בצל משבר הקורונה: הוט מושכת את הצעתה לרכישת פרטנר

לנוכח התמשכות המגעים ועל רקע קריסת השווקים הפיננסיים הוחלט באלטיס, חברת-האם של הוט, להפסיק המו"מ לרכישת פרטנר ב-3.6 מיליארד שקל • מהוט לא נמסרה תגובה

דירקטוריון פרטנר  קיבל הערב (ב') הודעה מחברת הוט כי היא מושכת את הצעתה לרכישת החברה - כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה ההחלטה למשוך את ההצעה התקבלה על-ידי הוט וחברת-האם שלה אלטיס על רקע אי-הבשלה במשא-ומתן בסוגיות מהותיות והתמשכות ההליכים. כפי שדווח ב"גלובס", הדד-ליין של ההצעה היה 15 במרץ. ככל הנראה אלטיס החליטה למשוך את ההצעה לנוכח התמשכות ההליכים וכן על רקע השפעת נגיף הקורונה על השווקים הפיננסיים בכל העולם.

אלטיס הציעה לרכוש את מלוא החזקות בעלי המניות בפרטנר בסוף ינואר השנה, בתמורה ל-3.6 מיליארד שקל (ובמחיר של למעלה מ-30% מעל שווי החברה בבורסה באותה עת), וזאת בצעד יוצא דופן על-מנת להביא לשינוי מהותי בשוק התקשורת על רקע הקשיים מהם סובלות כל החברות. הצדדים ניהלו משא-ומתן במשך כחודשיים, תוך שהוט מאריכה כמה פעמים את המועד לקבלת תשובה מדירקטוריון פרטנר. עד השבוע שעבר עוד שררה אופטימיות, והצדדים ניסו למצות את המשא-ומתן, אך המשך הקריסה בשווקים הפיננסיים בכל העולם הטו את הכף, וכאמור הערב הודיעה הוט על משיכת הצעתה. 

משיכת ההצעה של פרטנר תכניס את הוט לחשיבה מחדש על האסטרטגיה שלה בשוק המקומי. למעשה כל חברות התקשורת יידרשו לחשיבה מחדש על האסטרטגיה שלהן בעקבות המשבר, וזאת על רקע הירידה הצפויה בהכנסות מצד אחד, ומצד שני הצורך של החברות להמשיך ולהשקיע בתקופה שהולכת ונהיית יותר ויותר קשה.

נזכיר כי דירקטוריון פרטנר קיבל אינדיקציות שהעסקה לא תקבל את אישור הרגולטור, אבל לנוכח השווי שהציעה הוט, היה ברור שמדובר בעסקה טובה לבעלי המניות. יחד עם זאת, קריסת השווקים הפיננסיים והירידה בשוויה של פרטנר היוו כאמור חלק מרכזי בהחלטה לסגת מההצעה. יש להניח כי לאחר המשבר הפיננסי מצבן של החברות יהיה גרוע יותר, ומחירי העסקאות יהיו נמוכים יותר.

נזכיר כי המהלך של הוט הוביל את סלקום לרכוש את גולן טלקום בתמורה ל-750 מיליון שקל, והעסקה ממשיכה להתנהל כסדרה בשלב זה.

מהוט לא נמסרה תגובה.