גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"עבודה מהבית היא פריבילגיה של חברות מבוססות"

חברת הסייבר Proofpoint תשכור ארבע קומות במגדל המשולש בעזריאלי • מנכ"ל החברה בישראל, דורון אלגריסי: "חברה בצמיחה צריכה לחדש כל הזמן, וקשה להמציא כשאנשים לא יושבים אחד ליד השני"

דורון אלגריסי / צילום: אורן אוסדון
דורון אלגריסי / צילום: אורן אוסדון

המעבר לעבודה מהבית בעקבות הקורונה עשה טוב להרבה מאוד חברות, אשר גילו שמעז יצא דווקא מתוק. במשרדים שנסגרו או הוגבלה התנועה בהם, ירדו הוצאות התחזוקה, בעוד שבמקרים רבים תפוקת העובדים עלתה.

אלא שלא כולם שותפים לחוויה. חברת אבטחת הגנת הסייבר האמריקאית Proofpoint הודיעה כי חתמה עם קבוצת עזריאלי על חוזה שכירות לארבע קומות במגדל המשולש, בשטח של כ-6,000 מ"ר. העסקה נחתמה לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. בחברה לא מסרו מה גובה דמי השכירות.

בשיחה עם "גלובס" סיפר מנכ"ל פרופוינט ישראל דורון אלגריסי, כי כיום יושבת החברה בשלושה אתרים בתל אביב ובהרצליה, ששטחם הכולל כ-2,500 מ"ר. עוד סיפר כי המעבר צפוי באמצע 2021.

פרופ-פוינט, המתמחה באבטחת ענן, בידוד רשתות אינטרנט, אבטחת אפס אמון (הצפנה שמאפשרת להוכיח שאתה יודע משהו בלי להסגיר את המידע) ומניעת דליפת נתונים, מחזיקה בישראל מרכז פיתוח המעסיק כ-200 עובדים ומבוסס על שלוש רכישות שביצעה בישראל מאז 2016: חברת אבטחת הענן פיירליירס (FireLayers), שאותה ייסד במשותף וניהל אלגריסי עד שנרכשה תמורת 55 מיליון דולר; את ObserveIT הישראלית-אמריקאית, תמורת 225 מיליון דולר; ואת מטא-נטוורקס (MetaNetworks), ב-120 מיליון דולר.

"הקורונה עשתה טוב לתעשיית הסייבר"

שטח המשרדים שנשכרו עתה בעזריאלי יכול להכיל כפול ממספר העובדים כיום, ולדברי אלגריסי, הוא אמור להתאים לתוכניות ההתרחבות של החברה בישראל בטווח הארוך. אלגריסי ציין כי גידול זה צפוי באמצעות גדילה אורגנית בכוח האדם, אך ציין גם כי "תהיה גדילה בכל מיני תצורות בעתיד", כלומר באמצעות מיזוגים ורכישות.

"הקורונה עשתה טוב לכל תעשיית הגנת הסייבר כי הרבה עובדים נמצאים בבית וברור שהם הרבה יותר חשופים. התוקפים שמתמחים בהתקפות ממוקדות על אנשים, מצליחים לתקוף יותר בקלות אנשים שעובדים מהבית שפעם היו מחוברים דרך הרשתות הארגוניות המוגנות והיום עובדים מהחדר של הבן שמחובר דרך נטוויז'ן", הסביר אלגריסי בשיחה עם "גלובס".

אלגריסי מדגיש את חשיבות המיקום של משרדי החברה במערך השיקולים של מועמדים: "קרו מקרים שבהם אנשים באו לריאיון והשאלה הראשונה שלהם הייתה איפה המשרדים נמצאים. לפעמים זה מרכיב חשוב יותר מאשר מה החברה עושה".

ענקיות הטכנולוגיה הודיעו כי יעברו לעבודה מהבית באופן חלקי או מלא. אצלכם העולם לא השתנה?
"היום אנחנו במצב של עבודה מהבית, ורק ממש מעטים מגיעים למשרדים. ההבדל בינינו לבין פייסבוק הוא שהחברה שלנו נמצאת בצמיחה. בחברה בצמיחה, שצריכה להמציא ולחדש כל הזמן, קשה להמציא כשאנשים לא יושבים אחד ליד השני. כשבכל פעם שיש שאלה צריך לעלות על זום או לטלפון, הפרודוקטיביות דווקא יורדת. זה לדעתי ההבדל בין החברות הגדולות, שהולכות למודל עבודה מהבית בטווח הארוך, לעומת חברות בצמיחה שכעדיין מאמינות במודל של עבודה מהמשרדים".

אתם עוברים לשטח גדול מאוד בנדל"ן מאוד יקר. האם נכון להניח שאם עשיתם את המעבר בתקופה כזו של אי ודאות, אפשר להסיק שקיבלתם מחיר ממש טוב?
"אני לא יכול לחשוף פרטים מהמשא ומתן או תוצאותיו, אני רק יכול לספר שהתחלנו את המו"מ במרץ וחתמנו לפני כמה ימים, אז תסיק מזה מה שאתה רוצה. אני כן יכול להגיד שזו השקעה מהותית של חברה גלובלית בישראל.

"זה אכן נדל"ן יקר - הטיימס סקוור של ההייטק בתוך תל אביב, בפריים לוקיישן, והסיבה שעברנו לשם היא למשוך אנשים טובים מתל אביב ומחוץ לה. זה בניין שנמצא על הרכבת. האתר הישראלי הפך להיות אתר הפיתוח השני בגודלו בעולם של פרופוינט אחרי סאניווייל בקליפורניה, וחשוב לנו להשיג את העובדים היותר טובים".

אם חותמים חוזה לחמש שנים, יותר הגיוני שחברה גלובלית תרצה לסגור על מחיר שמשקף את המצב?
"בשלב צמיחה החברה מסתכלת על איפה היא מאיישת את העובדים, ופחות עסוקה בראייה קצרת טווח מה יקרה עם הקורונה. כמובן שאם יוסיפו להיות מגבלות לא נחזיר את כל העובדים. אי אפשר לנהל חברה של כמה מאות עובדים ולהסתכל על השאלה כן יהיה חיסון או לא יהיה חיסון".

תשע קומות פנויות להשכרה

במגדל המשולש 46 קומות. שטחה של כל קומה עומד על 1,450 מ"ר. בין הדיירים בבניין המשולש ניתן לציין את SAP, כלל תעשיות, דלויט, פירמת הייעוץ BCG ועוד.
ב-20 השנה האחרונות שכרה חברת בזק 17 קומות, בשטח של 25 אלף מ"ר במגדל המשולש, והיא עתידה לפנות אותם בסוף השנה, ולעבור למתחם עזריאלי בחולון. חברת שבבי הבינה המלאכותית "הבאנה לאבס" שנרכשה על ידי אינטל, שכרה לאחרונה ארבע קומות מתוכן. כעת שוכרת פרופוינט עוד ארבע קומות מהשטח שמפנה בזק. שאר הקומות שמפנה בזק עדיין מוצעות להשכרה.

בהודעת עזריאלי נמסר כי בכוונתה לנצל את עזיבת בזק לשיפוץ המגדל המשולש, ושהיא מתחילה בשיפוץ של כל קומת הקרקע במרכז עזריאלי. במסגרת השיפוץ תיאסר תנועת כלי רכב והוא יהפוך למדרחוב שישמש לבילוי והסעדה.   

Proofpoint

חברת אבטחת מידע אמריקאית המתמחה בהגנה על אנשים ● נוסדה ב-2002 והיא מעסיקה למעלה מ-3,500 עובדים ברחבי העולם ● מציעה קו מוצרים בתחום אבטחת המייל הארגוני ואבטחת המידע הארגוני ● נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של כ-6 מיליארד דולר ● רכשה למעלה 18 חברות עד כה, שלוש מהן ישראליות

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה