הוגש כתב אישום נגד אדם שקרא בפייסבוק לרצח ראש הממשלה

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד גבר כבן 40 בגין הסתה לאלימות • לפי כתב האישום, ישנה אפשרות ממשית שהפרסומים יביאו לעשיית מעשה אלימות

בית משפט / צילום: shutterstock
בית משפט / צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), באישור היועץ המשפטי לממשלה, הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד תושב האזור כבן 40, בגין הסתה לאלימות, לאחר שהעלה בדף הפייסבוק שלו פרסומים הקוראים לרצח ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסיתים לביצוע מעשי אלימות קשים.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נועה בורג, מייחס לנאשם ארבעה פרסומים שונים בחשבון הפייסבוק שלו, שבהם קריאה לעשיית מעשה אלימות וכן דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל-פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות.

מכתב האישום עולה, בין היתר, כי בחודש אפריל האחרון שיתף הנאשם בחשבון הפייסבוק רשומה של ח"כ עמיר פרץ המצולם עם ח"כ איציק שמולי, וכתב כי הוא מודה לצירי ועידת מפלגת העבודה על אישור הצטרפות המפלגה לממשלת האחדות. מעל הפוסט, האשים הנאשם את השניים בבגידה וקרא למותם. 

בפרסום אחר מלפני מספר ימים, כתב הנאשם שהוא מוכן לקחת את האשמה ולשבת בכלא במקום מי שירצח את ראש הממשלה נתניהו. לדברי הפרקליטות, בהמשך פרסם הנאשם רשומה נוספת ובה שוב קרא לרצח ראש הממשלה. 

בית המשפט הורה על המשך מעצרו של הנאשם בתנאי אשפוז בבית חולם פסיכיאטרי, לעריכת חוות-דעת בעניינו. שמו נאסר לפרסום.

להלן תגובת עו"ד ליעד ידין שמייצג את האיש מטעם הסניגוריה הציבורית "בדיון היום הוגשה חוות דעת פסיכאטרית שקובעת כי הנאשם אינו כשיר לעמוד לדין. המשך הדיון נקבע ליום שני לצורך הגשת חוות דעת פסיכאטרית משלימה שתתייחס לכשירותו המהותית. כבר בשלב זה, ברור לכל, כי הנאשם מתמודד במשך שנים עם טראומה משירתו הצבאי והוכר בשל כך כנכה 100%. אנו סבורים שטוב תעשה המדינה אם במקום להפנות את המשאבים להליך הפלילי תפנה אותם לטיפול נפשי בנאשם".