גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות בצל הצניחה במחיר הנפט, מדד הפחד זינק ב-13%

החוזה של נפט מסוג WTI למסירה במאי שפוקע מחר נפל לשפל היסטורי: מחיר של מינוס 37 דולר לחבית ● נעילה חיובית בבורסות אירופה ● נטפליקס ברמת השיא לקראת פרסום הדוחות מחר

בורסות אירופה / צילום: Associated Press
בורסות אירופה / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום מסחר דרמטי בוול סטריט בשל התרסקות החוזים על הנפט שפוקעים מחר, ננעל הערב (ב') בירידות שערים חדות. מדד הנאסד"ק איבד 1%, הדאו ג'ונס צנח ב-2.46%, ומדד S&P 500 איבד 1.8%.

החוזים על הזהב למסירה ביוני עלו ל-1,700 דולר לאונקייה.

מחיר החוזה על הנפט למסירה במאי (חוזה שפוקע הלילה) צלל לטריטוריה השלילית לראשונה בהיסטוריה, וזאת בשל מצוקת איחסון של המלאים בארה"ב. מניות האנרגיה שברון ואקסון מובייל איבדו כ-4% על רקע צניחת הנפט.

מנייתה של ענקית התעופה בואינג צנחה ב-7%.

מדד הפחד (VIX) זינק הערב ב-13%, מה שמאותת על עלייה בתנודתיות בשווקים בניו יורק.

21:30

בורסות וול סטריט מאבדות גובה בצל נפילת מחיר הנפט הערב. החוזים למסירה במאי שפוקעים מחר (ג') נפלו מתחת לאפס. מדד S&P 500 מאבד 1.2%, הדאו ג'ונס נופל ב-1.8%.

20:20

המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בטריטוריה האדומה לצד הקריסה במחיר הנפט. העליות שנרשמו מוקדם יותר במדד הנאסד"ק נמחקו. בשעה זו החוזים על הנפט למסירה במאי שפוקעים מחר צוללים ב-90% ל-1 דולר לחבית.

נטפליקס  מזנקת לשיא היסטורי לקראת פרסום הדוחות מחר. אמזון  נוסקת גם היא לשיא.

19:30

המשקיעים יקבלו החל מהשבוע הצצה מפורטת יותר על הביצועים של החברות בוול סטריט ברבעון הראשון, כאשר חברות כמו יבמ  ואינטל  יפרסמו תוצאות השבוע. אפל, פייסבוק , אלפאבית , אמזון ומיקרוסופט ידווחו בשבוע הבא.

מתי ענקיות הטכנולוגיה יפרסמו את הדוחות שלהן?

הציפיות גבוהות ומניות הטכנולוגיות הגדולות עקפו ברובן את השוק הכללי. מניית אמזון  עולה הערב ב-1.8% לשיא היסטורי. מניית מיקרוסופט  עלתה השנה בכ-13% כאשר מדד 500 P&S ירד ב-13%.

18:40

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. מדד הדאקס הגרמני טיפס ב-0.37%, הקאק הצרפתי עלה ב-0.65% ומדד הפוטסי הבריטי הוסיף 0.56% לערכו. 

באיטליה פורסמה התחזית של משרד האוצר ולפיה התוצר צפוי לצנוח ב-8% בשנת 2020 בצל משבר הקורונה. לשנת 2021 צופה האוצר צמיחה ל-4%-4.5%.

לפי נתוני מאקרו שפורסמו היום העודף המסחרי של גוש האירו מול העולם עלה ל-23 מיליארד אירו (25.1 מיליארד דולר) בחודש פברואר. זאת לעומת 18.5 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

סקר IHS של מרקיט הצביע על כך שההכנסה של כל משק בית שלישי בבריטניה נפגע ממשבר הקורונה, כאשר שיעור ההכנסה הממוצע ירד לשפל מאז הושק הסקר ב-2009.

17:50

הירידות שנרשמו בפתיחת המסחר בוול סטריט. המדדים המובילים נסחרים בירידות של עד כ-1% בעוד הנאסד"ק עבר לטריטוריה הירוקה.

מחיר חבית נפט צולל בכ-40% לשפל שלא נראה מאז חודש אפריל של שנת 1986. החוזה למסירה למאי שפוקע מחר נסחר בכ-10.34 דולר לחבית.

עונת הדוחות בוול סטריט מעלה הילוך כאשר נטפליקס תפרסם דוחות מחר, וביום חמישי אינטל תפרסם דוחות.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות חזקות, על רקע המשך ההתפתחויות בחזית הקורונה וצניחת מחיר הנפט האמריקאי. מדד דאו ג'ונס מאבד יותר מ-400 נקודות או כ-1.7%. 

מחירי הנפט הגולמי חזרו היום לרדת כאשר יכולת האחסון של הנוזל השחור כמעט התאפסה, ועודפי התפוקה מצטברים בגלל העדר ביקוש של מדינות שנפגעו ממגיפת הקורונה. המגמה נמשכת מאז תחילת המסחר הבוקר, אך בשלב זה החוזה על נפט מסג WTI לחודש מאי, קרס ב-40% לכ-11 דולר לחבית, קרוב לרמת השפל ההיסטורית מאז שנת 1999.

חוזה חודש יוני של נפט אמריקני מערב טקסס (WTI) יורד ב-11% ל-22.29 דולר לחבית. נפט ברנט, הנפט העולמי, יורד ב-6.3% ל-26.34 דולר לחבית.

ירידת המחירים באה למרות הסכם קיצוץ התפוקה בין מדינות אופ"ק ומדינות קבוצת 20G, כולל ארה"ב, שהושג לאחרונה. "העסקה הזו היתה רחוקה מלהספיק למניעת אזילת מתקני האחסון של עודפי נפט", אמר מנהל תיקי הקעה בחברת פיינברידג' השקעות. "ירידת המחירים תוביל לסגירה אלימה של הפקה".

אנליסטים הצביעו על המלאים המתמלאים בקושינג, אוקלהומה, מרכז חשוב למסחר בנפט בארה"ב. סוחרים יכולים להרוויח מאחסון הנפט בקושינג ומכירתו מאורח יותר במחירים גבוהים יותר.

15:45

חברת התעופה יונייטד איירליינס  דיווחה על הפסד לפני מס של 2.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, על רקע הביקושים הנמוכים זה עשורים לנסיעות, שנרשמו בגלל התפרצות הקורונה. החברה, שמקום בסיסה בשיקגו, הגישה בקשה להלוואות סיוע ממשלתיות של 4.5 מיליארד דולר, נוסף על מענקים פדרליים והלוואות, בשווי 5 מיליארד דולר, שהיא כבר מצפה לקבל כדי להתמודד עם המשבר.

מחיר הנפט מסוג WTI רושם ירידה של 39% בחוזים למאי שפוקעים מחר, לעומת נפילה של 11% "בלבד" בחוזים ליוני. המחיר למסירה למאי יורד ב-7.21 דולר לחבית, ל-11 דולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 1998.

בבורסות אירופה נמשכות ירידות השערים, מדד סטוקס 600 מאבד 0.7% והבורסות המובילות יורדות עד 1.5%. 

15:20

הירידות בנפט ממשיכות כאשר מחיר חבית נפט מסוג WTI צונח לרמה של פחות מ-12 דולר לחבית.

13:50

בורסות אירופה עברו לירידות. הירידה בנפט מתחזקת: מחיר חבית נפט מסוג WTI (חוזה למאי) צונח לרמה של 13.4 דולר לחבית. 

עונת הדוחות בארה"ב ואירופה נכנסת להילוך גבוה בימים הקרובים. בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים היום כי עד עתה, רק חלק קטן מהחברות במדד ה- S&P 500 פרסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2020. בכך, מוקדם מדי כדי להסיק מסקנות חד משעותיות. "כמו בכל עונת דוחות, גם הפעם הבנקים היו הראשונים לדווח, ומתוצאותיהם עולה תמונה מדאיגה המגבירה את חוסר הוודאות הכלכלית. הבנקים הגדילו בצורה דרסטית את ההפרשות להפסדי אשראי בגין הנזקים הכלכליים אשר ייגרמו עקב השפעתו הישירה או העקיפה של נגיף הקורונה". 

"חלק גדול מהעולם עדיין בהסגר, והצפי הוא שהמצב הנוכחי ימשיך להתקיים לפחות עד מאי הקרוב ויתכן אף שלאורך חודשי הקיץ. בשבוע הקרוב, יותר מ-80 חברות, המייצגות כחמישית ממדד ה-S&P 500 צפויות לפרסם תוצאות - ביניהן חברות גדולות מסקטור הטכנולוגיה, התקשורת ומסקטור הצריכה. אלו יספקו הצצה ראשונית לאופן שבו משפיעה התפרצות נגיף הקורונה על תוצאות הרבעון הראשון. יחד עם זאת, נציין כי הציפיות לעונת הדו"חות הזו נמוכות במיוחד, כך שהפתעות חיוביות עשויות להוביל לביצועים חיוביים בשווקים", אומרים באופנהיימר.

11:50

המסחר בבורסות אירופה מתנהל ללא שינוי מהותי במדד סטוקס 600 שנע סביב רמת הפתיחה. ירידות של עד 0.2% נרשמות בצרפת ובמילאנו, ועליות בשיעורים דומים בלונדון ובגרמניה.

מחיר חבית נפט מסוג WTI ממשיך לצלול בכ-19% לרמה של 14.3 דולר. חבית ברנט מאבדת פחות מ-4% ונסחרת במחיר של 27 דולר. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת. באוסטרליה ירד מדד S&P/ASX 200 ב-2.45%. המדד בשנחאי טיפס ב-0.5% ובשנזן נרשמה עלייה של 1%. 

סין הורידה את שיעור ריבית הפריים על הלוואות לשנה מרמה של 4.05% ל-3.85%ץ הריבית על הלוואות לחמש שנים ירדה מ-4.75% ל-4.65%. זוהי ההורדה השנייה בריבית בסין ב-2020.

בהונג קונג נרשמה ירידה של כ-0.3%, בטוקיו נפל הניקיי ב-1.15%, ובקוריאה הדרומית ירד הקוספי ביותר מ-0.8%.   

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

מחיר הנפט מסוג WTI (חוזה למאי על נפט אמריקאי) מתרסק בעוד 18% לרמה של 14.99 דולר לחבית ואילו נפט מסוג ברנט רושם ירידה של 2.2% לרמה של 27.48 דולר לחבית.

 

08:55

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

מחיר הנפט מסוג WTI (חוזה למאי על נפט אמריקאי) מתרסק בעוד 18% לרמה של 14.96 דולר לחבית ואילו נפט מסוג ברנט רושם ירידה של 2.5% לרמה של 27.4 דולר לחבית.

למרות קיצוץ מאסיבי בתפוקה, בהיקף של יותר מ-10 מיליון חביות ליום, עליו הכריזו לאחרונה מדינות OPEC ורוסיה, עדיין יש עודפים גדולים בשוק הנפט העולמי. לפי הערכות, העצירה בכלכלה העולמית עקב התפשטות נגיף הקורונה קיצצה 30-35 מיליון חביות מהביקוש העולמי היומי הממוצע לנפט. 

נוסף לכך, אחסון הנפט העולמי מותח את גבולותיו כפי שלא נראה בעבר. בארה"ב המצב כה קשה עד שמשרד האנרגיה שוקל אפילו לשלם ליצרני נפט מקומיים כדי לשמור על נפט בקרקע.

06:55

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי מחיר הנפט ממשיך לרדת למרות ההסכם לקיצוץ משמעותי בתפוקה שהושג לאחרונה. אולם, יכול להיות שזה לא הסוף. "הביקושים לנפט יישארו נמוכים עוד תקופה ארוכה. תעופה אזרחית לא תתחדש בקרוב בהיקפים גדולים. למרות הסרת המגבלות, אנשים ישתדלו לצאת פחות, מה שיקטין ביקוש לדלק. התגברות עבודה מהבית וקניות באינטרנט יהיו בחלקם בלתי הפיכים שגם זה יקטין ביקוש לדלק. כבר כעת, באופן די נדיר, מחיר הנפט בשוק הפיזי ירד מתחת למחיר הנפט בשווקים הפיננסיים גם בארה"ב וגם באירופה". 

"כמות הכספים שנכנס לתעודות וקרנות סל שמשקיעות בנפט הייתה בחודש האחרון פי 4 יותר גדולה מאשר הרמה הכי גבוהה שהייתה בחמש השנים האחרונות. בנוסף, נשבר מתאם חיובי גבוה בין מחיר הנפט לפוזיציות לונג בחוזים על הנפט. למרות הצניחה במחיר הנפט, מספר חוזי לונג דווקא עלה. אם הימור הספקולנטים לא יצליח ומחיר הנפט ימשיך לרדת, הכסף יברח, מה שעשוי לחזק לחצים כלפי מטה על מחירי הנפט". 

עוד כתבות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב