גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צניחה חופשית: וול סטריט סגרה יום אדום, התשואות על האג"ח האמריקאי בשפל חסר תקדים; "הפד רואה מיתון"

מדד הנאסד"ק צנח ב-3.1%, הדאו ג'ונס איבד 3.6% ● הראל: "הפחתת הריבית לא תפתור את משבר נגיף הקורונה" ● "תחושת בטן" של טראמפ: קצב ההדבקה של הקורונה נמוך מ-3.4% ● מניות חברות התעופה בהובלת אמריקן איירליינס, התרסקו ● הסכמות באופ"ק על קיצוץ הפקת הנפט

יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press
יו"ר הפד, ג'רום פאואל / צילום: Carolyn Kaster, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום נוסף של ירידות חדות בוול סטריט, במה שמסתמן כבהלה בקרב המשקיעים על רקע התפשטות נגיף הקורונה בארה"ב, והניסיון של הבנק המרכזי לתמוך בשוק לאחר שחתך את הריבית באופן חד ומוקדם מהצפוי.

התשואה על האג"ח האמריקאי ירדה לרמה של 0.9% - שפל היסטורי.

מדד הנאסד"ק צנח ב-3.1%, הדאו ג'ונס איבד 3.6% (950 נקודות), ומדד S&P 500 צנח ב-3.36%. מדד הפחד (VIX ) זינק ביותר מ-20%.

אמריקן איירליינס התרסקה בכ-12%, אמזון איבדה 2.8%, סיסקו נפלה בכ-5%. בקרב הישראליות, טאואר, אלוט, סיוה, פלוריסטם וסאפייאנס נפלו בכ-5%.

22:30

המדדים בוול סטריט נופלים בכ-4% ומוחקים את העליות החדות שנרשמו אתמול עם נצוחונו של ג'ו ביידן ב-9 מדינות מתוך 14 בדרך להובלת המחנה הדמוקרטי בארה"ב.

למרות הורדת הריבית מצד הפד השווקים ממשיכים לדמם, מה שמעלה את מפלס החששות. אם לא די בכך, גם הצעדים שנוקט הרגולטור לא מרגיעים את המצב. בהמשך להורדת הריבית שלשום, הסנאט אישר הערב תקציב בהיקף של 8.3 מיליארד דולר כדי להתמודד עם השלכות התפשטות נגיף הקורונה. 

לפי כלכלני הראל: "הפחתת הריבית לא תפתור את משבר נגיף הקורונה, היא רק מסבכת את העניינים ומעלה את הסיכונים. התפרצות נגיף הקורונה יוצרת שתי בעיות מרכזיות בכלכלה: בעיה בשרשרת הייצור, בעקבות סגירת מפעלים בסין, בקוריאה, ובעתיד במקומות נוספים - בעיה זו מכונה בכלכלה זעזוע היצע (פחות מוצרים מגיעים לשווקים). החששות של אנשים לצאת מהבית גורמת גם לזעזוע ביקוש בענפי השירותים, כאשר אנשים נמנעים מלהיכנס לקניונים, בתי קולנוע, בתי מלון, טיסות וכדומה.

"שתי הבעיות הללו הופכות לבעיה שלישית - פגיעה בחברות בענפים שנפגעו, ובעיקר פגיעה בחברות ממונפות להן אורך נשימה קצר. הדבר בא לידי ביטוי בפגיעה בצמיחה הכלכלית, בשכר ובכל השרשרת הכלכלית" כתבו בהראל.

עוד כותבים בהראל, כי "הפחתת הריבית כן תגדיל את הביקוש למוצרים (כאלה שהביקוש שלהם לא נפגע מהנגיף), אבל הנגיף גם גורם לירידה בהיצע המוצרים לכן יש סכנה של עליית מחירים. הפחתת הריבית כן תוזיל את האשראי לחברות, אבל לא לחברות שנפגעות מהנגיף (כי הסיכון בענף עלה). הדבר האחרון שיוצרת הפחתת ריבית חדה ומוקדמת כזו זה אפקט חרדה - שאכן הפד רואה מיתון", כתבו בהראל.

20:15

מעמיקות הירידות בוול סטריט בצל התפשטות הקורונה בארה"ב כאשר הערב דווח על עשרה מקרי מוות. המדדים המובילים נופלים בעד 3.8%, ומדד הפחד מזנק ביותר מ-30%. הירידות במדדים מגיעות למרות הורדת הריבית המפתיעה מצד הפד, שניסה להקדים תרופה למכה אך השוק פחות משוכנע מהמהלך. אחרי החלטת הריבית של הפד, התשואה של איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים בשפל חסר תקדים.

'מלך האג"ח' ג'יימס גונדלך אמר הערב כי הפד עשוי להוריד את הריבית בפעם נוספת, אפילו בשבועיים הקרובים, בהמשך להורדת הריבית החריגה שבוצעה השבוע.

מניות חברות התעופה סופגות את עיקר הירידות בצל ביטולי טיסות נוכח התפשטות נגיף הקורונה. מניית אמריקן איירליינס  צוללת ב-10% ומשלימה נפילה של 25% בשבוע.

הנשיא טראמפ אמר היום כי הוא לא משוכנע שקצב ההדבקה של הנגיף עומד על 3.4%. טראמפ אמר את הדברים לפי "תחושת בטן ולאחר התייעצות עם מומחים".

בקרב הישראליות בוול סטריט, לייבפרסון  הדואלית נופלת ביותר מ-6%, כך גם סאפיאנס , טאואר  צונחת ב-3.4%, פריון  ב-4% וכך גם מנייתה של טבע  הישראלית.

18:37

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים בצל בהלת הקורונה ובדומה לסנטימנט בניו יורק. הדאקס איבד 1.54%, הקאק 1.9% והפוטסי איבד 1.6%. הבורסה במדריד בלטה בירידה של 2.6%.

בוול סטריט המדדים מאבדים גובה אחרי הזינוק אתמול, ולמרות הצעדים של הפד לתמיכה בשוקים על ידי הורדת הריבית.

17:00

מעמיקות הירידות בבורסות וול סטריט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה בארה"ב. המדדים המובילים צונחים בכ-3%, מניות חברות התעופה מתרסקות.

מניית אמריקן איירליינס  צוללת ב-7%, אפל  מאבדת 2%, אמזון  יורדת ב-1.6%, סיסקו מערכות  ב-3%, צ'ק פוינט  מאבדת 2.2%, אורקל  צונחת ב-12%, דלתא איירליינס  צונחת בכ-5%.

על רקע הצניחה במחיר הנפט, ארגון אופ"ק גיבש תוכנית להעמקת הקיצוץ בקצב ההפקה של הנוזל השחור, וזאת על מנת לתמוך במחירו. 14 חברות הארגון, בהובלת סעודיה, החליטו היום לחתוך את קצב ההפקה ב-1.5 מיליון חביות ביום במהלך הרבעון השני של 2020. המהלך דרוש את האישור של רוסיה שלא חברה בארגון.

16:30

המסחר בניו יורק נפתח בירידות חדות, וזאת לאחר הראלי שנרשם אתמול, בעוד הקורונה ממשיכה להדיר שינה מהמשקיעים. מדד דאו ג'ונס מאבד 2.6%, הנאסד"ק צונח ב-2.4% ומדד S&P 500 נופל ב-2.6%. מדד הפחד (VIX) מזנק ביותר מ-15%. 

באירופה המדדים צבועים באדום בוהק. הבורסה במדריד נופלת ב-2.8%, הקאק מאבד 2.4%, הדאקס נופל ב-2.3% והפוטסי יורד ב-2.14%.

15:30

המניות באירופה צונחות, לאחר שנעלמה לחלוטין התגובה החיובית שהפגינו השווקים בתחילת המסחר לתוכנית הסיוע של קרן המטבע הבינלאומית.

מדד סטוקס  מאבד כ-1.5%, לאחר שכבר רשם במהלך המסחר היום ירידה של 2.8%, ויתר הבורסות יורדות עד 2%.

מניית קפיטה  צוללת ב-37% לשפל של שנתיים לאחר פרסום התוצאות בעוד ש-Cineworld  מאבדת 16%.

בניו יורק מחריפות הירידות בחוזים העתידיים ומצביעות על צניחה של 750 נקודות במדד דאו ג'ונס. 

13:30

ירידות שערים חדות של עד 1.5% במדדים המובילים בבורסות אירופה.

עליות נרשמות במחירי הנפט לקראת פגישת מדינות אופ"ק שבה צפויה ערב הסעודית לדחוף את המדינות ואת בעלות הברית שלהן, לרבות רוסיה, להסכים להפחתה נוספת בתפוקה כדי לתמוך בשוק. העלייה במחיר נתמכת גם בעלייה נמוכה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, מה שמקל על החששות מפני היצע יתר של צרכנית הנפט הגדולה בעולם.

בארה"ב נרשמות ירידות משמעותיות בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט, לאחר הראלי שנרשם אתמול במסחר. החוזים בדאו ג'ונס מצביעים על ירידה של 600 נקודות בפתיחה.  

11:15

המסחר בבורסות אירופה עבר לירידות שערים בבורסות המובילות, ומדד סטוקס אירופה 600  נע סביב ירידה של 0.5%. 

מניות הלופרש  מובילות את העליות במדד לאחר העלאת המלצה למניית שירות משלוחי המזון הגרמנית מצד ג'יי.פי מורגן. מניית HUGO BOSS  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על ירידה ברווח השנתי ב-2019, אך העלתה את הדיבידנד ופרסמה תחזיות אופטימיות ל-2020. מלרוז אינדסטריס  הבריטית וחברת הפרמצבטיקה הגרמנית Merck Kgaa  עולות אף הן אחרי דוחות שנתיים.

מניית קפיטה  צוללת לאחר פרסום תוצאות, וירידות חדות נרשמות גם במניות אווראז , קונטיננטל  ו-ITV 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום בעליות שערים כשהשווקים מגיבים בחיוב לחבילת הסיוע למלחמה בהשפעות הקורונה מצד קרן המטבע הבינלאומית, בסך 50 מיליארד דולר.

מדד סטוקס אירופה 600  מתאושש בכ-0.7% בהובלת מגזר השירותים הפיננסיים שמתחזק בכ-1.3%.

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות חדות של 1.8% בשנזן, 2% בשנחאי , 2.1% בהונג קונג , 1.3% בקוריאה , 1.1% באוסטרליה  ו-1.1% ביפן , בעקבות הראלי בוול סטריט אמש.

הסיוע של קרן המטבע הגיע לאחר שורה של הורדות ריבית השבוע מצד בנקים מרכזיים, לרבות ארה"ב ואוסטרליה.

הנתונים האחרונים מארגון הבריאות העולמי מצביעים על 93 אלף מקרי קורונה, ו-3,199 מקרי מוות.

המיקוד באירופה הוא עדיין על איטליה, המקרה הקשה ביותר של קורונה מחוץ למזרח הרחוק, לצד איראן. באיטליה נרשמו 2,706 מקרים ו-109 מקרי מוות; רוב המקרים הם בלומברדיה שם ממוקם המרכז הפיננסי של המדינה במילאנו. כל בתי הספר והאוניברסיטאות במדינה נסגרו עד אמצע מרץ.     

 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה חיובית חזקה, לאחר שמדד דאו ג'ונס זינק אתמול בניו יורק בקרוב ל-1,200 נקודות.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הכריזה אתמול על חבילת סיוע בהיקף 50 מיליארד דולר למאבק בהשפעות וירוס הקורונה. כריסטלינה ג'ורג'ייבה, יו"ית הקרן, אמרה כי הכסף זמין "מיידית" ומיועד למדינות בעלות הכנסה נמוכה ומהשווקים המתעוררים.

בורסת שנחאי מזנקת בקרוב ל-2%, ובשנזן נרשמות עליות של 1.4%. בהונג קונג רושם ההנג סנג עליות של כ-1.6%. מדד S&P/ASX 200 באוסטרליה עולה ב-0.8%, בהובלת עליות של כ-3% במניית CSL. נתוני הסחר של אוסטרליה עלו על הציפיות. המאזן על סחורות ושירותים רשם עודף של 5.21 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-3.445 דולר ארה"ב) על בסיס מנוכה עונתיות, מעל לציפיות לעודף של 4.8 מיליארד דולר אוסטרלי. המדינה הזהירה היום כי השפעות הקורונה יקצצו לפחות מחצית האחוז מההצמיחה ברבעון הנוכחי. אוסטרליה דיווחה על מקרה מוות שני במדינה מהנגיף, שהוא הראשון מהדבקה מקומית.   

ביפן מטפס מדד ניקיי בכ-1.2%, ועליות של 0.9% נרשמות במדד קוספי בקוריאה הדרומית.

בוול סטריט נרשם אמש ראלי ענק, שבסופו זינק מדד דאו ג'ונס ב-4.5% או 1,170 נקודות. הנאסד"ק קפץ 3.9% ו-S&P 500 נסק ב-4.2%. העליות החדות הוציאו את כל שלושת המדדים מטריטוריית התיקון, כך שהם כעת ברמה של פחות מ-10% מתחת לשיא של השנה האחרונה. הנאסד"ק חזר גם לטריטוריה החיובית השנה ועלה ב-0.5% מתחילת 2020. 

הזינוקים אתמול באו על רקע ניצחונותיו של ג'ו ביידן בדרך למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, שהקפיצו את מניות חברות ביטוחי הבריאות. מתחרהו של ביידן, ברני סנדרס, מתח לאחרונה ביקורת חריפה על חברות הביטוח, ואמר כי הן מלאות ב"תאוות בצע ושחיתות". סנדרס הסוציאליסט דוגל בביטוח בריאות לכולם (Medicare for All), מה שמעורר את התנגדות התעשייה אליו, והירידה בסיכוייו מהווה חדשות מצוינות לחברות הביטוח.

עוד כתבות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"