גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שר השיכון: "יש בפריפריה המון דירות ריקות - ניתן מענק לדירות יד שנייה בשווי של עד 700 אלף שקל"

ליצמן אמר בוועדת הכספים של הכנסת כי משרדו במגעים עם משרד האוצר על מנת לקדם את המהלך, אך לא ציין את גובה המענק והקריטריונים השונים לקבלתו ● עוד אמר השר: "אני לא עומד להזניח אף מגזר. יש גם תוכנית למגזר הערבי"

יעקב ליצמן / צילום: אמיל סלמן
יעקב ליצמן / צילום: אמיל סלמן

"יש בפריפריה המון דירות ריקות. דירות יד שנייה - ואין סיבה בעולם שהמדינה לא תתמוך במי שיקנה דירת יד שנייה. אנחנו מתקדמים מול משרד האוצר בנושא הזה. זה ייתן פתרון לאנשים שיוכלו לקנות דירות בזול. המשרד בודק היום מה היקף הדירות בפריפריה, ואנחנו רוצים לתת את המענק לרכישה של דירות במחיר של עד 700 אלף שקל". כך אמר היום שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן בישיבה שהתקיימה בוועדת הכספים של הכנסת במסגרתה הציג השר ליצמן את עקרונות תוכנית הדיור של משרדו.

"החלטתי שאני רוצה להתמקד בפריפריה, אני סוציאלי וחברתי. לשם אני מתכוון למקד הפעילות. לא אזניח המרכז, אבל בפריפריה יש הרבה דברים שאפשר לעשות. במקביל, אני לא אתן להחרים שום מגזר בשיכון. לא בעיריות ולא במועצות. אני לא עומד להזניח אף מגזר. יש גם תוכנית למגזר הערבי. אני מתכוון גם לעזור להם. וגם לחרדים ולכל המיעוטים", אמר ליצמן.

ליצמן הוסיף ואמר כי הוא "שוקל למנות נציג ערבי או דרוזי לוועדה העליונה של משרד השיכון לגבי הדיור הציבורי. לא היה אף פעם ואני אפעל שיהיה. זה חשוב".

בהקשר של הפעילות מול משרד האוצר, ולמרות תמונה שעלתה בשבועות האחרונים של מאבקים בין האוצר לשיכון, אמר השר ליצמן בדיון: "אני משבח את שר האוצר ואגף תקציבים - אנחנו עובדים יחד. הם עזרו לי מאוד ובאו לקראתי".

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בהמשך לנתונים על המענק ומחיר הדירה שבו נקב שר הבינוי והשיכון, הוא נשאל מה יהיו הקריטריונים למענק. "מה הקריטריון של דירת יד שנייה, מאיזו שנה, וכד'? נחשוב על זה. נכון לעכשיו רק פרמטר של דירה יד שנייה". במקביל נשאל השר גם מה יהיה גובה המענק לסיוע - וגם כאן לא זכו חברי הוועדה לתשובה: "גובה המענק? לא יכול להגיד. על אף שסוכם עם האוצר. אבל אני יכול להגיד שאנשים יהיו מרוצים".

עוד שאלות שנשאלו בנוגע לתוכנית המענקים, מה ההגדרה של הפריפריה לטובת הזכאות וגם מה הקריטריון לקבלת האפשרות לקבלת המענק, קיבלו תשובות חלקיות: "איך מגדירים הפריפריה? גאוגרפי בלבד - נגב והגליל. לא נכנס לזה עכשיו. לגבי הזכאות - אני רוצה לעזור לאנשים לקנות דירות. זוג צעיר שאין לו דירה. חסר דירה. כל גיל. זה ההגדרות של משרד השיכון נכון להיום". בהמשך אמר השר ליצמן כי הוא הגיע לוועדה כדי להציג נקודות בתוכנית וכי הדברים עוד לא סגורים עד הסוף.

"אדרוש שכל תיק פתוח ברשות מקרקעי ישראל ייסגר תוך שבועיים"

עוד במסגרת התוכנית, הציג השר ליצמן סעיף נוסף שעוסק בשיווקי הקרקע ואף הכריז כי בכוונתו לשנות דברים בפעילות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). לדבריו, "צריך להרחיב את השיווקים של הקרקע. רמ"י בפיגור גדול בתחום הזה. אנחנו הולכים לעשות את זה. הרבה פחות מלפני שנה. בגלל קורונה. אנחנו גם נקצר הביורוקרטיה במינהל. אני אדרוש שכל התיקים שפתוחים יטופלו. יש לי פגישה בקרוב, ואבקש לראות את התיקים הפתוחים בכל מחוז. אני עומד לדרוש שכל מה שפתוח, ולא תקוע בגלל עניין משפטי, תוך שבועיים יגיע לסיים. אין לי מושג כמה דברים יש פתוחים, אני חושב שיש הרבה ואני מתכוון לפתור את זה".

עוד נשאל ליצמן גם על שכירות ארוכת טווח ומה מדיניות המשרד בתחום זה: "אני דוגל מאוד בדיור להשכרה", השיב השר, "וגם עובד על זה. אנחנו באמצע העבודה. יש פתרון וזה אפשרי שיהיו עוד דירות להשכרה".

3-4 מיליארד שקל הכנסות מהקרקע

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, הציג מצגת בדיון המפרטת נתונים אודות ענף הנדל"ן והתוכנית שמשרד הבינוי והשיכון מקדם. "שלא נחשוב שבתקופת הקורונה נכון להזניח את תחום הדיור, כי אחר כך נצטרך להתמודד עם בעיה כפולה ומכופלת. וזה לא יהיה נכון. כבר היום יש בעיה. אנחנו צריכים להמשיך ולהגדיל את ההיצע. ההיצע התכנוני גדל כבר, אבל צריך היצע אפקטיבי וצריך לשווק את הקרקע ולבנות וזה האתגר הגדול שעומד בפנינו", אמר פינס.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הנכנס, יאיר פינס / צילום: משרד הבינוי והשיכון

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו אחרי כמה מערכות בחירות ויש סוג של קיפאון בקבלת החלטות. אנחנו בנקודת זמן של קבלת החלטות והפניית משאבים להאצת הבנייה. וזה הזמן להשקעה בתשתיות תומכות דיור - התשואה בתחום הזה שתתקבל היא פי שלושה. זה מייצר מקומות עבודה וזה גם יוצר פתרונות לטווח הארוך. במקביל, ההשקעה בתשתיות גם מחוייבת המציאות כדי שנוכל לשווק את ההיצע שאנחנו צריכים הלאה".

פינס המשיך ופירט אודות השינוי שמשרד הבינוי והשיכון מבקש לערוך בשיטת המכרזים בלב אזורי הביקוש כדי מקסם את התמורה שהמדינה יכולה לקבל על הקרקע, באזורי ביקוש שאינם בלב אזור הביקוש המשך ועל תוכניות סיוע לדיור בהישג יד כאשר התחרות שוב תהיה על הקרקע כדי למקסם הכנסות לקופת המדינה, ועל מכרזים מתוכננים בפריפריה בהם לראשונה הקבלנים דווקא יתחרו על השתתפות במחירי הפיתוח. "אנחנו נעשה מדיניות שונה לאזורי ביקוש ואזורי פריפריה", אמר פינס, "שיווק דיפרנציאלי. במקומות כמו מרכז וצפון תל אביב, לא צריך דיור בר השגה בנקודת הזמן הזו. מי שלא שיכול לרכוש שם דירה היום, 200 אלף שקל לא יסייעו לו לכאן או לכאן. אז עדיף במקומות האלו למקסם המחיר על הקרקע.
"במעגל השני של הביקוש, להמשיך ולעשות דיור בר השגה, כי שם זה יכול לסייע, ערים כמו רמלה, לוד, מודיעין, ראש העין, יבנה ועוד מקומות. את הגדלת ההכנסות משיווק הקרקע במרכז - ניקח לפריפריה".

במקביל, הציג פינס לראשונה גם את ההיקף הכספי הצפוי למהלכים האמורים. על פי המצגת שהוצגה בישיבה - שיטת השיווק החדשה של הקרקע צפויה להניב הגדלת הכנסות בהיקף של בין 3 ל-4 מיליארד שקל בשנה, ובמקביל, אומדן ההוצאה בפריפריה עומד על כחצי מיליארד שקל בלבד. עוד נקודה שעלתה בדיון התייחסה לשאלה האם התוכנית צפויה גם להתייחס להיטלי השבחה ומס שבח דיפרנציאלי. על פי פינס, נכון להיום הדבר לא על הפרק.

אלכס קושניר מישראל ביתנו העיר על תוכנית המענקים ואמר: "אני לא מבין איפה יש דירות במחיר של 700 אלף שקל. זה מדאיג אותי. לא נשמע לי ראלי". על כך השיב השר ליצמן כי על פי הנתונים יש דירות במחירים כאלו. מנכ"ל המשרד, פינס, הגדיל והשיב לח"כ קושניר עם נתונים: "אני יודע להגיד לך נתונים - 2,350 עסקאות בדירות בפחות מ-700 אלף שקל בנגב ובגליל. בדקנו".

ח"כ ניר ברקת מהליכוד התייחס לתוכנית ואמר: "חשוב מאוד להתמקד גם בהסבת עובדים. אני הצגתי תוכנית להסבת 100 אלף עובדים, הרבה מהם בענף הבניין. אסור להתפתות להביא עובדים מחו"ל, וזה גם קשה עכשיו". נציין כי השר ליצמן התייחס לנושא ואמר שבכוונתו לטפל בנושא ההכשרות, אולם לא הרחיב. עוד אמר ח"כ ברקת בדיון: "אהבתי את הרצון להשקיע בפריפריה - אבל האתגר האמיתי הוא איך לייצר ביקושים היום בפריפריה. אתם עושים טוב שהולכים לפריפריה אבל צריך לייצר גם מקומות עבודה, תקצוב דיפרנציאלי, הפריפריה חייבת לקבל יותר תקציבים כדי לפתח חינוך ופנאי טובים יותר, ולזה צריך יותר כסף. בלי זה, עם כל הכבוד לבינוי, לא יגדל הביקוש".

מצוקה קשה גם במגזר הערבי

ח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפת התייחס בדיון למצוקת הדיור במגזר הערבי. "אנחנו מקבלים בברכה את הקידום לבנייה במגזרים שונים", כך ח"כ עבאס לפני שהשר ליצמן החל לפרט את תוכנית הדיור, "יש עכשיו הזדמנות להראות מה קורה במגזר הערבי בתחום הדיור. אנחנו נעביר את הנושא בצורה מסודרת. אבל כמה דברים אני רוצה להגיד כאן. קיבלתי אתמול דוח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת בנושא, ולא ישנתי כל הלילה אחרי שראיתי את הנתונים. אנחנו זקוקים ל-21 אלף יח"ד מידי שנה במגזר, מה שהצליחו עד עכשיו לשווק לא עובר את ה-3,000. עוד יש הרבה מאוד חסמים, וגם המצב של החברה החרדית גרוע, וצריך לטפל בהכל".

ח"כ עבאס פירט נקודות נוספות אודות המצוקה במגזר הערבי: "התוכניות של הממשלה מנותקות מהצרכים האמיתיים של המגזר בשטח. הנה כמה נקודות לדוגמה - מחיר למשתכן - התוכנית הגדולה של הממשלה - פחות מ-3% מהדירות שווקו ביישובים הערביים ושווקו סביב 164 אלף דירות. באותו הזמן כמעט 74 אלף זכו בהגרלות, כמה קיבלו ברשויות הערביות? 0.9% בלבד. שיווק קרקעות לבנייה רוויה במגזר הערבי? 8.9% שיווק לבנייה רוויה בלבד. יש גם סיוע בדיור - המדינה פועלת בדיור ציבורי וסיוע בשכר הדירה. כמה ביישובים ערביים - 0.3% סיוע מכלל הסיוע".

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס אף הוא לדיון ואמר: "אנחנו מברכים על התוכנית. אבל יש נקודה שהשר לא נגע בה. היצע גדול מאוד של משרדים ושאלה גדולה לגבי מימוש התוכניות. מדובר ביום הכיפור של מערכת התכנון בישראל - יש עודף זכויות בנייה למשרדים, 250 מיליון מ"ר, פי שישה ממה שהמדינה צריכה עד 2026 ועדיין הרשויות המקומיות דורשות עוד ועוד משרדים וממשיכים לאשר את זה. אני מבקש שתתייחסו להמרת 70% מזכויות המשרדים למגורים. זה יכול להביא עוד המון דירות במקומות של עירוב שימושים. במקביל, יש להוריד מס הרכישה, ולבטל גם את המס על הקרקע, כדי לייצר יותר היצע דיור. להציף את הקרקע בשיווק קרקעות. יש חשש גדול מנפילה של 20% בהתחלות בניה בגלל מה שקורה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכם את הדיון ואמר: "תודה על הצגת נקודות התוכנית. נושא קריטי לחברה הישראלית, מרכז ופריפריה, וזה לא יהיה קל. אני מקווה שתקדמו הכל. לצערנו הרב, מקוים שהקורונה תיגמר כי זה תופס את כל תשומת הלב".

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד