הנדל לא מוותר ופועל לאשר טלפונית את מתווה הסיבים בממשלה

זאת למרות ביטול ישיבת הממשלה שתוכננה לדון בנושא היום • במידה ולא יסתייע, הודיע שינסה להעביר את המתווה בדרך נוספת

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל פועל בניסיון להעביר את מתווה הסיבים האופטיים שאמור היה לעלות היום לאישור הממשלה בהצבעה טלפונית. במידה ולא תהיה אפשרות כזו, יצטרך הנדל לנסות ולאשר את המתווה בדרך חלופית יותר מורכבת ואולם בשעות הקרובות עיקר המאמץ יהיה לנסות ולהעבירו טלפונית באמצעות אישור השרים.

ביום חמישי האחרון הודיעו שר האוצר ישראל כ"ץ והנדל על כוונתם לאשר את המתווה היום במסגרת חוק התוכנית הכלכלית, שזה מסלול עוקף לחוק ההסדרים שלא בטוח שיעלה כלל, לנוכח הוויכוח על התקציב. ואולם כמה שעות אחרי ההודעה, התברר כי הממשלה לא תתכנס היום לישיבתה השבועית ולכן מנסה הנדל להעביר את ההחלטה בכל זאת, אך לא ברור מהם הסיכויים לכך לנוכח המשבר הפוליטי.

על פי ההערכות, במידה ולא ניתן יהיה להעביר טלפונית את ההחלטה היום, ינסה הנדל להעביר את ההחלטה בדרך עוקפת, ולהעלותה לאישור הממשלה דרך מזכירות הממשלה ללא דיון בשאיפה שאם תוך שבוע לא תהיה התנגדות של שרים ההחלטה מאושרת אוטומטית. זהו מסלול יותר מורכב ליישום והוא כרגע תיאורטי, אך הנדל עשוי לנסותו בלית ברירה.

הנדל פועל בכל הכוח להעביר את המתווה שבו הוא רואה הזדמנות נדירה לשנות את מפת התקשורת בישראל. המשרד נמצא לקראת סיום כל הנושאים הפתוחים מול בזק ואישור המתווה נועד בעיקר להעניק לבזק את הוודאות שביקשה בסוגיית רישיון ה-ISP שהנדל ומשרד התקשורת הבטיחו שתקבל כחלק מפתרון כולל של אופן הנגשת האינטרנט בישראל והפסקת הפיצול בין ספק לתשתית.

הסוגיה היא קריטית לבזק היות וללא אספקת אינטרנט ישירות לצרכנים המשמעות היא שכל הקמת רשת הסיבים שלה נועדה למעשה עבור ספקיות האינטרנט המתחרות מבלי שהיא תוכל לספק אינטרנט מהיר ללקוחותיה. בין בזק והמשרד שוררות הבנות שאישור המתווה יאפשר לבזק להתחיל ולהיערך לפרויקט. כאמור, לא רק בשל האישור של המתווה, אלא בשל החלטת הממשלה שמאפשרת לה לקבל רישיון ISP.