גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קובי אפללו: "אני לא צריך לסמן שיא ולהמשיך לבא אחריו. אני רץ מרתון ורוצה ליפול מת על קו הסיום"

קובי אפללו גילה באיחור את הרשתות החברתיות, וגם את הנישואין והאבהות ● עכשיו הוא מסתער על שלוש החזיתות

קובי אפללו / צילום: כפיר זיו
קובי אפללו / צילום: כפיר זיו

באיחור לא אלגנטי, הבין קובי אפללו שהוא השתרך הרחק מאחור במה שקשור לרשתות חברתיות. ההכרה שהוא מפספס פלטפורמה משמעותית שיכולה לשרת אותו לא פחות מהשמעות תכופות בגלגלצ, היכתה בו כמעט עשור אחרי פריצתו של ג'סטין ביבר, שהתחיל את הקריירה שלו ביוטיוב וסלל את הדרך למיליוני אמנים אחרים, שחייבים את תהילתם לגולשים שנתנו להם את הדחיפה הראשונית לתודעה.

"לצערי, פספסתי ארבע שנים בדיגיטל", אומר אפללו, רזה וחטוב מאי פעם, מהפך תדמיתי שאליו נחזור בהמשך, שזכה לשלל לייקים וסיקור נרגש, "כי לא הייתי בזירות הנכונות. הייתי בפייסבוק, שירים היו עולים ליוטיוב, אבל לא עבדתי בזה כמו שצריך.

"התחלתי לשמוע עוד ועוד סיפורים על אמנים שפרצו דרך הרשת ורק לפני שנה וחצי פתחתי אינסטגרם, וזאת במה חדשה וגדולה בשבילי. יש לי את עידן לוצקי, שיש לו חברה להפצה דיגיטלית ומתעסק ברשתות חברתיות וידעתי שאני רוצה להגיע לנתונים מסוימים באינסטגרם, אני פעיל ביוטיוב, בקיצור, אני עובד בזה. לצעירים שחיים את זה הרבה יותר קל. יש מישהו שחולם לגור בניו יורק, ויש כאלה שפשוט גרים שם".

ההשקעה הזאת רווחית בכלל? או שהיא נשארת בממד התדמיתי, שגם בו לא צריך לזלזל.

"ככל שמספר העוקבים גדל, זה הופך ליותר רווחי. כשאתה מעלה שיר ליוטיוב, יותר אנשים נחשפים אליו ונזכרים בו. 'מה נשאר לי' - הסינגל החדש שלי, שכתב מאור תיתון בהשראת אישה מיוחדת שאיבדה את בנה בן הארבע ובקליפ שלו משתתפת חן אמסלם, שמעצימה כל משפט - עולה בכל פעם ב-20 אלף צפיות. ככל שנחשפים יותר, גם מי שלא ידע על קיומך מגלה שאתה שר את השיר הזה שהוא אוהב ועולה הסיכוי שהוא יגיע להופעה".

שזאת מטרת העל בעצם, הרשת היא רק אמצעי לקידום מכירת כרטיסים.

"כשאתה מקבל תגובה באינסטגרם, אתה עונה לה ויוצר קשר ישיר עם הקהל. כשבאים להצטלם איתי אחרי הופעה אני שואל, איך הגעת? ועונים לי, שמעתי ביוטיוב, ברדיו, אני עוקב אחריך באינסטגרם".

האינסטגרם של אפללו ממוקד מכירות: הסינגל החדש "מה נשאר לי", יוטיוב, ספוטיפיי, אפל מיוזיק וכרטיסים להופעות הקרובות, וגם תמונות שלו בשלל פוזות: באולפן ההקלטות, בתחנת רדיו, ליד המשקולות במכון, משתף אקורדים בכתב יד, צילום של דף גמרא, ציטוט של פסוק. מצאתי שם גם את זנב השיחה שניהלנו על גל שירי האמונה שאפללו נטל בו חלק בתחילתו ונטש אותו בדרך, שהפך לפוסט ששיתף בדף שלו.

"דוד דאור התחיל את זה ב'שירת רבים', ואז אמנים התחילו לעבור תהליך של התקרבות לדת: עובדיה חממה עם 'אנא בכוח', מאיר בנאי, אביתר בנאי, משם לעמיר בניון, ואז הייתה לי התרומה הקטנה של 'ים הרחמים', ועם האלבום 'שמע' שהיו כאלה שאמרו שהוא דתי מדי, כי יש לי שירים שמתאימים לגמרי לבית הכנסת".

האינפלציה הזאת מוזילה את הז'אנר.

"ממש לא, אי אפשר לעשות את זה כי החומרים על-זמניים. ישי ריבו הוא זמר נפלא ומרגש שמנגיש את בית הכנסת לקהל החילוני. בסליחות בכותל רואים יותר ויותר אנשים שבאים ליהנות משירת הרבים, גם אם הם לא מאמינים אדוקים, כי זו חוויה יוצאת דופן לראות 30 אלף איש שרים ביחד. לצערי, אצלנו יש חיבור מקולקל בין הדת לפוליטיקה, שיוצר אנטגוניזם לכל מה שמריח כמו דת. בעולם זה לא ככה. קניה ווסט הקים מקהלה ששרה שירי דת, יש להקות גוספל איכותיות בכנסיות, אנשים מתכנסים ונהנים ביחד מהתפילות האלה".

למה לא רכבת על הגל הזה כמו אמנים אחרים?

"את האלבום 'שמע' הוצאתי כשהתכנים הרוחניים לא היו פופולריים. אם יגיע שיר שנוגע בזה אשיר אותו בשמחה. כרגע מה שיוצא ממני זה מה שקורה לי בחיים. כתבתי שיר לאשתי; לבת שלי אריאל אני שר 'תודה שבאת אל חיי, להראות לך את הדרך אלייך ואליי'. גיליתי דרכה ממד שלא ידעתי שקיים בי".

גם את המעבר מרווקות להתמסדות עשה מאוחר, בגיל 39, שנה אחרי שהכיר את הרקדנית אמילי מגנאג'י. החתונה הייתה רומנטית כמו השירים שלו, עם תפאורה של אגם ציורי ומכונית חתן-כלה וינטג' באיטליה ועם תינוקת בבטן. "ההחלטות שלי היום יותר בוגרות. אני מחפש להיטיב, חושב מה אשאיר פה אחריי. עד שהקמתי משפחה הייתי הבן הקטן, ועכשיו יש עוד דור, עוד ענף ועוד אחריות".

כלכלית בעיקר.

"אני נמצא במקום שבו אני הרבה יותר שקול. צריך לדאוג לעוד אנשים, לפרנס. אמילי רוקדת, מלמדת וקואצ'רית. היא כתבה ספר ילדים מהמם בשם 'האהבה תמיד נשארת' על התמודדות עם פרידות קטנות. אולי בעתיד הוא יהפוך להצגה ואני אכתוב לה את המוזיקה וגם אריאל תוכל להיות חלק מזה. היא רואה תכנים ביוטיוב ומזהה שירים שלי ואפילו שרה ומגיעה לטונים יפים. יש שם קול, היא מגיעה ב'פרוזן' לגבוהים ומדייקת, יש שם פוטנציאל".

את הפוטנציאל של אפללו הקהל הישראלי זיהה מזמן, אבל העובדה ש"מכתב לאחי" שכתב עילי בוטנר והוא שר זה השיר המושמע ביותר בעשור האחרון לפי נתוני ההשמעה בתחנות הרדיו של אקו"ם, ביססה את הביטחון שלו שאינו תופעה חולפת, אלא שהוא כאן כדי להישאר, ולהרבה זמן. "לא שמנו לב לנתונים המספריים, אבל ידענו שהוא להיט גדול ומושמע".

ומה עם תמלוגים?

"בגלל שאני המבצע, לא קיבלתי הרבה".

בוטנר דפק קופה.

"ומגיע לו. בשבילי זאת הכרה. תמיד פחדתי מאי היציבות של המקצוע, שאהיה שנה ואז אעלם, זה היה הפחד הכי גדול שלי. לא מעניין אותי לסגור את פארק הירקון או קיסריה. אני לא בן אדם שצריך לסמן שיא ומיד להמשיך לבא אחריו. אני רץ מרתון ורוצה ליפול מת על קו הסיום. תראי מה השיר הזה אומר: 'בסוף הדרך עוד תהיה מאושר', שיר שכולו משפטי העצמה, קופירייטינג מדהים שיצא מהמקומות הכי עמוקים והוא כתב אותו לאחיו. המסע של החיים קשה וכל אחד זקוק לתקווה. בלי תקווה אי אפשר לנשום".

מה אתה חיפשת?

"שההופעה תעבוד, שיהיו לי השמעות".

החיבור עם בוטנר לא תמיד עובד ככה. "איך מסבירים געגוע" שלכם לא שחזר את ההצלחה.

"אבל הוא היה בפלייליסט של גלגלצ וקיבל אחלה במה. יש שירים שמקבלים הכרה רק בסיבוב השני שלהם".

עם 18 קילו פחות, הוא הרבה יותר קליל על הבמה ונושם טוב יותר. "קשה לשיר כשאתה כל הזמן מחזיק את הבטן. בגיל 40 אתה הרבה יותר מודע. מטבעי אני ביישן והעמידה על הבמה לא הייתה טבעית לי. למדתי אותה. הבנתי איך להיכנס לתודעה כשאני לא האישיו אלא כאן כדי לספר סיפור, ואני סטורי טלר - תמיד הייתי".

"מה נשאר לי", הסינגל החדש, הוא חלק מאלבום חמישי?

"אולי בספוטיפיי. כרגע מגרה אותי להוציא עוד שירים חדשים, להרחיב את הרפרטואר, להיות פעיל ברשת, להופיע במקומות יותר גדולים, לעשות קפיצת מדרגה. יש לי חברת בוקינג וצוות ניהול ואני מעורב בכל חוזה. אני בעצם מפעל שמייצר מוצרים וכדי להישאר בשוק צריך להוציא מוצרים חדשים כל הזמן ולהתפתח בעוד סוגי מוזיקה, עוד צבעים.

"היום יש לי על המדף ארבעה פורמטים להופעות: ממופע גדול שמתומחר גבוה ועד הופעה אקוסטית ורזה. אני רוצה לעשות אלבום בספרדית. התחלתי ללמוד את השפה ואני שר כמו תוכי ומבין חלק מהמילים. הכוונה היא להפיץ את האלבום גם בחו"ל".

אישי: בן 43, נשוי ואב לתינוקת, גר בגבעתיים.
אקטואלי: ב-28.3 יופיע בזאפה חיפה.

עוד כתבות

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

דיווחים על הפצצות בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

בפעם השנייה תוך יומיים – דיווחים על תקיפה בדמשק: היעד שהופצץ – מחסן אמל"ח איראני שיועד לחיזבאללה

בתקיפה שהתבצעה לפני יומיים הושמד מחסן אמל"ח איראני באחת התקיפות הגדולות ביותר שאירעו בתקופה האחרונה, כך לפי דיווחים  ● גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקאי ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה״ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים, והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

הציבור מעדיף נזילות על ריבית / צילום: Shutterstock

הציבור מעדיף נזילות על ריבית: המלחמה עצרה את העברת הכספים לפיקדונות

הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה, סימן שינוי מגמה ביתרת העו"ש של הישראלים: מצניחה חדה מתמשכת, היא זינקה ב־43 מיליארד שקל ● בין הסיבות: העדפה לכסף נזיל בסביבת אי־ודאות, קיטון בהוצאות וגיוס מילואים מסיבי ● וגם: מה עשתה המלחמה למינוס שלנו?

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של סופר פארם ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של הרשת היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● הסיכונים המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גאו-פוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב