גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בת"א: איי.אפ.אפ צנחה ב-4%; מדד הבנקים קפץ

מדד ת"א 35 איבד 0.6%, ת"א 90 השיל 0.2% מערכו, מדד הבנקים זינק כנגד המגמה ב-1.3%, ת"א ביומד צנח ב-2.4% ● פועלים ולאומי עלו בכ-1.5% כ"א, אלוני חץ טיפסה ב-1%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בטריטוריה האדומה. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, ת"א 90 השיל 0.2% מערכו, מדד הבנקים זינק כנגד המגמה ב-1.3%, ת"א ביומד צנח ב-2.4%, ומדד ת"א נפט-גז צנח ב-2%.

מניית איי.אפ.אפ  צנחה ב-4%, בזן איבדה 3.3%, בזק ירדה ב-2.7%, טבע  השילה 1.2% מערכה. מנגד, פועלים  ולאומי  עלו בכ-1.5% כ"א, אלוני חץ  טיפסה ב-1%, כיל  עלתה בכ-1%.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית הסתכם ב-2.8 מיליארד שקל.

15:15

הבהלה בעולם מפני התפשטות וירוס הקורונה מסין לעוד מדינות ממשיכה גם היום לדחוף את מדדי הבורסות המובילות בעולם לירידות. במקביל, רושמים מדדי המניות המרכזיים בבורסה של תל אביב ירידות של עד 1%.

בשוק הסחורות ממשיך הזהב לטפס ומחיר האונקיה עולה ב-0.6% ומגיע לכ-1,586 דולר, ומנגד הנפט יורד בכ-2% (חוזה מסוג ברנט) למחיר של 58.6 דולר לחבית.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות לטווח ארוך ביציבות, ואילו מדדי התל בונד המרכזיים רושמים ירידות של עד 0.1%.

במסחר במטבעות רושם הדולר היום ירידה של 0.2% לרמה של כ-3.45 שקלים, ואילו האירו נסחר ביציבות סביב רמה של 3.80 שקלים.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, מציין כי "עדיין מוקדם להעריך את השפעת התפרצות נגיף הקורונה על הצמיחה בסין, על שכנותיה ועל התיירות העולמית. אך מניסיון העבר, עיקר ההשפעה השלילית של נגיפים קודמים היה סביב מוקד ההתפרצות (כלומר סין), כאשר חלק מהתוצר שאבד חזר ברבעונים הבאים".

"השפעה שכבר ניתן לראות בבירור היא השפעה ממתנת על ענפי התיירות, התעופה והמסחר, (במזרח אסיה). בנוסף, נרשמה ירידה במחירי הנפט שתורגמה מיידית לירידה בציפיות לאינפלציה ולעלייה בציפיות להפחתת ריבית ברוב העולם. אנו מאמינים שסקרי הציפיות שיתפרסמו בשבועות הקרובים יתנו תמונה טובה יותר לגבי הפגיעה בכלכלה. כל עוד ההערכות הן שהשפעת הווירוס היא מקומית ובעלת אופי זמני, אנו לא משנים את הערכתנו הבסיסית שנראה המשך התאוששות בצמיחה ובסחר העולמי בהמשך השנה", אומר קליין.

אתמול החליטו, כצפוי, ראשי הפדרל ריזרב להשאיר את גובה הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 1.75%-1.5%. בפד רמזו כי הריבית תיוותר ברמה יציבה בטווח הקרוב.

מניית אנלייט ממשיכה במומנטום החיובי, עולה בעוד 1.5% במחזור גבוה ומשלימה התקדמות של 23% בחודש האחרון.

עוד בולטות בעליות של עד 2% מניות פועלים, לאומי, מגדלי תיכון, דנאל ודור אלון.

מנגד, בירידות חדות של 5%-3% בולטות מניות המלט, טאואר, אודיוקודס, אופקו, פריגו וקבוצת דלק.

מבין המניות הקטנות בולטת פורסייט בעלייה של 8% במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה בבוקר כי ריילויז'ן, חברה קשורה שלה, מנהלת משא ומתן מתקדם לקראת הסכם מסחרי ראשון עם מפעילת רכבות אירופית מובילה.

13:00

ירידות בת"א: מדד ת"א-35 מאבד 0.9%, ת"א-125 יורד ב-0.8%, ות"א-90 נחלש בכ-0.7%. מניית אופקו   מאבדת 4.5% ומובילה את הירידות. מניית פז  מאבדת 3%, וירידות דומות נרשמות בדלק . טאואר   מאבדת 3.5% ופריגו   יורדת 2.5%.

בצד החיובי ממשיכות לבלוט מניות בנק הפועלים  וכיל  , בעליות של 1% ושל 0.8%, בהתאמה.

מדד הביומד צולל ב-2.3%, מדד התקשורת מאבד 1.8% ועליות של 0.4% נרשמות במדד הבנקים.

מקרב מניות השורה השנייה המלט  מרכזת עניין וצונחת ב-5%. אתמול דיווחה החברה כי היא נאלצת להאריך את חופשת החגים במפעל שלה בסין.

פרטנר  מאבדת יותר מ-3% וסלקום   יותר מ-2%, לאחר שזינקו אתמול בעקבות הצעת בעלי הוט לרכוש את פרטנר.

אנלייט אנרגיה  מרכזת עניין ועולה ב-2%. אתמול פורסם כי החברה רוכשת זכויות לפרויקט רוח בגיאורגיה

דנאל  בולטת אף היא נגד המגמה ומוסיפה 2.1%, ועליות נרשמות גם בכלל ביטוח  שמתחזקת בכ-2%. מניית פורסייט  מרכזת עניין וקופצת ביותר מ-6%. החברה דיווחה כי חברה קשורה שלה, רייל ויז'ן, נמצאת במו"מ מתקדם עם מפעילת רכבות אירופית מובילה להסכם מסחרי ראשון.

11:00

נמשכות הירידות בתל אביב והמדדים המובילים יורדים ב-0.9%-0.8%. מניית אופקו  צונחת ב-3.5%, טאואר   ודלק  יורדות ב-3.5%-3.2%, ובזק , פריגו   ואנרג'יאן   מאבדות יותר מ-2.5%.

בצד החיובי בולטת מניית הפועלים  שעולה בכ-1.4%. המגזר היחיד שנסחר נגד המגמה הוא הבנקים, ומניות לאומי  ומזרחי טפחות  רושמות עליות קלות, והמדד הענפי מטפס ב-0.5%. מן העבר השני בולטים מדדי התקשורת והנפט והגז בירידות של כ-1.5%. מניית כיל   נסחרת נגד המגמה ועולה יותר מ-1.1%.

מניית אודיוקודס   מאבדת 5%. אתמול נודע כי ליאון ביאליק, ממייסדי אודיוקודס, מכר מניות בהיקף של כ-10 מיליון דולר

09:45

המסחר בתל אביב נפתח במגמה שלילית עם ירידות של 0.8% במדד ת"א-35. מניות אופקו   וטאואר   מובילות את הירידות וצונחות ביותר מ-3%.

בצד החיובי בולטות נגד המגמה מניות הפועלים  ועזריאלי , שהם גם שתי המניות היחידות במדד המוביל שרושמות עליות קלות, ומתחזקות בכ-0.4%. 

מניית אודיוקודס   מאבדת יותר מ-4% במחזור מסחר גדול. מניות פרטנר   וסלקום   רושמות ירידות קלות לאחר הזינוקים שנרשמו בהן אתמול. מניית גילת   נסחרת ללא שינוי מהותי לאחר הצניחה בה אתמול. מניית בזק , שאף היא זינקה אתמול, רושמת ירידות של קרוב ל-2%.   

07:00

המסחר בת"א ייפתח היום על רקע הנעילה היציבה אתמול בוול סטריט ובהמשך לעליות אתמול בתל אביב, כשברגע החשש הגלובלי מפני התפשטות וירוס הקורונה. מדד ת"א-35 עלה ב-0.3%, ת"א-125 טיפס ב-0.35%, ות"א-90 הוסיף 0.6%. 

אתמול נרשמו עליות בוול סטריט במשך רוב יום המסחר אך הן נמחקו לאחר מסיבת העיתונאים של יו"ר הפד ג'רום פאואל, שהותיר את הריבית ללא שינוי. דאו ג'ונס ונאסד"ק ננעלו ללא שינוי ו-S&P 500 ירד ב-0.1%. 

בת"א איבדה מניית גילת 6.6%, לאחר שהחברה הודיעה על מכירתה לחברת קומטק מארה"ב תמורת סכום של 577 מיליון דולר. כיל קפצה ב-4% ובזק הוסיפה 3.8%. סלקום ופרטנר צפויות לרכז אף הן עניין היום, לאחר שזינקו אתמול ב-4.6% בעקבות הצעת בעלי הוט לרכוש את פרטנר. אלקטרה צריכה, בעלת השליטה בגולן טלקום, זינקה ב-8%.

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"