גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העליות בוול סטריט נמחקו לאחר מסיבת העיתונאים של פאואל

הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ● אפל עלתה ב-2% והגיעה לשיא חדש ● מניית בואינג מטפסת למרות שדיווחה על הפסד שנתי ראשון מאז 1997 ● דוחות טובים למקדונלד'ס ולג'נרל אלקטריק ● בורסות אירופה ננעלו בעליות

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל / צילום: KEVIN LAMARQUE, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:30

מניית מיקרוסופט  עולה הלילה (ד') ב-2% במסחר המאוחר. ענקית הטכנולוגיה הציגה דוחות חזקים ברבעון השני של שנת הכספים: בשורה העליונה צמחה החברה ב-14% והציגה הכנסות של 36.9 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 35.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה הציגה רווח של 1.51 דולר למניה, 18 סנט מעל התחזיות. הרווח הנקי הכולל הסתכם ב-11.7 מיליארד דולר, עלייה של 38% לעומת הרבעון המקביל. 

מניית פייסבוק  צונחת בכ-7% במסחר המאוחר. הרווח למניה ברבעון הרביעי של פייסבוק עומד על 2.56 דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.53 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה הוא 7.3 מיליארד דולר, צמיחה של 7% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 21.1 מיליארד דולר, מעט מעל הציפיות להכנסות של 20.9 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 25% לעומת הרבעון המקביל, וברבעון הרביעי ברצף שבה החברה מדווחת על צמיחה של פחות מ-30%. 

מניית טסלה  מזנקת בכ-7% במסחר המאוחר. יצרנית הרכבים החשמליים דיווחה הלילה לאחר המסחר על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי, עם רווח למניה של 2.14 דולרים, מעל לתחזיות השוק לרווח של 1.72 דולרים למניה. בשורה העליונה, הכנסותיה של טסלה הסתכמו ב-7.38 מיליארד דולר, מעל לתחזיות השוק להכנסות של 7.06 מיליארד דולר.

23:00

העליות בוול סטריט נמחקו לאחר מסיבת העיתונאים של פאואל. דאו ג'ונס ונאסד"ק ננעלו ללא שינוי ו-S&P 500 ירד ב-0.1%.

מניית אפל  עלתה ב-2% והגיעה לשיא חדש. מניית טסלה  עלתה ב-2.5% והגיעה גם היא לשיא חדש. 

מניית קומטק צנחה ב-19% וגילת  איבדה 6%.

22:30

התמתנו העליות בוול סטריט על רקע נאום יו"ר הפד ג'רום פאואל במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית. פאואל אמר כי ישנן סיבות ל"אופטימיות זהירה" בנוגע לתחזית לכלכלה העולמית. פאואל התייחס בנוסף להתפשטות נגיף הקורונה ואמר כי יש לכך השפעה מסוימת על הכלכלה הסינית לפחות לטווח הקצר.

הלילה לאחר המסחר פייסבוק , מיקרוסופט  וטסלה  יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון. אפל עולה לשיא לאחר פרסום הדוחות אתמול אחרי סגירת המסחר.

21:25

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות לאחר הפד הותיר את הריבית ללא שינוי. נאסד"ק ודאו ג'ונס עולים ב-0.5%, ואילו S&P 500 מוסיף 0.4%.

ההחלטה להותיר את הריבית ברמה של 1.5%-1.75% ניתנה פה אחד בקרב חברי הוועדה. ההחלטה עמדה בהתאם לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק, ולמרות ההפצות החוזרות ונשנות של הנשיא טראמפ, שקרא גם השבוע להוריד את הריבית.

מניית קומטק צונחת ב-19%, ומניית גילת  יורדת ב-6%. 

18:44

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות. מדד הדאקס הוסיף 0.17% לערכו, הפוטסי ללא שינוי, ומדד הקאק טיפס ב-0.5%.

18:18

בהמשך לדיווח כי החברה האמריקאית Comtech Telecommunications רוכשת את גילת לוויינים, בעסקה שמשקפת לחברה הישראלית שווי של כ-577 מיליון דולר, מניית גילת צונחת בכ-6%, קומטק צונחת ב-18%.

17:44

המסחר בוול סטריט מתנהל בטריטוריה הירוקה, במה שנראה לעת עתה כהתפוגגות אפקט נגיף הקורונה. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.5%, הנאסד"ק מטפס ב-0.2%, ומדד S&P 500 מוסיף 0.3% לערכו. הלילה יפרסמו דוחות כספיים החברות פייסבוק  ומיקרוסופט . מחר אמזון  תפרסם דוחות. בינתיים, מניית אפל  מטפסת לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון אמש עם פרסום הדוחות לאחר הנעילה של המסחר.

על רקע החשש השפעת נגיף הקורונה על השווקים המתעוררים, וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השווייצרי לומברד אודייה, אמר כי "בשבועיים האחרונים מטבעות השווקים המתעוררים רשמו עלייה משמעותית עם חתימת הסכם סחר ראשוני בין ארה"ב לסין, מספר מטבעות הציגו תשואות של 1%-2%. עם זאת, תגובת ה'קנה בשמועה מכור בידיעה"השווקים המתעוררים' לחתימת הסכם סחר ראשוני על רקע חששות התפשטות נגיף הקורונה, צמצמה את סנטימנט הסיכון. מצב זה עלול להימשך בשבועות הקרובים עד להמתנה לסימנים לכך שמספר מקרי הנגיף הגיע לשיאו".

"אנו עדיין מניחים כי רשויות הבריאות הציבוריות באזור יגיבו כראוי למגפה, כמו שקרה בהתפשטות ה-MERS בשנת 2015 ואיומי התפשטות נגיף האבולה בין 2014-2016, אך סביר להניח כי השווקים יהיו תנודתיים במעט במהלך מאמצי ההכלה הראשונית של הרשויות". בהקשר ליואן הסיני וסיליוס מציג תחזית אופטימית למרות התפשטות מגפת הקורונה, וצופה התחזקות של היואן: "עסקת הסחר הראשוני בין ארה"ב לסין החזירה את המטבע הסיני למקומו לפני איומי טראמפ באוגוסט האחרון, ללא קשר להתפשטות הקורונה שהתחילה להפריע למהפך. ההתאוששות היואן נראית סבירה מכיוון שההסכם הסיר את האיום של מכסים נוספים והחזיר את המכס למחצית מהתעריף שהוטל לאחרונה על כ-100 מיליארד דולר של היצוא הסיני לארה"ב".

17:00

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות שערים, כשהשוק ממשיך בהתאוששות מירידות כבדות מוקדם יותר השבוע, בעוד שאפל  עומדת בראש קבוצה של חברות שדיווחו על תוצאות טובות מהצפוי. מדד דאו ג'ונס מטפס ב-180 נקודות, כ-0.7%. ה-S&P 500 מתקדם ב-0.5% והנאסד"ק מתחזק בשיעור דומה. 

מניית אפל מתחזקת בכ-2.5% לשיא לאחר שהיכתה אמש בקלות את תחזיות האנליסטים.

חברה נוספת בדאו ג'ונס, מקדונלד'ס , פרסמה אף היא היום תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, ומנייתה רושמת עליות של כ-2%. Dow In c ו-ADP  פרסמו רווחים שמזכירים את התחזיות, וכך גם ג'נרל אלקטריק , שמנייתה מזנקת בכ-7%.

עלייה חדה נרשמת גם במניות בואינג , למרות שיצרנית המטוסים דיווחה על הפסד שנתי ראשון מאז 1997. 

חברת אמריקן איירליינס  מצטרפת ליונייטד  ומפסיקה גם היא חלק משירותי הטיסות שלה לסין למשך יותר מחודש.

הגירעון המסחרי בארה"ב זינק בדצמבר ב-8.5% ל-68.33 מיליארד דולר, לעומת 62.99 מיליארד דולר בנובמבר, ומעל לציפיות של 68.75 מיליארד דולר, מה שמצביע על עלייה חלשה יותר בצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי. 

היום התפרסמו תוצאות חברת התרופות השווייצרית נוברטיס  לרבעון הרביעי, שעלו בדוחק על ציפיות האנליסטים, עם רווח למניה של 1.32 דולר, לעומת צפי ל-1.31 דולר.

 

13:30

בורסות אירופה ממשיכות להיסחר בעליות שערים של עד 0.6% במדדים המובילים. 

בניו יורק מצביעים החוזים העתידיים על המדדים על עליות הצפויות בפתיחת המסחר שם. 

המשקיעים מצפים להתכנסות, הראשונה העשור, של ראשי הפד, לקביעת המדיניות המוניטרית. שיעור הריבית לא צפוי להשתנות אולם המשקיעים יעקבו בדריכות אחר דברי יו"ר הפד, ג'רום פאואל.

עונת הדוחות נמשכת במרץ, והיום צפויות לפרסם דוחות לפני פתיחת המסחר חברות AT&T, בואינג, ג'נרל אלקטריק ומקדונלד'ס, בעוד שדוחות פייסבוק, מיקרוסופט וטסלה יפורסמו לאחר נעילת המסחר. 

11:00

מתחזקות העליות בבורסות אירופה. מדד סטוקס אירופה 600  מתחזק בכ-0.5%, ועליות דומות נרשמות במילאנו בצרפת ובלונדון, בעוד שבורסת פרנקפורט מטפס בכ-0.1%. היום פורסם מדד סנטימנט של GFK בגרמניה לפברואר, שהצביע על נתון של 9.9 לעומת ציפיות ל-9.6 ולעומת 9.7 בחודש הקודם.

מניות סנטנדר  רושמות עליות היום לאחר שהבנק הספרדי היכה את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי. 

מניות TEMENOS מזנקות ב-2.8% לאחר שספקית התוכנה השווייצרית הכריזה על שותפות אסטרטגית גלובלית עם גוגל קלאוד.  

מניית חברת הטלקום ההולנדית KPN  צונחת 7% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה ברווח הנקי ברבעון הרביעי ועל תחזית "יציבה" ל-2020. מניות מפעילת המובייל SES  הנסחרות בפריז צונחות.

עליות נרשמות במניות LVMH  לאחר שענקית מוצרי היוקרה הצרפתית פרסמה צמיחה חלשה יותר במכירות ברבעון הרביעי, והודיעה כי היא צופה ביקושים נמוכים יותר בהונג קונג על רקע המחאות נגד השלטון.  

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים קלות, עם ירידה במפלס החששות מפני התפשטות הווירוס. מדד סטוקס אירופה 600  מטפס ב-0.1%, בהובלת עליות של 0.6% במגזר הבנקים, בעוד שמגזרי המזון והמשקאות, הרכב והמוצרים למשק הבית מאבדים כ-0.2%.

הסנטימנט החיובי בשווקים האירופיים בא בעקבות התאוששות במניות בוול סטריט אמש, לאחר הירידות החדות ביותר זה שלושה חודשים. 

בהונג קונג ננעל המסחר היום בצניחה של יותר מ-2.8% במדד הנג סנג, לאחר שהבורסה חזרה מחופשת ראש השנה הסיני. מדד ניקיי ביפן טיפס ב-0.7% ובאוסטרליה ובקוריאה נרשמו עליות של כ-0.5%. הבורסות בסין היבשתית היו סגורות היום לרגל חג.

רשויות הבריאות בסין מסרו כי מספר מקרי המוות כתוצאה מהווירוס עלה ל-132, ומספר מקרי המחלה עומד על 5,974, יותר ממספר מקרי הסארס. בין 1 בנובמבר 2002 ל-31 ביולי 2003 נרשמו בסין 5,327 מקרי סארס, כך לפני נתוני ארגון הבריאות העולמי.   

08:15

אמש בארה"ב, טבע  הודיעה על קבלת אישור ה-FDA לתרופה למניעת מיגרנה. התרופה הינה מזרק אוטומטי של AVJOY, והיא תהיה זמינה למטופלים בארה"ב החל מסוף הרבעון הזה או תחילת הרבעון הבא. 

 

07:30

המניות בבורסת הונג קונג צונחות היום, לאחר שהשווקים חזרו לפעילות מראש השנה הסיני, על רקע החששות מווירוס הקורונה. מדד הנג סנג  צנח בפתיחת המסחק ב-3%, ובהמשך נחלשו הירידות ל-2.3%. את הירידות מובילות מניות תחום הנסיעות, עם ירידות של כ-4% במניות חברות התעופה המובילות. ירידות חדות נרשמות גם במניות הביטוח ובמגזר הגיימינג.

השווקים בסין נותרו סגורים היום לרגל חג. עליות של כ-0.6% נרשמות בבורסות טוקיו  וקוריאה , וכך גם באוסטרליה. 

אמש בניו יורק נרשמו עליות. נאסד"ק עלה בכ-1.4%, S&P 500 הוסיף 1%, ומדד דאו ג'ונס טיפס בכ-0.6%.

עוד כתבות

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"