גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בירושלים ובבני ברק יש הכי הרבה חולי קורונה. ומה קורה בעיר שלכם?

מספר מקרי הקורונה בישראל הוא 8,430 ● 49 מתו מהנגיף, ו-139 שרויים במצב קשה ● היקף הנדבקים בעולם עומד על 1,205,801 בני אדם, 64,975 מתו ו-247,961 החלימו ● המשטרה חילקה למפרי צווי משרד הבריאות מעל ל-12 אלף קנסות בהיקף של 11 מיליון שקל

חרדי תושב בני ברק עם מסכת פנים סוחב עגלת קניות  / צילום: Oded Balilty, AP
חרדי תושב בני ברק עם מסכת פנים סוחב עגלת קניות / צילום: Oded Balilty, AP

●  לחצו כאן לחלוקה המלאה של מקרי קורונה לפי יישובים

20:30

מספר מקרי הקורונה בישראל הוא 8,430. 49 אנשים מתו מהנגיף, ו-139 שרויים במצב קשה. כ-7,500 חולים מוגדרים במצב קל ו-549 איש החלימו עד כה מהנגיף.

14:45

ביה"ח איכילוב עדכן כי חולה מספר 62, עובד נתב"ג, החלים מקורונה. החולה עלה לכותרת לאחר שפורסם כי הגיע עצמאית לבית החולים ושוחרר תחילה בלי שבדקו אם הוא נדבק בקורונה. מביה"ח איכליב נמסר כי "החולה נושם עצמונית, מתקשר עם הסביבה ובימים הקרובים הוא יהיה החולה הראשון שיתקבל ליחידה לשיקום נשימתי לחולי קורונה שנפתחת במקביל כאן באיכילוב".

14:20

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה פרסם את נתוני הקנסות של המשטרה נגד מפרי צווי משרד הבריאות. מהנתונים עולה כי האכיפה נגד המפרים מתבצעת במספרים משמעותיים, ואין מדובר באכיפה מינורית. על פי נתוני המרכז, נתון להיום (א') חולקו 12,298 קנסות קורונה בסך כולל של 11,321,000 שקל, אשר ייגבו על ידי המרכז בהתאם לתקנות לשעת חירום. 

סך הכל הוטלו 11,138 קנסות בסך 500 שקך בגין יציאה למרחב הציבורי שלא למטרה מוצדקת. גובה הקנסות בגין הפרה זו עולה על 5 מיליון שקל. בנוסף, הוטלו למעלה מ-1,100 קנסות בסך 5,000 שקל על הפעלת עסק, הפרת חובת בידוד, סירוב להוראות שוטר ועוד. גובה הקנסות הוא 5.68 מיליון שקל.

עוד הוטלו 24 קנסות בסך 3,000 שקל על הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות ועוד. גובה הקנסות 72 אלף שקל. עד כה שולמו 55 קנסות בלבד, בסך 32 אלף שקל.

לדברי מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות, דורון תשתית , "למרות זמן החירום וההנחיה שלא להעסיק יותר מ-20% מהעובדים במרכז בתקופה זו, הוחלט לתת קדימות להקמת מנגנון הטיפול בקנסות מסוג זה מתוך הבנה שקנסות הם הכלי העיקרי והמשמעותי ביותר לאכיפת הסגר והבידוד". מנהל המרכז לגביית קנסות הבהיר כי החובות הללו הם חובות מנהליים שיש חובה לשלמם תוך 60 יום שלאחריהם הם צוברים פיגורים בגובה 50% כדין.

12:35

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-47. מביה"ח וולפסון נמסר הבוקר כי "לצערנו, נפטרה הלילה בביה"ח מטופלת בת 61. החולה הגיעה ממחלקה שיקומית בבי"ח גיריאטרי בסוף מרץ וסבלה ממחלות רקע".

בנוסף, ביה"ח עדכן לגבי מספר המאושפזים בתחומו עול פתיחת מחלקה נוספת לחולי קורונה. "בביה"ח מאושפזים כעת 17 חולים קורונה, בהם 2 מונשמים ומורדמים, 3 במצב קשה, 5 במצב בינוני והיתר במצב קל.

הבוקר נפתחה בביה"ח מחלקת קורונה ב' אשר באפשרותה לקלוט 65 חולי קורונה בדרגות חומרה שונות, והוקמו בה גם עמדות דיאליזה וטיפול לחולים הסובלים ממחלות רקע מורכבות. הנהלת ביה"ח וולפסון הוציאה הבוקר הנחיה לפיה בנוסף למדידת החום בכניסות וחובת מילוי הצהרת בריאות לכלל העובדים. מעתה לא תותר כניסה ללא כיסוי אזור האף והפה - לעובדים ולמבקרים". 

12:20

נכון להיום, יש ביו"ש 195 חולים פלסטינים וברצועת עזה יש 7 חולים. 23 חולים החלימו, ואישה אחת מתה. בשלושת הימים האחרונים נוספו בכל יום כ-25 חולים.

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על סגירת בית חולים בטול-כרם לחולים רגילים והפיכתו למותאם לחולי קורונה בלבד. זאת לאחר שנכנס אליו חולה קורונה ובא במגע עם הצוות הרפואי. בנוסף, הוחלט לקיים בדיקות לכל החולים והצוות הרפואי ולהעביר את החולים הרגילים לבתי חולים אחרים. בסוף השבוע הטילה הרשות הפלסטינית סגר על מחנה הפליטים טול-כרם לאחר שאובחנו בו שני חולי קורונה - פועלים ששבו מעבודתם בישראל.

11:15

משרד הבריאות פרסם הבוקר את היקף החולים ביישובים עם מעל ל-5,000 חולים. בראש הרשימה עומדת ירושלים עם 1,302 חולים נכון להיום. ביום חמישי בבוקר היקף החולים בעיר עמד על 916, מדובר בעלייה של 42%. אחריה ברשימה נמצאת בני ברק עם 1,214 חולים - עלייה של 35% לעומת בוקר יום חמישי, אז היו בעיר 900 חולים. 

במקום השלישי נמצאת תל אביב עם 359 חולים. ביום חמישי היו בעיר 324 חולים - עלייה של 10%. במקום הרביעי נמצאת אשקלון עם 191 חולים (עלייה של 26.5% לעומת יום חמישי), לאחר מכן פתח תקווה עם 159 (עלייה של 25%) וראשון לציון עם 139 חולים (עלייה של 15%).

● לחצו כאן לחלוקה המלאה של חולים לפי יישובים

08:26

מספר הנדבקים בישראל עומד על 8,018 בני אדם. 7,915 במצב קל, 173 במצב בינוני ו-127 במצב קשה, מתוכם 106 מונשמים. 477 חולים הבריאו ושוחררו. 

חולה בן 63 מת הלילה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הוא המת ה-46 בישראל.

08:00

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל, כשמספר החולים עומד על 7,851 ו-45 מתים. מצבם של 126 מהחולים מוגדר קשה ו-108 מהם זקוקים להנשמה. עד כה 458 מבין הנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

אישה בת 84 מתה הלילה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. היא הדיירת השישית מבית האבות "משען" בבאר שבע שמתה לאחר שנדבקה. היא סבלה ממחלות רקע שונות.

בהדסה עין כרם נפטר לפנות בוקר חולה בן 63 אשר סבל ממחלות רקע משמעותיות.

בתוך כך, לצד המתחמים הקבועים בערים הגדולות, בשעות הבוקר יוקמו מתחמי "היבדק וסע" ניידים נוספים של מד"א ומשרד הבריאות בערים נוף הגליל (נצרת עילית) ועראבה.

בתוך כך, בהמשך להחלטת הממשלה וההכרזה על העיר בני ברק כאזור מוגבל, תופסק התחבורה הבינעירונית לעיר. עם זאת, בבני ברק ימשיכו לפעול ארבעה קווי תחבורה ציבורית (2,3,5,11) שישרתו את תושבי העיר רק בתחומיה. העלייה והנסיעה באוטובוס תותר במסכה בלבד. שתי השורות הסמוכות לנהג יישארו ריקות כדי להגדיל את ההפרדה בין הנוסעים לנהג.

ברחבי העולם מניין הנדבקים בנגיף הקורונה מתקרב ל-1.2 מיליון בני אדם, ומניין המתים כמעט ל-65 אלף.

באיטליה מתו ביממה האחרונה כ-750 בני אדם נוספים. בעקבות כך, הודיעה אוקראינה כי היא שולחת אל ארץ המגף צוות של 20 רופאים הכולל מנתחים, מרדימים, נוירוכירורגים ואחיות, שישהה במדינה למשך שבועיים ויסייע לחולים, כמו גם לצוותים הרפואיים המקומיים. מניין המתים בארצות הברית עלה ל-8,430 בני אדם ומניין החולים ל-309,405. בספרד עלה מניין המתים ל-11,947 והנדבקים ל-126,168.

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה