תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

פלטפורמת ה-AI שמסייעת לפתוח דלתות אל מקבלי ההחלטות בחברות מטרה

בעולם ה-B2B חברות רבות מתקשות כיום יותר מבעבר ליצור קשר עם אנשי מפתח בארגוני מטרה בגלל הגידול בספאם וחוקי הגנת הפרטיות החדשים • המערכת של חברת Referral-AI הישראלית מציעה דרך חדשה להגיע אל מקבלי ההחלטות הללו, בעזרת זיהוי ומינוף מערך הקשרים העיסקיים שלהם ושל החברה בה הם מועסקים

המערכת של Referral-AI מאתרת את האדם המקשר בין שני צדדים עסקיים באופן מיטבי / צילום: Referral-AI
המערכת של Referral-AI מאתרת את האדם המקשר בין שני צדדים עסקיים באופן מיטבי / צילום: Referral-AI

הכתבה מטעם Together

כל אחד יודע שהבסיס לצמיחת חברה הוא עסקאות חדשות ולקוחות חדשים. עסק שאינו גדל, עשוי להתכווץ ולדעוך עם השנים. לכן בקהילה העסקית משקיעים משאבים עצומים במציאת לקוחות חדשים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות לידים. מערכות השיווק השונות באינטרנט מייצרות לידים ע״י תכנים אטרקטיבים, ופרסומות בערוצים השונים, במטרה לקבל פרטי התקשרות. העניין הוא, שפה מתחיל תהליך ארוך ומייגע של "חימום" הליד העסקי בתקווה ליצירת פגישה ראשונית. כיוון שמדובר בפנייה קרה יחסית, מקבלי ההחלטות בארגונים נוטים להתעלם ולמחוק אימיילים המגיעים אליהם מאנשים שאינם מכירים. בנוסף, חוקי הגנת הפרטיות החדשים אוסרים על שליחת מיילים נוספים, אלא אם האדם שענה להצעה הפרסומית אישר קבלת תכנים נוספים באופן אקטיבי.

הדרך השניה להשגת לקוחות בחברות היא לסמן ארגוני מטרה ולנסות להגיע אליהם בפנייה יזומה וישירה במייל או ברשתות חברתיות. גם כאן מדובר בתהליך ארוך של פניות חוזרות ונשנות ויחס המרה נמוך.

הסטטיסטיקות של אחוזי הצלחת המרת פניות ללקוחות בכל הערוצים השונים בהתאם למחקרים של החברות מארקטו והבספוט נעות בין 0.5% ל 4% ולכן חברות וארגונים נאלצים להגדיל באופן משמעותי את תקציבי השיווק כדי לעמוד ביעדי המכירות.

חברת Referral-AI הישראלית של היזם הסדרתי והמנכ"ל דורון הרצליך, מציעה פתרון חדש שאמור לשנות את התמונה. ״פיתחנו פלטפורמה שמסייעת לאנשי מכירות בפתיחת דלתות ישירות אל מקבלי ההחלטות, ובכך להעלות משמעותית את אחוזי ההמרה ללקוחות חדשים", אומר הרצליך ומפרט: "לדוגמה, אם אדם רוצה למכור מוצר לחברה בצפון אמריקה, ואינו מכיר את אנשיה, הפלטפורמה שלנו תמצא עבורו את מקבלי ההחלטות בחברה, ואת הדרך אליהם בעזרת הקשרים העסקיים שיש לאנשי הצוות שלו, לקוחותיו או שותפיו העסקיים. המערכת יודעת למצוא את האדם המקשר הנכון, כזה המכיר את שני הצדדים בצורה טובה, ושיש לו אינטרס עסקי ולא כספי, לעזור לשניהם ולחבר ביניהם".

מערכת AI שתטווה עבורך את רשת הקשרים העסקית שלך

התאוריה נשמעת מעניינת במיוחד - אבל איך זה קורה בפועל? כיצד אותה מערכת יכולה לאתר אדם מסוים שגם מכיר היטב שני אנשים (שיכולים להיות ממוקמים בשני צדדים של העולם) וגם יוכל לסייע להם מתוך אינטרס עסקי טהור? הרי זה נשמע בגדר הבלתי אפשרי כמעט.

"החזון שלנו הוא להביא אותך כמעט לכל חברה בעולם, דרך קשרים אישיים ועסקיים בטוחים, שעומדים בחוקי הגנת הפרטיות, ללא יצירת ספאם בכלל", מכריז הרצליך. ״מדובר בפיתרון ייחודי, ולא ידוע לנו על חברה בעולם שפיתחה מערכת אוטומטית להגעה אל אנשי מפתח בחברות מטרה".

לעמוד המוצר באתר Together>>

הרצליך מסביר על התהליך: "ברגע שמשתמש נרשם למערכת שלנו, המערכת מתחילה ללמוד על קשריו העיסקיים במשך 72 שעות ראשונות. היא אוספת הרבה פיסות אינפורמציה מעשרות בסיסי נתונים ציבוריים אליהם נרשמים אנשים במהלך חייהם, ובונה למשתמש פרופיל עיסקי בצורה אוטומטית ומהימנה. המידע כולל מקומות עבודה, תפקידים, מקום לימודים, ארגונים מקצועיים, וכך היא מייצרת פרופיל עסקי רחב על כל משתמש.

"לאחר מכן נכנסות לפעולה יכולות ה-AI של המערכת, שבעזרתן היא מסיקה מסקנות: מי מכיר את מי ישירות, למי יש אינטרס עסקי לעזור לשני הצדדים, מה דרגת חוזק הקשר ופירוט על מקורותיו. כך למשל, המערכת תאתר שני אנשים שיושבים באותו דירקטוריון של חברה מסוימת, ותסיק שהם מכירים, גם אם מעולם לא עבדו יחד. המערכת תמצא עסקה בה חברה נרכשה על ידי אחרת, ותקיש מכך ששני המנכ"לים מכירים זה את זה; המערכת לוקחת בחשבון סוגי תפקידים, גודל חברה, שנות עבודה, תזכורים ברשתות חברתיות ועוד כדי להסיק ששני אנשים אכן קשורים עסקית. היא תזהה קולגות בעבודה, לקוחות מרוצים, משקיעים, ועוד מאות אנשים שיש להם מוטיבציה לעזור - ותדרג את כולם בהתאם לחוזק הקשר העיסקי בין המשתמש לאיש המטרה. כל גורם כזה בעל קשר כלשהו למשתמש במערכת, יוכל כנראה להועיל לו במציאת הקשר הנחוץ לחברה שהוא מבקש להגיע אליה. מערכת הקשרים נבנית באופן דינמי ואוטומטי לחלוטין והיא מתעדכנת בכל רגע בו נרשם משתמש חדש לרשת.

"למעשה", מוסיף הרצליך, "מדובר במערכת אוטומטית הדוגמת את הלידים הנכנסים כל חודש ומוצאת למי מאנשי המכירות יש קשרים עסקיים לאותם לידים, או מאתרת קשרים יזומים אל אנשי מפתח בחברות מטרה. יצרנו פלטפורמה מסודרת שיכולה לספק למשתמש באופן מסודר קשרים כאלה, בכל חודש, לפי הכמות שירצה. יחס ההמרה למי שמשתמש במערכת שלנו נע בין % 30 ל-50%, זו קפיצה אדירה לעומת יחסי ההמרה כיום הנמוכים מ-4% בכל ערוצי יצירת הלידים".

המכירות כבר החלו

Referral-AI נמצאת כעת כבר בשלב מתקדם, והחלה למכור ולשווק את המערכת החדשה. כעת היא יוצאת לסבב גיוס במטרה להגדיל את מכירותיה בעולם, בעזרת חברת Together, המציעה השקעות המונים מבוססות הון למשקיעים בעלי יכולת כלכלית.

"החברה הוקמה בשנת 2016, על ידי שלושה יזמים מנוסים, דורון הרצליך, דרור גרתי ועומר בן נחום המנוסים כל אחד בתחומו. התחלנו את המכירות הראשונות בשנה שעברה", מספר הרצליך. עד כה התמקדנו בשוק המקומי, כדי לקבל פידבקים מהלקוחות, וכעת הזמן לצאת בשיווק לעולם ה-B2B - שוק שמעורך ביותר מ 500 ביליון דולר.

"אני אוהב מאוד להקים סטארטאפים, להתמודד עם האתגרים הרבים ולנצח את התחרות הבין לאומית עם הניסיון שהצטבר אצלי מאז ימי הטכניון גדלה, המקצועיות והכיף שבתהליך", אומר הרצליך שאחראי כבר לכמה אקזיטים,"צוות המייסדים של Referral-AI כולל את עומר בן נחום, סמנכ"ל הפיתוח שעבד איתי בחברה קודמת, NANOREP, שהייתי בין מקימיה" ונמכרה בשנת 2017 לחברת לוגמיאין האמריקאית, ואת דרור גרתי שהיה סמנכ"ל פיתוח בחברות מרקיורי שנמכרה ל-HP, סמנכ"ל פיתוח בחברת טלמאפ שנמכרה לאינטל וסמנכ"ל הפיתוח של חברת אופטימוב. אלו אנשים מיומנים מאוד בתחום למידת המכונה, איסוף וניתוח מידע מבסיסי נתונים והבינה המלאכותית. ארבע חברות מתוך חמש החברות הקודמות שהקמתי עד היום עשו אקזיט ו- Referral-AIהיא החברה השישית שהקמתי והמלהיבה ביותר בעיני. אני מכוון מטרה ובונה מהיום הראשון בסטארט-אפ אסטרטגיה שתגדיל את הסיכויים לאקזיט ומכאן נשאר לממש אותה ולעשות רק טוב לעולם העיסקי".

"מבחינתנו מה שמעניין ב-Referral-AI הוא הצוות, שיש לו יכולת אמיתית ומוכחת לקחת את החברה ולהפוך אותה למבטיחה", מסכם רו"ח שוקי כהן שרת, מייסד ויו"ר הדירקטוריון של חברת Together. "הטכנולוגיה המהפכנית שהחברה מציגה ביחד עם גודל שוק ה-B2B - מייצרים פוטנציאל עצום, זו מהפכה של ממש. עד כה הושקעו בחברה סכומים נכבדים של מיליוני דולרים, מצד משקיעים סדרתיים ומנוסים, וכפי שאפשר להבין היא כבר לא רק בעלת היתכנות טכנולוגית - אלא גם בעלת היתכנות שיווקית. אנחנו מאמינים מאוד בחברה, ובעיקר בעומד בראשה, וכעת כל אחד בעל יכולת כלכלית יכול להשקיע בה דרכנו מינימום של 20 אלף דולר".

לעמוד המוצר באתר Together>>

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988