גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברות הסטרימינג זוכות לפריחה חסרת תקדים, אך גם תקועות עם בעיה גדולה

דווקא עכשיו כאשר נטפליקס, אפל, אמזון ואחרות מחזיקות במספר שיא של מנויים בגלל הסגר והעבודה מהבית, חברות הסטרימינג נתקעות בלי תכנים חדשים ותוכניות שנדחו עקב ביטול הפקות עקב נגיף הקורונה ● בתעשייה חוששים: "אם אין הפקות מקור, קשה לראות מהיכן יגיעו מנויים"

הרגלי צפייה / איור: shutterstock
הרגלי צפייה / איור: shutterstock

כשאמריקה נשארת בבית, מלחמות הסטרימינג הן המבחן העליון של הוליווד כרגע. המשפחות הצמאות להסחת דעת מתחברות ליותר בידור ביתי מאי־פעם. אלא שדווקא כשחברות הסטרימינג נמצאות בשיא המנויים וההזמנות, הפקת תכנים חדשים של סדרות וסרטים, שיענו על הביקוש הופכת למשימה מסובכת ככל שהמגפה נמשכת.

"וורנר מדיה" קיוותה להשיק בחודש הבא את שירות הסטרימינג החדש שלה, HBO Max, עם איחוד מחדש חגיגי של צוות "חברים". זה כבר לא יקרה. קורקעה גם סדרת דרמה חדשה, "הדיילת" בכיכובה של קיילי קווקו, שמבוססת על רומן על דיילת שחוששת שהיא הרגה מישהו בגילופין, לפי יודעי דבר. זה היה אמור להיות הלהיט השני של HBO Max.

שתי הסדרות נפלו קורבן למגפת הקורונה שהביאה לסגירת העסקים וביניהם גם לביטול של צילומי הפקות בכל הוליווד. "ההפקה נסגרה לגמרי", אמר ג'ון סטנדקי, הנשיא ומנהל התפעול של AT&T, החברה האם של וורנר מדיה. העונה השנייה של התוכנית הפופולרית ביותר ב"אפל TV פלוס", "תוכנית הבוקר" בכיכובן של ג'ניפר אניסטון ו־וויס וויתרספון, נעצרה זמנית. זהו גם מצבן של לא מעט תוכניות נוספות של שירות הסטרימינג החדש הזה, שהושק בתרועה גדולה בנובמבר.

ל-"HBO Max", "פיקוק" ו"דיסני פלוס" יש ספריות גדולות של תוכניות פופולריות, ואילו ל"אפל TV פלוס" אין ספרייה כזו, מה שעלול להפוך את עצירת ההפקות שלה למכאיבה מאד אם היא תימשך זמן רב.

הבעיה: הביקוש הגבוה לסטרימינג

מגזרים אמריקאים רבים ראו את הביקוש למוצריהם קורס כאשר הכלכלה נכנסה למיתון והנגיף הקטלני משתולל במדינה. לתעשיית הסטרימינג - הזרמת הבידור לבתים - יש את הבעיה ההפוכה: היא ניצבת בפני ירידה בהיצע למוצר שהוא לפי שעה בביקוש גבוה מאד.

עשרות מיליוני אמריקאים שכלואים בבתיהם משתוקקים לחוויות משותפות ולבריחה מהמציאות, או לכל הפחות פעילות לילדים חסרי מנוח. במשקי בית רבים, הפתרון הנוח הוא יותר סטרימינג של תכני וידאו. בחודש מרץ האחרון הוציאו האמריקאים בממוצע 37 דולר בחודש על שירותי סטרימינג - עלייה מ־30 דולר בנובמבר. כך עולה מסקר שערך בימים האחרונים הוול סטריט ג'ורנל עם מכון האריס בקרב כ־2,000 איש. מנויים חדשים נרשמו בעיקר בקרב הורים ומבוגרים שנאלצו להתחיל לעבוד מהבית.

"הדיווחים שאנחנו מקבלים הם לא פחות משומטי לסתות", אמר אלברט צ'נג, מנהל התפעול הראשי והטלוויזיה של אולפני "אמזון". "בכל המדדים ובכל התחומים נרשמת עלייה משמעותית".

הורים לילדים מוציאים בממוצע 60 דולר בחודש על מנויי סטרימינג, ויש להם בממוצע 3.8 שירותים מול 1.7 שירותי סטרימינג למשקי בית ללא ילדים - כך עולה מהסקר של וול סטריט ג'ורנל ומכון האריס. חמישית מהבתים עם ילדים צופה ארבע שעות של תכני סטרימינג ביום יותר מאלה שאין בהם ילדים. גם מבוגרים ללא ילדים שעובדים מהבית מניעים את הביקוש, כאשר כמעט 40% מהם משלמים 100 דולר ויותר בחודש על סטרימינג, לפי הסקר.

הורים עושים יותר מינויים

"דיסני פלוס" של וולט דיסני מסרה ביום חמישי האחרון שהיא חצתה את רף 50 מיליון מנויים בכל העולם - חמישה חודשים בלבד אחרי ההשקה שלה. בהודעה למשקיעים היא העריכה כי עד סוף 2024 יהיו לה 60־90 מיליון מנויים.

איאן באס, בן 23, שמתגורר בדאלאס ויעזוב את בית הוריו לטירונות של המארינס בשבועות הבאים, מספר שהוא לא צפה הרבה בטלוויזיה לפני שהמגפה אילצה אותו להישאר בבית. אלא שעם התפרצות הקורונה בארה"ב, הוא מצא בשירותי הסטרימינג מקלט מאד נוח מהשעמום. "דיסני פלוס מחזיקה אותי. אני צופה הרבה בשעות הערב", הוא אמר, "עכשיו אני עובר על סרטי מארוול בסדר כרונולוגי".

שמירה על רמה וקצב גבוה של תכנים חדשים כדי להשביע את המשתמשים הללו תהיה קשה יותר ככל שהמגפה תימשך, ותעיק על שירותי סטרימינג רבים שמתכננים לאתגר את נטפליקס. "דיסני פלוס", "טי.וי. פלוס" של אפל והשירותים שיצטרפו בקרוב כולל HBO Max ו"פיקוק" שלNBC" יוניברסל" הם עדיין בשלבי הבנייה. אלא שבמצב הנוכחי מדפי התכנים המקוריים שלהם עלולים להתרוקן במהירות.

כל שחקן גדול בתעשיית הבידור מחשב כעת מחדש את האסטרטגיה שלו. השיקול הוא איך להשיג נתח שוק ובו זמנית לרסן את העלויות. החברות עם הספריות העשירות יותר של תכנים ישנים יהיו במצב חזק יותר, מעריכים בכירים בהוליווד. הפקות שלא מחייבות סטים גדולים במקומות ציבוריים - אנימציה, למשל - יהיו קלות יותר לביצוע והפקה.

חברות שהשקיעו סכומים גדלים והולכים בהפקות תוכן יתחפרו עכשיו ויימנעו ממלחמות ביניהן, אומרים המנהלים. ויש גם את ההיבט של הספורט שנחשב לאבן שואבת לצופים. שיווק מוצר חדש יהיה קשה יותר ללא אירועי ספורט גדולים שהמפרסמים מנצלים להשגת קהלים מסיביים.

"התעשייה שלנו עומדת בפני שינויים גדולים מאוד שיתרחשו לאחר המגפה", אמר ג'ף פרוסט, נשיא סוני פיקצ'רס טלוויז'ן סטודיוס.

הגאות בביקוש לסטרימינג היא הדוגמה הגדולה ביותר לשינוי העצום שמתחולל בכלכלה האמריקאית. כאשר המסעדות והחנויות סגורות, הצרכנים מזמינים הרבה יותר משירותי משלוחי המזון ומאתרי אי־קומרס למיניהם - ממוצרים כמו סבוני ידיים ועד ספרי ילדים. וכך גם לגבי בתי הקולנוע, התיאטראות וכו. הסגירה של אלה הפכה את שירותי הסטרימינג לאמצעי הבידור המבוקש.

למרות זאת, בהוליווד יש מי שלא מפתחים שאננות ומזהירים כי המיתון עלול להקשות עוד יותר לשכנע צרכנים לשלם עבור בידור. כך גם קובע סקר שנעשה באחרונה. כ־37% ממשקי הבית המנויים יוותרו על המנוי אם הם יאבדו את עבודתם במגפה הזו, לפי סקר של קגן, יחידה שלS&P Global Market Intelligence.

"אני חושב שזה יעצור את הצמיחה של השירותים החדשים. אנשים די לא בטוחים לגבי המצב הכספי שלהם", אומר גארי ניומן, נשיא לשעבר של "פוקס המאה ה־20" שמשמש כיום יועץ בתחום.

האם הלקוחות ימשיכו לזרום

כאשר חברות הבידור הענקיות כגון דיסני ויוניברסל סופגות מכה במשבר שהביא לעצירת פעילות בבתי קולנוע ופארקי השעשועים שנסגרו, נראה שיהיה להן חשוב עוד יותר להסתמך על הביקוש הגואה לסטרימינג. זהו העתיד של עסקיהן, אומרים מנהלים בבידור.

ג'ון סטנקי, נשיא AT&T ומנכ"ל וורנר מדיה, מכיר בכך ששירות HBO Max שיושק בקרוב במחיר של 15 דולר בחודש, יעלה לאוויר ללא חלק מהתוכניות שהוא קיווה להציע לצופים, ושהפקות נוספות יידחו בכמה חודשים.

גם שירות הסטרימינג "פיקוק" (טווס) שלNBC" יוניברסל" יושק בקרוב ללא כמה מתוכניות המקור המסקרנות ביותר שהוא תכנן, כולל הדרמה "ד"ר מוות" בכיכוב ג'יימי דורנן, אלק בולדווין וכריסטיאן סלייטר, שמבוססת על הפודקאסט באותו שם שעוסק במנתח כריסטופר דאנץ', שנידון למאסר עולם על רשלנות קשה בטיפול רפואי. מנהל בכיר ב־NBC" יוניברסל", ששייכת ל"קומקסט", אמר שכמה תוכניות מקור שתוכננו לעלות בהשקת השירות הארצי ביולי יידחו לשנה הבאה. כרגע נראה שהמודל העסקי שלהם יתבסס על כך שלקוחות קומקסט (חברת טלקום) וכמה ספקים נוספים יקבלו את "פיקוק" בחינם, ואחרים ישלמו 4.99 דולר בחודש לגרסה עם פרסומות ו־9.99 דולר בחודש ללא פרסומות. גרסה אחרת, עם תוכן מוגבל, תהיה חינמית לכולם.

"אם אין הפקות מקור, קשה לראות מהיכן יגיעו מנויים", אומר האנליסט סטיבן קהול על השירות של אפל ב־4.99 דולר בחודש. באותה נשימה הוא אומר ש"אפילו אם לדיסני אין תוכן חדש בשנה הקרובה, המנויים יגיעו רק בגלל הספרייה הקיימת".

באופן דומה, השירותים הקיימים כמו נטפליקס ו"אמזון פריים" כבר בנו מאגרים של תוכן מקורי וייתכן שהם ערוכים יותר לשרוד את התקופה הזו. לנטפליקס, שלה 167 מיליון מנויים בכל העולם, "יש כנראה מספיק תוכן בקנה שייקח אותם עד סוף השנה", אמר דייויד ג'ורג', מנכ"ל ITV אמריקה, חברת ההפקות שהפיקה את הסדרה Queer Eye לנטפליקס.

הסקר של וול סטריט ג'ורנל ומכון האריס מצא שנטפליקס היא המרוויחה הגדולה ביותר מבין שירותי הסטרמינג הגדולים מהמשבר הנוכחי. כ־30% מ־2,000 המשיבים בסקר אמרו שהם רכשו מנוי לנטפליקס במהלך חודש מרץ. אבל צריך כדאי לקחת בחשבון ששירותי המנויים גם מאבדים לקוחות מדי חודש, כך שהסקר לא משקף את העלייה נטו שלהם.

נטפליקס על הגל copy

הפיתוח הגולמי נמשך בקצב מהיר

למרות שהפקת התכנים נעצרה, פיתוח רעיונות ותסריטים נמשך בקצב מהיר באמצעות שירותי שיות וידאו כמו זום. כוכב ה־NBA לברון ג'יימס אמנם "סופסל" בגלל השעיית הליגה, אבל חברות ההפקה שעובדות על התוכנית שלו, Becoming, עבור דיסני פלוס ממשיכות להסתער קדימה.

"זה אחד התכנים הבודדים בתפריט שלנו שהצלחנו להשלים", אמר ברנט מונטגומרי, מנכ"ל ווילהאוז אנטרטיינמנט, שהם אחד המפיקים של Becoming. לסדרה התיעודית על אמנים וספורטאים אין עדיין תאריך עלייה לאוויר, אך היא תהיה מוכנה לשידור אם תוכניות אחרות של דיסני פלוס יידחו בגלל שכול הצילומים העיקריים כבר בוצעו, וגם העריכה הושלמה.

חברות של פוסט־פרודקשן, שמבצעות את עריכה אחרי שהצילומים נגמרים, ציידו את עצמן מחדש כדי להסתגל למצב שבו העובדים לא מגיעים למשרד ולחדרי העריכה. "אטלס דיגיטל", שעובדת עם מגוון של רשתות טלוויזיה, אולפנים ושירותי סטרימינג, הקימה 200 מערכות עבודה מהבית למפיקים ועורכים. "זה היה שינוי שנאלצנו לעשות בן רגע", אמר המנכ"ל שון סנבר.

תוכניות ילדים, שנהנות מזינוק בצפייה בגלל המשבר, יהיו אולי הז'אנר המועדף על החברות שמנסות למלא את ההיצע שלהן. האנימציה חסינה מעיכובי הפקה, מאחר שהאמנים והמדובבים יכולים להמשיך לעבוד מהבית, אמר מייקל הירש, מנכ"ל Wow! Unlimited Media, חברת הנפשה (אמינציה) מטורונטו שמייצרת תכנים לנטפליקס ול־ Cartoon Networkשל AT&T.

גם "משפחת סימפסון" של פוקס ממשיכה להפיק פרקים מקוריים במהלך המשבר. התסריטאים, השחקנים, הכותבים והמפיקים עברו כולם לזום. שם הם עובדים ביחד על החומרים. האמנים של האנימציה לדוגמה עובדים מהבית, והשחקנים מקליטים את הדיבוב מאולפנים ביתיים בדרך-כלל.

"אנימציה היא משהו שאתה יכול להזמין ולסמוך על זה שתקבל בו ביום", אמר הירש. לדבריו הוא במו"מ עם כמה שירותי סטרימינג גדולים, ואפילו אם רק אחת העסקאות הללו תתממש, הוא יצטרך להגדיל את צוות האנימציה שלו בכ־50% בחודשים הקרובים.

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה