בעלי צימרים לבג"ץ: "אם לא נמות מהקורונה נמות מרעב"

בעלי צימרים מהצפון החליטו לפנות לבג"ץ בבקשה שיכריע בשאלת החרגת הצימרים מההחלטה הגורפת לסגר • "הפסדנו המון כסף אחרי שסגרו אותנו בפסח וביום העצמאות. קיבלנו אולי 5,000 שקל פיצוי, כשבפועל הפסדנו עשרות אלפי שקלים"

מלון כפר המכביה / צילום: איל יצהר, גלובס
מלון כפר המכביה / צילום: איל יצהר, גלובס

עד כה, מאמציו של שר התיירות אסף זמיר לשנות את גזירת סגירת המלונות והתיירות הכפרית במסגרת ההנחיות לקראת הסגר לא צלחו. נכון לעכשיו, בתי המלון, ובכללם גם הצימרים שמאפשרים "אירוח מבודד", יידרשו לסגור שעריהם. כעת מקווים בענף הצימרים שאולי בג"ץ ישמע את קולם ויקבל החלטה הגיונית.

בראיון שהעניקה רונית עזרא, בעלת צימר מהצפון, לליאת רון בתכנית "לא דופקת חשבון" ברדיו צפון, היא מספרת על צימריסטים נוספים מאזור הצפון שהתאגדו במטרה לפנות לבג"ץ בשאלה למה לא להחריג את הצימרים, מקור הפרנסה העיקרי של בעלי הצימרים בפריפריה, מההחלטה הגורפת לסגר.

"הצימרים ממוקמים בטבע, רובם עם בריכות פרטיות ללא לובי או חדר אוכל משותף וללא אינטראקציה עם אנשים", אמרה עזרא. "אם יסגרו אותנו זו מכת מוות עבורנו. הפסדנו המון כסף אחרי שסגרו אותנו בפסח וביום העצמאות. קיבלנו אולי 5,000 שקל פיצוי, כשבפועל הפסדנו עשרות אלפי שקלים. משפחות שלמות יקרסו, אם לא ימותו מהקורונה ימותו מרעב".

היכן  ילונו צוותי האוויר של חברות התעופה?

בתוך כך, סגירת בתי המלון פוגעת לא רק בענף התיירות אלא גם באורחים שזקוקים למקומות לינה, בכללם צוותי אוויר של חברות תעופה שימשיכו לפעול בתקופת הסגר. מי שקיבל היתר להמשיך ולפעול בימי הסגר הוא מלון כפר המכביה. המלון יארח צוותים רפואיים, צוותי תעופה, אנשי עסקים שמורשים להגיע לישראל, אנשי כוחות הביטחון והמשטרה וקבוצות ספורט מחו"ל (קבוצת הכדורסל אלבה ברלין שאמורה להגיע למשחק יורוליג עם מכבי ת"א).

האירוח יהיה על בסיס שהייה בחדרים, ללא הפעלת חדר האוכל ושטחים ציבוריים. שירותי המזון יינתנו לאורחים בחדרים בלבד. כפר המכביה, המונה 270 חדרים, משתרע על שטח  של 80 דונם והוא כולל שלוש בריכות שחייה, מגרשי טניס, מגרש כדורסל ומכון כושר שיעמדו לטובת הספורטאים שיתארחו.