גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

683 בני אדם מתו באיטליה; ארגון הבריאות: השיא יירשם בסוף השבוע

בריטניה תפיץ אלפי בדיקות ביתיות המגלות אם הנבדק חולה או החלים מקורונה באמצעות דקירת אצבע, ובתוך 15 דקות בלבד ● ספרד: 738 מתים ביממה אחת מנגיף הקורונה ● ארה"ב: אושרה חבילת חילוץ למשק האמריקאי בגודל 2 טריליון דולר

ארונות קבורה קבוצתיים של קורבנות מגפת הקורונה ממתינים למשאיות שיעבירו אותם לבית קברות, ברגמו, איטליה. / צילום: Claudio Furlan, Associated Press
ארונות קבורה קבוצתיים של קורבנות מגפת הקורונה ממתינים למשאיות שיעבירו אותם לבית קברות, ברגמו, איטליה. / צילום: Claudio Furlan, Associated Press

19:10

מספר המתים באיטליה עדיין גבוה: 683 בני אדם במתו ביממה האחרונה כתוצאה מהמחלה, ו-5,210 אובחנו עם נגיף הקורונה. זאת, בהשואה ל-743 בני אדם שמתו אתמול מנגיף הקורונה ו-5,249 מאובחנים חדשים נוספו. מומחים מארגון הבריאות העולמי העריכו כי לאחר צעדי הסגר החמורים שהטילה איטליה כבר לפני שלושה שבועות, שיא התחלואה צפוי להתרחש ביום ראשון הקרוב.

17:30

אלפי בדיקות ביתיות לגילוי קורונה יישלחו לבתיהם של חשודים כחולים בבריטניה בימים הקרובים, כחלק ממה שהרשויות בבריטניה מקוות תהיה "נקודת מפנה" במאבק נגד התפשטות המגפה. הבדיקות, שיעילותן טרם אושרה רשמית על ידי רופאים, בודקות את נוכחות הנוגדנים בדם (המתקבל על ידי דקירה באצבע) לקורונה, ואמורות לספק גם תשובה אם הנבדק כבר החלים מהמחלה. ממשלת בריטניה הודיעה כי הזמינה 3.5 מיליון מהבדיקות החדשות הללו, המספקות תוצאות בתוך 15 דקות, אך האספקה תימשך זמן מה. בנוסף, לא ברור עד כמה הבדיקות הללו מדויקות, והן יישלחו למעבדות באוקספורד בימים הקרובים כדי לוודא את יעילותן ורגישותן.

ה-FDA האמריקאי דווקא הזהיר בימים האחרונים מערכות כאלה, גם אם הן מיוצרות על ידי חברות מוכרות, ואמר כי טרם אישר שום ערכה לשימוש ביתי. לא ברור מי היצרן של הערכות שהזמינה בריטניה.

למרות הספקות, ממשלת בריטניה גם מתכוונת לאפשר קנייה של הבדיקות הללו בעלות סמלית בבתי המרקחת. ה"גרדיאן" דיווח כי פרופ' שרון פיקוק, מנהל האגף למחלות זיהומיות ב-Public Health England, מסרה בדיון בפרלמנט הבריטי היום כי הבדיקות ההמוניות יוצעו לציבור החל מהשבוע הבא, אם יוכיחו את עצמן. חברת "אמזון" הסכימה להשתמש בתשתית הלוגיסטית שלה כדי לשגר אותן לבתיהם של מי שחשודים כחולים.

העיתון ציין, כי שר הבריאות מאט הנקוק עידכן אתמול כי בריטניה רכשה את הבדיקות הללו, אך כי כל המומחים לא חשבו שהן יגיעו כל כך מהר. "כמה מיליונים נרכשו", אמר פרופ' פיקוק, "אבל אנחנו רוצים להיות בטוחים שהן עובדות כפי שהן אמורות. ברגע שהן ייבדקו השבוע, ושרובן יגיעו, הן יחולקו לאוכלוסייה". יוזמה דומה שנתמכת על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס יוצאת לדרך בימים אלה בסיאטל.

14:54

ספרד: 738 מתים ביממה אחת מנגיף הקורונה

ספרד טיפסה למקום השני במספר הקורבנות של מגפת הקורונה בעולם היום, לאחר שהרשויות פרסמו כי 738 בני אדם מתו ביממה האחרונה במדינה. מספר המתים במדינה עומד עד 3,434, נכון להיום בצהריים. יותר מ-3,100 בני אדם עדיין מאושפזים בטיפול נמרץ במדינה. המדינה דיווחה עד כה כי עצרה לא פחות מ-926 בני אדם בחשד שהפרו בכוונה תנאי בידוד ועוצר, וכי קנסה 102,000 בני אדם בשבועיים האחרונים.

13:27

בריטניה: הנסיך צ'רלס אובחן כחולה בקורונה; 170 אלף התנדבו ל-NHS

הנסיך צ'ארלס, בן 71, יורש העצר המיועד של הממלכה הבריטית, נדבק בנגיף הקורונה. המלכה אליזבת השנייה, בת 94, עזבה לפני כשבועיים את ארמון באקינגהם ופרשה לטירת ווינדזור, בין השאר כדי להגן על עצמה מהידבקות. עד כה דווח כי כמה אנשי צוות בבאקיגהם אובחנו כחולים.

צ'ארלס מצטרף לנסיך מונקו, אלבר ה-2, שהודיע בשבוע שעבר כי הוא חולה בקורונה. הנסיך צ'רלס הפגין "תסמינים מתונים" ומסר כי הוא "בבריאות טובה". על רקע ההודעה על סגר, הודיעה הממשלה כי מחפשת מתנדבים לסייע במערכת הבריאות הציבורית הבריטי. ביממה האחרונה נרשמו 170 אלף בריטים כמעוניינים לסייע.

צרפת: צעדי החירום והסגר "יימשכו לפחות עוד חמישה שבועות"

בעוד מספר המתים בצרפת הולך ועולה (240 אתמול, לסך של 1,100 בני אדם עד כה), המליצה המועצה המדעית המייעצת לנשיא עמנואל מקרון כי הסגר על החיים הציבוריים במדינה צריך להימשך לפחות עוד חמישה שבועות. המועצה המיוחדת שמונתה אד-הוק אמרה כי זהו "הצעד היחיד" למאבק במגפה, וכי רק בעוד שבועיים ניתן יהיה להעריך אם הוא יעיל. סגר מחמיר הוטל על צרפת לפני כשבוע.

גם איטליה וספרד החמירו והאריכו את הסגר בימים האחרונים, בעוד המגפה אינה מראה סימני התמתנות ומספר הקורבנות והנדבקים עדיין עולה מדי יום. האחראי על שירותי הבריאות בצרפת הודה בראיון כי חלק ממקרי המוות מהנגיף כלל אינם מאותרים כרגע, משום שהם מתרחשים בבתי-אבות ולא בבתי-חולים.

גרמניה: "מוקדם לדעת איך המגפה תתפתח במדינה"

מנהל מכון רוברט קוך בגרמניה העריך היום כי "מוקדם מדי" לאמוד את השפעות הסגר על החיים הציבוריים, ואם המדינה מצליחה "לשטח את העקומה". "עדיין לא ברור לגמרי איך המגפה תתפתח", אמר פרופ' לותאר וילר, במה שמהווה הסתייגות מסוימת מהצהרות ביום שני כי "רואים סימנים לכך שהעקומה מתמתנת".

פרופ' וילר אמר כי המכון ממליץ כעת לרופאי משפחה לאשר בדיקות קורונה גם למי שלא היו בקשר עם חולה ודאי, אבל מפגינים תסמינים של המחלה. 172 בני אדם מתו בגרמניה עד כה, בעוד מספר הנדבקים עומד על 34 אלף בני אדם. פרופ' וילר אמר כי איתור מוקדם של החולים שיחק תפקיד משמעותי בשיעור התמותה הנמוך.

הודו: העוצר הגדול בעולם, 1.3 מיליארד הצטוו להיות בבתיהם

ראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי, הפציר אתמול בנאום מוקלט ב-1.3 מיליארד תושבי הודו להיכנס לעוצר מלא, "לשכוח את החיים מחוץ לבית", ולא לצאת למעט לצרכי הצטיידות בשלושה השבועות הבאים. "אם לא נהיה עכשיו 21 יום בבידוד, נתחרט על זה 21 שנים" אמר בנאום. תורים ארוכים נראו בבתי מרקחת ובסופרמרקטים, והרחובות המלאים לגמרי, לפחות לפי תצלומי סוכנויות הידיעות, התרוקנו.

באופן רשמי, אותרו בהודו רק 526 מקרים עד כה, אולם החשש הוא כי המחלה מתפשטת מבלי שמקרי המוות ממנה מתועדים. "רק פרות ושוטרים מסתובבים ברחובות דלהי", דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, בעוד ברשתות החברתיות נראה תיעוד של שוטרים מכים עוברי אורח ונהגים במקלות כדי לעודד אותם לעזוב את השטחים הציבוריים. "הודו בעוצר לשלושה שבועות" מכריז הבוקר עמוד השער של ה"טיימס אוף אינדיה".

12:43

דיווחים בבריטניה: יורש העצר הבריטי הנסיך צ'רלס נדבק בקורונה

הנסיך צ'ארלס, בן 71, יורש העצר המיועד של הממלכה הבריטית נדבק בנגיף הקורונה; כך דיווח היום בצהריים אתר הצהובון הבריטי "סאן". הדבר נמסר ככל הנראה בהודעה רשמית של לשכתו.

המלכה אליזבת השנייה, בת 94, עזבה לפני כשבועיים את ארמון באקינגהם ופרשה לטירת ווינדזור, בין השאר כדי להגן על עצמה מהידבקות. עד כה דווח כי כמה אנשי צוות בבאקינגהם אובחנו כחולים. צ'ארלס מצטרף לנסיך מונקו, אלבר ה-2, שהודיע בשבוע שעבר כי הוא חולה בקורונה.

לפי הדיווחים הנסיך צ'רלס, שתועד כשהוא מתקשה לא ללחוץ ידיים במהלך פגישות רשמיות, הפגין "תסמינים מתונים", ומסר כי הוא מרגיש "בבריאות טובה".

07:43

היום בשעות בוקר, הושגו בסנאט ובממשל טראמפ הסכמות על חבילת חילוץ למשק האמריקאי בגודל 2 טריליון דולר. 

ההסכם בא לאחר דיונים ארוכים שנמשכו כחמישה ימים ולא פעם גלשו למלחמות מפלגתיות. 

החקיקה התקדימית מקווה להציף את השוק בכסף ותכלול שליחת צ'ק בגודל 1,200 דולר לאזרחים רבים, יצירת תוכנית הלוואות לעסקים קטנים בגודל 367 מיליאד דולר והקמת קרן בגודל 500 מיליארד דולר לתעשיות, ערים ומדינות. 

ביממות האחרונות נציגי המפלגה הדמוקרטית הפילו בהצבעות בסנאט את חבילת החירום בהיקף של כ־2 טריליון דולר שהציע הנשיא. הדמוקרטים טענו כי החבילה בעיקר מחלצת את "החברות הגדולות", ופחות מתייחסת לאזרחים האמריקאים שנפגעים ממגפת הקורונה.

פרטי החבילה שעליה הסכימו הלילה הדמוקרטים והרפובליקאים עדיין לא נחשפה לציבור, אך לפי דיווחים שונים בארה"ב היא כוללת ככל הנראה את הסעיפים המפורטים להלן.

כ־500 מיליארד דולר יועברו "לתעשיות במצוקה". מתוכן כ־61 מיליארד מיועדים לענף התעופה שכלל הנראה יתחלקו למענקים בגובה של 32 מיליארד דולר והלוואות של 29 מיליארד דולר.

כ-500 מיליארד דולר נוספים יועברו ישירות לאזרחי ארה"ב. אלו הצ'קים המדוברים שטראמפ הבטיח בשבוע שעבר, בהיקף של 1,200 דולר לכל אדם שמרוויח עד 75 אלף דולר בשנה. משפחות שכוללות ילדים יקבלו יותר. לפי שר האוצר סטיב מנושין, משפחה בת ארבע נפשות תקבל צ'ק בסדר גודל של 3,000 דולר.

350 מיליארד דולר נוספים יועברו להלוואות בתנאים נוחים לעסקים קטנים במצוקה עקב המגפה. ככל הנראה, העברת הכסף והתשלומים יפוקחו על-ידי ועדת העסקים הקטנים בסנאט.

כ-130 מיליארד דולר יועברו למערכת הבריאות ולבתי החולים. עשרה מיליארד דולר נוספים יופנו להשקעה בפיתוח תרופות וחיסונים לקורונה ועוד ארבעה מיליארד דולר ישמשו לרכש של מסכות, כפפות, חלוקים ומכשירי הנשמה הנדרשים באופן דחוף על ידי הסגל הרפואי על מנת לבצע בדיקות קורונה ולטפל בחולים עצמם.

בנושא זה היה ויכוח משמעותי בין שתי המפלגות. הסנטורים הרפובליקאים הסכימו בהתחלה להעברה שאינה עולה על 75 מיליארד דולר אך ככל הנראה ההתעקשות של הדמוקרטים הביאה לסכום גבוה בהרבה.

תקציב של כ־150 מיליארד דולר יועבר לרשויות והממשלות הפדרליות.

נושא נוסף שהיה בוויכוח ער, הוא הסכום שיועבר להרחבת דמי הביטוח למובטלים. ככל הנראה הוסכם לבסוף, בלחץ הדמוקרטים, כי הסכום הכולל יעמוד על 250 מיליארד דולר.

07:02

בתפוח הגדול מתרגלים שגרה בזמני חירום. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו הכריז בשלישי בערב על פיילוט עירוני לימי הקורונה: העירייה תשאיר שני רחובות פנויים בכל רובע בהם יוכלו התושבים לעשות פעילות גופנית או סתם לשאוף אוויר צח.

על פי התוכנית, העירייה תסגור את הרחובות לתנועה של מכוניות עד יום חמישי ואז יתאפשר לתושבי העיר להגיע אליהם ולבצע בהם פעילויות ספורטיביות או פשוט לנוע בתוך המתחם. זאת, בנוסף לגני השעשועים והפארקים שבשלב זה עדיין נותרו פתוחים בעיר.

לדברי ראש העיר, הרשויות העירוניות והמשטרה יאכפו את המדיניות הרשמית במדינה של "ריחוק חברתי".

בינתיים הוחלט כי הרשויות העירוניות יעקבו אחר ההתנהלות באזורים הפתוחים עד מוצאי שבת ואז הם יחליטו אם להמשיך בפיילוט או להפוך אותו לקבע. דה בלאזיו הדגיש כי הדבר תלוי באיך יתנהגו התושבים ובמיוחד אם הם יקפידו על מדיניות הריחוק החברתי.

דה בלאזיו אמר עוד כי שירות האופניים העירוני Citi Bike יפעל בחינם במשך 30 יום עבור מי שמוגדרים כ"עובדים חיוניים".

עוד כתבות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות