הנדל: בזק תספק שירות ביו"ש כמו בשאר חלקי הארץ

לאחר שנים של משא ומתן, ועוד בטרם הסתיים השימוע שנערך לחברת בזק בדבר הסדרת פעילותה באזורי יהודה ושומרון, הכריז שר התקשורת על המהלך • בימים אלו בזק נמצאת בשיחות מול המשרד ומול קמ"ט איוש במטרה להשלים את הרישיון לשביעות רצון שני הצדדים

שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד בטרם הסתיים השימוע שנערך לחברת בזק בדבר הסדרת פעילותה באזורי יהודה ושומרון, ממהר שר התקשורת יועז הנדל ומכריז כי יותקן לבזק רישיון פעולה, המחייב אותה בפריסת תשתיות נרחבת, שירות לקוחות ותמיכה טכנית, כמו גם מדיניות שדרוג רשת האינטרנט לרשת אולטרה מהירה (סיבים) ותקני איכות שירות באזור, כפי שניתן בשאר חלקי מדינת ישראל.

משרד התקשורת נמצא במו"מ עם בזק בנושא רישיונה ביהודה ושומרון מזה מספר שנים. בזק מספקת שירות מלא בכל היישובים באיו"ש, אך בגלל החוק הצבאי הפעילות מוסדרת דרך קמ"ט איו"ש דודו כהן, שאחראי על תחום התקשורת. בשנים האחרונות העלה כהן כמה וכמה פעמים את הצורך בהסדרת הפעילות, שכן בזק פועלת ללא רישיון מסודר, ולאחרונה פרסם משרד התקשורת שימוע לבזק שככל הידוע לא פורסם בפומבי.

בימים אלה אמורה בזק להשיב לשימוע. החברה נמצאת בשיחות מול המשרד ומול קמ"ט איוש במטרה להשלים את הרישיון לשביעות רצון שני הצדדים. באופן עקרוני הרישיון של בזק אמור לחול באופן מלא באיו"ש, ואולם בשל הצורך להבטיח את פעילות הטכנאים מבחינה ביטחונית, החברה מבקשת להכיר בסיטואציה הייחודית שנוצרה ולפיה היא היחידה מבין חברות התקשורת שמספקת שירות באופן מלא באיו"ש, כאשר מנגד הוט למשל לא חויבה באספקת שירות נייח בדומה לה.

מלשכת שר התקשורת נמסר כי עם כניסתו של הנדל לתפקידו, הגיעו לשולחנו פניות רבות מצד ראשי רשויות ביו״ש, המתלוננים על המתנה ממושכת מדי מצד תושביהם לנותני שירות בתחום התקשורת, זמן המתנה ארוך משמעותית ממה שחווים במרכז הארץ או בנגב ובגליל. במסגרת המאמצים לפעול לשיפור תשתיות התקשורת בכל הארץ, עם דגש על הפריפריה, הנחה שר התקשורת את הדרג המקצועי למצוא פתרון לכך שחברת בזק פועלת באזור יהודה ושומרון ללא רישיון, ומשכך לא חלות עליה החובות החלות עליה באזורים שונים בארץ ואין בידי הרגולטור סמכויות הנחיה, פיקוח ואכיפה בעניינה.