמונות, ולא ניתנה הזדמנות לעיתונאים להיכנס ולשאול שאלות.

בסיום הפגישה גנץ העלה בעמוד הפייסבוק של תמונה משותפת והודה לנשיא טרמאפ.

גם חשבון הטוויטר של הבית הלבן צייץ לאחר הפגישה תמונה מהמפגש.