גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כאן מחל"תרים: מדוע הוצאו עובדים בתאגיד השידור לחופשה

וגם: כך הגיעו עובדי "ידיעות אחרונות" להסכמה עם ההנהלה, המינוי החדש בחדשות 13, ושלל חדשות טובות ונעימות מהתקופה האחרונה ● השיחה

אלדד קובלנץ / צילום: יונתן בלום
אלדד קובלנץ / צילום: יונתן בלום

עובדים בתאגיד השידור הציבורי זועמים על החלטה להוציא עשרות עובדי תאגיד לחופשה בתשלום, כפי שנעשה בכל הסקטור הציבורי. בין העובדים שאמורים לצאת לחופשה נמנים גם 15 עיתונאים. עובדים בתאגיד מתקשים לקבל זאת, כיוון שמדובר בגוף ציבורי המוגדר כמפעל חיוני ולכן ההוראה להוציא 70% מהעובדים לא חלה עליו.

מתכתובות בין העובדים עולה כי חלקם חוששים שבהנהלה מנצלים את משבר הקורונה כדי לחתוך בהוצאות, ובהבעת סולידריות עם העובדים שנפגעו מציעים חלופות של יצירת מאגר ימי חופשה כולל, שיורכב גם מ"תרומת ימי חופש" של עובדים שלא יוצאו לחופשה, כדי שהנטל יתחלק באופן שוויוני יותר. 

העובדים התבשרו על הכוונה להוציא עובדים לחופשה במייל שנשלח במשותף מגיתית רוזן אליצור, סמנכ"לית משאבי אנוש של התאגיד ומוועד העובדים. על-פי המכתב הנהלת התאגיד מרחיבה את אישורי העבודה מהבית (שניתנים בדרך-כלל בתאגיד במשורה, ע.ב.ל) ומנהלת עם הממונה על השכר באוצר שיח אינטנסיבי שמטרתו היא ששכר העובדים מהבית לא ייפגע. 

"בימים אלה, בשל הנסיבות שנוצרו, נערכים בחטיבות השונות להוצאת חלק מהעובדים לחופשה. עובדים אלה יקבלו הודעות ממנהליהם לקראת סופשבוע. במידה ובהמשך יהיה צורך, למשל בשל צמצום שידורים, נאלץ להוציא חלק מהעובדים לחל"ת", נכתב שם.

מהתאגיד נמסר: "עד כה לא הוצא אף עובד של התאגיד לחל"ת. התאגיד פועל על-פי הנחיות משרדי הבריאות והאוצר ובשיתוף מלא עם ועדי העובדים, שנציגיו משתתפים בישיבות בנושא המשבר והשלכותיו. נוכח המצב, שוּנו לוח השידורים, ותוכניות התאגיד וצומצמו צוותי העבודה. במטרה לשמור על בריאות העובדים, לאפשר שידור חיוני ורציף לציבור בישראל ולשמור ככל האפשר על שכר העובדים, פעלנו כך שעובדים רבים קיבלו אישורי עבודה מהבית או השלמת שעות בימי חופשה. אנו לומדים את השלכות המצב ונבצע התאמות, בהתאם להנחיות הממונה על השכר באוצר". 

'ענת ביין-לובוביץ

חדשות התעשייה - אולמות רחוקים מאוד: כך הגיעו עובדי "ידיעות אחרונות" להסכמה עם ההנהלה

בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

לקראת סוף השבוע פנו שלושת ארגוני העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" לבית הדין לעבודה בבקשה לחייב את ההנהלה לדון איתם על הצעדים שהיא מבקשת לבצע בעקבות משבר הקורונה. בהשפעת הזהירות והשינויים שמצריכה ההיערכות לנגיף, הדיון התקיים בצורה שבה גם ארגון העיתונאים שכבר לקח חלק בלא מעט דיונים משפטיים, עדיין לא הכיר: נציגי ההנהלה הודיעו אמש לבית הדין שלא יגיעו היום, והדיון נערך בשיחת ועידה כשהשופטת יושבת באולם אחד, ואילו הוועדים נמצאים בנפרד, באולם אחר. בין הצדדים הייתה הסכמה שקיבלה תוקף של החלטה, כי יתנהל משא-ומתן בכל מה שקשור לשינויים בקבוצת "ידיעות", וההנהלה התחייבה לעדכן את העובדים על כל שינוי שהיא מבקשת לקדם.

'ענת ביין-לובוביץ

חדשות טובות 

פרופ' הלל פורסטנברג מהאוניברסיטה העברית בירושלים, חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, זכה בפרס ABEL לשנת 2020. פרופ' פורסטנברג הוא הישראלי הראשון שזוכה בפרס הנחשב כיוקרתי מבין הפרסים הבינלאומיים המוענקים למתמטיקאים והוא מקביל בחשיבותו לפרס נובל, שאינו כולל קטגוריית מתמטיקה. הפרס מוענק על-ידי מלך נורבגיה לפי המלצת האקדמיה הנורבגית למדעים. פרופ' פורסטנברג זכה בפרס בשיתוף עם פרופ' גרגורי מרגוליס מאוניברסיטת ייל. ועדת הפרס ציינה כי השניים היו "חלוצים בשימוש בשיטות מתחומי ההסתברות והדינמיקה בתיאוריית הקבוצות, תורת המספרים וקומבינטוריקה". הפרס נקרא על שם המתמטיקאי הנורווגי נילס הנריק הבל והזוכים בו מקבלים פרס כספי של 7.5 מיליון כתר נורבגי (כ 2.5 מיליון שקל).

עוד חדשות טובות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הקריא היום בדף הפייסבוק שלו את הסיפור "דירה להשכיר", מאת לאה גולדברג. "הורים יקרים, אני יודע שזו תקופה לא פשוטה. הילדים בבית, ולמרות שכולנו מאוד אוהבים להיות בחיק המשפחה, מדובר במצב מאתגר. אז החלטתי להציע לכם הפוגה קלה. להיות אתכם. מרחוק, אבל יחד", כתב הנשיא, "בואו לקרוא איתי. כל המשפחה, או רק הילדים (קחו לכם זמן לקפה בשקט, בלי נייד). מחכה לכם".

מתחם חללי העבודה ביוהאוס, המיועד לסטארט-אפים רפואיים, מציע מעבדה חינם לכל יזם שעובד על פיתוח לוירוס הקורונה. ההצעה כוללת שימוש חופשי ללא תשלום במעבדות למו"פ ביו-פארמה, עמדות עבודה ייעודיות וחדרי תשתית המצויידים במכשור עבור תרביות תאים/ריקמה, ביולוגיה מולקולרית, כימיה, מיקרובילוגיה, מיקרוסקופיה, אחסון והקפאה. המתחם ממוקם בבית החולים הדסה עין-כרם.

רשת סופר-פארם מציעה לבני 65+ שירות תרופות מרשם עד הבית, ללא תשלום דמי משלוח, במטרה להקל על המבוגרים הנמנים בקבוצת סיכון להידבקות בנגיף. בנוסף, במהלך תקופה זאת, הזמנת מרשם מראש דרך אתר האונליין מרשם ואיסוף מהסניף יינתן גם הוא ללא דמי ליקוט לכלל לקוחות הרשת, וזאת על-מנת לחסוך את ההגעה לבית המרקחת.

קרן אדמונד דה רוטשילד הודיעה על תרומה של 50 מיליון שקל להגברת מוכנות בתי חולים בישראל להתפשטות הנגיף. את התרומה מעניקים הברונית אריאן והברון בנג'מין דה רוטשילד, וכספיה ישמשו לרכש מכונות הנשמה, אמצעי מיגון לצוותים הרפואיים וכמענה לצרכים רפואיים דחופים בבתי החולים בארץ.

יש גם מי שמגייסים

השבוע הודיע מיקרוסופט ישראל כי היא מגייסת 200 עובדים למרכז המחקר והפיתוח באמצעות ראיונות מהבית דרך פלטפורמת מיקרוסופט Teams. גם במרכז הפיתוח הישראלי של Synamedia, המפתחת טכנולוגיות מתקדמות לעולם הווידאו והטלוויזיה, יש כרגע כ-33 משרות פתוחות.

לדברי המנכ"לית יעל פאינרו, מרבית המגויסים מגיעים בשיטת חבר מביא חבר וכעת לחברה יש הזדמנות לקלוט עובדים שטובים שנפלטו מפרויקטים בתחום התעופה או מחברות שהיו על סף גיוס הון ונעצרו. "כששומעים על אנשים טובים שנפלטו מפרויקט אנחנו חוטפים אותם. ביום שלישי עוד מנהל הגיע למשרד ופגש מועמדים במרחק פתוח, ובשבוע שעבר סגרתי גיוס של עובד בלונדון והשבוע עשיתי את הפגישה הראשונה". 

גם חברת מאנדיי (monday.com) מגייסת בימים אלה מאות עובדים למגוון תפקידים בארץ ובעולם. הראיונות מתקיימים באמצעות כלים טכנולוגיים המאפשרים את התאמת התהליכים לימים אלה. מאנדיי היא פלטפורמה לניהול צוותים המחברת בין עובדים ותהליכי עבודה תוך יצירת תרבות ארגונית המבוססת על שקיפות. וגם מחוץ להייטק נדרשים עכשיו עובדים. באולג'ובס רואים בימים האחרונים נסיקה בביקוש לעבודות בית ועבודות מיידיות ואיגדו את כל המשרות בדף הבית. בין המשרות נהגים, שליחים ומלקטים בסופרים.

פורטל "דרושים" מבית יד 2 פתח מוקד חירום אשר יציע למפוטרים משרות חמות לאיוש מיידי, כדוגמת קופאיות ברשתות שיווק, סדרנים, שליחים, נהגי משאיות לאספקת מזון, רוקחים ועובדי פארמה, עובדים מהבית בתחומי המסחר המקוון ועוד. לדברי המנכ"לית ליאת הדר שרביט, "לפני שבועיים היינו בשוק מועמדים מטורף, והיום המגמה התהפכה. היום נהג אוטובוס שאין לו עבודה יכול לעבוד כנהג חלוקה. אני מציעה לאנשים, אל תחפשו קריירה, תחפשו פרנסה. יש עבודה, היא לא הכי מדהימה שיש אבל שווה לבחון אותה ולשמור את דמי האבטלה לימים אחרים".

דפנה ברמלי-גולן

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?