לפני הגינוי: נתניהו התייעץ משפטית בנוגע לדברי ח"כ זוהר

נתניהו, שהבין כי מיקי זוהר סיבך אותו ואף חשף אותו משפטית שלא בשליחותו וללא ידיעתו, התקשר למיקי זוהר, כעס עליו ודרש ממנו שיבהיר כי הדברים נאמרו על דעתו ויחזור בו מהדברים • זוהר: "הנסיון לייחס לי איומים על היועמ"ש מנדלבליט הוא לא פחות ממופרך"

בנימין נתניהו נואם בפתיחת מושב החורף של הכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו נואם בפתיחת מושב החורף של הכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעץ משפטית בנוגע להתבטאויות של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר נגד היועץ המשפטי לממשלה, ממנה עלה נימת איום ברורה על רקע תיקי נתניהו.

נתניהו, שהבין כי מיקי זוהר סיבך אותו ואף חשף אותו משפטית שלא בשליחותו וללא ידיעתו, התקשר למיקי זוהר, כעס עליו ודרש ממנו שיבהיר כי הדברים נאמרו על דעתו ויחזור בו מהדברים. לאחר שזוהר הוציא הסתייגות קלה שלדעת נתניהו ועורכי דינו לא הייתה נחרצת מספיק, הוציא נתניהו בעצמו הודעה נוספת מטעמו שמרחיקה אותו מההתבטאות החריגה.

כזכור, הבוקר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), התבטא הבוקר בחריפות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הקלטותיו שהתפרסמו אמש (ג') בערוץ 12.

בראיון שהתקיים עם זוהר הבוקר ב-103 FM איים זוהר כי אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו וכן יבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה - ייחשפו הקלטות נוספות שלו: "מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד - רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אלה שיזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה יפנימו שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר", אמר זוהר .

כאשר נשאל אם זה איום, ענה זוהר כי זו "הבטחה". עוד אמר זוהר בראיון הבוקר כי "כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת, נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם. ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

זוהר: "לא נחשפתי לשום חומר הקשור בעניינו של מנדלבליט"

האם אכן יש למיקי זוהר הקלטות פליליות הקשורות לאביחי מנדלבליט כפי שרמז בראיון? אחד הגורמים שמסרו עדות בפרשת אפי נוה טען כי ראשי מחאת המתמחים העבירו חומרים מתוך הטלפון של אפי נוה לח"כ מיקי זוהר לפני התפוצצות הפרשה, זאת כדי שיסייע להם במאבקם מול לשכת עורכי הדין. לא ברור מהם החומרים אותם הראו לזוהר והאם מנדלבליט הוזכר בהם.

ח"כ מיקי זוהר הגיב הערב לעדות זו כי "לא נמסרו לי שום חומרים מהמתמחים וברגע ששמעתי כי יש בידם חומרים מהסוג שתואר בפניי מיד הודעתי למשטרה על כך.
לא נחשפתי לשום חומר הקשור בעניינו של מנדלבליט למעט הציטוטים בתקשורת וברשתות החברתיות מפרשת הרפז ולמה שפורסם בעניינו לאחרונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר שלא להגיב לפניית "גלובס".

ח"כ מיקי זוהר מסר בתגובה כי "הנסיון לייחס לי איומים על היועמ"ש מנדלבליט הוא לא פחות ממופרך. לא איימתי ואין לי כוונה לאיים על איש, בטח לא על היועמ"ש. הדברים נאמרו על-ידי בעידנא דריתחא ולא תואמו עם רה״מ או מי מטעמו ולכן הבהרתי עובדה זו גם בתקשורת".

לדברי בכיר במשרד המשפטים ששוחח עם "גלובס", ההתבטאות של זוהר נחשבת "עבירה פלילית לכל דבר ועניין".