100 דירות יתווספו לפרויקט של אלעד, לוינשטיין וצמח המרמן בת"א

ב-2018 רכשו שלוש החברות את מתחם אצטדיון הכדורגל לשעבר של מכבי יפו בדרום העיר תמורת 292 מיליון שקל • בקשתם לתוספת דירות אושרה בוועדה המקומית • שטח הדירות הממוצע בפרויקט יצטמצם

פרויקט המגורים של אלעד לוינשטיין וצמח המרמן בת"א / צילום: מילבאואר אדריכלים
פרויקט המגורים של אלעד לוינשטיין וצמח המרמן בת"א / צילום: מילבאואר אדריכלים

הוועדה המקומית תל אביב אישרה, תוספת של למעלה מ-100 דירות לפרויקט מגורים בדרום העיר, שחלקו דירות מחיר למשתכן וחלקו דירות שיימכרו בשוק החופשי. את השטח לפרויקט רכשו החברות משולם לוינשטיין, צמח המרמן ואלעד ישראל מגורים, בסוף שנת 2018. זאת במסגרת מכרז של רמ"י תמורת 292 מיליון שקל, כולל מע"מ ועלויות פיתוח. בעת הזכייה במכרז, התוכנית לקרקע כללה בניית 527 דירות, אלא שהחברות הגישו בקשה להקלה (שבס) וזו אושרה כעת כחלק מאישור העיצוב האדריכלי של התוכנית.

המתחם שאושר, הוא חלק מתוכנית נרחבת יותר המכונה תוכנית תא/2725 וממוקמת בין הרחובות היינריך היינה (ציר שלבים), נס לגויים, נחל שורק ונחל עוז ביפו. בתוכנית, ששטחה הכולל הוא כ-160 דונם, מתוכננת בניית 1,460 יח"ד+120 יח"ד מיוחד.

פרויקט המגורים של אלעד לוינשטיין וצמח המרמן בת"א / צילום: אדר' אורית מילבאואר
 פרויקט המגורים של אלעד לוינשטיין וצמח המרמן בת"א / צילום: אדר' אורית מילבאואר

התוכנית הגדולה חולקה לשלושה מתחמים: מתחם ג' שווק ראשון וזכו בו החברות אקרו נדל"ן ואשדר, שכבר קיבלו היתר חפירה ודיפון ואף התחילו בעבודות. התוכנית שאושרה כעת מתייחסת למתחם א', ומתחם ב' טרם יצא למכרז מקרקעין.

מתחם א', ששיטחו 17 דונם, כולל 14 בניינים ובהם 336 יח"ד שיוצעו במסגרת "מחיר למשתכן", 292 יח"ד במסגרת השוק החופשי ו-3 יח"ד ציבורי. כך שבסך הכל ייבנו בפרויקט 631 דירות. 

שטח דירה ממוצעת הוא 83 מ"ר, כאשר לפני בקשת ההקלה השטח הממוצע לדירות עמד על 97 מ"ר, כך שנראה כי היזמים בונים על רוכשים שמכוונים לדירות קטנות מבעבר. תוכנית העיצוב האדריכלי, שאושרה כעת בוועדה המקומית, קובעת כי המבנים יתוכננו כ"בינוי מלווה רחוב", שצורתם תהיה פשוטה, שגובה הבניינים ינוע בין 8 ל-10 קומות, שבין כמה בניינים תהיה חצר פנימית בגודל של 15X25 מ', את סגנון המרפסות ואפילו את סוג הטיח. בפרויקט יהיה עירוב שימושים - מגורים לצד שטחי מסחר, עם כיכר ציבורית ובה בתי קפה ומסעדות, בתוספת שטחים ירוקים שתפתח העירייה לטובת התושבים. היזמים צופים כי אכלוס הפרויקט יתבצע בעוד כשלוש שנים.

על תכנון המתחם חתומה האדריכלית אורית מילבאואר, ממשרד מילבאואר אדריכלים, שתכננה את פרויקט "גני שפירא" - הפרויקט הראשון בתל אביב לדיור בר השגה, ומעונות סטודנטים בכפר סבא.