גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

“אנחנו לא רוצים לבוא ליזמים שזקוקים לכסף מעמדה של 'טורף'"

עם הון של כ-30 מיליארד ד', קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית היא מהמשקיעות הדומיננטיות בישראל ובעולם כולו, שמתמקדות בחברות תוכנה ● הילארי גושר, שותפה בקרן, מספרת ל"גלובס" על תפיסת ההשקעות, על היתרון של עבודה מהבית, ונותנת עצות ליזמים: "הלקוחות הקיימים הם החמצן שלכם"

הילארי גושר  / צילום: אינסייט פרטנרס
הילארי גושר / צילום: אינסייט פרטנרס

כשהתחרות על השקעה ביזמים מוכשרים ומבוקשים היא גבוהה, קרנות הון סיכון צריכות להציע יותר מאשר רק כסף. הן מציעות קשרים, סיוע ביצירת שיתופי פעולה עסקיים, תמיכה וליווי שוטף. הכל כדי להפוך את עצמן לאטרקטיביות ולזכות בעסקאות הנחשקות.
סגנון כזה של השקעה נחשב אקטיביסטי, אך מזן שונה מזה שנראה בשוק. במקום להתערב באמצעות כוח וכפייה, הקרנות הללו מעמידות כלים לרשות היזמים, ומציעות עזרה. כמובן שהתערבות כוחנית לא נעלמה, ואולי אף מתחזקת שוב בזמן הקורונה, אך באופן כללי, בשנים האחרונות, הגישה שרואה במשקיעים וביזמים שותפים לדרך, תפסה את קדמת הבמה.

הקרן שמובילה את הגישה הזו, היא אינסייט פרטנרס האמריקאית, אחת הקרנות הבולטות כיום המשקיעות בחברות תוכנה בשלבי צמיחה. אחד הדברים שמבדלים את אינסייט והופכים אותה לאחד המשקיעים הנחשקים עבור חברות צמיחה כיום, הוא התמקדותה ביצירת ערך לחברות הפורטפוליו שלה. הקרן מפעילה צוות שנקרא "OnSite" (אונסייט), הממוקם בניו יורק ומונה כ-50 עובדים. הצוות מחולק לתתי צוותים המכונים מרכזי מצויינות, בתחומים כמו פיתוח, מוצר, שיווק ומכירות, גיוס טאלנטים, פיתוח עסקי ואסטרטגיה. כאשר חברה מקבלת השקעה מהקרן, היא מקבלת ליווי צמוד מכל אחד מהצוותים הללו לצוות המקביל בתוך החברה.

את אונסייט הגתה והקימה הילארי גושר, שותפה בקרן מאז שנת 2000, וכן מרצה באוניברסיטת קולומביה על יזמות הייטק ופעילה לקידום נשים בעסקים בארה"ב.
"אנו ניגשים לנושא של צמיחה כמדע. האומנות באה מהיזם, אבל המדע יכול להגיע מהמשקיע", אומרת גושר בראיון ל"גלובס". "אנחנו מונעים מנתונים ויש לנו 10-15 שנות נתונים על החברות שלנו, כמו מה הגודל הנכון של ארגוני מכירות בשלבי הצמיחה השונים של חברות, מה צריכה להיות מידת הפרודוקטיביות של אנשי מכירות חדשים, מהי העלות הנכונה של רכישת לקוחות, ובתוך כמה זמן צריך לראות החזר של העלות הזו. החברות שלנו מוצאות את זה מאוד מועיל, מכיוון שאנו יכולים לומר להם, ‘תראו, חברות אחרות כמוכן עשו את זה וזה גורם להן לכך’".

לאורך שנות פעילותו של צוות אונסייט, הוא ליווה כ-200 חברות הייטק שונות, בהן השקיעה הקרן. את הניסיון שלהן גושר וצוותה חולקים עם החברות בהן הקרן משקיעה כיום. אינסייט פרטנרס, שמנהלת לא פחות מ-30 מיליארד דולר, חתומה על השקעה בכמה מחברות התוכנה הבולטות במדינה, כמו מאנדיי, וויקס, ארמיס, Jfrog ולייטריקס. בדצמבר האחרון הקרן האמריקאית פתחה לראשונה נציגות בישראל, שהיא גם המשרד הראשון שלה מחוץ לארה"ב.

הראיון עם גושר נעשה באמצעות זום, כאשר גושר מחוברת לשיחה מסלון ביתה. מדי פעם נשמעות נביחות ברקע והיא מתנצלת. "זה הכלב שלנו", היא אומרת. עם תחילת משבר הקורונה, כל עובדי הקרן עברו לעבוד מהבית, וכך גם גושר וצוותה. "כל אחד ממרכזי המצוינות שלנו מחזיק שולחנות עגולים ברשת מדי שבועיים. בפעם האחרונה היו לנו 30 או 40 משתתפים וכולם דנו באיך נראה הנורמלי החדש, איך לחזור למשרד באופן בטוח? איך יוצרים ריחוק חברתי במשרד? האם אנשים יידרשו ללבוש מסכות? האם כדאי להעמיד חלונות פרספקס (חלונות זכוכית למגן מפני קורונה)?".

מה העצה שלך ליזמים שמתמודדים עם השוק של היום?
"בשוקי צמיחה נהוג להתמקד באופן בו חברה מקבלת לקוחות חדשים, ובזמן ששמירה על לקוחות קיימים היא חשובה, אין עליה את אותו הפוקוס. אבל בסביבה הנוכחית הלקוחות הקיימים שלך כיזם הם חמצן, והם שעוזרים לך להתגבר על הסערה. בסופו של יום, אם חברה מדממת, אין הרבה שאנחנו יכולים לעשות, במיוחד חברות בתחומי הנסיעות והאירוח, אבל חשוב לנו לוודא שהחברות שלנו יהיו יצירתיות מאוד בכל הקשור לתמיכה בלקוחות שלהן".

אינסייט היא קרן ותיקה שעברה הרבה משברים. את מאמינה שהמשברים הקודמים הם ברי השוואה למה שקורה היום?
"אנחנו בזמנים חסרי תקדים, וברור שלאף אחד אין מספיק נתונים כדי לכייל מהו הנורמלי החדש. איש אינו יודע מה קורה ומעולם לא הייתה לנו סביבה בה הכלכלה כולה נסגרה. מסעדות נסגרות, אין אף אחד שטס, פגישות עסקיות מבוטלות, והכל בזום.

"למרות זאת, אני חושבת שיש הרבה ללמוד מניסיון קודם בהתמודדות עם משבר, וזה הערך שמשקיע כמונו יכול להביא לחברות שלנו - שראינו את הדפוסים האלה כבר בעבר. בסקר שערכנו לאחרונה, בדקנו כמה זמן לקח לחברות שהתמודדו עם המשבר של 2008 לחזור לשיעורי צמיחה זהים למה שקדם למשבר. מצאנו שלקח להן שנתיים שלוש. אנו מיישמים את אותו ההיגיון לחברות שלנו היום, ואומרים להן שצריך לצפות למשבר כלכלי עם אבטלה גבוהה ועם השפעה רחבות, שלחלקן אנחנו עדיין לא מודעים".

"להיות חסרי רחמים בשימור מזומנים"

הסקר שערכה גושר וצוותה, וניתוח הנתונים שעלו ממנו, מעלים מספר מהלכים ששירתו חברות צמיחה שהצליחו לצאת מהמשבר הכלכלי הקודם. ראשית, בצד ההגנה, אומרת גושר, "אחד הדברים היה שחשוב זה להיות חסר רחמים בנוגע לשימור מזומנים, ולוודא שיש לכם מספיק למקרה שיהיה קשה לגייס הון בשוק הזה, וגם במקרה שלקוחות לא קונים. זה אומר לבדוק היטב את העלויות הכוללות שלך ולהבין את ההוצאות שלך ולוודא שכל השקעה שלך תניב החזר גבוה יותר. הדבר השני היה הגנה אגרסיבית על הכנסות קיימות - להיות ממוקד בלקוחות ולוודא שהלקוחות נמצאים במקום הראשון. לוותר להם על תשלומים או לתת להם להתנסות במוצרים בחינם, הם דברים שלקוחות מעריכים בטווח הרחוק, ובטווח הקרוב עוזרים לוודא שההכנסות נשארות שטוחות".

"בצד הפרואקטיבי, היתה הרבה השקעה אסטרטגית בצמיחה. אפשר לגייס באופן אסטרטגי טאלנטים שלמרבה הצער מפוטרים על-ידי אחרים. אפשר לחשוב באופן אסטרטגי על עסקאות רכישה או מיזוג, כי יש כמה חברות פנטסטיות שבסביבה הזו פשוט לא יוכלו לגייס הון ועשויות להפיק תועלת משילוב עם חברה גדולה יותר. זה אומר לעיתים קרובות גם להשקיע במו"פ, וכל המנכ"לים שדיברנו איתם אמרו שהם הכפילו את הוצאות המו"פ, ושהם באמת הסתכלו איך הם משפרים את המוצר כדי שיוכלו לצאת מזה במצב חזק יותר", היא מוסיפה. חלקים מהסקר והניתוח הופיעו ב"גלובס" בשבוע שעבר.

איך אתם חושבים על השקעות חדשות בתקופה הנוכחית?
"החברות שלנו ממומנות היטב, והתמקדנו בלוודא שהן חושבות על המצב במונחים של 24 חודשים לפחות - איך הן עוברות את השנתיים הבאות. כך גם בהשקעות חדשות. בדרך כלל, משקיעים חושבים על התמחור של חברה פרטית כעל פונקציה של הצמיחה הצפויה לה ב-12 החודשים הקרובים. אם נניח שהצמיחה של 12 החודשים הבאים הפכה למעשה לצמיחה של 24 החודשים הבאים, אז חברה שצפתה להכפיל את הכנסותיה מ-10 מיליון דולר ל-20 מיליון תעשה זאת עד סוף 2021 ולא עד סוף 2020.

"אנחנו צופים שתהיה צמיחה, אבל המדרון פשוט לא יהיה תלול באותה המידה. אז איך מתמחרים חברה שבה חשבתם שיהיו 20 מיליון דולר השנה, אבל ייקח עוד זמן להגיע לשם? למשקיעים, בוודאי משקיעים מעורבים, הדבר שמעניין הוא מכפיל הכסף שלהם בסוף הדרך. לכן החברות הטובות לא יראו לעיתים קרובות שינויים מסיביים בשווי. לעומתן, אצל החברות בהן יש הרבה יותר אי וודאות לגבי ההחזר, יראו נפילה בהערכת השווי. שם יש משקיעים שעשויים לבחור לחכות עם עסקאות ולראות איך המשבר מתפתח.

"היום, כשחברות נאבקות להתמודד עם הסביבה הנוכחית, מה שאנחנו כמשקיעים לא רוצים לעשות זה ללחוץ על החברות האלה, ולבוא מעמדה של ‘טורף’ שיש לו כסף להשקיע, כשאנחנו יודעים שהיזם יצטרך כסף. תזת ההשקעה שלנו נשארת כמו שהייתה: להמשיך לקיים יחסים ארוכי טווח עם חברות טובות, לתמוך בהן בכל דרך שנוכל במשבר וגם אחריו. לא סגרנו שום עסקה מאז תחילת המשבר, אבל אנחנו עדיין רואים עסקאות ויש לנו הרבה עסקאות בשלבי בדיקות נאותות" (מאז הראיון, אינסייט הודיעה על חמש עסקאות השקעה שנסגרו. י"י).

"כשעובדים מהבית, זה דווקא מקרב"

בתור מי שעוסקת בהכללה וגיוון של נשים בעולם העסקים, את חושבת שחברות עדיין יכולות וצריכות לחשוב על זה בזמן משבר?
"כן, אני חושבת שלא מדברים על גיוון והכללה כל כך הרבה בזמן הזה, אבל זה לא אומר שהנושא ירד מסדר היום. זו תנועה פרוגרסיבית מתמשכת שכבר לא ניתן לעצור אותה, כי הנשים עצמן מצאו קול. עבודה מהבית הופכת את המגרש לשטוח אפילו יותר ויוצרת דמוקרטיזציה של כוח העבודה. בתקופה הזו, שבה כולם עובדים מהבית, נשים לא צריכות לעזוב את המשרד מוקדם יותר כדי לקחת את הילדים לרופא. כולם נמצאים בסלון שלהם, הילדים מתרוצצים מסביב בפיג’מה והכלב נובח מהחדר השני, וזה מאוד מקרב - דווקא עכשיו כשכולנו רחוקים זה מזה.

"שמתי לב גם שכדי לעבוד בצורה יעילה, כולם צריכים לתקשר וכולם בזום, ואי אפשר שקבוצה קטנה של אנשים ייצאו יחד לצהריים וישכחו להזמין את הקולגות שלהם, או ידברו על משחק הספורט האחרון שמעניין רק אותם. וכך אין את הרעיון הזה של קליקות של החבר’ה, שהם על פי רוב גברים שחיים בעולם הקטן שלהם ולא כוללים אותנו. עכשיו זה ברור שלא משנה מה המין שלך או מאיזה מיעוט אתה, אתה יכול לבצע את עבודתך ביעילות. הרעיון הוא שהכישורים חשובים, והיכולת שלך לבצע את העבודה שלך היא חשובה, והמחויבות שלך לארגון חשובה - השאר לא רלוונטי".

לסיום, מה עוזר לך להישאר אופטימית בימים אלה?
"בהשוואה ללפני עשור, גודל שוק התוכנה הכפיל את עצמו וגדל במיליארדי דולרים. כיום, כל חברה היא חברת תוכנה, כי כל חברה זקוקה לתוכנה כדי לפעול. אפילו שארגונים גדולים אמרו שהם עשויים להאט את התקציבים שלהם, הם עדיין זקוקים לתוכנת אבטחת סייבר, הם עדיין צריכים תוכנת ענן, הם עדיין צריכים תוכנה שעוזרת להם ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות. הם עדיין זקוקים לתוכנת שיתוף פעולה מרחוק. אם אני מסתכלת על כל המאפיינים השונים, אני מרגישה שאנחנו פשוט ברי מזל כמשקיעים, לעבוד עם חברות שבונות תוכנות טובות וחזקות שיש להן ביקוש חזק.

"זו גם סביבה עם הרבה אילוצים וזה בדיוק סוג הסביבה בה חברות באמת יכולות להצליח. כשאתה עם הגב אל הקיר, אתה יצירתי יותר ונחוש מתמיד. אחת המנכ"ליות שלנו מנהלת חברה בתחום הקייטרינג העסקי, והיא נאלצה לפטר הרבה אנשים בגלל הקורונה, כי אין יותר משרדים ואין קייטרינג עסקי. היא אמרה לי, ‘הילארי, בהתחלה, עברתי את כל שלבי האבל: הכעס, העצב, האכזבה, ועכשיו כשאני אחרי זה, אני באמת חושבת שלעולם לא צריך לתת למשבר טוב להתבזבז. זו הזדמנות עבורנו להעריך מחדש מהם הפרויקטים שבאמת הגיוניים, כיצד אנו מודדים את הערך המצטבר של כל דולר של השקעה וכיצד אנו תומכים בלקוחות שלנו ובענף". 

הילארי גושר

שותפה בקרן אינסייט פרטנרס ועובדת בקרן 20 שנה ● היא הקימה את צוות אונסייט בקרן, שתומך בחברות הפורטפוליו של הקרן בכל תחומי פעילותן ● לפני כן הייתה מנהלת ב- The Monitor Group ● היא בעלת תואר שני במנהל עסקים מ-INSEAD בצרפת ותואר ראשון בהיסטוריה כלכלית מאוניברסיטת נטאל, דרום אפריקה ● גושר מתגוררת בניו יורק , ואוהבת רכיבה על אופניים. היא צלחה מספר מסלולים בטור דה-פראנס, ביניהם מון ונטו, שידוע כאחת העליות התלולות ביותר במירוץ

עוד כתבות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?