שמיים פתוחים לרווחה: בסין מציעים טיסות ללא הגבלה

בחודשים האחרונים שורה ארוכה של חברות תעופה סיניות השיקו תוכניות טיסה ללא הגבלה למשך ארבעה חודשים וחצי במחיר של 1,800 שקל בלבד • האם המהלך יצליח למלא את המושבים הריקים בטיסות, ובמקביל לספק לחברות תזרים מזומנים חיוני?

מטוס של צ’יינה סאות’רן. ארבעה חודשים וחצי של טיסות פנימיות ב–1,800 שקל בלבד / צילום: Ng Han Guan, Associated Press
מטוס של צ’יינה סאות’רן. ארבעה חודשים וחצי של טיסות פנימיות ב–1,800 שקל בלבד / צילום: Ng Han Guan, Associated Press

תוכנית חדשה שהשיקה השבוע ענקית התעופה הסינית צ'יינה סאות'רן מאפשרת לרוכשים לטוס ללא הגבלה במשך ארבעה חודשים וחצי במחיר של 3,699 יואן (כ-1,800 שקל) בלבד. על כל טיסה שיזמינו הרוכשים בתוך סין בתקופה שבין ה-26 באוגוסט ל-6 בינואר הם יצטרכו לשלם רק מס בגובה 50 יואן (25 שקל).

סאות'רן הצטרפה לשורה ארוכה של חברות תעופה סיניות שכבר השיקו בחודשים האחרונים תוכניות טיסה ללא הגבלה. מטרת התוכניות היא למלא את המושבים הריקים בטיסות, ובמקביל לספק לחברות תזרים מזומנים חיוני. סין אמנם נמצאת בשלב מתקדם יותר של התמודדות עם הקורונה משאר העולם, אך התפרצויות חוזרות בערים שונות שבות ופוגעות בביטחון של הסינים לטוס הרחק מהבית. בנוסף, חברות התעופה הסיניות נפגעו מאוד מאובדן ההכנסות מטיסות בינלאומיות, שמוגבלות למינימום.

המתחרה צ'יינה איסטרן יצאה כבר ביוני עם תוכנית לטיסות בלתי מוגבלות. במסגרת התוכנית הרוכשים יכולים לטוס עד סוף השנה בסופי שבוע בין ערים מרכזיות ב-3,322 יואן (1,600 שקל). החברה דיווחה כי 150 אלף נוסעים כבר השתמשו בתוכניות כדי לטוס בשני סופי השבוע הראשונים של החודש, וכתוצאה מכך עלתה התפוסה בטיסותיה משנגחאי לעשרה יעדים מובילים ב-20%.

חבילות מסוג זה זוכות כמובן לביקוש גבוה - חברת לאקי אייר הודיעה החודש כי מכרה את כל החבילות שהוציאה לשיווק - טיסות ללא הגבלה במשך כחודש ב-1,588 יואן (771 שקל) - בתוך יומיים בלבד. ואילו חברת התעופה הסינית הקטנה ג'וניאו אייר מציעה חבילה ב-888 יואן (430 שקל), המאפשרת לרוכשים שדרוג חינם של כרטיסים ממחלקה רגילה לעסקים בכל טיסותיהם.