גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אנרגיה ירוקה מאוד: מניית סולאראדג' מזנקת לשיא בדרך לשווי חברה של 10 מיליארד דולר

הזינוק האחרון במניה בא בעקבות דוחות שפרסמה החברה, המספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית ● המנכ"ל צבי לנדו: "למרות האתגרים בשל הקורונה, שמרנו על רווחיות בריאה תוך ייצור מזומנים מפעילות שוטפת"

מערכות של חברת סולאראדג'  / צילום: אתר החברה
מערכות של חברת סולאראדג' / צילום: אתר החברה

בשבוע שעבר הגיעה מניית סולאראדג' לשיא של כל הזמנים, אבל נחלשה מעט לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה. ביום שני, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, פרסמה החברה את הדוחות, ובמסחר המאוחר מנייתה זינקה בכ-12% לשיא חדש.

כעת המניה מתקרבת למחיר של 200 דולר, כ-7 חודשים לאחר שעקפה לראשונה את רף ה-100 דולר. סולאראדג' הישראלית מספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית ועוסקת גם בתחומים משיקים.

לפני הזינוק במניה במסחר המאוחר, שווי השוק של החברה עמד על 8.6 מיליארד דולר וכעת הוא כבר בדרך ל-10 מיליארד דולר - מה שהופך אותה לחברה הישראלית החמישית בגודלה בוול סטריט (אחרי צ'ק פוינט, וויקס, טבע ונייס). מניית החברה צורפה באחרונה למדד ראסל 3000, הכולל את 3,000 החברות הציבוריות הגדולות בשוק האמריקאי.

מניית סולאראדג עלתה ב?864 מההנפקה

ההכנסות קרובות לרף העליון של התחזית

ברבעון השני של 2020, הכנסות סולאראדג' הסתכמו בכ-332 מיליון דולר - קרוב לרף העליון של התחזית שמסרה החברה, ונתון המשקף צמיחה של 2.1% ביחס לרבעון המקביל ב-2019 - שיעור צמיחה צנוע למדי ביחס לרבעונים קודמים. בהשוואה לרבעון הקודם, שהיה רבעון שיא, ההכנסות ירדו, בהתאם לצפי ובהשפעת מגפת הקורונה. התחום הסולארי תרם כ-310 מיליון דולר מההכנסות ברבעון השני.

שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-32.4% - נמוך מהרבעון הראשון, שבו הרווחיות היתה של 33.6%, אבל גבוה מטווח התחזיות של סולאראדג'. בשורה התחתונה, על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-52.1 מיליון דולר - צמיחה של 5.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2019. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-97 סנט - גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) - כלומר, בהכללת התגמולים ההוניים לעובדים והוצאות חשבונאיות שונות - הרווח הנקי של החברה ברבעון היה 36.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 33.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו ב-763 מיליון דולר - צמיחה של 27.8%. הרווח הנקי GAAP גדל ב-51.3% ל-78.9 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-103 מיליון דולר, עלייה של 25.1%.

במהלך המחצית הראשונה של 2020 ייצרה סולאראדג' תזרים של 167 מיליון דולר מפעילות שוטפת, לעומת כ-107 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. בסיום המחצית הראשונה היו לסולאראדג' בקופה מזומנים והשקעות בסך כ-590 מיליון דולר.

ברבעון השלישי החברה צופה הכנסות של 325-350 מיליון דולר - ירידה לעומת הכנסות של 411 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019, אם כי אמצע טווח התחזית משקף צמיחה ביחס לרבעון השני. הרווח הגולמי Non-GAAP צפוי להגיע ל-32%-34%, וההכנסות מהתחום הסולארי יהיו 305-325 מיליון דולר, עם רווח גולמי של 33%-35%.

"ברבעון הזה, למרות האתגרים שנגרמו בשל מגפת COVID-19, שמרנו על רווחיות בריאה תוך ייצור מזומנים מפעילות שוטפת", אמר מנכ"ל סולאראדג', צבי לנדו. "החוזק הגלובלי שלנו, ובפרט בסיס הלקוחות הנאמן בהולנד, גרמניה, איטליה ואוסטרליה, פיצה על הירידה בביקוש בארה"ב ברבעון החולף. בעוד המגפה יצרה אתגרים תפעוליים רבים, אני בטוח בחוזק הפיננסי שלנו ומודה ללקוחות על האמון בנו ולעובדים על המסירות, שמאפשרת לנו להמשיך להתמקד בחדשנות ובהוצאה לפועל של התוכניות שלנו לטווח הארוך, גם בימים מאתגרים".

בסולאראדג' אין בעל מניות בולט, למעט שני גופי השקעה זרים, המחזיקים כל אחד בשיעור חד-ספרתי מהמניות של החברה. ענקית ההשקעות בלקרוק היא בעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקה של 7.3% מהמניות נכון למועד הדיווח האחרון, ושווי ההחזקה הנוכחי שלה עומד על כ-630 מיליון דולר (או כ-708 מיליון דולר, לפי המחיר במסחר המאוחר). בעלת מניות נוספת היא חברת ניהול ההשקעות השבדית Swedbank Robur Fonder, שמחזיקה לפי הדיווח האחרון 5% מהון המניות של סולאראדג', ושווי ההחזקה הנוכחי שלה 430 מיליון דולר (או 484 מיליון דולר לאחר המסחר המאוחר).

חברי ההנהלה והדירקטוריון של סולאראדג' מחזיקים כולם יחד ב-2.9% ממניות החברה. שווי ההחזקה של המנכ"ל לנדו עומד על כ-8.2 מיליון דולר, או כ-9.2 מיליון דולר בחישוב לפי מחיר המניה במסחר המאוחר.

בשיחת הוועידה שערכה הנהלת החברה עם אנליסטים לאחר פרסום הדוחות, אמר לנדו כי באירופה יש לחברה מומנטום חיובי, וההכנסות מהיבשת היו 144 מיליון דולר, לעומת 122 מיליון דולר ברבעון הקודם. זאת, גם בזכות צעדים ממשלתיים לחיזוק הכלכלה בכמה מהמדינות, הכוללים גם השקעה באנרגיה מתחדשת. לנדו ציין שלא רק באירופה היה רבעון חיובי, והרבעון היה חזק גם באוסטרליה, בישראל ובטייוואן. לעומת זאת, בארה"ב המכירות הסתכמו ב-124 מיליון דולר - דומה לרבעון המקביל, אך ירידה משמעותית ביחס לרבעון הקודם, בשל השפעת המגפה על השוק האמריקאי.

עם זאת, לנדו ציין כי החל בסוף אפריל ישנה עלייה בהזמנות בארה"ב. לנדו גם עדכן בשיחת הוועידה שהחברה השלימה בניית אתר ייצור בישראל, ומצפה להתחיל לשלוח ממנו משלוחים בקרוב. 

עוד כתבות

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

אמיר כהנוביץ' / צילום: ענבל מרמרי

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בריאיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים