גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טלטלה ברשת: סמנכ"ל התוכן הוותיק הוחזר - האם הוא יביא את הצופים?

מנכ"ל רשת הנכנס מנהל מו"מ לקראת סגירה עם עמי גלאם, שכיהן בעבר כסמנכ"ל התוכן של רשת ● עוד נראה כי יובל כהן, שעבד לצד מנהלת התוכן הקודמת זיוית דוידוביץ', יישאר כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח ● הערכות: ציון פרץ, מנכ"ל הסחר הפורש, מיועד לתפקיד מנכ"ל "ידיעות אחרונות"

עמי גלאם / צילום: יונתן גלאם
עמי גלאם / צילום: יונתן גלאם

שבוע לאחר כניסתו לתפקיד, מתחיל המנכ"ל החדש של רשת 13, אבי בן טל, לבנות את הכוורת שלו: ל"גלובס" נודע כי בן טל מנהל משא-ומתן מתקדם לקראת סגירה עם איש התוכן עמי גלאם, שבהנחה שיעלה יפה, ימונה למנהל התוכן של הערוץ. 

תפקיד מנהל התוכן הוא אחד משני התפקידים המשמעותיים שעל בן טל לאייש כדי להתחיל ולייצר שינוי בערוץ, שמתקשה להתרומם מאז המיזוג עם ערוץ עשר בכל הקשור לנתוני רייטינג.

נזכיר כי רק לפני פחות משנה מינה יוסי ורשבסקי - המנכ"ל הקודם של רשת - את זיוית דוידוביץ' לתפקיד מנהלת התוכן, ולצידה את יובל כהן לסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח. כעת מסתמן כי כהן יישאר ברשת ויהיה אחראי על פיתוח רצועות, וגלאם יחליף את דוידוביץ'. 

ההחלטה של בעלי המניות ברשת להיפרד מורשבסקי נבעה מתפיסה שלהם כי המנכ"ל והצוות שלו לא מביאים מספיק חזון, ולכן ברור היה שעם מינויו של מנכ"ל חדש הוא יבצע שינויים בגזרה זאת.

תפקיד משמעותי לטווח הרחוק

כפי שנחשף ב"גלובס", כמעט במקביל להכרזה על מינויו של בן טל, חזר לארץ סמנכ"ל התוכן הקודם של רשת, עמי גלאם, לאחר שהות של שנה בחו"ל. על-פי מקורבים, גלאם מעוניין מאוד בתפקיד, פעל באופן נמרץ כדי לקבל אותו ואף נפגש פעמיים עם בן טל עצמו.

על-פי אותם מקורבים, בן טל איננו היחיד שנפגש עם גלאם - הצעה מפתה לתפקיד קיבל גלאם טרום חזרתו לארץ ועוד טרום עזיבתו של ורשבסקי: כבר אז הייתה שיחה על השתלבותו במערך התוכן של קשת 12, אולם היה זה בשלבים ראשונים, וכשהתברר כי משרת סמנכ"ל התוכן ברשת פתוחה, השיחה לא התפתחה.

מועמד נוסף שנחשב לרציני הוא ארז בן הרוש, ששימש כסמנכ"ל התוכן של רשת לפני גלאם. בן הרוש כיהן שש שנים בתפקיד סמנכ"ל התוכן ברשת ופרש מתפקידו חצי שנה לאחר פיצול ערוץ 2. 

מי שעוד קיבל פנייה מאנשי רשת, הוא איש התוכן רן תלם, לשעבר סמנכ"ל התוכן בקשת. אין זו הפעם הראשונה שתלם מקבל פנייה כזאת - גם יוסי ורשבסקי, המנכ"ל הקודם, הציע לו את התפקיד מיד לאחר מיזוג רשת וערוץ עשר, אולם תלם, שמכהן כמנהל פיתוח בקבוצת המדיה הספרדית Mediapro, סירב אז וסירב גם כעת.

עם כל החשיבות שבתפקיד מנהל התוכן, היכולת המרכזית שלו להשפיע היא בעיקר בטווח הארוך. פיתוח מוצר טלוויזיוני עד שלב העלייה למסך אורך כשנה. כלומר, בשנה הקרובה צפויה רשת להעלות דברים שפותחו וצולמו בתקופת ורשבסקי - למשל התוכנית "קומדי סטאר" שעלתה לאחרונה ורושמת נתוני רייטינג מאכזבים; תוכנית המתיחות "אמבוש" בכיכובו של עופר שכטר שעתידה לעלות בעוד מספר שבועות; ועונה נוספת של התוכנית "זוג מנצח". ללב הפריים יעלו גם תוכניות שצולמו כבר בתקופתו של המנכ"ל שקדם לורשבסקי, אבי צבי, כמו עונות של "המרוץ למיליון" ו"הישרדות" שממתינות על המדף כבר למעלה משנה לשידורן. ידו של מנהל התוכן יכולה אם כך להיות משמעותית בסידור ובאריזה, אולם בכל הנוגע להטוויית קו, ייקח לפחות מספר חודשים עד שניתן יהיה לראות את חתימתו.

דרוש מנכ"ל סחר עם רקורד בדיגיטל

תפקיד נוסף שיידרש בן טל לאייש הוא של המשנה למנכ"ל המופקד על תחום המסחר. כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר הודיע ציון פרץ, מי שהחזיק בתפקיד בשנים האחרונות, על כוונתו לפרוש. לפרץ ובן טל יש היסטוריה מורכבת מהתקופה ששניהם כיהנו בתפקידים בכירים בקבוצת "ידיעות אחרונות", אולם למרות זאת, לאחר מינויו של בן טל למנכ"ל ולאור ההערכות כי פרץ לא יישאר תחת ניהולו, נעשו מאמצים לשכנע אותו להישאר בתפקיד.

פרץ נחשב לדמות אהובה מאוד על מפרסמים ומשרדי פרסום, מה שאפשר לו להעביר בשנה האחרונה במינימום התנגדות מהלכים לא פשוטים כמו העלאת מחירי הפרסום וצמצום התלות של רשת בעסקאות תשלום מראש והלוואות מחברות המדיה. היחסים האישיים שלו עם מפרסמים אולי אינם מהווים שיקול לרכוש זמן פרסום ברשת, אולם עשויה להיות לכך השפעה של אחוז-שניים בשוליים. וכשמדובר בהיקפי פרסום בטלוויזיה, אחוז-שניים משקפים סכום של 40-50 מיליון שקל. כאמור, פרץ התבקש על-ידי בעלי המניות של רשת ועל-ידי בן טל עצמו להישאר בתפקיד, וביקש זמן לחשוב על כך.

על-פי שמועות עקשניות בענף, פניו של פרץ, עם פרישתו, מועדות חזרה לקבוצת "ידיעות אחרונות", ייתכן כי לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. פרץ נחשב מקובל על המו"ל ארנון (נוני) מוזס, שכאשר המשפט שלו בתיק 2000 הולך ומתקרב, עשוי להידרש בניהול השוטף לדמות שהוא סומך עליה ומקובלת כאינסטנציה על המנהלים בזרועות השונות של הקבוצה - האתר והעיתון. השמועות, כך או כך, מרחפות באוויר.

באשר לבן טל ולרשת, העזיבה של פרץ היא אולי מכה לא נעימה שהעדיפו שלא תגיע בעיתוי הזה, אולם איוש התפקיד הזה הוא פחות קריטי מאיוש תפקיד מנהל התוכן. נזכיר כי בן טל עצמו מגיע מתחום הניהול והמסחר, ובתחומים אלה יש לו ניסיון רב. אם מתבוננים על האופן בו הוא התנהל ב-ynet, ניתן לשער כי הדמות שיחפש לא תביא עימה בהכרח רק יכולות של מכירת פרסום אלא גם רקורד בעולמות המשיקים כמו דיגיטל, פיתוח עסקי ותוכן שיווקי - אותם העולמות שמהם לכאורה יש פוטנציאל לגידול ההכנסות של רשת. 

לקראת צעדים ארגוניים בחדשות 13? 

בינתיים מתמודדת רשת עם סוגיה ניהולית נוספת - הצעדים הארגוניים שמאיימים לנקוט אנשי חברת החדשות. כפי שפורסם ב"גלובס", בסוף השבוע האחרון עדכן ועד עובדי חדשות 13 כי הכניסה של נציגי רשת, החברה-האם של חדשות 13, לדיוני המשא-ומתן הביאה להגדלת הפערים בין הצדדים בסוגיות מסוימות, ואם לא תהיה התקדמות בשיחות, יורה הוועד כבר ביום שני הקרוב על נקיטת צעדים ארגוניים. זאת, לאחר שבועות של משא-ומתן שהתקיימו בין ועד העובדים של חברת החדשות לבין ההנהלה על דרישות העובדים להטבות כלכליות לקראת המעבר הצפוי לאולפנים החדשים בנווה אילן.

לפני מספר ימים הכריזו עובדי חדשות 13 על סכסוך עבודה, ובהמשך נכנסה נציגת הנהלת רשת למשא-ומתן עצמו. על-פי הודעת הוועד, "בחלק מהסוגיות ההנהלה הלכה לקראתנו, אולם בחלק אחר דווקא ישנן נסיגות, והפערים גדלו".

המגעים בין הוועד להנהלת רשת נמשכו עד סמוך לכניסת השבת, והיום צפוי סבב שיחות נוסף, שאחריו ניתן יהיה לדעת האם צפויה הסלמה נוספת, או שיימצא פתרון שיימנע צעדים ארגוניים.

לא התקבלה תגובת רשת. מטעמה של קשת ומטעמו של ציון פרץ סירבו להגיב לדברים. 

עוד כתבות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש