גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העליות בת"א התפוגגו בנעילה: קמהדע זינקה ב-8%, אינפימר ב-55%

מדד ת"א 35 איבד כ-0.25% ומנגד מדד ת"א 90 התקדם ב-0.2% ● אינפימר זינקה בחדות על רקע כניסתה לתחום האגרו-טק ● אינטרקיור דיווחה על צפי להכנסות של כ-22 מיליון שקל ברבעון השלישי

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת כאשר הסנטימנט החיובי שנרשם מוקדם היום התפוגג, בעקבות המגמה בוול סטריט, שם עיני השוק נשואות לאישור חבילת התמריצים עוד לפני הבחירות.

מדד ת"א 35 סיים את היום בירידה של 0.25%, ומנגד מדד ת"א 90 הוסיף 0.2% לערכו. 

אינפימר זינקה ב-55% על רקע כניסתה לתחום האגרוטק, קמהדע בלטה בעליות של יותר מ-8% לאחר שהחברה דיווחה היום על הסכם אספקה עם משרד הבריאות לתכשיר הנוגדנים הניסיוני של החברה לטיפול בנגיף הקורונה. ההזמנה הראשונית, המתוכננת להיות מסופקת בתחילת 2021, צפויה להספיק לטיפול בכ-500 חולים מאושפזים וצפויה לייצר הכנסות בסך כ-3.4 מיליון דולר לקמהדע ברבעון הראשון של 2021. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.29 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בהמשך לפתיחה החיובית בוול סטריט. המדדים ת"א 35 ות"א 90 מטפסים בכ-0.3%, מנגד מדד הבנקים מאבד 0.6%. 

קמהדע בולטת בעלייה של 7.4%, אינפימר מזנקת ב-46%, אינטרקיור קופצת בכ-4.9% לאחר הדוחות, מקס סטוק עולה ב-4.1%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל.

14:10

נמשכות העליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בעולם. מדד ת"א 35 מתקדם ב-0.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-568 מיליון שקל. 

מנתוני שוק העבודה שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש ספטמבר עולה כי שיעור האבטלה הרחב (מפוטרים ועובדים בחל"ת) במשק זינק ל-17.1% במחצית השנייה של חודש ספטמבר וכמעט הכפיל את עצמו בתוך שבועיים: במחצית הראשונה של החודש עמד שיעור האבטלה הרחב על 9.7% בלבד.

קמהדע  בולטת בעלייה חדה במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה היום על הסכם אספקה עם משרד הבריאות לתכשיר הנוגדנים הניסיוני של החברה לטיפול בנגיף הקורונה. ההזמנה הראשונית, המתוכננת להיות מסופקת בתחילת 2021, צפויה להספיק לטיפול בכ-500 חולים מאושפזים וצפויה לייצר הכנסות בסך כ-3.4 מיליון דולר לקמהדע ברבעון הראשון של 2021.

ירידות בולטות רושמות מניות אלקטריאון , פוקס ואפקירה מגורים. 

11:00

עליות קלות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בעולם. מדד ת"א 35 מתקדם ב-0.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-220 מיליון שקל. 

מניית אינפימר  מזנקת ב-30% במחזור גדול לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי היא חתמה על מזכר עקרונות מחייב לפי תרכוש בעלות מלאה על חברת פיוצ'ר קרופס ההולנדית, הפועלת בתחום האגרו-טק (בתחום החקלאות הוורטיקלית), תמורת הקצאה של 74% מהון החברה לבעלי המניות של פיוצ'ר קרופס.

עליות בולטות רושמות גם מניות אנלייבקס  והדסית 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים מתקדמים ב-0.3%-0.6%. 

עליות בולטות רושמות מניות אנלייט אנרגיה , דמרי , אנרג'יקס ואינרום. 

אינטרקיור  מזנקת לאחר שהחברה הציגה הבוקר אומדן הכנסות לרבעון השלישי ולפיו ההכנסות המאוחדות הכוללות של החברה יסתכמו ברבעון זה לסך של כ-22 מיליון שקל.  הזינוק בהכנסות תואם הערכות קודמות של החברה להמשך צמיחה מהירה ומשמעותית. להערכת הנהלת החברה, נמשכת מגמת השיפור ברווחיות וברווח התפעולי והנקי גם ברבעון השלישי. אומדן ההכנסות משקף הכפלה של הכנסות החברה, הפועלת בתחום הקנאביס, מול הכנסות של כ-11 מיליון שקל ברבעון הקודם וגידול של יותר מפי 8 בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד.  

חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר. אקורד  שבשליטת איש העסקים עדי צים ובניהולו של רו"ח גיל הוכבוים, דיווחה הבוקר על רווח נקי של 17.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

08:00 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. האבטלה בעלייה

בעקבות הסגר הנוסף, שהמשק מתחיל לצאת ממנו בהדרגתיות, האבטלה דוהרת בחזרה למעלה, ו-205 אלף דורשי עבודה חדשים נוספו בחודש ספטמבר בלבד. כך עולה מניתוח שערך שירות התעסוקה ופורסם אתמול. בסך הכול זינק מספר דורשי העבודה בספטמבר בכ-21% בהשוואה לאוגוסט והגיע ל-944 אלף איש. כמעט שני שלישים מתוכם מצויים בסטטוס של חופשה ללא תשלום (חל"ת). צעירים ונשים הם הנפגעים העיקריים. 

כפי הנראה, הפעם ייקח למשק בכלל ושוק העבודה בפרט, הרבה יותר זמן להתאושש  בהשוואה ליציאה מהסגר הראשון.  בחודש יוני הייתה אופוריה, וראש הממשלה קרא לציבור לעשות חיים. באוקטובר היציאה מלווה בתחושות אחרות לגמרי. לא רק מספרי הנדבקים שגבוהים הרבה יותר הפעם, אלא גם הצרכנים ובעלי העסקים למודי אכזבה. במקום ההדחקה וההכחשה של היציאה מהסגר הראשון, המחשבות מופנות לסגר הבא. 

2. צפי לעליות קלות בפתיחת המסחר

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת במדדי המניות. זאת על רקע מגמה מעורבת בבורסות אסיה ועליות קלות בחוזים על מדדי המניות בוול סטריט. עם זאת, התנודתיות צפויה להימשך היום ובימים הקרובים, כשהסוחרים בארץ ובעולם ימשיכו לעקוב אחרי הדיווחים בנוגע להתפשטות מגפת הקורונה. 

גורם נוסף שישפיע על המסחר היום ובימים הקרובים הוא הדיווחים בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי. 

3. סין צמחה ב-4.9% ברבעון השלישי

בזירת המאקרו, בסין פורסם היום כי הכלכלה התרחבה ב-4.9% ברבעון השלישי, נתון מעודד אמנם אבל נמוך מצפי הכלכלנים שעמד על 5.2%. עוד דווח בסין היום כי המכירות הקמעונאיות גדלו ב-3.3% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד, התפוקה התעשייתית התרחבה ב-6.9%. 

בארה"ב יתפרסם היום מדד NAHB למצב שוק הנדל"ן. 

בארץ יפרסם בנק ישראל ביום חמישי את החלטת הריבית ועיקרי המדיניות המוניטארית. כלכלני בנק הפועלים מציינים כי "השווקים ממתינים לאיזו הקלה, אבל לא נותרה כבר הרבה תחמושת לבנק המרכזי. שוק המק"מ מגלם הסתברות גבוהה להפחתת ריבית לאפס. לפחות חבר אחד במועצה המוניטרית תומך בהפחתת ריבית, כך שזו אפשרות סבירה. אנו עדיין מעריכים כי בנק ישראל יעדיף, בדומה לפד האמריקני, להתמקד בהכוונה עתידית של המדיניות המוניטרית, שיש לה השפעה רבה יותר על עקום התשואות. יתכן שבנק ישראל יבחר לדוגמה להגדיל כבר עתה את מכסת איגרות החוב הממשלתיות שהוא רוכש, בכדי לתת לשוק האג"ח יותר ודאות, נוכח גיוסי ההון הגדולים של האוצר. עד סוף ספטמבר רכש בנק ישראל אג"ח ממשלתיות בסכום של 33.6 מיליארד שקל, ועד סוף השנה מכסת ה- 50 מיליארד צפויה להיגמר".

4. הנפט והזהב נחלשים קלות

בזירת המסחר בסחורות, הנפט מסוג ברנט רושם ירידה קלה ונסחר סביב 42.80 דולר לחבית וגם הזהב יורד קלות לרמה של 1,904 דולר לאונקיה.

עונת הדוחות בניו יורק תיכנס לקצב גבוה יותר השבוע ובין השאר יפרסמו דוחות טסלה, אינטל וצ'ק פוינט הישראלית.


5. הבלאגן במגדל נמשך

ואצלנו בבורסה, חברת הביטוח מגדל  עדיין רחוקה מלצאת ל"דרך חדשה", למרות פרישתו הצפויה של בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, מדירקטוריון מגדל ביטוח, במה שנראה כסלילת הדרך להחלפתו של יו"ר החברה, ניר גלעד. ל"גלובס" נודע כי גלעד, שגם מכהן כמנכ"ל החברה האם הציבורית, מגדל אחזקות, גורס כי חוזה ההעסקה שלו מבטיח לו "תקופה קצובה" של חמש שנים כיו"ר, עד לסוף פברואר 2024, ושאין בכוונתו לפרוש מיידית וללא תנאי.

עוד כתבות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

מדד S&P 500 סגר את הרבעון הטוב ביותר שלו מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023