גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מה שלא קנו החודש, ישלימו בחודש הבא": יזם הנדל"ן האופטימי יקי בריגה בראיון

מגפת קורונה? סחרור מוחלט במשק? היזם יקי בריגה לא מודאג, ובטוח שגם תוך כדי הסגר אנשים ימשיכו לקנות דירות ● ראיון אופטימי

יקי בריגה, הבעלים של חברת בריגה / צילום: איל יצהר, גלובס
יקי בריגה, הבעלים של חברת בריגה / צילום: איל יצהר, גלובס

הראיון עם היזם והקבלן יקי בריגה, הבעלים של חברת בריגה, הבונה באזור השרון, התקיים בתחילתו של משבר הקורונה, כשבוע לפני הסגר.

התייחסותו של בריגה למשבר האפשרי בנדל"ן בעקבות הקורונה, נשמעה, איך לומר, מעט מנותקת מהמציאות. אולי משום שבריגה בונה הרבה לאנשים שידם משגת: במגדלים האחרונים מבית היוצר של החברה, בריגה טאוורס, בשכונת עיר ימים על חוף הים של נתניה, מכרה בריגה פנטהאוזים בשטח של 700 מ"ר, תמורת 30 ו-40 מיליון שקל. דיירי הבניין משלמים דמי אחזקה של כ-2,000 שקל בחודש, ומקבלים בין היתר חדר כושר, מאמן אישי צמוד, מדריך טניס וספא. לא ממש החיים האמיתיים של רוב העם.

גם שלושת הבניינים הקודמים שבנתה החברה בעיר ימים - בי טאוור, ושני בניינים הנושאים את השם "ים", לא בדיוק מיועדים לדלת העם. אולי זו הסיבה לכך שבריגה לא מרגיש שהקורונה הזיזה משהו בקרב הלקוחות שלו. "אין לי ספק", הוא אומר, "שביום שאחרי, אנחנו נשב פה ונדבר על הפרויקט הבא.

"ההיסטוריה מלמדת אותנו שכל משבר שהמדינה הייתה בו - כלכלי או ביטחוני - יצר עלייה במחירים. זה קורה גם במקומות אחרים, אך בישראל יותר, ויש לכך הסבר: ישראל היא מקום תחום, סביבנו יש ים ומדינות אויב, ומסביב האנטישמיות חוזרת ואנשים עולים לארץ.

"ישראל הופכת להיות מקום בטוח, ארה"ב זו אולי מדינה דמוקרטית, אבל לא סוציאלית. וכאן את יכולה לראות לא מעט אנשים שאילולא הייתה פה מדינה שיכולה לדאוג להם, היו מוצאים עצמם ברחוב. אנשים רואים בישראל מקום חזק ומצליח, ולכן גם הצורך בנדל"ן ילך ויגדל, יש יותר ביקוש. הנה, רק היום חתמנו ארבעה חוזים".

ולא היו ביטולי חוזים? בכל זאת, אנשים שאין להם הכנסה בימים האלה, אולי עושים מחשבה שנייה לגבי הדירה החדשה שהם התחייבו לה.

"לא, אנשים מבינים שהם צריכים אפיק בטוח ולא בורסה ולא השקעות. יש לי זוג משקיעים צעירים שהלכו לקנות דירה בגרמניה, ועכשיו הם באים לישראל כי הם מבינים שישראל היא מקום אחראי ובטוח, אנו אחת המדינות המוצלחות בעולם".

בסדר, אבל אי אפשר להסתכל על כל המשבר הזה כאילו כלום.

"אין ספק שזה יחולל שינוי, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שכשהאנושות נדחקה לפינה היא ידעה לצאת מזה חזקה. מי שהיום יבטלו לו שתי פגישות, מחר יהיו לו שש. יבטלו חוזה היום, יהיו שלושה מחר".

אבל יש אנשים שאין להם, פשוט אין להם. פיטרו אותם, או הוציאו לחל"ת, או שהעסק מושבת.

"אנשים ימשיכו לאכול, לטייל לקנות בגדים. מה שלא קנו החודש, ישלימו בחודש הבא. אין ספק שזה יחזור. מי שאוהב ורוצה לנוח נח לפני ונח אחרי. מי שאוהב לפעול, שימי אותו בנגב, יתחיל לבנות מלון".

בשבוע שעבר שוחחתי עם בריגה שוב, מתוך מחשבה שאולי שינה את דעתו בעקבות החרפת צעדי הבידוד והקיפאון בפעילות הכלכלית. אולי השתנה משהו בפרויקטים היותר עממיים שלו, בכפר יונה למשל, שם הוא מוכר דירות ב-1.7 מיליון שקל. "לא רק שלא שיניתי את דעתי", אמר, "אפילו התחזקתי בדעתי", הוא אומר, להפתעתי.

בוא תסביר.

"ראינו מה קורה בסין ומה קורה בעולם ומה קורה בישראל. מספר הנדבקים עולה, אבל אנו רואים שבישראל יש מספר מתים נמוך יחסית. העולם מסתכל עלינו ורואה מה עושים כאן, במיוחד ישראלים שעזבו את הארץ.
"בין הלקוחות שלנו גם תושבי חו"ל, ויש רבים שמבקשים להקדים תשלומים. אנשים לא רוצים להשאיר כספים לא במניות ולא בשום בורסה בעולם, הם רוצים להחזיק מוצר מוחשי".

אבל אתה לא בונה רק יוקרה, מה עם הדירות הסטנדרטיות, שגרות בהן משפחות ממוצעות? גם שם לא היו ביטולים?

"לא רק שאין בקשות לביטולים, אנשים מבינים שיכול להיות שהמחירים עלולים לטפס".

בכל זאת, אנשים שעכשיו אין להם הכנסה, חוששים להתחייב לדירה. הם חושבים על עכשיו, לא על העתיד.

"כרגע אין ביטולים. יש לנו חוזים חתומים מאתמול-שלשום".

"יש אנשים שמעדיפים את נתניה על תל אביב"

בריגה הוקמה בשנות השמונים על ידי אבי המשפחה, ציון בריגה ז"ל, שלמרות מחלת ניוון השרירים שלו, שריתקה אותו לכיסא גלגלים, הרחיב את החברה ופיתח אותה. כיום מתפעלים אותה ארבעת ילדיו: יקי, המנכ"ל, רונן, מנכ"ל חברת הביצוע, ליאת וטלי, העובדות בסחר ובכספים.

אבי המשפחה נפטר מאז, וכל בני המשפחה, עם האם, מתגוררים כיום במתחם גדול במושב אביחיל, לשם עברו לאחר שהתגוררו קודם לכן בבניין אחד במרכז נתניה.

"בשנת 1986", משחזר בריגה, "החברה בנתה 30 יחידות דיור בקדימה, ליוצאי השייטת, ומשם עברה לכפר יונה. על השכונה של החבר'ה מהשייטת מדברים עד היום. אלה חבר'ה מאוד איכותיים, לא בהכרח עם יכולת כלכלית מדהימה, והצענו להם עסקה, שהייתה מאוד גמישה. אספנו אנשים כאלה בפריסה ממש גדולה, אבל זה יצר שכונה מאוד איכותית".

החל משנת 2000 הם התמקדו, כך מגדיר בריגה, "בפרויקטים של קונספט". כך למשל, מגדל ים, בעיר ימים, ש"מדבר בשפה של ים".

מה זה אומר?

"יש במעלית קומת ים, מהמגדל מגיעים ישר לטיילת בלי שצריך לחצות כביש אפילו".

תגיד, עם כל הכבוד, מי שיש לו 30 מיליון שקל לשים על דירה, למה שיילך לגור בנתניה? עם סכום כזה, הוא יכול לגור בתל אביב, אפילו בסטנדרט גבוה.

"תתני לי דירה כפולה, אני לא אעבור לתל אביב. יש בנתניה 250 אלף תושבים שאף אחד מהם לא ירצה לעבור, לא לחיפה ולא לתל אביב. זה לגמרי סובייקטיבי. אני לא הייתי רוצה לגדל את הילדים שלי בתל אביב. החוף בעיר ימים, אין עוד חוף כזה.

"מעבר לזה, הצפיפות כאן היא 20 יחידות לדונם, כשבתל אביב זה 100 יחידות לדונם. חוץ מזה, גם אם היית רוצה לא היית יכולה לקבל כזה פנטהאוז בתל אביב, כי בתל אביב הפנטהאוז הבא נמצא במרחק 20 מטר וכאן יש לך 100 מטר בין אחד לשני. בתל אביב את משלמת שני שלישים מהמחיר של הדירה על הקרקע, כך שלא נשאר ממילא הרבה להשקיע בפרודוקטים".

מי הקהל שמעדיף את נתניה על תל אביב?

"80% ישראלים, גם צרפתים. אנשים מבוגרים יותר שמחפשים שלווה ליד הים. מכרנו 200 יחידות בשנה אחת. אלה אנשים שיש להם יכולת כלכלית יש בר במגדל, יש מגרשי טניס".
קצת כמו לגור בבית מלון.

"יש גם דירות ב-4 מיליון שקל. אני לא אוהב את הטייטל של קבלן דירות יוקרה. אותו צוות שמתכנן את הדירה בעיר ימים ב-40 מיליון שקל, מתכנן את הדירה לזוגות הצעירים בכפר יונה. גם שם יש חדר כושר בבניין וג'ימבורי, ושתי חניות לדירה. אבל לא מטבחי בולטהאופ (כמו בדירות היוקרה) אלא מטבחי רגבה, והדלתות הן פנדור".

"עובדים עם הון עצמי, בלי משקיעים"

לצד הבנייה למגורים, לפני שנים אחדות נכנסה בריגה גם למלונאות ומסחר. בין היתר הקימה החברה את מלון מגדל דוד בנתניה, הכולל 80 חדרי מלון ו-52 דירות, את מלון איילנד על החוף, ואת המרכז המסחרי פיאנו, המיועד לתושבי עיר ימים ולתושבי רמת פולג הסמוכה.

מה גרם לך להיכנס לזה?

"החברה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך רק במגורים. במסחר ומלונאות אין התשומות שנדרשות כמו במגורים, מבחינת יחס אישי שצריך לתת לכל דייר".

אתה מתכנן עוד עסקאות כאלה?

"אנחנו לא שוללים. גם משרדים. יש לנו היכולת, העובדים, המערכת קיימת. כל עסקה נבחן לגופה. אנחנו חברה פרטית שעובדת עם ההון העצמי שלה. אנו לא מגייסים כספים מהציבור לא משתמשים במשקיעים, אין לנו שותפים, ולכן ההחלטות יכולות להתקבל בכל רגע.

"האתגר הכי קשה זה לעבוד לאורך תקופה ארוכה בייזום ובביצוע במקביל. צריך לדאוג שתהיה סינרגיה בין הייזום לביצוע. אלה שתי חברות נפרדות שמתמודדות עם אתגרים שונים. חברת הייזום עשויה להיתקל באתגר כתוצאה מכך שאין ועדות ואין תב"עות, וחברת הביצוע עם אתגרים אחרים. לכן, אצלנו, רוב העובדים ישראלים.
"זה מקצוע טוב שאני מאחל לכל אחד היום להתעניין ללמוד. יש אצלי בחור שהתחיל לעבוד לפני כמה שנים. סיים לימודי הנדסאי, עשה קורס של מנהלי עבודה והיום הוא מנהל פרויקט".

 מחירי הנדל"ן בישראל ימשיכו לעלות?

"אין אלטרנטיבה. אנחנו רואים מה קורה בבורסה. לעומת זאת, כל מי שקנה בית בישראל רק הרוויח. אנו מאוד מקווים שעם הזמן נצליח ונלמד להתייעל ולמתן את העלייה במחירים, אבל אני לא חושב".

למה אתה מקווה שהעלייה במחיר הנדל"ן תתמתן? אתם מרוויחים מזה שמחירי הנדל"ן עולים.

"בכל מקרה, 35%-55% זה בכלל עלות הקרקע".

מה שאתה אומר, זה שמתח הרווחים שלכם יישאר זהה, בין אם המחירים יעלו ובין אם יירדו.

"אפילו יקטן, כי הכמות תגדל ובתמורה לזה אני צריך לעשות יותר עבודה".

מה צריך לקרות כדי שהמחירים יירדו?

"צריך שהתוכניות של הפוליטיקאים יהיו קצת יותר ארוכות טווח. יזמים הם משאב מאוד משמעותי, הם כמעט האנשים היחידים שמסתכלים כמה שנים קדימה. אין יזם שלא יושב בבית ועושה חשבון ל-2030. אם לא נדאג לו היום, בצורה מאוד אחראית ושקולה, וניתן לדברים לעבוד, מחירי הדירות יעלו משמעותית כי לא יהיה היצע".

"4,000 ממתינים על 350 דירות"

בצד כל הפעילות הזו, לבריגה יש גם פרויקט אחד של מחיר למשתכן, כמובן, בנתניה, ובאופן מפתיע, על חוף  הים.

מחיר למשתכן? במיקום כזה, על החוף?

"חלק מהפרויקטים של מחיר למשתכן הם במקומות סופר איכותיים וסופר יוקרתיים. יש לנו 4,000 ממתינים על 350 דירות, במחיר של 16.5 אלף שקל למ"ר. רצינו להיות חלק מזה".

אתה מרוויח בפרויקט כזה?

"כן". 

מה אתה חושב בכלל על מחיר למשתכן?

"כרעיון כללי הוא היה טוב. הוא היה יכול להיות הרבה יותר טוב ולהצליח אם היו משתפים את התאחדות הקבלנים והקבלנים עצמם בהחלטות ובדרך היו מקבלים כמה טיפים.

"הבעיה היא שיש פחד בארץ, אולי מוצדק, מכל מיני ניגודי אינטרסים, וחושבים רק על 'הסדר הטוב', ו'גילוי נאות'. צריך להיות יותר פשוטים ויותר אמיתיים. בלי לחשוב, 'אוי ואבוי, איך יזם נפגש עם שר או עם ראש עיר'. לא בכל פגישה מישהו עזר למישהו או נתן משהו למישהו. לפעמים יש פגישות תמימות.

"היום פוחדים מכל דבר. כל מי שמדבר היום מחזיק מצד ימין עורך דין ומצד שמאל איש תקשורת. עדיף שפחות נפחד שקבלנים ייפגשו ולא תהיה הפרדה כזו בינם לבין קובעי מדיניות.

"דואגים לדבר על מה לא טוב, אבל יש גם הרבה טוב. אז נכון שכל מי שתשאלי אותו יפצח בשורה של מה היה לא טוב במחיר למשתכן, אבל יש הרבה דברים טובים בזה, והמדינה ניסתה לעשות צעד".

ומה אתה חושב על ביטול תמ"א 38?

"חשבו שהתמ"א והפינוי בינוי זה בשורה, ותלו תקווה גדולה שדרך הרישוי המקוון יצמצמו את לוח הזמנים ויהיה יותר היצע ואז זה יוריד את המחירים. לצערנו, המערכות לא הצליחו לייצר מסלול ירוק, לא בתמ"א ולא בפינוי בינוי ולצערי גם לא במחיר למשתכן.

"חוץ מזה, אי אפשר מבחינת תשתית להעמיד על אותו רחוב פי 2 או 3 דירות. בנתניה, כדי שזה יהיה כלכלי, המקדם צריך להיות לפחות 3.8 דירות חדשות על כל אחת ישנה. זו פשוט תוכנית שלא הלכה - כל מה שלא מצליח כלכלית, לא קורה". 

עוד כתבות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"