גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבנקים משכו את הבורסה לעליות בסיום; אר.אס.אל זינקה ב-38%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-1.3% ● מבנה בוחנת את רכישת השליטה בדסק"ש ● עליות בולטות רשמו מניות פתאל, גב ים, דלתא, שיכון ובינוי ומניות הביטוח מגדל והפניקס

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

לקראת שבוע עמוס דוחות - האם השוק מזכיר את הבועה של שנת 2000; וגם, מבט מקרוב על הגורמים שמשפיעים על הדולר| דוח השווקים עם גיא בן סימון

15:55

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות. מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.33% ומדד ת"א בנקים בלט בעלייה של ב-2.6%.

עליות בולטות רשמו מניות פתאל החזקות , גב ים, דלתא, שיכון ובינוי  ומניות הביטוח מגדל  והפניקס. 

אר.אס.אל   קפצה ב-38% לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי זכתה במכרז של לוקהיד מרטין לתכנון, ייצור, פיתוח ואספקה של בקרי בלימה למטוסי F-16, וכן למתן שירותי תחזוקה. ללוקהיד מרטין זכות לרכוש כמות מסויימת של המוצרים והשירותים, במחיר מוסכם, ועל-פני מספר שנים, בהיקף כולל של כ- 4.5 מיליון דולר, עם אפשרות להגדיל את היקף הרכישות עד ל-6 מיליון דולר. 

מניית חברת הקנאביס יוניבו  קפצה לאחר שהחברה דיווחה כי התקשרה בהסכם עם חברה המפיצה באנגליה מוצרי קנאביס רפואי של חברות מובילות בעולם כמו אורורה וטילריי, אשר לפיו יוניבו תמכור לה מוצרים שונים מבוססי קנאביס מתוצרת מפעל החברה תחת מותג UNIVO לצורך שיווקם במדינה. בהתאם להסכם, שנחתם לתקופה של 3 שנים שבסופה יתחדש באופן אוטומטי לשנה נוספת, חברת ההפצה האנגליה תרכוש מיוניבו עד 5 טון מוצרים מבוססי קנאביס .

14:00

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-1.2%, ומדד ת"א בנקים עולה ב-2.6% בהובלת מניות לאומי  והפועלים. 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי "על אף שאין ספק שהגידול בגירעון וביחס החוב לתוצר של ישראל בשנתיים הקרובות יהיה בקנה מידה היסטורי, לא רק שמדובר על תופעה כלל עולמית אלא שבהשוואה למדינות אחרות מצבנו אף טוב. על אף כל זאת, אין לנו שום סיבה לנוח על זרי הדפנה שכן שאלת הדירוג של ישראל לא תוכרע על יד המצב הפיסקאלי הנוכחי אלא רק על ידי תכניות הממשלה לשנות אותו בעתיד הסביר".

לכן, הוא כותב, "אין להתפלא שדווקא חוסר היציבות במשרד האוצר הוא שהביא לכך שחברות הדירוג נפגשו עם בכירי המשרד כדי לקבל הבהרות. בחברות הדירוג רוצים לראות שמשרד האוצר לא איבד שליטה והוא מתכנן ליישם צעדים שונים לצמצום הגירעון וייצוב המגמה ביחס החוב לתוצר ביום שאחרי הקורונה. לכן, שאלת התקציב של 2021 היא השאלה הקריטית ביותר ועל מנת להימנע מהפחתת דירוג הממשלה תצטרך לא רק להעביר תקציב אלא גם להכניס לתוכו תכניות ארוכות טווח שיאותתו על חזרה לאחריות הפיסקאלית שאפיינה את ישראל בעשור הקודם".

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.9%, ת"א בנקים עולה ב-1.2%.

דיסקונט השקעות  מזנקת ב-6% על רקע הדיווח של מבנה על הצטרפותה למרוץ לרכישת השליטה בה.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-280 מיליון דולר.

11:15

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 מתקדם בכ-0.9%. מדד הבנקים בולט בעלייה של 1.3%. 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ואסטרטג הריביות דודי רזניק כותבים בסקירתם השבועית כי "ניכרת עלייה במידת הפסימיות של משקי הבית בחודש ספטמבר עקב הסגר של חגי תשרי, אשר צפויה להימשך גם באוקטובר" , השניים מוסיפים כי "ההרעה באמון הצרכנים בספטמבר משקפת, בין היתר, ירידה בכוונות לביצוע רכישות גדולות מצד משקי הבית. רכיב זה במדד צפוי להמשיך לרדת גם באוקטובר, תוך הרעה בהערכת משקי הבית את מצבם הכלכלי, התפתחות אשר משפיעה לשלילה על הנכונות של משקי הבית לצרוך".

עוד הם מעריכים כי "שיעור האבטלה ה"רחב" בכלל המשק (גילאי 15 ומעלה) יעמוד על יותר מ-15% בסיכום השנה (בממוצע שנתי), ויישאר ברמה דו-ספרתית גם במהלך 2021. התפתחות זו, צפויה להמשיך להכביד על הביקושים המקומיים לצריכה מצד משקי הבית ולחייב את הממשלה לגבש מדיניות צופה פני עתיד, שמטרתה שימור יסודות הפעילות הכלכלית ויצירת התשתית להתאוששות כלכלית מהירה, בעתיד, לאחר השתלטות ממושכת על נושא התחלואה."

10:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.8%, ת"א 90 עולה ב-0.36% ומדד הבנקים מקפץ ב-1.2%.

סומוטו  בולטת בעלייה של 10%. החברה שהודיעה לאחרונה על רכישת נוסטרומו, דיווחה הבוקר כי נוסטרומו חתמה על שיתוף פעולה עם בלאק אנד ויץ' (Black & Veatch), חברה אמריקאית העוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי, רכש ובנייה ומעסיקה מעל ל-11 אלף עובדים. מטרת שיתוף הפעולה היא לפעול במשותף עם לקוחות בשוק חוות השרתים בארה"ב, כאשר נוסטרומו תפעל כספקית טכנולוגית בלעדית בתחום אגירת האנרגיה התרמית ובלאק אנד ויץ' תפעל כמתקינה הראשית של מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות הקצה.

דלק מזנקת ב-3% על רקע השלמת הליך האיגוח של תמלוגי העל מלוויתן.

ישראל קנדה  דיווחה כי ICR, החברה המוחזקת (50%), התקשרה בפרויקט פינוי בינוי ברחוב ההסתדרות בגבעתיים. היקף ההשקעה הצפוי עומד על 500 מיליון שקל והיקף ההכנסות הצפוי הינו  610 מיליון שקל.

הכשרת הישוב  דיווחה הבוקר כי חברת-הבת MLP, הנסחרת בבורסה בוורשה שבפולין, ומתמקדת בפעילות השכרה של שטחים ללוגיסטיקה באירופה - גייסה כ-97 מיליון שקל בדרך של הנפקת מניות פרטית. מחיר ההנפקה משקף שווי חברה (לפני ההנפקה) של כ-1.1 מיליארד שקל ל- MLP.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. תל-אביב: צפי ליציבות בפתיחת המסחר

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר ביציבות עם נטייה לעליות קלות, וזאת לאחר שיום המסחר האחרון בוול סטריט ננעל בעליות ברקע לעונת הדוחות וציפייה של הסוחרים מהבית הלבן וראשי המפלגה הדמוקרטית להגיע להבנות בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי. 

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי אמרה בשישי שוב שעדיין ישנה אפשרות להגעה להסכמה על תוכנית תמריצים לפני הבחירות ב-3 בנובמבר. פלוסי ציינה שמי שצריך לפעול כעת הוא הנשיא טראמפ, וזה כולל גם לשכנע את חברי הסנאט הרפובליקנים שמסרבים לתמוך בתוכנית.

המניות הדואליות צפויות לתמוך במדד ת"א 35 כאשר הפער המשוכלל עומד על פלוס 0.2%. המניות אופקו , אורמת , ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פערים חיוביים של 1.2%, 4.8% ו-0.8% בהתאמה, מנגד אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.5% וטאואר עם פער שלילי דומה.

2. על שולחן הממשלה: הגדלת ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת

היום תדון הממשלה בהצעת משרד האנרגיה להגדלת יעדי ייצור החשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת מ-17% כיום ל-30% עד שנת 2030. בנוסף, תדון הממשלה בבקשת משרד האנרגיה לצמצם את מספר תחנות הכוח שיוקמו בשנים הקרובות, באופן שבו תינתן עדיפות להקמתן של תחנות כוח הצמודות לתחנות קיימות, ללא הקמה של תחנות נוספות. ההצעה משפיעה על קידומן של מספר תחנות כוח פרטיות הנדונות במוסדות התכנון.

3. עונת הדוחות: אודיוקודס ולייבפרסון ידווחו בת"א; ענקיות הטכנולוגיה בארה"ב במוקד

עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2020 מעלה הילוך. בשוק המקומי יפרסמו השבוע החברות אודיוקודס, פריון, אופקו הלת', לייבפרסון, פרוטליקס ואורמת טכנולוגיות.

בוול סטריט שבוע עמוס דוחות צפוי להסתיים ביום חמישי עם פרסום הדוחות של אפל, פייסבוק, טוויטר ואמזון לאחר הנעילה של המסחר. ביום שני גוגל (אלפאבית) תפרסם דוחות לאחר הנעילה, ביום שלישי תהיה זו ענקית השבבים AMD לאחר הנעילה של המסחר, בואינג תפרסם ברביעי לפני הפתיחה, ויזה ואי.ביי יפרסמו דוחות לאחר הנעילה ברביעי.

4. הסכם לישראל עם סודאן; אנשי עסקים ממדינות ירוקות יורשו להיכנס ללא צורך בבידוד

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ביום שישי האחרון על השגת הסכם לכינון יחסים בין ישראל לסודאן. בתוך כך, ארה"ב הודיעה על חבילת סיוע הומניטרית מהירה של 81 מיליון דולר לסודאן. בהודעה נאמר כי סודאן סובלת ממשבר כלכלי והומניטארי עמוק הן בשל מספר הפליטים הרב (כ-3 מיליון) שנמלטו מבתיהם בשל מלחמת האזרחים הממושכת, והן בשל בצורת כבדה מחד ושיטפונות מהגדולים בתולדותיה מאידך. מנתוני ארגוני הסיוע בסודאן עולה כי יותר מתשעה מיליון בני אדם סובלים מרעב, מחסור חמור במים, היעדר טיפול רפואי ועוד.

"אתמול היה צעד היסטורי, שלום בין ישראל לסודאן. היא היתה מדינת אויב. השתתפה במלחמה נגד ישראל. היא הכריזה בחרטום על 3 הלוואים", כך אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייחס גם לקשרי העבר של סודאן עם איראן. "איראן גם השתמשה בסודאן כדי להבריח נשק מסוכן לחמאס. דרך עמק הנילוס וסיני". 

משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ, גיבש נוהל שיאפשר כניסת אנשי עסקים מחו"ל לישראל ממדינות ירוקות ללא צורך בבדיקה או בידוד. נוהל זה מיועד עבור אנשי/נשות עסקים מחו"ל שאינם אזרחי ישראל, המעוניינים להגיע לישראל על-מנת לקיים ביקור עסקי שמשכו קצר מ-7 ימים.

"הכניסה לישראל תתאפשר רק עבור ביקורים שתרומתם לחברות הישראליות או למשק חיונית, ורק במקרים בהם לא ניתן לקיים את המפגש העסקי באופן וירטואלי, זאת על מנת לאפשר את המשך תפקודן התקין של החברות הישראליות ולמנוע פגיעה בהן או במשק בתקופת הקורונה", כך נמסר מהרשויות.

5. מסביב למסחר: ישראכרט תציג את המועמדים לדירקטוריון; ביהמ"ש אישר מכירת מניות השליטה בדסק"ש 

ישראכרט תציג את המועמדים לדירקטוריון. ל"גלובס" נודע כי ברשימת המועמדים לדירקטוריון החברה שללא גרעין שליטה צפויים להיכלל ארז יוסף, תמר יסעור, אמנון דיק, חנה פרי-זן, בני שיזף, שי פלדמן, דני ימין וגם הדירקטורים המכהנים מתי טל ויורם ויסברם - כשכמה מהם מכוונים לתפקיד יו"ר החברה.

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט חגי ברנר, אישר ביום חמישי באופן עקרוני את בקשת כונסי הנכסים של מניות השליטה (70.2%) בחברת דיסקונט השקעות, לאשר את ההסכם אליו הגיעו עם קבוצת המשקיעים בראשות חברת מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס. עם זאת, האישור לתוקף רק ביום ה-27 באוקטובר, אם עד אז לא תוגש הצעה שוות ערך לזו של מגה אור ובצירוף ערובה זהה לזו שהעמידה מגה אור.

* המירוץ אחר החיסון לקורונה

חברת מודרנה (Moderna) דווחה ביום חמישי כי רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) תוכל לאשר את השימוש בחיסון שפיתחה כבר במהלך דצמבר, במידה ויתקבלו תוצאות חיוביות מהניסוי רחב ההיקף אותו היא מבצעת. במקביל, נזכיר כי החברות אסטרה זניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון צפויות לקבל השבוע אישור לחזור לתהליך הניסוי שנמצא בשלב מתקדם.

עוד כתבות

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

זו מנהלת השקעות החדשה של אלטשולר שחם. האם השינוי בדרך?

בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, הודיע לאחרונה כי לאה פרמינגר תחליף את דני ירדני בתפקיד סמנכ"לית ההשקעות ● יש המעריכים כי הרקע של פרמינגר בתחום האלטרנטיבי עשויה ללמד על שינוי במדיניות ההשקעה באלטשולר שחם

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

קייט מידלטון, נסיכת ויילס / צילום: Shutterstock

התמונה הערוכה של הנסיכה קייט רק הגבירה את חרושת השמועות סביבה

הנסיכה קייט רק ניסתה לכבות את חרושת השמועות. התמונה שלה עשתה את ההפך • המשרוקית של גלובס

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

מפעילים לחצים אדירים: שרי הליכוד מתנגדים להקמת תחנת כוח חדשה

שרי הליכוד מפעילים לחצים אדירים אבל מנכ"ל מנהל התכנון נחוש לקדם תחנת כוח חדשה במטרופולין גוש דן ● עדיין לא ברור האם הצורך למנוע עלטה מאזרחי ישראל יגבר על שיקולים פוליטיים צרים; במשרד האוצר מזהירים מפגיעה משקית של מיליארדי שקלים ● וראש מטה התכנון מזהיר "מי שירים את ידו נגד יצטרך לתת הסברים בוועדת חקירה ממשלתית"

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

אתר בניה בישראל / צילום: שלומי יוסף

השרים כבר חגגו, אבל רק 1,000 עובדים זרים הגיעו לישראל

מספר עובדי הבנייה הזרים שהגיעו מתחילת המלחמה עומד על כ-1.5% בלבד מהכמות המתוכננת, אך שרי הפנים והבינוי והשיכון כבר חגגו בקבלת פנים

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה, וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Vincent Thian

למייסד אנבידיה יש כלל אחד כדי להצליח. וזה לא מה שאתם חושבים

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האונג, הוא אחד האנשים העשירים בעולם ועומד בראש אחת החברות המצליחות ביותר ● למרות זאת, הוא חושב באופן קבוע על הכישלון האפשרי של החברה שהניבה לו הון ● אלה העצות שנתן בשבוע שעבר כמתכון להצלחה לסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם