גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תהפוך לישראלית הגדולה בוול סטריט? Wix צומחת מהר במספר המשתמשים ובהכנסות, אבל גם הפסדיה גדלו

המניה טיפסה מתחילת השנה ביותר מ-150% לשווי 16.7 מיליארד ד' ● ברבעון השני צמחו ההכנסות ב-27%, אך עלייה חדה בהוצאות השיווק והמכירה הובילו להפסד של 58 מיליון ד' ● נשיא החברה ניר זוהר: "המעבר לשימוש יותר עמוק של עסקים קטנים באינטרנט קרה מהר בגלל הנחיצות שנוצרה"

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

השפעות משבר הקורונה מובילות את חברת האינטרנט הישראלית Wix להציג רבעון יוצא דופן, עם גידול עצום במספר המשתמשים החדשים והמשך צמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות ובגבייה. עם זאת, על רקע השקעות חריגות בשיווק במטרה למקסם את הפוטנציאל שלה, רשמה החברה ברבעון החולף הפסד נקי, בעוד האנליסטים ציפו ממנה לרווח.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על ידי אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמה וניהול של אתרי אינטרנט. חלק ניכר מלקוחותיה הם עסקים קטנים ובינוניים, שעל רקע מגפת הקורונה נאלצו לסגור את עסקיהם הפיזיים ולהגדיל נוכחות באונליין. אף שהיא עדיין חברה מפסידה, Wix נהנית ממגמה זו, ובהתאם גם מנייתה מזנקת: מתחילת 2020 טיפסה המניה ב-153%, ולפני פרסום הדוחות, היא הגיעה למחיר שיא של כמעט 310 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 16.7 מיליארד דולר.

עקפה בשווי את נייס ואת טבע

בחודשים האחרונים עקף שווי השוק של Wix לא מעט חברות ישראליות אחרות, כולל אמדוקס, נייס וטבע, ואם המגמה החיובית תימשך, הרי שהיא תעקוף בקרוב גם את צ'ק פוינט ששווייה 17.6 מיליארד דולר, ותהפוך לחברה הישראלית בעלת השווי הגדול ביותר הנסחרת בוול סטריט (ובכלל).

סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש, ונשיא החברה, ניר זוהר, התייחסו לנושא בראיון ל"גלובס". לדברי שמש, "כשמסתכלים על התנהגות המניה במיוחד בתקופה האחרונה, זה כאילו המהות של החברה היא להתמודד עם תקופה כזו של משבר הקורונה, אבל זה לא באמת נכון. זה מה שהחברה עושה תמיד, זה פשוט בא לידי ביטוי בצורה מובהקת יותר כיום.

"אני מדבר עם משקיעים, והדרך שבה הם עושים ולואציה לחברות פשוטה מאוד: בודקים את תזרים המזומנים קדימה. המשקיעים מבינים שלחברה יש פוטנציאל גדילה משמעותי מאוד, גם ברמת המוצרים שאנחנו מוציאים וגם ביכולת להמשיך לצמוח בשוק עם סל המוצרים הקיים, שמאוד מותאם לתקופה. עניין נוסף הוא שאנחנו כבר לא נחשבים חברת Small cap, אלא Large cap, ומגיעים משקיעים מסוג טיפה שונה".

זוהר: "בשוק המניות, המחיר משקף את העתיד שהאנשים צופים לחברה. על רקע המשבר הגלובלי שנוצר, אנשים מחפשים עוד יכולות לייצר הכנסה. אבל השינוי עצמו בתפיסה לא קרה בגלל המשבר - המעבר לשימוש יותר עמוק של עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט להרחבת הפעילות שלהם היה קורה בכל מקרה. זה פשוט קרה הרבה יותר מהר בגלל הנחיצות שנוצרה. משקיעים מבינים את זה, ומבינים את היכולת של Wix לפתור כשלי שוק באמצעות הטכנולוגיה".

הגבייה ברבעון קפצה ב-33%

בינתיים, ברבעון השני הצטרפו ל-Wix לא פחות מ-9.3 מיליון משתמשים חדשים, מתוכם 346 אלף מנויים משלמים (לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2019 הצטרפו 5.7 מיליון, מתוכם 132 אלף משלמים). ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-236 מיליון דולר, צמיחה של 27.3% וגבוה מתחזיות האנליסטים, ובמחצית הראשונה ההכנסות צמחו ב-25.7% ל-452 מיליון דולר. הגבייה ברבעון קפצה ב-33% ל-266 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של Wix

לפי כללי החשבונאות המקובלים, הפסדי החברה העמיקו ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה: הרבעון הסתיים עם הפסד נקי של 57.7 מיליון דולר, והמחצית עם הפסד של 96.9 מיליון דולר. זאת, על רקע גידול משמעותי בהוצאות התפעוליות ובעיקר בהוצאות השיווק והמכירה, שהסתכמו ברבעון ב-119 מיליון דולר - 67% יותר מהרבעון המקביל, ובמחצית הסתכמו ב-215 מיליון דולר - גידול של 37%.

בהתאם, הושפעה לרעה גם השורה התחתונה על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ובראשם התגמולים ההוניים לעובדים. Wix עברה ברבעון מרווח להפסד נקי של 14.2 מיליון דולר, שהם 26 סנט למניה, ובמחצית השנה עברה להפסד של 14.6 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה.

"הדרך הכי טובה להסתכל על זה היא כעל משהו סופר-חיובי", אומר שמש. "בגלל סדר הגודל של הביקוש למוצרים שלנו, היה טיפשי לא להמשיך ולהשקיע בשיווק, במיוחד שזה באותה רמת יעילות כמו קודם. לא הסתכלנו על השורה התחתונה, ויצרנו Cohort (מספר המשתמשים החדשים בתקופה; שח"ו) שהולך לייצר לנו הכנסות של 570 מיליון דולר בתקופה של שמונה שנים. ההשקעות בשיווק, על רקע הקפיצה המשמעותית, פשוט יצרו עיוות שמקורו בטיימינג".

זוהר משווה זאת לרכישת חברה, שהיתה מוסיפה ל-Wix הכנסות לאורך תקופה. "במקרה כזה, היינו מוציאים את הכסף והסכום לא היה נכנס לדוח רווח והפסד, אבל ההתנהלות היא אותה התנהלות: הגבנו להזדמנות", אמר. הוצאות השיווק ברבעון כללו, לדבריהם, "המון קמפיינים בהמון מדינות שונות ושפות שונות, בוורטיקלים שונים של פעילות".

תחזית צמיחה לרבעון השלישי

ב-Wix מציינים כי המגמות החיוביות ממשיכות גם כעת. התחזית לרבעון השלישי היא להכנסות של 247-250 מיליון דולר - צמיחה של 26%-27% מהרבעון המקביל, וגבייה של 270-275 מיליון דולר - צמיחה של 31%-34%. התזרים החופשי יהיה 15-17 מיליון דולר, להערכת החברה.

"המספרים מדברים בעד עצמם", אומר זוהר. "התקופה הזאת חידדה את הצורך של עסקים בכל העולם לעבור לאונליין. לנו יש פתרונות עסקיים שונים: לחנויות, צלמים, מסעדות, מלונאות וכדומה".

המעבר לעבודה מהבית משפיע על התוכניות שלכם להקמת המטה החדש בצפון תל אביב?
זוהר: "לא שינינו שום דבר, ואנחנו מקווים שעד להשקה של המטה בעוד קצת פחות משנתיים, כבר יהיה פתרון לעניין הקורונה, גם אם היא לא תיעלם. אנחנו מאמינים בעבודה מהמשרד. אמנם אנחנו לא פוסלים עבודה מהבית, אבל לא נהיה מהחברות שעוברות ל'רק דיגיטל'. יש המון ערך בכך שעובד מגיע למשרד, מהמפגש הקריאטיבי והמגע. אגב, הרבה חברות פיטרו ועצרו גיוסים - ואילו אנחנו בתקופת הקורונה גייסנו 600 עובדים, מתוכם 235 בישראל".

בעלת המניות הגדולים ב-Wix היא חברת ההשקעות האמריקאית T.Rowe Price, שמחזיקה ב-10.5% ממניות החברה בשווי נוכחי של 1.7 מיליארד דולר, לאחר שהגדילה את ההחזקה בה באחרונה. חברת Baillie Gillford מסקוטלנד החזיקה, לפי הדיווח האחרון, ב-7.6% מהמניות בשווי נוכחי של 1.2 מיליארד דולר.

בלקרוק מכרה בחודשים האחרונים חלק מהחזקתה ב-Wix ונשארה עם 4.4%, וקרן מנגרוב, שהשקיעה בחברה עוד לפני ההנפקה בנאסד"ק, מכרה חלק ניכר ממניותיה ברווח מכובד בשנים קודמות, ונותרה עם 1.8%. המייסד השותף והמנכ"ל, אבישי אברהמי, מחזיק ב-3.6% ממניות החברה, בשווי כ-600 מיליון דולר, והנשיא זוהר ב-1.1% מהמניות, בשווי כ-180 מיליון דולר.

עוד כתבות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות