גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מניות הטכנולוגיה גררו את וול סטריט לנעילה אדומה

מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.4%, נאסד"ק צנח ב-1.7% ומדד S&P 500 איבד 0.8% ● הזהב נחלש ב-4.6% למחיר של 1,946.3 דולר לאונקיה ● נפט מסוג WTI ירד ב-0.8% ל-41.61 דולר לחבית ● התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים טיפסה ל-0.62%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בשעה האחרונה למסחר מחקו המדדים המובילים בוול סטריט את העליות שרשמו בתחילת היום ועברו לירידות. מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.4%, נאסד"ק צנח ב-1.7% ומדד S&P 500 איבד 0.8%.

S&P 500 ירד לראשונה זה שמונה ימים, לאחר שבמהלך המסחר התקרב מרחק 0.5% משיא כל הזמנים שרשם בפברואר.

בתחילת היום דבריו של הנשיא טראמפ אודות הורדה אפשרית של המס על רווחי הון סיפקו תמיכה לשוק, כמו גם הדיווח הרוסי על חיסון לקורונה שדחף את מניות החברות שירוויחו מפתיחה מחודשת של הכלכלה ובראשן מניות התעופה והתיירות. אך בהמשך היום הירידות בכמה ממניות הטכנולוגיה המובילות התגברו וגררו את המדדים לתחום האדום. מניות פייסבוק ואמזון ירדו ביותר מ-1%, אפל ונטפליקס איבדו יותר מ-2%. אלפאבית, החברה האם של גוגל, ירדה ב-0.6%.

22:30

לקראת סיום המסחר מעמיקות הירידות במניות הטכנולוגיה. מדד S&P 500 מחק את העליות ועבר לירידות של 0.2% והנאסד"ק מאבד 0.9%, דאו ג'ונס עולה ב-0.2%. אפל  מאבדת 2.2%, מיקרוסופט  יורדת ב-1.4% ואינטל  נחלשת ב-1.1%.

21:46

הנפט נחלש, נפט מסוג WTI למסירה בספטמבר ננעל במחיר של 41.61 דולר לחבית, ירידה של 0.8% או 33 סנט. 

בוול סטריט התחזקו הירידות בנאסד"ק שמאבד כעת 0.5%, העליות התמתנו מעט ומדד דאו ג'ונס מתחזק ב-0.7%, מדד S&P 500 מוסיף 0.2%.

20:44

הזהב רושם את הירידה היומית החדה ביותר מאז מרץ. חוזה זהב למסירה בדצמבר צנח ב-93.4 דולר, 4.6%, למחיר של 1,946.3 דולר לאונקיה.

בורסות וול סטריט שבו למגמה מעורבת: מדד נאסד"ק איבד את המומנטום וחזר לירידות של 0.1%, מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.5%.

19:45

המסחר בוול סטריט עבר למגמה חיובית, מדד נאסד"ק התחזק ועולה עתה ב-0.1%, מדד דאו ג'ונס עולה ב-1% ומדד S&P 500 התחזק ב-0.5%.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים ממשיכה לעלות ומטפסת בשבע נקודות ל-0.65%. הזהב נחלש ב-4% למחיר של 1,957.8 דולר לאונקיה, הכסף מאבד 7% למחיר של 27.19 דולר לאונקיה. נפט מסוג WTI מתחזק ב-0.74% למחיר של 42.2 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט מתחזק ב-0.5% למחיר של 45.2 דולר לחבית.

הדולר נחלש מול סל המטבעות ב-0.16% ומתחזק מול הין היפני ב-0.5% לשער של 106.49 ין לדולר. הליש"ט מתחזקת מול הדולר ב-0.18% לשער של 1.3 דולר לליש"ט והאירו מתחזק מול הדולר ב-0.32% לשער של 1.17 דולר לאירו.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, בהמשך למגמה באסיה ובארה"ב. בפרנקפורט קפץ מדד דאקס ב-2%, בלונדון עלה פוטסי 100 ב-1.7% ובפריז מדד קאק 40 זינק ב-2.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-1.6%. מניות מגזר הרכב הובילו את העליות כשהתחזקו ב-4.4% לאחר שסין דיווחה על זינוק במכירת כלי רכב ביולי. גם מניות מגזר התיירות והפנאי רשמו עליות מרשימות של 4.3%.

בוול סטריט המסחר מוסיף להתנהל במגמה מעורבת, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.9%, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.4%.

17:40

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. נאסד"ק מאבד 0.5%, דאו ג'ונס עולה ב-1.2% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.4%.

בקרב מניות הטכנולוגיה, מיקרוסופט  יורדת ביותר מ-1% אפל  מאבדת 1%, מניית זום  צונחת ב-7%, AMD   מאבדת 3%.

על רקע הדיווח הרוסי על חיסון לקורונה מניות התעופה והתיירות מתחזקות - וויין ריזורטס   ואקספדיה  עולות ביותר מ-6%, נורווג'יאן קרוז ליין הולדינגס  קופצת 7%, אמריקן איירליינס  מוסיפה 3%, בואינג  קופצת ביותר מ-4%.

עליות חדות בבנקים ובפיננסים: ג'י.פי מורגן צ'ייס  קופצת ב-5%, גולדמן סאקס גרופ  עולה ביותר מ-3%, אמריקן אקספרס  מתחזקת בכמעט 3%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, מדד דאו ג'ונס עולה ב-1%, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.2% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.5%.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עולה ב-5 נקודות ל-0.63%, הזהב נופל ב-4%, הירידה היומית החדה ביותר מזה חמישה חודשים, למחיר של 1,954 דולר לאונקיה.

15:30

החוזים העתידיים צופים עליות שערים עם פתיחת המסחר בבורסות וול סטריט.

בעקבות הפרסומים ברוסיה על אישור חיסון לקורונה מזנקות מניות התיירות והתעופה. אמריקן איירליינס מזנקת בטרום מסחר ב-6%, נורוויג'ן קרוזליינס עולה בשיעור דומה. מניות בתי הקזינו עולות אף הן.

13:40

עליות חדות בבורסות אירופה. מדד הקאק מזנק ב-2.6%, הדאקס עולה ב-2.5%, הפוטסי מוסיף 2.2% לערכו.

גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה חיובית ונרשמות עליות של 0.6%-1.1%. 

ברקע למסחר דיווחים כי רוסיה אישרה היום חיסון למחלת הקורונה (Covid-19). כך מסרה ממשלת רוסיה במסיבת עיתונאים היום, בהשתתפות נשיא רוסיה ולדימין פוטין. הנשיא הצהיר כי אחת משתי בנותיו קיבלה את החיסון. זהו החיסון הראשון בעולם המאושר לשימוש מחוץ לניסויים קליניים. פוטין הצהיר כי "הבוקר, לראשונה בעולם, אושר לשימוש גם באופן לא ניסיוני חיסון לווירוס הקורונה החדש. זהו צעד משמעותי לעולם. בקרוב נתחיל ביצור המוני של החיסון". הוא הוסיף כי החיסון עבר את כל הבדיקות הדרושות. הוא ציין כי בתו סבלה מחום קל אחרי קבלת החיסון, ועכשיו היא מרגישה טוב.

חברת האינטרנט הישראלית Wix  הצליחה גם הפעם להבטיח לעצמה גיוס של איגרות חוב להמרה בריבית של 0%, כפי שעשתה לפני כשנתיים. Wix , שהודיעה אתמול על כוונתה לגייס 500 מיליון דולר, הודיעה היום על תוצאות ההנפקה.

11:59

מתחזקות העליות בבורסות אירופה. מדד הקאק מזנק ב-2.6%, הדאקס עולה ב-2.4%, הפוטסי מוסיף 2.2% לערכו.

משרד הבריאות הרוסי נתן אישור רגולטורי לחיסון נגד קורונה שפותח על ידי מרכז המחקר הלאומי לחקר מגיפות ומיקרוביולוגיה ברוסיה, כך לפי דיווח ב"רויטרס".

באסיה המדדים המובילים קפצו מלבד סניגפור ושנחאי. מדד הניקיי היפני זינק ב-1.88%, הונג קונג קפצה ב-2.1%, הבורסה סינגפור איבדה 0.3% בצל נתוני התוצר שהתכווץ מעבר לצפוי.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בהובלת הבורסה במילאנו שעולה ב-1.4% בהמשך לאישור תוכנית הסיוע בהיקף של 25 מיליארד אירו. מדד הקאק מזנק ב-1.3%, הדאקס עולה ב-1.1%, הפוטסי מוסיף 1.2% לערכו.

בוול סטריט המסחר ננעל אמש בעליות מלבד הנדאס"ק שהשיל 0.4% מערכו. הדאו ג'ונס עלה ב-1.3%, ומדד S&P 500 הוסיף 0.3%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים נסחרים בעליות של עד 0.3%. באירופה המסחר צפוי להיפתח בעליות.

היום יפורסמו בארה"ב נתוני האינפלציה ליולי, בגרמניה יפורסם סקר ה-ZEW, סוכנות האנרגיה האמריקאית (ה-EIA) יפרסם את תחזית הביקוש לאנרגיה, בברזיל הבנק המרכזי יפרסם את המדיניות המוניטרית.

באסיה המדדים המובילים מזנקים הבוקר בהמשך לעליות בוול סטריט ופרסום נתוני מאקרו מעורבים. הבורסה בהונג קונג קופצת ב-2.4%, הניקיי היפני מטפס ב-1.9%, ושנחאי עולה ב-0.3%.

הבורסה בסינגפור עולה ב-0.2% למרות נתוני צמיחה גרועים. כלכלת סינגפור התכווצה ב-13.2% ברבעון השני של 2020 בצל משבר הקורונה, קצב גבוה מהצפוי (12.6%). הממשל צופה כי בשנה כולה התוצר יתכווץ למינוס 5%, אחוז מעבר לתחזית השלילית הקודמת. בסין נתוני מכירות הרכבים הצביעו על התאוששות זה החודש הרביעי ברציפות.

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו