גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דעה: נתניהו מתחזק ואפילו המילה "שוחד" לא מצליחה לעצור את המומנטום

לפני יובלות, עוד לפני השימוע אצל מנדלבליט, רבים העריכו שאם עבירת השוחד תופיע בכתב האישום הדבר יפגע בנתניהו ● הימים האחרונים של המרוץ מוכיחים שלאישום כמעט אין משמעות ● רף הסיבולת לשחיתות של הציבור ממשיך לעלות

בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: Ronen Zvulun, רויטרס

אנחנו עומדים ימים ספורים לפני הבחירות, שבהן רבים מאזרחי ישראל עומדים לבחור באדם שמשפטו הפלילי בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים יפתח תוך שלושה שבועות. עם זאת, לא בטוח שראש הממשלה בנימין נתניהו ינצח בבחירות. למרות הסקרים המעודדים עבורו בשבוע האחרון, הוא עדיין רחוק מהאפשרות להרכיב קואליציה. אולם, אין חולק שהוא זוכה לתמיכה נרחבת בקרב אזרחי ישראל.

לפני כשנתיים, כאשר נשאלו שרים בכירים בליכוד איך יתקדם העניין הזה של ראש ממשלה שסוחב מה שאז היו עדיין בגדר חשד בשוחד, ועם העובדות שנפרשו בפני הציבור - אמרו רבים מהם בשיחות פרטיות - "לא יקום ולא יהיה. שוחד הוא קו אדום. ראש ממשלה עם שוחד לא יוכל להמשיך". חלק משרי הליכוד התבטאו בפומבי, וציינו כי יש להמתין להחלטות סופיות של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט.

למשל השר משה כחלון, מארס 2018: "ימצו את ההליכים ואם היועמ"ש יודיע שהחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא לא יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום... בליכוד יכולים לומר מה שהם רוצים. אם מתחיל משפט נגד ראש הממשלה, הוא לא יוכל לכהן, הוא לא צריך אותי בשביל זה. לדעתי הוא עצמו יקום ויילך, או שהמפלגות האחרות (יעזבו)".

בינתיים, מי שהולך הוא כחלון ולא נתניהו. ראש הממשלה לא התרשם אז וגם לא היום מההצהרה של שותפו הפוליטי. יתר על כן, כחלון ממשיך גם היום לשבת בנחת במשרד האוצר ולמלא תפקיד בכיר בממשלתו היוצאת של נתניהו, כשהמשפט כבר תכף נפתח.

שתיקת הכבשים

גם השר גלעד ארדן רמז בעבר, כי מועד הזמן הקובע לקבלת החלטות הוא היום שבו היועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה אחרי השימוע. הימים עוברים והשנים רצות ואיפה ארדן? בפברואר 2018 הוא אמר מעל בימת הכנסת: "העמדה הקובעת לגבי נבחרי ציבור היא אך ורק העמדה של היועץ המשפטי לממשלה. גם ראש הממשלה, כמו כל נבחר ציבור כאן וכמו כל אזרח ברחוב, יש לו את חזקת החפות. הוא צריך להמשיך לנהל את מדינת ישראל באחת התקופות הכי קשות, הכי מאתגרות והכי מורכבות, והוא עושה את זה בהצלחה רבה. בינתיים, עד שהיועץ המשפטי לממשלה, שהוא הגורם המוסמך, יחליט - אני מציע לכולנו לנהוג באיפוק ובסבלנות".

בינתיים התברר לנו שעמדת מנדלבליט פחות מהותית עבוד ארדן. הפוליטיקה היא מעל לכל, גם מעל שלטון החוק. בפריימריז בתוך הליכוד ארדן תמך בנתניהו נגד סער. בימים אלה הוא משתתף בקמפיין הליכוד. ארדן מתראיין בכלי התקשורת ומפאר את ראש הממשלה, שהוא האיש אשר רק לפני כמה שנים, לפי כתבי האישום - תפר את העברת ארדן כשר ממשרד התקשורת, בשיתוף פעולה עם איש העסקים שאול אלוביץ' .

ארדן אף הלך צעד קדימה וביקש לבדוק את הנושא "העקרוני" של חסיונות בתיקים פליליים, באמצעות קיום דיון משרדי בנושא זה. זאת במטרה לעכב את פתיחת משפטו של נתניהו, שהוא הרבה יותר עקרוני עבורו, מסתבר. מנדלבליט התערב וחסם את היוזמה, מכיוון שארדן הוא עד תביעה בתיקים נגד נתניהו.

לפני 13 שנה ארדן לא היסס לדרוש מראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לפנות את תפקידו מייד בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה והמעבר של פרשת מרכז ההשקעות לחקירות פליליות. "שום מקום עבודה , בוודאי לא משרד ראש ממשלה, אינו יכול להרשות לעצמו שמי שאמור לנהל אותו יקדיש את מרב זמנו להתייעצות עם עורכי דין בניסיונות להיחלץ מזרועות החוק" אמר אז ארדן.

וכך אמר אז ארדן על שותפיו הפוליטיים השותקים של אולמרט: "הציבור לא ישכח לשותפיו של אולמרט את מדיניות 'שתיקת הכבשים' , אותה הם נוקטים אל מול החשדות הפלילייים" . מי שותק כיום ואיפה הן הכבשים?

כשסער גילה מנהיגות

בסתיו 2019 העז ח"כ גדעון סער להתמודד מול נתניהו על הנהגת הליכוד, אבל גם הוא פוחד להגיד בקול רם, שעם שוחד ושאר כתבי אישום אי-אפשר לנהל ממשלה.

סער משליך את יהבו על הקושי של נתניהו להרכיב קואליציה. הרי הוא כשל בכך פעמיים בשנה האחרונה. ומדוע לא הרכיב נתניהו קואליציה? זאת סער לא אמר, כאילו יד נעלמה מנעה זאת.

סער נתפס כאביר שלטון החוק. אבל, הוא בסדר עם כך שנתניהו יעבור את רף 61 המנדטים ויחליק לתפקיד ראש הממשלה, כשהוא גם מתייצב בבית המשפט באישומים של שוחד, הונאה והפרת אמונים. בראיון ברשת 13, סער לא נשאל על הבעיה הזו של ראש ממשלה עם 3 אישומים. הוא נשאל על בנט, על גוש חוסם וגם על הרשימה המשותפת. העניין הפעוט הזה של נתניהו וכתבי האישום הוא שולי - אפילו לא שאלה בשידור פריים. 

קמפיין הפריימריז של סער נשען על חוסר יכולותו של נתניהו להגיע למספר הקסם, שיאפשר לו להקים ממשלה. במספר רב של ראיונות בנובמבר-דצמבר הוא אמר: "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה, גם אם יתקיימו בחירות שלישיות ורביעיות"; "במקום נתניהו, הייתי מתפטר, נתניהו היה צריך לקבל אחריות לא בגלל כתב האישום, אלא בגלל המצב שהמדינה תקועה".

אם לשפוט לפי הסקרים האחרונים המתפרסמים לקראת יום הבחירות, סער קרוב למצב שבו יוכל להגיד "אמרתי לכם". מדוע? כי גם עם 59 מנדטים אי-אפשר להקים בישראל ממשלה.

מה זו דמוקרטיה?

ובחזרה להווה, 2020. נראה שהמערכת הפוליטית של ישראל קהתה. דור שלם של בוחרים איבד את התחושה בקצה האצבע למה היא "דמוקרטיה תקינה" וכיצד ראוי להתייחס לשלטון החוק וערך השוויון בדמוקרטיה צעירה ופריכה.

נתניהו לא שוקל להתפטר, גם אחרי שכשל פעמיים בהקמת ממשלה. במארס 2020 בכוונתו להתייצב לדיוני בית המשפט, כאילו אין בכך כל בעיה. הרי זו השגרה - מנהיג שנאשם בשוחד. ושותפיו הפוליטיים הבכירים זורמים איתו.  אז איפה כאן הבעיה מבחינתו?

האופן שבו הציבור הישראלי מתרגל להעלאת הרף היא כמעט בלתי נתפסת. מי זוכר שבנובמבר 2019, היה הדיון הציבורי סביב השאלה - האם אחרי השימוע יפיל מנדלבליט את אישום השוחד? לפי אחת הסברות שרווחה אז, נתניהו היה אמור להישאר "רק" עם עבירות מרמה והפרת אמונים אחרי השימוע. כלומר "צח כיונה", חשוד בשתי עבירות בלבד ולא בעבירה כבדה בפרק עבירות השחיתות.

בינתיים, כל מי שצפה ואמר בשיחות פרטיות שעבירת השוחד תחסל את עתידו של נתניהו מכה עצמו במצח. דבר לא יחסל את נתניהו, כל עוד שותפיו הפוליטיים נותנים לי גיבוי מלא, עמוק וארוך שנים.

נתניהו וצוקרברג: לא מסים 

לפני מספר שבועות דווח ב"הארץ" שנתניהו הרים טלפון ליו"ר פייסבוק, מארק צוקרברג, ושוחח איתו על חסימת הצ׳ט-בוט שלו במערכת הבחירות מועד ב'. נתניהו טען שפייסבוק מפנה מאמצים גדולים מהרגיל בהגבלת הימין.

תזכורת קצרה: נתניהו כתב מתוך חשבון הפייסבוק שלו מסר צ׳ט למאות אלפי ישראלים, וכלל שם דברים נוראיים על הציבור הערבי בישראל. "אסור שתקום ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו - נשים, ילדים וגברים".

עבור פייסבוק זו הייתה עבירה על כללי שיח השטנה (Hate Speech). הם חסמו את הצ׳ט ל-24 שעות, כמה ימים לפני ההצבעה. זאת סנקציה לא קלה. כל הכבוד לפייסבוק על ההיענות אז למהלך. השבוע פייסבוק הסירה כ-30 חשבונות פייסבוק, שפעלו לדיכוי הצבעה בחברה הערבית. כל הכבוד לפייסבוק פעם שנייה.

אולם, כאשר שמענו שנתניהו מתקשר לפייסבוק לבקש שלא יסגרו לו את ערוץ המידע, תהינו האם כל המדיניות של ראש ממשלת ישראל, נוגעת רק לעניינו האישי?

מדוע שנתניהו לא ינצל את השיח הישיר עם יו"ר אחד התאגידים החזקים בעולם ויעלה נקודה שנוגעת לכלל הציבור הישראלי - למשל אי-תשלום מיסים על ידי פייסבוק. עבור נתניהו, זה הוא ורק הוא. אין מדיניות כלל-ישראלית.

פנינו השבוע למשרד ראש הממשלה לנסות לשמוע מהם מה עוד היו נושאי השיחה. הם בחרו שלא להגיב לפנייה (בכלל).

רשות המיסים הציעה באפריל 2019 תוכנית למיסוי פעילות חברות ענק, כמו פייסבוק וגוגל, בישראל. מטרת התוכנית היא גביית מס בשיעור 5% ממחזור פעילות החברה בישראל. מס נמוך למדי. זה ממש על קצה המזלג.

יש בעיה בנוגע לכימות רווח חברת פייסבוק בישראל. אין דו"חות כספיים על כמות הישראלים שמזרימים להם כסף (באמצעות פרסום) ואם נערכים דו"חות מן הסוג הזה, פייסבוק שומרת על סודיות המידע.

את נתניהו זה פחות מעניין, יותר חשוב לו שענייניו האישיים יוסדרו. רק שלא יוגבל לו חופש הדיבור (והלכלוך).

פנינו לחברת פייסבוק לבקשת תגובה בנוגע לתוכן השיחה. מפייסבוק נמסר, "אנו כל הזמן מדברים עם מנהיגים בעולם ומארק הדגיש בשיחה, שפייסבוק היא פלטפורמה פתוחה לכל הרעיונות". 

איפא"ק מתרחקת מהדמוקרטים - הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

יממה אחרי בחירות מועד ג׳ בישראל, יצביעו חברי המפלגה הדמוקרטית ב-14 מדינות ברחבי ארה"ב, זהו ה"סופר טיוזדיי". בין ברני סנדרס, ג׳ו ביידן, פיט בוטיג׳ג׳ או מייקל בלומברג, השטח הדמוקרטי הולך ומתייצב סביב המועמד הבולט, סנדרס. אירוע הבחירה הנרחב, במספר רב של מדינות, מתרחש במקביל לוועידת איפא"ק השנתית, הנערכת בוושינגטון.

השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון סובלת השנה גם מהיעדר נציגות ישראלית, בשל הבחירות. נתניהו וגנץ שהו בוושינגטון במארס 2019 (נתניהו לא הגיע פיסית בסופו של דבר, בשל הטיל שפגע במושב משמרת והוא מיהר לטוס חזרה), אבל הם לא יכולים להגיע השנה. כך גם פוליטיקאים ישראלים רבים ועיתונאים.

ברני סנדרס  / צילום: Pablo Martinez Monsivais, Associated Press

מי שהחליט לא לבוא ופרסם על כך ציוץ זועק, הוא המועמד הדמוקרטי המוביל סנדרס. הוא לא עצר בהודעה מנומסת, אלא עדכן שהסיבה לכך היא שאיפא"ק מאפשרת במה למנהיגים שמביעים דעות קיצוניות ומתנגדים לזכויות בסיסיות של הפלסטינים. איפא"ק בתגובה עדכנו, שגם בעבר סנדרס לא נהג להגיע.

אליזבת וורן, שכבר אינה מובילה, עדכנה לפני יותר מחודש שתיעדר. אולם אחרי סנדרס, גם שני המועמדים המתונים, איימי קלובשאר ופיט בוטיג׳ג׳ עדכנו שייעדרו. יש להם "סופר טיוזדיי" יום לפני. נותר רק מייק בלומברג שלא מתכוון להחמיץ את האירוע.

ההודעות של בכירי המפלגה הדמוקרטית מותירות טעם מר בקרב ראשי איפא"ק. המפלגה הדמוקרטית מתרחקת מהם. זהו הזמן לחשוב מה היא הדרך עבורם ולהצטייר כארגון שאינו רק ימני-רפובליקאי, אלא ממשיך להיות מייצגם של כל הצדדים הפוליטיים.

***חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הם בעיצומם. נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לזכותו חזקת החפות.

עוד כתבות

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

רס''ב (במיל') סבסטיאן איון ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ב (מיל') סבסטיאן איון נפל בקרב בצפון הרצועה

הודעה נמסרה למשפחתו של איון, בן 51 מראש העין • המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה • גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים  • עדכונים בולטים 

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; יוניליוור מפרידה את יחידת הגלידה

הניקיי עלה ב-0.7% ● לראשונה מזה 17 שנה, הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית במדינה ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

סקר שביעות הרצון של בנק ישראל מגלה כי 20% מהציבור חושב שמגיע לו לקבל יותר על הפלוס בחשבון • העמלות הגבוהות הן עדיין הסיבה העיקרית לתפיסת חוסר ההוגנות • שני הבנקים הגדולים בתחתית בתשובה לשאלה האם תמליצו לחבר או משפחה על הבנק

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

המגדל היוקרתי שאיבד 205 מיליון דולר בשווי בתוך שנתיים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: המלחמה פגעה בהיקף הגז שמספקת ניו מד למצרים ודוחות נכסים ובנין מגלים מה קרה לשווי של בניין HSBC בניו יורק ● מדור חדש

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

עליות קלות בתל אביב; חילן מזנקת בכ-8%, מנועי בית שמש ב-11%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, ות"א 90 עולה בשיעור דומה ● עונת הדוחות בתל אביב תופסת תאוצה: לאומי וחילן פרסמו דוחות כספיים ● מטבעות הקריפטו איבדו גובה אחרי שרשמו שיאים ● הורדת דירוג לאג"ח של אלקטרה פאוור ● לאומי: תפוקת הנפט היומית תצמח ל-13.6 מיליון חביות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

עמית הלוי, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עמד במבחן בג"ץ?

ח"כ עמית הלוי טען כי גם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עבר את מבחן בג"ץ, אבל הוא לא קיבל הזדמנות ● המשרוקית של גלובס

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רוצה את הכסף של פסגות: מסדר לעצמו אקזיט של רבע מיליארד שקל

לאחר שוויתר על חלום בית ההשקעות, מנסה צים להוציא לפועל עסקת בעלי עניין ענקית: מכירת החזקותיו בחברת מרכזי קניות הנושאת את שמו לפסגות תמורת 250 מיליון שקל ● העסקה נדרשת לתמיכת בעלי מניות המיעוט - בהם יניב בנדר, שותפו של צים לרכישת פסגות

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה"ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב