כך הצליחה מירי רגב למנף את אחד הראיונות היותר בוטים ובעייתיים שנראו על המסך

לאחר הראיון הסוער ששודר אמש בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" השרה רגב העלתה בדף הפייסבוק שלה צילום לייב של דקה וחצי, שמתאר את הצד שלה ומדגיש שהראיון יצא משליטה • מעל הכל, היא העבירה את המסר באופן הכי טוב שאפשר בנסיבות אלו • היא נשמעת מתגוננת, כמו מישהי שהותקפה ונלחמה, אבל שלא סומכת על התקשורת

השרה מירי רגב בעימות עם אייל ברקוביץ'. אמש / צילום: צילום מסך
השרה מירי רגב בעימות עם אייל ברקוביץ'. אמש / צילום: צילום מסך

השרה מירי רגב התראיינה בראיון מוקלט בתוכנית של אופירה וברקוביץ'. כפי שזה נראה, מטרת הראיון הייתה לתפור את הפרימה שהחלה בקשר החזק שבין נתניהו לבוחריו.

לפני שאתם מוחים, יש פרימה, יש לה ביטוי בשטח, יש לה ביטוי בסקרים ויש לה גם ביטוי בתקווה הפושה שברגע האמת "ביבי יזמין את הקשית מאמזון" וישתה לבנט את המנדטים.

הזהות בין נתניהו לבוחריו זה סוד כוחו של ראש הממשלה ולכן כל סדק או פרימה הם איום אסטרטגי.

האשמת נבחרי הליכוד כ"ארגון פשע", כפי שעשה אייל ברקוביץ', היא איום. הסיבה לכך היא שברקוביץ', שהוא לא רינה מצליח, מציב נקודת פרשת מים כי בוחרי הליכוד הם לא עבריינים ולא רוצים להיות כאלו.

התכנון היה נכון אבל בשלב הביצוע, בלהט הדברים, בבחירת המילים, השרה רגב מעדה בלשונה ואמרה לברקוביץ', שאם הוא לא יתנצל הוא לא יהיה מאמן נבחרת ישראל.

האמירה הזו מאוד בעייתית והיא למעשה תומכת בקביעה של ברקוביץ' - שמצידו בלי להרגיש גנב גול אבל פספס הזדמנות להבקיע שלושער.

הסיבה לכך הייתה כי הוא הצטדק ואמר שהוא התכוון אליהם ולא אל המצביעים. כנראה מההלם, כנראה כי נמאס לו, הוא לא ביקש ממנה לחזור על המסר, לא הבהיר את המשמעות של הדברים ופספס את ההזדמנות למנף. בינתיים אופירה הרגיעה את הרוחות.

נחזור לרגב, מה עושה מי שנתפס במצב לא נוח ויודע שבתוך זמן קצר הוא ייחשף? גילה (גמליאל) תקשיבי טוב: הוא נערך. וזה בדיוק מה שהשרה רגב עשתה. היא העלתה בדף הפייסבוק שלה צילום לייב של דקה וחצי, שמתאר את הצד שלה, מתאר את המטרה שלה ומדגיש שהראיון יצא משליטה.

אבל מעל הכל, היא העבירה את המסר באופן הכי טוב שאפשר בנסיבות אלו. היא נשמעת מתגוננת, כמו מישהי שהותקפה ונלחמה, אבל שלא סומכת על התקשורת שלא תערוך ותעוות, וסיימה בברכה לחג.

בכך היא התאימה את עצמה באופן מצויין לנורמות של קהל היעד שלה ומכינה אותם לראיון.

בינתיים צפו בסרטון למעלה מ-650 אלף איש, חלקם עשו זאת כדי לבייש אותה אבל רבים אחרים קיבלו את המסר - שימו לב לחלוקת הרגשות 22.5 אלף רגשות חיוביים מתוך כ-24 אלף.

בכך היא הצליחה להציב מחסום בפני השתלטות המסר השלילי.