דוח פינטק | פודקאסט

מפיסת נייר ועד לברון ג'יימס: כך המספרים ידברו בשפת הבלוקצ'יין

מה משותף בין זהב, כסף, חפצי אמנות, כוכבי כדורסל והעתיד? • כל אלה יוכלו בקרוב להפוך לסימנים דיגיטליים במערכות בלוקצ'יין, הנקראים טוקנים • האם הם יהפכו את השוק לנזיל יותר ויאפשרו מוביליות חברתית רבה יותר, ומה עם תופעות הלוואי? • האזינו

לברון ג'יימס / צילום: USA Today Sports
לברון ג'יימס / צילום: USA Today Sports

טוקניזציה היא פעולת ייצוג חפצים בעולם הממשי על מערכת בלוקצ'יין. רוצים לקנות דירה ואין לכם גרוש? תוכלו להיות שותפים בכמה לבנים לפחות, באמצעות החזקת הייצוגים הדיגיטליים של חלקים זעירים בנכס. באופן דומה ניתן יהיה למכור ולייצג בטוקנים גם את ההכנסות העתידיות שלי ואת שעות העבודה שלי בהווה. 

כן, זה מוזר. זה דבר חדש. כמו שמניות זה חתיכות נייר (או סימן דיגיטלי) שמייצגות מפעל ממש שעשוי בטון, ככה אפשר לייצג כל דבר באמצעות סימנים דיגיטליים על מערכת בלוקצ'יין. לתופעה הזו יכול להיות פוטנציאל משחרר למיליוני חסרי השכלה או חסרי הון התחלתי, אבל האם אין כאן סכנה של ייצור עבדים חדשים דיגיטליים?

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל .