אקסלרטור הבלוקצ'יין של קוליידר הישראלית השלים גיוס ראשון של מיליון דולר

ההשקעה במאיץ הסטארט-אפים גויסה מידי עשרות משקיעים בהובלת מייסדי קרן קוליידר, עופר רותם, אדם בניון ואבישי עובדיה • "המטרה היא להפוך לשותפים אמיתיים של היזמים המוכשרים בשוק"

אבישי עובדיה (מימין), עופר רותם ואדם בניון, מייסדי Collider Ventures / צילום: איל יצהר, גלובס
אבישי עובדיה (מימין), עופר רותם ואדם בניון, מייסדי Collider Ventures / צילום: איל יצהר, גלובס

אחרי שבשנתיים האחרונות התכווצה תעשיית הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו בהיקפה באופן משמעותי, וחברות רבות בתחום נסגרו או צמצמו את פעילותן בעולם, בחודשים האחרונים מסתמנת התעוררות של סטארט-אפים והשקעות חדשות בזירה זו. המגמה הזאת באה כעת לידי ביטוי גם בישראל, עם הקמתו של אקסלרטור חדש - מאיץ הסטארט-אפים Collider Labs, שהושק השבוע על ידי מייסדי קרן ההון סיכון Collider Ventures.

האקסלרטור קוליידר לאבס הושק לאחר שהושלמה השקעה ראשונית של מיליון דולר לצורך הקמתו. ההשקעה הראשונית באקסלרטור גויסה מידי עשרות משקיעים על ידי קוליידר ונצ'רס, בהובלתם של שלושת מייסדיה השותפים, עופר רותם, אדם בניון ואבישי עובדיה. לדברי קוליידר ונצ'רס, עד היום השקיעה הקרן כ-6 מיליון דולר ב-15 סטארט-אפים הפועלים בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים.

על פי קוליידר, הגיוס של מיליון הדולר לאקסלרטור החדש נועד להשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, כהשקעת pre-seed, בסכומים משתנים, הנעים בין 25 אלף דולר ל-75 אלף דולר בכל חברה. עם השקת האקסלרטור הצטרף אליו כבר סטארט-אפ ראשון - חברה שהוקמה על ידי יזמים ישראלים ופועלת מלונדון (קוליידר עדיין אינה חושפת פרטים נוספים על הסטארט-אפ).

"תופרים לכל מיזם חליפה אישית"

עובדיה, שממלא בקרן קוליידר תפקיד של מייסד שותף (Founding Venture Partner), מנהל את פעילות האקסלרטור החדש. הוא הצטרף לקרן קוליידר בספטמבר 2018, לאחר ששימש יועץ לסטארט-אפים בתחום הבלוקצ'יין, ובין השאר, ליווה את פעילותו של הסטארט-אפ הישראלי Portis. באפריל האחרון, כפי שדווח ב"גלובס", השלימה בורסת הקריפטו האמריקאית ShapeShift את רכישת הפעילות של פורטיס מידי חברת Ethereum Horizons של תום טמאן וסקוט גרלניק. אפליקציית הארנק הדיגיטלי שפותחה על ידי פורטיס, הוטמעה בפלטפורמת שייפשיפט בנובמבר 2019, ומאז היא משמשת את לקוחותיה של בורסת הקריפטו.

לדברי עובדיה, לאחר ההצלחה בליווי הפעילות של פורטיס, החליט יחד עם בניון ורותם, שותפיו בקרן קוליידר, להקים מאיץ לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. למרות משבר הקורונה, הצליחו מייסדי קוליידר לגייס בתוך זמן קצר יחסית השקעה של מיליון דולר - סכום שאותו ישקיע האקסלרטור בשנתיים הקרובות ב-10-12 חברות צעירות.

"המודל שלנו שונה מזה של מרבית האקסלרטורים", אמר עובדיה ל"גלובס". "לרוב, כשיזם מתקבל לאקסלרטור, הוא מגלה שמצופה ממנו לפעול לפי תוכנית עבודה נוקשה ולוח זמנים שמוכתב מלמעלה. אצלנו זה אחרת לגמרי: אנחנו תופרים לכל מיזם חליפה אישית, לפי השלב שבו הוא נמצא, ולא מהססים לשנות את התוכניות לפי הצורך. המטרה היא להפוך לשותפים אמיתיים של היזמים המוכשרים ביותר בשוק, בשאיפה שנמשיך ללוות אותם בתור 'משקיעי הבית' גם אחרי שיפרסו כנפיים ויהפכו לחברות ותיקות ומבוססות בתחום הבלוקצ'יין".