גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"לית יצרנית מארס וסניקרס: "אנשים לא צריכים מדבקות כדי לדעת שבשוקולד יש סוכר"

רוית קלוד הפכה מנציגת מכירות בשוק של נתניה למנכ"לית השלוחה הישראלית של מארס - החברה שמאחורי m&m's ובאונטי ● על המחיר של ניהול בתאגיד גלובלי: "צריך ליישם גם דברים שאתה לא שלם איתם" ● מתוך הפודקאסט של ערן גפן "חצי שעה של השראה"

רוית קלוד  / צילום: שי ווליץ
רוית קלוד / צילום: שי ווליץ

Eran Gefen | חצי שעה של השראה עם ערן גפן · רוית קלוד | מרס חברת הממתקים הגדולה בעולם

 

רוית קלוד הפכה מנציגת מכירות בשוק של נתניה למנכ"לית השלוחה הישראלית של מארס - החברה שמאחורי m&m's, באונטי ומסטיק אורביט.

ספרי לי מה זה אומר להיכנס לתפקיד מנכ"לית מארס ישראל.
"זה כמו ילד שנכנס לחנות צעצועים. כשאתה נכנס למשרדים, אתה נכנס לעולם תוכן ממגנט. המותגים, המגנטים, אווירה צבעונית. מארס היא חברת הממתקים הכי גדולה בעולם, זאת חברה בבעלות פרטית מלאה של משפחה משפחת מארס, עסק של 35 מיליארד דולר. זה התחיל במתכון של חטיף שוקולד שהמייסד הכין במטבח ביתו בוושינגטון בשנת 1911, ומשם זה התפתח לעוד מוצרים כמו ה-m&m".

החדשנות שלו התחילה מחוסר ברירה בעת מלחמה, נכון?
"בזמן מלחמת העולם השנייה, הבעלים של מארס חיפשו דרך לשלוח שוקולד לחיילים בחזית, אבל השוקולד תמיד נמס. אז הם פיתחו את הציפוי של ׳דרז׳ה׳, כמו עדשים, ששומר על השוקולד מבפנים".

מה נתח השוק של מארס בעולם השוקולד בישראל?
"אנחנו מהווים 5% נתח שוק כספי, אבל אם מתייחסים רק לסגמנטים שבהם אנחנו פועלים, אז אנחנו 11% נתח שוק".

המותגים שלכם נהיו "הטובלרון החדש". כשאני חוזר מחו"ל, מצופה ממני לעשות פריסה עם m&m's, מארס, סניקרס, באונטי וכו׳.
"נכון, הם מותגים אהובים. בעבר הצרכן הישראלי היה רגיל בעיקר להביא אותם מהדיוטי פרי. היום הפצה הרבה יותר רחבה, והצרכן התרגל לקנות את זה בסופר".

יש בזה יתרון וחיסרון. מצד אחד, הבינלאומיות מייצרת נחשקות וסקסיות, אבל מצד שני זה קצת מרחיק, נחשב פרימיום, לא ליומיום. זה אתגר שיווקי?
"זה נכון, אתה נוגע בנקודה מאוד מאוד נכונה וזה מה שאנחנו מתמודדים איתו בהיבט של הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. למרות שהיום, אחרי שנתיים וחצי של עבודה שיווקית חכמה ומאומצת, הצרכן הישראלי מדרג את המותגים שלנו גם ברכישות בפועל בעשירייה הפותחת. אנחנו רוצים שכל צרכן בישראל יוכל ליהנות מהמוצרים שלנו במחיר נגיש".

ועם אותה הנגשה, כמנכ"לית את בוודאי מרגישה את האמביוולנטיות הזו. מצד אחד את צריכה להגדיל מכירות ומצד שני, כאדם פרטי, יש צורך להגביל את צריכת הסוכר.
"אני חושבת שכמו בכל דבר בחיים, איזון זה שם המשחק. אני לא מנעתי מהילדים שלי שוקולד, אני ראיתי ילדים שההורים שלה מנסים למנוע, הם היו מגיעים אליי הביתה ומחפשים במגירות ומבקשים לקבל שוקולד. אני חושבת שבסופו של דבר הצרכן יודע מה טוב לו ובאיזה מינונים. אנחנו לא מעודדים צריכה מוגברת, אנחנו חושבים שזה צריך להיות מאוזן.
"אני יכולה לספר לך על עצמי, שמאז שהצטרפתי למארס לא עליתי במשקל. אני צורכת את המוצרים שלנו, זה מקיף אותי ואני אוהבת שוקולד. אני אוכלת באמת במנות קטנות. לאחרונה אנחנו השקנו את הגלידות של מארס ואחד הדברים הראשונים שעשיתי, ביקשתי לשים מקרר של גלידות במשרד, ואני מרשה לעצמי ביום חצי ׳בר׳ של גלידה. זה 100 קלוריות. קטגוריית השוקולד בישראל אגב גדלה וצומחת, בניגוד למדינות אחרות בעולם".

למרות כל המודעות ורפורמת הסימונים של ליצמן?
"נכון. זה גדל ובעיקר גדלים מוצרי הפרימיום, ה׳ברים׳ הבודדים".

איך את מסבירה את זה שהסימונים של העיגולים האדומים על האריזות לא מקטינים אותה?
"אנשים לא צריכים מדבקות כדי לדעת שיש סוכר בשוקולד. אני חושבת שהצרכן חכם, הוא יודע לקרוא את רשימת הרכיבים והוא יודע לבחור ולמנן. המודעות היא חשובה והבחירה בסוף בידיים של הצרכן".

אני מניח שהייתה תקווה שהצרכן יבחר אחרת.
"אני חושבת שיש קטגוריות אחרות שכן ספגו מכה מסוימת - למשל דגנים או חטיפי דגנים שהייתה להם תדמית מאוד בריאה, ואז מגלים שיש על זה סימון אדום - שם יורד איזה אסימון.
"אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד מרכזי ברמה האסטרטגית. יש לנו קוד אתי פנימי מאוד מחמיר ואנחנו מתוך אחריות פנימית שלנו לא מפרסמים לילדים ולבני נוער מתחת לגיל 18. זו מדיניות גלובלית שכמובן אנחנו מקיימים בישראל בצורה מאוד ברורה".

על הרקע הזה חברת מארס התחילה לאחרונה לשווק את החטיף בי קיינד, עם אריזה שקופה, מוצרי בסיס בלבד, עם כמה שפחות תיעוש. אני מניח שכשהמייסד של בי קיינד, דניאל לובוצקי, יצר החטיף הזה, הוא עשה את זה כאנטיתזה למרס.
"אנחנו מדברים על גיוון פורטפוליו והבנה שהעולם שלנו מתפתח. חברה שלא תתפתח לא תשרוד, מארס מבינה את זה ומפתחת את הפורטפוליו שלה לכיוונים שאליהם הצרכנים הולכים. בי קיינד זו אחת הדוגמאות הטובות לאיך מגוונים פורטפוליו בצורה חכמה - הוא מכיל רכיבים שאתה יכול לראות בלי צורך להפוך את האריזה ולהסתכל על הרשימה. העולם הולך לאן שהצרכנים הולכים, ואם הצרכן רוצה לצרוך ביום מיני אחד של סניקרס ואחרי אימון בי קיינד - אז אנחנו צריכים לאפשר לו לצרוך גם וגם".

איך התפיסה הניהולית שלך? איך את מביאה את הקול הייחודי שלך כמנהלת?
"העובדה שצמחתי מהשטח, התחלתי את הקריירה שלי כאשת מכירות שטח בקוקה קולה, כיתתי רגליים, עבדתי בשוק בנתניה, עם פאוץ'. הייתי גובה כספים מהלקוחות שלי".

נשמע מאתגר. בחורה צעירה באה לגבות כספים, איך היו מגיבים אלייך?
"מנסים לשדך לי את הבן שלהם. ככה זה התחיל. אני מאוד גאה במסלול שעשיתי כי זה עיצב גם את הקול הניהולי הייחודי שלי. אני מאוד ברורה ומאוד ישירה בתקשורת שלי. לפעמים זה מורכב לקבל תקשורת כל כך פשוטה וישירה, אבל עם זאת יש לי רגישות מאוד מאוד גבוהה לאנשים ואני אוהבת לעבוד עם אנשים באופן בלתי אמצעי. עכשיו למשל בקורונה מאוד קשה לי הריחוק החברתי הזה".

ערן גפן / צילום: מנחם רייס

חלק גדול מהכוח שלכם זה אנשי מכירות. יש משהו שאת עושה איתם היום, שלמדת עוד בימים שהסתובבת בשוק בתפקיד הראשון שלך?
"בהחלט כן. איך נכנסים לנקודת מכירה, איך מדברים עם מנהל חנות, איך מייצרים מערכת יחסים ומחויבות הדדית. אני חושבת שמה שאני ציפיתי מעצמי אז, כשהייתי בת 20, אני מצפה היום מכל איש מכירות שלי".

אם היית היום פוגשת את עצמך של אז בשוק בנתניה, מה היית אומרת לה?
"הייתי אומרת - תירגעי. פשוט תירגעי, יהיה בסדר. הדרייב הזה היה חזק מאוד והייתי פחות מאוזנת מהיום. הייתי קשוחה יותר. כשילדתי את בתי הבכורה הייתי צעירה בת 24, והייתי כבר מנהלת אזור בחטיבת הקוסמטיקה בדיפלומט. הדרייב הפנימי הזה לא נתן לי מרגוע, ופחדתי שהבחירה שלי בלהקים משפחה בגיל צעיר תעכב לי את הקריירה. זה דחף אותי לכך שעוד לפני שהסתיימה חופשת הלידה כבר חזרתי לעבודה. לא נתתי לעצמי את המנוחה הזו, וזה משהו שאני חושבת שעם השנים למדתי לאזן אותו".

ואנחנו מדברים על עבודה קשה בשטח, לעבור בנקודות המכירה זה מה שנקרא "ברגליים".
"אתה מבין את זה מצוין, זה ברגליים, זה בחודש תשיעי לנסוע לערד וזה לנהל 70 יועצות יופי ולתת שירות מצוין לנקודות המכירה. אהבתי את זה מאוד, אבל אני חושבת שיכולתי לעשות דברים קצת יותר רגוע. בלידה השנייה שלי כבר הייתי יותר מאוזנת ולקחתי שנה בבית. ואם אני מסתכלת אחורה, אני יכולה לראות את הגרף שככל שהזמן עבר למדתי שהמוכנות שלי לעבוד קשה היא לא הסיבה היחידה שבזכותה אני אתקדם".

כלומר, בגיל 24 סיפרת לעצמך זה שהדרך העיקרית להתקדם היא פשוט לעבוד יותר קשה, והמטבע העיקרי שיש לך לתת זה את כל כולך?
"זה נכון, אני באתי מרקע לא פריבילגי, הייתי צריכה לבנות את עצמי בעצמי. לא היו לי קשרים אישיים עם אנשים מובילים בתעשייה, הייתי צריכה לבנות את הקריירה מכלום ובהמשך להבין שאני מביאה עוד ערכים לשולחן מלבד עבודה קשה".

את חושבת שנשים נוטות ליותר חוסר ביטחון, פחות רואות את הערך שהן מביאות?
"אני לא יודעת להגיד את זה באופן גורף, אני יודעת להגיד שהרבה פעמים ראיתי נשים ששמות לעצמן גבולות, שלוקחות כמובן מאליו את זה שהן צריכות, מעבר לפיתוח קריירה, לקחת אחריות על ניהול המשפחה. אני באה ממקום אחר, של זוגיות שמאפשרת התפתחות".

את זוכרת מתי התחיל הדרייב הזה?
"אני יכולה לראות את זה מול העיניים כמו סרט נע, מאיפה התחלתי ואיך לאורך השנים הדרייב הפנימי הזה לא נתן לי מנוח. ואני כל הזמן חשבתי בעצם, איך אני מביאה את עצמי למקום אחר. גם במקומות שהייתי צריכה לקבל החלטות מאוד מאוד קשות, כמו לדוגמה לעזוב ארגון שהיה לי בו מאוד טוב והייתי מאוד מוערכת, לוריאל ישראל. אני החלטתי לעשות את זה כי הבנתי שאני יכולה להישאר שם באזור הנוחות שלי עוד הרבה מאוד זמן, אבל זה לא יעזור לי לפתח את הקריירה. אני ממש קרעתי את עצמי משם, הבנתי שאני צריכה לזוז הלאה".

את יודעת לזהות מאיפה הדרייב הזה מגיע?
"זה גם עניין של אופי ושל תשוקה להיות מסופקת ממה שאני עושה, ואני חושבת שזה גם צורך בהגשמה עצמית. הייתי אשת המכירות הכי צעירה בקוקה קולה, בסביבה של אנשים מבוגרים, גברים בעיקר, אישה אחת מתוך 25 אנשי מכירות, יום אחרי שחרור".

יוצא לי לעבוד לא מעט עם מנהלים בארגונים גלובליים. תגידי לי את האמת, יש בזה גם משהו מאוד קשה, שאתה צריך להתיישר עם כל מה שמונחת עליך מהעולם?
"יש בזה הרבה מן האמת. להגיע לעמדה הזאת של לנהל בארגון גלובלי, יש בזה הרבה קסם ואני שמחה שבחרתי בכך, אבל יש כאן אתגר ניהולי וגם אישי-פנימי. בהרבה מקרים אתה צריך לוותר ולהתפשר וליישם מדיניות שאתה לא תמיד ב-100% שלם איתה. אתה צריך להתפשר על הגישה שלך, על האמונה שלך, זה לא פשוט להתמודדות. כשאתה מגיע למקום הזה שאתה מנהל ארגון, אתה רוצה לקבל את ההחלטות לפי המצפון האישי שלך והדרך שלך, ופה יש אתגר אמיתי".

אז איך מתמודדים עם הדואליות הזו?
"מי שגדל בקורפורייט יודע שיש מקרים שצריך להתפשר וליישר קו, אבל עם זאת לומדים בדרך המקובלת להביע את דעתך ולנסות לשכנע כל הזמן. אני לא מוותרת בקלות, אני נלחמת על מה שאני צריכה, בעיקר כשזה קשור באנשים. אבל יש מקומות שבהם אני מודה שאני מתפשרת ואני צריכה לנשום עמוק, זה גם משהו שאני מלמדת את האנשים שאני עובדת איתם. יכול להיות שבארגון מקומי זה היה יותר קל, אבל כנראה הייתי מתמודדת עם אתגרים אחרים. כאן יש לי הרבה מאוד יתרונות ואני צריכה להכיר באתגרים שכרוכים בלהיות חלק מארגון גלובלי".

איך בחיים הפרטיים. את כן מאזנת?
"יש לי תחביב מיוחד, חזרתי לאהבת הנעורים לרכב על סוסים, ולפני כמה שנים קניתי סוסה. זה משהו שאני נהנית ממנו מאוד בסופי שבוע, בחווה פרטית ליד הוד השרון. זה אחד הדברים שעוזרים לי להירגע, ריסטארט כל סוף שבוע. אנחנו עובדים בעולם מאוד מאוד אינטנסיבי, עובדים מסביב לשעון, חלק גדול מהיום שלי הוא בעצם בשיחות ועידה עם חו"ל, עם דד-ליינים, עם תהליכים מוקפדים, וצריך לשחרר קיטור. צריך להוציא את האנרגיה הזאת בצורה חיובית".

ערן גפן הוא, מייסד G^Team חברת ייעוץ העוזרת לחברות לצמוח, ומפעיל הפודקאסט "חצי שעה של השראה".

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות