דלק קידוחים, SNAM האיטלקית וחברת דן יפתחו טכנולוגיית הנעת אוטובוסים ורכבים כבדים על גז טבעי נוזלי

הפעילות המשותפת תתבסס על היכולות הטכנולוגיות והניסיון של ענקית האנרגיה האיטלקית SNAM, הנסחרת באיטליה לפי שווקי שוק של כ-14 מיליארד דולר, על מערך ההסעות של חברת דן, ועל מאגר הגז לוויתן בו שותפה דלק קידוחים

אוטובוס חברת דן / צילום: איל יצהר, גלובס
אוטובוס חברת דן / צילום: איל יצהר, גלובס

דלק קידוחים חתמה היום (ה') על מזכר הבנות עם חברת SNAM האיטלקית, וחברת האוטובוסים הישראלית דן לקידום פרויקט ראשון בישראל של הנעת אוטובוסים ורכבים כבדים על גז טבעי נוזלי (LNG).

שלוש החברות, יקדמו מחקר ופיילוט להפעלת אוטובוסים המונעים בגז טבעי מונזל, על מנת לספק טכנולגיה שתפחית זיהומים סביבתיים הנובעים משימוש בדלק ובנזין המזהמים את הסביבה. הפעילות המשותפת תתבסס על היכולות הטכנולוגיות והניסיון של ענקית האנרגיה האיטלקית SNAM, הנסחרת באיטליה לפי שווקי שוק של כ-14 מיליארד דולר, על מערך ההסעות של חברת דן, ועל מאגר הגז לוויתן בו שותפה דלק קידוחים .

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו אמר: "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת האנרגיה הבינלאומית SNAM ועם דן. מזכר ההבנות יאפשר לדלק קידוחים שימושים חדשים בגז הטבעי הישראלי, ויוביל לחיזוק משק האנרגיה הישראלי, לצד השקעות זרות בכלכלה הישראלית. בשורת הגז הטבעי הישראלי הובילה להפחתה בזיהום האוויר וצמצום השימוש בנפט ובפחם. לצד העברתם של תחנות כוח ומפעלים לשימוש בגז טבעי, יש לשאוף שהתחבורה, ובפרט אוטובוסים ומשאיות, יעברו לשימוש בגז טבעי נוזלי, נקי ובריא יותר לסביבה".

מנכ"ל סנאם, מרקו אלברה: "שיתוף הפעולה האמור מהווה חיזוק נוסף לפעילות הבינלאומית שלנו ולתרומתנו למעבר לאנרגיה ירוקה ולהגעה ליעדי האקלים הבינלאומיים. שיתוף הפעולה עם דלק קידוחים ודן שהושק במסגרת חיזוק מערך שיתוף הפעולה האיטלקי-ישראלי מאפשר לנו להיכנס לשוק חדש, עתיר גז טבעי, עם פרויקטים רלוונטים לפעילות סנאם, כגון תחבורה ברת - קיימא, וזאת במקביל להגדלת הידע שלנו באחד התחומים החדשניים ביותר בעולם".