גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החברה שקרסה עם חובות עתק, הטענות למרמה וההצעה המפתיעה של הנאמנים על רקע הקורונה

קבוצת החברות "דלהום" הפועלת בתחום הרכב, נכנסה לחדלות פירעון ● בנוסף, נפתח הליך פשיטת רגל נגד בעל השליטה לשעבר וחלק מהנושים העלו נגדו טענות למרמה וזיוף ● כעת מציעים הנאמנים להחזיר לו את השליטה בחברות תמורת החזר חוב מצומצם ● האם הנושים וביהמ"ש יאשרו את ההסדר?

סניף של קבוצת החברות “דלהום” הפועלת בתחום זגגות הרכב ושיווק אוטובוסים / צילום: מתוך יוטיוב
סניף של קבוצת החברות “דלהום” הפועלת בתחום זגגות הרכב ושיווק אוטובוסים / צילום: מתוך יוטיוב

האם ראוי לאפשר לבעל שליטה בחברה שנגדו מופנות טענות רבות למרמה וזיוף שבחלקן אף הועברו לחקירת המשטרה ושהותיר מאחוריו חובות של למעלה מ-130 מיליון שקל, לשוב ולשלוט בחברה? וכל זאת, תמורת נזיד עדשים והתחייבויות ארוכות מועד שברובן המכריע אינן מגובות בערבויות? או במילים אחרות: האם יש לאפשר לחתול לשמור על השמנת, אחרי שכבר חיסל לחלוטין את הקופסה הקודמת שהונחה לפתחו? זו הדילמה הקשה שעימה מתמודדים בימים אלה נושי קבוצת החברות "דלהום".

לפני כחצי שנה נכנסה קבוצת החברות דלהום הפועלת בתחום זגגות הרכב, שירותי דרכים ושיווק אוטובוסים כבר 30 שנה, להליך חדלות פירעון. זאת, לאחר שהחברה שבשליטת איש העסקים חמדאן פדילה צברה חובות המוערכים בכ-137 מיליון שקל. במקביל, נפתח גם הליך פשיטת רגל לפדילה, לאחר שכשל להחזיר את חובותיו האישיים. שורה ארוכה של גופים - בהם בנק הפועלים, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, גמא, כולמוביל וצים - הגישו תביעות חוב במסגרת ההליך. כנאמנים מונו עו"ד אוהד הראל ממשרד נשיץ ברנדס ורו"ח בעז ברזילי.

אחרי שבמרוצת החודשים האחרונים העלו מספר נושים טענות קשות מאוד לתרמית, זיוף מסמכים ומרמה שביצע בעל השליטה פדילה (ראו בהמשך), בימים אלה עסוקים חלק מנושיה של דלהום בניסיון לסכל את תוכנית השיקום שאותה מעוניינים לקדם הנאמנים ובעל השליטה לשעבר פדילה. לפי מתווה התוכנית שפרטיה טרם נסגרו סופית, אמור פדילה לקבל שליטה מחודשת בחברות תמורת הזרמת סכום הקטן בהרבה מחובותיהן, וכל זאת מבלי שיידרש להעמיד בטוחות משמעותיות (ראו מסגרת).

הקורונה לא הותירה ברירה

לאחרונה הודיעו הנאמנים של דלהום כי "חרף מאמצים כבירים לאיתור משקיע חיצוני לרכישת פעילות או נכסי החברות ללא תלות בהפעלה של בעל השליטה פדילה - לא התקבלה הצעה כלשהי מצד גורם שאינו קשור לחברות או לפדילה".

עוד ציינו הנאמנים כי כל המשקיעים הפוטנציאלים שעימם ניהלו מו"מ - כמו למשל חברת "דרכים" מקבוצת שחר שניהלה מו"מ מתקדם עם הנאמנים אך לבסוף נותרה מחוץ לתמונה - הדגישו בפניהם כי "הפעלת החברות לאורך זמן מצריכה את בעל השליטה פדילה".

אף שהנאמנים זוקפים לזכותם את העובדה כי מאז מינויים הצליחו להפעיל את החברות באיזון תפעולי ו"במתכונת מלאה ומאוזנת", הם גם מזהירים כי אין כל ברירה אלא להוציא לפועל תוכנית שיקום בהקדם האפשרי. זאת לדבריהם, לאור משבר הקורונה וההגבלות החמורות על תחום התיירות וההיסעים, שעליהם נמנים מרבית לקוחות החברות. 

במצב דברים זה, סבורים הנאמנים, כי עליהם להביא לאישור הנושים של החברה את תוכנית השיקום שהציע פדילה בעצמו, בכפוף להערותיהם. אחרת, הסבירו, תיאלץ החברה ללכת לפירוק, והתמורה שתתקבל ממכירת נכסיה תהיה נמוכה משמעותית מכל חלופה אחרת.

מרמה, זיוף ותלונה במשטרה

האפשרות כי מי ש"ישקם" את חברות דלהום יהיה גם מי מי שהביא אותן למצבן העגום, זוכה למספר התנגדויות חריפות ותקיפות מצדם של חלק מהנושים, בייחוד אלה שהעלו בעבר האשמות חמורות לזיוף ומרמה לכאורה נגד פדילה.

מעשים נטענים אלה כבר זכו להתייחסות של השופטת המחוזית עירית וינברג-נוטוביץ הדנה בתיק. השופטת כתבה באחת מהחלטותיה כי הנאמנים צריכים "להרחיק את בעל השליטה ממרכזי הפעילות של החברות". היא אף המליצה לנאמנים ש"לא להיעזר או להסתמך על נתונים ומידע הנמסרים להם על ידי בעל השליטה, לאור המידע על מעלליו".

מסכת הטענות נגד פדילה ארוכה. כך, בנק הפועלים הגיש תלונה במשטרה, שבמסגרתה טען כי "מתעורר חשד לפעולות חמורות שבוצעו לכאורה על ידי פדילה או החברות שבשליטתו, שנעשו לכאורה במטרה להוציא כספים מהבנק על יסוד מצגי שווא, העלמת והברחת ציוד משועבד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה".

התלונה שהגיש בנק הפועלים היא תולדה של ממצאי החקירה שערך כונס הנכסים מטעמו, עו"ד אמיר פלמר. עו"ד פלמר מצא כי מכונה לציפוי לוחות זכוכית בשווי של 3.8 מיליון שקל ששועבדה לטובת הבנק, כלל לא נרכשה בסופו של יום על ידי דלהום. זאת, חרף קבלת כספי ההלוואה מהבנק. ואם לא די בכך, טען הבנק, כי דלהום אף זייפה לכאורה חשבונית שהוצאה כביכול על-ידי היצרן ואף זייפה לכאורה רישום בדבר העברת הכסף בכרטסות החברה. עוד טען הבנק, כי גם חמישה אוטובוסים ששועבדו לבנק לא אותרו, וכי עולה חשש כי חלקם הוברחו לשטחים.

וכך, העלתה גם חברת ההלוואות החברתיות "טריא" טענה, שלפיה 26 מיליון השקלים שהעבירה לכיסו של בעל השליטה בסמוך לתחילת מועד הליך חדלות הפירעון בעניינו, לא שימש לצורך רכישת אוטובוסים כפי שהתחייב. זאת, מבלי שסופק לה, לטענתה, כל הסבר מחייב. על שמה של טריא שועבדו גם אוטובוסים עם מספרי שלדה מזויפים לכאורה. הנאמן בתיק פשיטת הרגל של פדילה הציג אינדיקציות לקבלת הכספים ולהעברתם בין כספי החברות.

בנוסף לכך, העלתה גם חברת גמא שהלוותה לחברות 2.25 מיליון שקל שיועדו לרכישת 10 אוטובוסים, טענות לביצוע עסקאות נוגדות ו"למעשי זיוף חמורים ביותר" מצד אחת מחברות דלהום. לטענתה, החברה שהייתה בבעלות ובניהול פדילה זייפה רישומים במשרד הרישוי וביצעה "פעולות תרמית זדונית להסרת השעבודים שנרשמו לטובת גמא במשרדי הרישוי על עשרה אוטובוסים".

גמא הציגה בפני ביהמ"ש את מסמכי ביטול השעבודים שהתקבלו במשרד הרישוי, שזויפו לטענתה "באופן חובבני" ועליהם בכלל לא הייתה חתומה גמא עצמה. "כך התאפשר לדלהום בניהול ובבעלות חמדאן פדילה לשלשל לכיסה מיליוני שקלים במרמה", טענה גמא. היא אף ציינה כי היא "מניחה שידו של חמדאן פדילה הייתה במעל הזיוף הזדוני שנעשה לאור יום ובעזות מצח".

בנוסף לכל אלה, גם במסגרת תיק פשיטת הרגל של פדילה הועלו נגדו טענות למעשי זיוף שבהם נקט לכאורה. זאת, בקשר לניסיון נטען שלו להעביר לבעלותו זכויות בדירה בתל אביב באמצעות זיוף ומרמה של מסמכים וחתימות.

תמיכה של רוב הנושים בהסדר

הנושים נדרשו לסוגיית אישור תוכנית השיקום, שאותה מעוניינים לקדם הנאמנים, עו"ד הראל ורו"ח ברזילי, ובעל השליטה לשעבר פדילה, במסגרת אסיפת נושים שנערכה בסוף יוני. הם נחלקו ביניהם ביחס לשאלה אם יש מקום לאשר את התוכנית שמותירה את השליטה בחברות בידי פדילה תמורת סכום הקטן בהרבה מהחוב; או שמא לאור הטענות החמורות המופנות לבעל השליטה בגין מעשיו לפני הקפאת ההליכים, אין מקום לשקול תוכנית זו.

כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) סבור שאין לקדם בשלב זה את ההסדר המוצע, בין היתר לאור הטענות הקשות שהעלו נגד פדילה חלק מהנושים. הנאמנים אמנם מודעים לבעייתיות שבאישור תוכנית השיקום שהציע מי שהביא את חברות דלהום לחדלות הפירעון שבפניה הן ניצבות כיום. אולם הם סבורים בכל זאת כי יש לקדם את מתווה תוכנית השיקום. זאת, לטענתם, מכיוון שהחברות מהוות מקור הכנסה ל-55 עובדים; לאור הצפי כי התמורה שתתקבל מנכסיה של החברה, ככל שתלך לפירוק במקרה שלא תאושר תוכנית השיקום, צפויה להיות נמוכה באופן משמעותי; ונוכח עמדתם כי הפעלת תוכנית השיקום בחברה לא תאיין את המשך החקירות שהם מבצעים בקשר לפדילה.

על אף שלא מדובר בישיבה שנועדה לאשר את ההסדר, ערכו הנאמנים הצבעה על תוכנית השיקום. נושים האוחזים בסכום נשייה נטען של 58.2 מיליון שקל (מתוך 100 מיליון שקל חובות נטענים של הנושים שנכחו בישיבה) התנגדו להצעה. אולם על המתנגדים נמנו גם נושים שלדעת הנאמנים אין להתחשב בעמדתם, כמו למשל חברת טריא. לטענת הנאמנים, טריא אינה נושה של החברות, מאחר שהכספים שהלוותה הגיעו ישירות לפדילה ולא לקופת החברות. בניכוי נושים אלה, עולה שמרבית הנושים שנכחו באסיפה, והמחזיקים בסכום נשייה נטען של כ-42.5 מיליון שקל, סבורים כי יש להוציא לפועל את המתווה שהציע פדילה. 

המתווה המוצע: פדילה יחזיר פחות מ-20% מהחוב וישוב לשלוט בחברות

מתווה תוכנית השיקום לחברות דלהום שסך חובותיהן נאמדים כאמור על כ-137 מיליון שקל, כולל החזרת השליטה בחברות לחמדאן פדילה ומתן הפטר אישי לפדילה בהליכי פשיטת הרגל נגדו.

לפי מתווה התוכנית המתגבשת על ידי פדילה והנאמנים, עו"ד אוהד הראל ורו"ח בעז ברזילי, הנושים המובטחים בנכסי המקרקעין של הקבוצה (הבנק הבינלאומי, "א.י.ק.נ" ו"אס.אר אקורד") יקבלו לכיסם כ-11 מיליון שקל בעקבות מכירת נכסים.

בנוסף, פדילה יזרים 8 מיליון שקל לחברות על פני תקופה של שש שנים, כשרק מיליון שקל מתוכם יכנסו לקופת ההסדר בסמוך לאחר אישורו. כמו כן, לפי התוכנית המתגבשת, יזרים פדילה 8 מיליון שקל בתנאי פריסה זהים לטובת קבלת ההפטר בתיק פשיטת הרגל המתנהל בעניינו.

עוד במסגרת ההסדר, הציג פדילה ערבות אישית של צד שאינו קשור לחברות בגובה 4 מיליון שקל, ובתגובה הנאמנים דרשו ממנו להעמיד ערבות גבוהה יותר ולספק גם נכסים כבטוחות.

בא כוחו של בעל השליטה: "המתווה המוצע עדיף על פירוק" 

בא כוחו של חמדאן פדילה, עו"ד חובב ביטון, מסר בתגובה כי "קבוצת דלהום נקלעה לסחרור כלכלי שהוביל להליכי חדלות פירעון. קבוצת החברות מקיימות פעילות שוטפת באמצעות נאמנים שמונו על ידי בית המשפט. מתווה תוכנית השיקום מעמיד אלטרנטיבה טובה לכלל הנושים על פני הליך פירוק, הגם שאינו נותן מענה מלא לכלל הנושים. הטענות המועלות על ידי נושים שונים, קיבלו התייחסות מטעם החברות ואין בהן ממש. אנו תקווה כי הליך שיקום החברות יסתיים בהמשך הפעלתן של קבוצת החברות שמספקת פתרון זול ואיכותי ללקוחותיה".

עו"ד טל גנדלמן מסר בשם הנאמנים, עו"ד אוהד הראל ורו"ח בעז ברזילי כי "בהתאם להחלטות בית המשפט המחוזי מרכז הוקנו לנאמנים, מאז חודש פברואר 2020, סמכויות הפעלה כ 'עסק חי' של כלל החברות בקבוצת דלהום. מזה קרוב לחצי שנה וחרף הקשיים הניכרים הנעוצים בשל מצב החירום במשק כתוצאה מהתפרצות מגיפת הקורונה, מנהלים הנאמנים את החברות במתכונת מלאה ורב ענפית, לרבות תפעול מלא של מרכזי השירות בפריסה ארצית, מטה החברות והמרכז הלוגיסטי. הפעלת החברות נעשית תוך שמירה ככל הניתן של כוח האדם ובאיזון תפעולי.

"בשים לב למצב החירום במשק וחרף המאמצים הרבים שהושקעו באיתור משקיע/ רוכש לא התקבלו הצעות מספקות עד כה. עתיד הפעלת החברות ובחינת האפשרויות השונות הנוגעות לאפשרויות השונות ביחס למיצוי ההליכים בתיק, עדיין נדונים בפני בית המשפט . יודגש כי הנאמנים פועלים מתוך ראיה רחבה של כלל האינטרסים המעורבים בתיק, בכפוף לסמכויות שהוענקו להם ולהחלטות בית המשפט".

עוד כתבות

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג׳ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● על פי ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב והלחימה תיארך כשישה שבועות

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים