גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רשת לבית הדין לעבודה: אין לנו כסף לשלם משכורות ב-9 במאי

בסוף הדיון הוחלט בהסכמה כי לא יפוטרו עובדים עד 17 במאי, וכי דירקטוריון רשת יתכנס לדון בהצעות ובחלופות, אך לא יקבל החלטות ● ב-19 באפריל יוגשו נתוני תזרים רשת לעובדים, הם יעבירו התייחסות תוך 48 שעות, ולאחר מכן הדירקטוריון יקבל החלטה בנוגע לקיצוצים

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

ההנחות על מצבה הפיננסי הקשה של רשת 13 והחששות של הנהלת החברה מפני השלכותיהן עלו היטב במסגרת הדיון בבית הדין לעבודה שהתנהל היום (ה'), בעקבות הבקשה לצו מניעה שהגישה רשת נגד הצעדים הארגוניים שהעובדים ביקשו לנקוט כבר הבוקר.

עורכי הדין של רשת וסמנכ"ל הכספים יוחאי בניטה הבהירו כי לרשת אין כסף לשלם את המשכורות שאמורות להגיע לעובדים ב-9 במאי, ולכן נדרשו לבצע צעדים עוד לפני המועד שננקב בבית הדין כתאריך היעד לביצוע תוכנית הקיצוצים.

לדברי עורכי הדין, "הדירקטוריון לא יכול להמשיך לשלם את התחייבויותיה (של רשת) כמו שחזתה לפני חודש. זאת תוצאה של הירידה בדקות הפרסום - ולכן רשת נוקטת צעדים".

עוד נטען כי המצב התזרימי של רשת הוא כזה שאין לה כסף לשלם משכורות. המטרה של הדירקטוריון היא להתכנס ולדון בהשלכות של מה רשת צריכה לעשות כדי להתמודד עם המצב. עוד נטען כי התוכנית המלאה עדיין לא מוכנה.

עורכי הדין של רשת הדגישו כי רשת, כחברת-אם שהיא בעלת מניות בחברת-בת, מוסמכת להודיע לחברת החדשות שהיא מקצצת את התקציב שלה. לטענתם, המשא-ומתן עם העובדים מוביל להשלכות של ההחלטה בסוגיות של איך לקצץ, ולא לעצם החלטת הקיצוץ.

עורכי הדין של רשת טענו כי נציגות העובדים אינה מנהלת את חברת החדשות, היא לא יכולה לשים עצמה במקום הדירקטוריון ולקבל החלטה איזה קיזוז תקציבי יהיה. לטענתם, התנהלות העובדים סותרת את האמירה של העובדים לפיה הם מתנהגים באחריות. "כל מה שאנחנו רואים זה בריונות ולא אחריות, הם ימוטטו את החברה עליהם", אמרו נציגי רשת.

מהנתונים שמסרו נציגי רשת עולה כי הכוונה היא להפיק מהדורה ומבזקים - זה המינימום שרשת אמורה על-פי החוק להזמין מחברת חדשות 13. יש מינימום של תקציב שהוא כ-67 מיליון שקל. מעבר לזה, ככל שרשת וחברת החדשות יסכימו על עבודות אחרות או על תקציב נוסף בהתאם ליכולת הפיננסית של רשת, זה יהיה מעבר למה שרגולציה מחייבת.

מהדברים עלה כי ברשת קיים חשש כבד כי אם מצב החברה ייוודע לאשורו, ספקים עלולים להגיב באופן שיסכן את הישרדות החברה.

בדיון הוסבר כי יש תוכנית כלכלית שכוללת הרבה אלמנטים, אך אם המצב יצא החוצה, זה "עלול להלחיץ את הצד השני, אותם אנשי שאנחנו צריכים להתדיין עמם, חברות הפקה. רשת הודיעה כי במרץ, באפריל ובמאי היא תשלם 50% מהסכום של עבודה שנעשתה. המשמעות של להוציא דברים החוצה היא שהיכולת של ההנהלה להוציא לפועל את התוכנית עלולה להיפגע, כי ספקים יפעלו מתוך לחץ. אנו מחזיקים את הספקים בשיחות", נמסר לבית הדין.

עורכי הדין של ועד העובדים טענו כי הנהלת רשת קובעת עובדות בשטח ולא עומדת בהתחייבויות קודמות לבית הדין.

העיתונאי מתן חודורוב טען כי ברשת דווקא יודעים היטב מה היקף התוכנית המתוכננת שבית הדין הורה להציג ב-17 באפריל, ולכן היא מכנסת בלי לעדכן ישיבת דירקטוריון על תוכנית קיצוצים של עשרות אחוזים מחברת החדשות. "רשת יודעת מה התוכנית הכלכלית שהיא רוצה לבצע ושהיא מנסה להסתיר, והיא מתכוונת לכבול את ידיה של חברת-הבת חדשות 13 למסגרת התקציב שייקבע", אמר.

לטענת חודורוב, קביעה של רשת לגבי היקף הקיצוץ בתקציב לא מותירה אפשרויות תמרון. "איזה שיקול-דעת יכול להיות לחדשות 13 אם יתחילו לקצץ עובדים, לקצץ בשכרם, שעה שחברת-האם קבעה ללא כל משא-ומתן מסגרת תקציב שתחייב את החברה-הבת?".

עוד נטען כי הטענה של רשת כאילו היא לא מתערבת בענייניה של חברת החדשות היא טענת-סרק, ונשאל האם ניתן לנהל משא-ומתן על תוכנית לאחר שהמסגרות התקציביות המכתיבות אותה כבר אושרו ונקבעו במסמרות. "היש ביטוי מובהק מזה לחוסר תום-ליבה של רשת?", שאלו עורכי הדין של ועד העובדים.

לטענתם, ההבטחות למשא-ומתן הם מילים פורמליות שלא עומדת מאחוריהן כוונה אמיתית, ולכן לא נותרה ברירה אלא לממש צעדים מידתיים שאין בהם להוביל להחשכת המסך או לגרום לתקלות כלשהן, אלא להפך - לגרום לחדשות 13 ולחברה-האם רשת להגיע לשולחן המשא-ומתן, להפסיק את מדיניות הצעדים החד-צדדיים ולהידבר במקום לפטר.

באשר לטענות על כך שלרשת אין כסף, אמרו עורכי הדין של ועד העובדים: "הם טוענים שאין להם כסף - ובקול שני הם חותמים על הסכם של 4.5 מיליון שקל עם אסף גרניט". 

בסוף הדיון הוחלט בהסכמה כי לא יפוטרו עובדים עד 17 במאי, וכי לוועד יועברו נתונים - גם של רשת. דירקטוריון רשת יתכנס לדון בהצעות ובחלופות, אבל לא יקבל החלטות. ב-19 באפריל יוגשו נתוני התזרים של רשת לנציגי העובדים, הם יעבירו התייחסות תוך 48 שעות, ולאחר מכן דירקטוריון רשת יקבל החלטה בנוגע לקיצוצים. 

עוד כתבות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"