גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ג'ק דורסי מטוויטר מציג: מנכ"ל בלי ידיים על ההגה

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי מאציל סמכויות לאחרים בנוגע לרוב ההחלטות המרכזיות, בזמן שהוא מתמקד בעניינים שמעוררים בו תשוקה אישית • סגנון הניהול שלו ניצב עתה בפני אחד ממבחניו הגדולים • הוא סבור שהוא מסוגל לחלק את זמנו בין הרשת החברתית ובין סקוור, החברה השנייה שייסד וגם בה משמש מנכ"ל, אבל המשקיעים לא משתכנעים

ג'ק דורסי / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר ומייסד-שותף של החברה, מצא את עצמו במצב קשה לפני שבועיים. כמעט ללא הסבר, הפלטפורמה שהוא עומד בראשה התחילה לחסום למיליוני המשתמשים שלה את האפשרות לשתף קישורים לשתי כתבות בניו ירק פוסט על בנו של ג'ו ביידן, האנטר ביידן. בתוך כמה שעות הודיעו חברי סנאט שהם יזמנו את דורסי לשימוע על החלטתו.

אבל דורסי לא היה מעורב בדיונים הראשוניים על המהלך, כך לפי מקורות יודעי דבר. אחרי המחאה הציבורית פרסם בטוויטר כי חסימת שיתוף קישור ללא הסבר על ידי החברה "אינה מתקבלת על הדעת".

ההיעדרות שלו מקבלת החלטות חשובות כאלה אינה דבר חריג. עובדים בעבר ובהווה בטוויטר וגם בסקוור (Square), חברת הטכנולוגיה הפיננסית שגם בה הוא המנכ"ל, אומרים שהוא נותן חופש פעולה בצורה קיצונית, ומעביר את רוב ההחלטות החשובות לעוזריו, בין היתר כדי להתרכז בדברים האהובים עליו.

סגנון הניהול הזה ניצב כעת בפני אחד המבחנים הגדולים שלו, על רקע הלחץ לטפל בבעיות של טוויטר. ביום רביעי העיד בפני הסנאט בשיחת וידאו, יחד עם עוד מנכ"לי טק, על הטיפול שלהם בכתבות בניו יורק פוסט ומקרים אחרים של דילול/מיתון תכנים במדיה החברתית. דורסי התעקש כי טוויטר אינה משפיעה על הבחירות, אך את עיקר תשומת הלב הציבורית משך הזקן הארוך שגידל.

דורסי המסתורי עונד נזם באפו, השלים סדנת ויפאסנה בת עשרה ימי שתיקה במיאנמאר ב-2018, ולדבריו הוא נכנס כמה פעמים ביום לאמבטיות קרח. יש לו סקרנות עזה בנוגע לאנשים ולנושאים חברתיים מכל רוחב הקשת הפוליטית, שגם מבקריו אומרים שהיא אמיתית. בין האנשים הרבים שהוא פיתח איתם יחסים נמצאים גם סקוט אדמס, היוצר של הקומיקס דילברט וקול שמרן בולט בטוויטר, ודיריי מקיסון, פעיל זכויות אזרח ואחד הקולות הידועים ביותר של תנועת "חיי שחורים נחשבים".

דיריי מקיסון, מהקולות הבולטים של "חיי שחורים נחשבים". שיחות ישירות / צילום: Jacquelyn Martin, Associated Press

דורסי ממשיך בתכתובת לבבית עם צ'ארלס ג'ונסון, שתואר פעם על ידי המגזין Mother Jones, שנוטה לשמאל, כ"טרול הימני הידוע ביותר לשמצה בטוויטר" - והוא חסום לצמיתות מהפלטפורמה. "ג'ק דורסי הוא אדם נהדר עם התפקיד הבלתי אפשרי של לגרום לכולם להיות מאושרים", אמר ג'ונסון.

משקיעים וכמה עובדים אומרים שדורסי צריך להיות ממוקד יותר בפתרון הבעיות הגדולות של טוויטר, שמוערכת ב-38 מיליארד דולר והפכה לכלי מרכזי שבו האמריקאים מבטאים את עצמם ברשת.

סקוט אדמס, יוצר "דילברט" ושמרן בולט בטוויטר / צילום: Marcio Jose Sanchez, Associated Press

באסיפת בעלי המניות השנתית במאי, משקיעים שאלו את דורסי על חלוקת הזמן שלו. "מתי תשיג טוויטר מנכ"ל במשרה מלאה?", שאל אחד מהם. משקיע אחר הוסיף, "למה אתה, ג'ק, חושב שאתה המנהיג הנכון לחברה שלנו?"

"מבחינתי, זו לא פונקציה של זמן, אלא של סדרי עדיפויות", השיב אז דורסי. טוויטר סירבה לבקש ממנו תגובה לכתבה זו.

דורסי הוביל גם את טוויטר וגם את סקוור לביצועים פיננסיים חזקים. מניית טוויטר עלתה ביותר מ-80% מאז שהוא התמנה למנכ"ל בפעם השנייה בסתיו 2015, והיא נסחרת כיום במחיר של כ-50 דולר. מניית סקוור, שדורסי הקים במשותף והוביל כמנכ"ל מאז 2009, עלתה בערך פי 14 מאז הנפקתה הראשונה ב-2015, למחיר של כ-170 דולר.

סקוור נסקה, טוויטר יציבה סקוור נסקה, טוויטר יציבה

רוקד על שתי חברות

הבעיות שטוויטר מתמודדת עמן כוללות ציוצי שנאה, הטרדה, ביריונות, מידע כוזב, והאשמות שהיא מצנזרת חלק מהמשתמשים.

דורסי הכיר בבעיות הללו ושב והתחייב לטפל בהן. עובדים בעבר ובהווה אומרים שהוא פועל לעיתים תכופות בקצב של קרחון. נדרשו לטוויטר כמעט שנתיים כדי להרחיב את מגבלת 140 התווים בציוץ, אחרי שדורסי החל לשאול על כך ב-2015. העובדים פיתחו עשרות גרסאות פנימיות במטרה להיפטר מהמגבלה, אך עוכבו בזמן שהמתינו להחלטה של דורסי, לפי מקורות יודעי דבר.

מוקדם יותר השנה, קרן הגידור האקטיביסטית אליוט מנג'מנט, שלא הייתה שבעת רצון מגישת אי ההתערבות של דורסי לניהול ומהיעדר תשומת לב לטוויטר, הכניסה את אחד המשקיעים שלה למועצת המנהלים של החברה. לפי מקורות יודעי דבר, הקרן מתייחסת לשנה זו כשנת מבחן לדורסי.

בשנה וחצי האחרונות סמנכ"ל הכספים של טוויטר, נד סיגל, אמר למשקיעים ולאנליסטים שהחברה עובדת על מהירות תגובה גבוהה יותר. בשנה האחרונה, החברה השיקה יותר יוזמות בהשוואה לעבר.

סגנונו של דורסי הוא ניגוד חריף לזה של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. האחרון היה מעורב מאד בהכנת פלטפורמת המדיה החברתית היריבה שלו לקראת הבחירות הקרובות, כולל קבלת החלטות אכיפה בפרופיל גבוה. לפייסבוק יש כ-1.8 מיליארד משתמשים יומיים בכל מוצריה, מול 186 מיליון משתמשים יומיים בטוויטר.

גם דורסי, כאמור, וגם צוקרברג העידו השבוע בסנאט, יחד עם מנכ"ל אלפאבית סונדר פיצ'אי, על מדיניות "ריכוך" התכנים. דורסי אמור להעיד בנפרד עם צוקרברג בפני ועדה אחרת בנובמבר, על הטיפול שלהם בכתבות בניו יורק פוסט ובבחירות בכלל.

דורסי אמר שכמנהל של שתי חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה, הוא רואה את תפקידו כהצגת שאלות לכמה שיותר אנשים שונים. הקשרים שלו כוללים כאמור את ג'ונסון, כתב לשעבר בערוצי מדיה שמרניים כמו Daily Caller.

ג'ונסון נחסם לצמיתות מטוויטר ב-2015 על קריאה לתרומות ל"חיסול" (Taking out) של מקיסון, פעיל זכויות האזרח, לפי עותק של הציוץ. מקיסון ראה בציוץ איום, וכך גם טוויטר. ג'ונסון אמר שהציוץ הוצא מהקשרו. אחר כך הוא תבע ללא הצלחה נגד החרם עליו.

הוא העלה לרשת לפחות פעם אחת ספיקות לגבי היקף השואה, וצולם כשהוא מניף יד בסגנון הכוח הלבן. ג'ונסון, שהוא בימינו בעיקר משקיע בטכנולוגיה, אמר שאינו מכחיש שואה ולא מאמין בעליונות הגזע הלבן.

דורסי לא היה המנכ"ל כשהחרם על ג'ונסון נכנס לתוקף, וג'ונסון אומר שהם יצרו קשר מאוחר יותר, באמצעות ידידים משותפים. לפי ג'ונסון, שניהם שוחחו על תורתו של ס.נ. גואנקה, המורה של מדיטציית ויפאסנה.

ביוני הגיב דורסי לסדרת מסרים של ג'ונסון באפליקציית סיגנל כדי לומר לו שטוויטר לא מצנזרת קולות שמרניים, ושהוא שוחח עם הנשיא טראמפ בנושא זה. לגבי החרם על ג'ונסון בטוויטר, דורסי כתב שהוא "עובד על דרך קדימה".

אחרי היכרות דרך ג'ונסון, דורסי השקיע סכום לא ידוע ב-ClearLabs מסן פרנסיסקו, סטארט-אפ שמנסה להשתמש בגנומיקה כדי לאבחן קוביד-19, לפי ג'ונסון ומקורות יודעי דבר. ג'ונסון אמר שהוא הציע לאחרונה שדורסי ישקיע בכמה חברות שבהן גם הוא משקיע, כולל Clearview A.I, סטארטאפ טכנולוגי שנחקר על ידי מחוקקים בגלל היישום של תוכנת זיהוי הפנים שלו.

"הוא ממש סקרן"

דורסי, 43, גדל בסיינט לואיס. הוא אומר שאביו רפובליקאי, אמו דמוקרטית הוא עצמו משהו באמצע. שני ההורים משתמשים בטוויטר, ואמו מצייצת לו לעיתים קרובות "בוקר טוב!!" כדי להתחיל את היום.

הוא מיליארדר עם קעקוע גדול של סמל אינטגרל דמוי S מתמטי על זרועו השמאלית, שלובש בדרך כלל חולצות טי והודיס שחורים. הוא פוטר מתפקיד מנכ"ל טוויטר ב-2008 בין היתר בגלל יציאה מוקדמת מהמשרד לשיעורי יוגה.

הוא הולך ברגל לעיתים תכופות קילומטרים לאורך סן פרנסיסקו, מביתו בשכונת סי קליף זרועת האחוזות למשרדו במרכז העיר. הסגנון המינימליסטי של מייסד אפל המנוח סטיב ג'ובס קסם לו, והוא מחזיק רק קומץ פריטי ריהוט.

דורסי הכריז בטוויטר בתחילת המגפה שהוא יתרום מיליארד דולר, בערך 30% מהונו, לצדקה, תחילה למאמץ העולמי למצוא הקלה מהקורונה.

הראפר קניה ווסט אמר בראיון ב-2018 שדורסי הוא "המייסד החביב עלי", ודורסי התארח הקיץ עם ג'יי-זי בהמפטונס.

"יש חלק ממנו שאנשים לא רואים, שהוא הסקרנות שלו מחוץ לטכנולוגיה", אמר מקיסון. "הוא ממש סקרן לגבי איך להשפיע במה שנוגע לגזע וצדק".

ב-2014 שניהם נפגשו ברחוב בפרגוסון, מיזורי, היכן שמקיסון מחה על מותו של מייקל בראון, בן העשרה השחור שנורה על ידי שוטר לבן. דורסי הזמין את מקיסון להצטרף למשפחתו במסורת חג המולד של מפגש בקפה בסיינט לואיס הסמוכה.

מקיסון אמר שהוא משוחח ישירות עם דורסי על סוגיות שנוגעות לטוויטר או סקוור, ואומר לאנשים שמבקשים שיערוך להם היכרות עם דורסי לעשות אותו דבר.

"ג'ק ניגש לבעיות מנקודת המבט של אפשרות, שזה נהדר", אמר מקיסון. "הוא לא מתנהל מ'הדבר הגדול הבא'".

אדמס, היוצר של הקומיקס דילברט, מגדיר את דורסי "מחפש", שמתעניין באמת בהשקפות העולם של אחרים. אדמס, משתמש כבד בטוויטר וביישום הווידאו שלה, פריסקופ, אמר שהוא יוצר קשר עם דורסי בנוגע לבעיות ספציפיות באתר, אך משוחח איתו גם על ספרים. הוא מאמין שדורסי מתקשה לעכל את ההצלחה האישית שלו, כפי שהוא, אדמס, מתקשה.

"הוא אף פעם לא יפסיק להבין מה זה הדבר הזה, המציאות", אמר אדמס.

בתחילת 2019, כשטוויטר הותקפה על הטיפול שלה בשמרנים, דורסי העניק ראיונות לסדרת מגישי מדיה שמרנים, ביניהם ג'ו רוגן ושון הניטי (פוקס ניוז). כמה מעובדי טוויטר התנגדו לכך, בטענה שכמה מהתוכניות התעניינו יותר בהשמעת טענות על הטיה אנטי שמרנית בטוויטר מאשר בעובדות, ולא עשו מאמצים אמיתיים למצוא קרקע משותפת.

במרוצת השנים, טוויטר ניצבה בפני מספר הולך וגובר של קריאות מצד משתמשים להתייחס להטרדות נגד נשים ומיעוטים בפלטפורמה שלה, כמו במקרה שבו השחקנית השחורה לזלי ג'ונס הותקפה בממים גזעניים וסקסיסטיים.

דורסי ניצב גם בפני אופוזיציה פנימית ב-2016, כשהוא הציע להכניס את מקיסון למועצת המנהלים, לפי מקורות יודעי דבר. באותה שנה הוא ניסה גם ללא הצלחה להעניק מושב במועצת המנהלים למלאלה יוספזאי, הפעילה הפקסיטנית שזכתה בפרס נובל לשלום, אך לא היה לה ניסיון עסקי.

חילוקי דעות

עובדים בטוויטר ובסקוור התלוננו על העדרויותיו של דורסי, בייחוד כשהן האטו את קבלת ההחלטות, אומרים עובדים ומנהלים בעבר ובהווה.

כשסקוור נערכה להנפקה הראשונית שלה ב-2015, דורסי לקח את התפקיד הנוסף של ניהול טוויטר. הוא הגן על היעדרויותיו התכופות בכך שהשווה את עצמו לאלון מאסק, שגם הוא מנהל שתי חברות, טסלה ו- SpaceX. "אתה לא אלון מאסק", אמר לו אחד המנהלים בסקוור.

הנושא של מה שיש מי שכינו "הנהלה נעדרת" חייב התערבות כאשר דורסי הודיע בטוויטר בשלהי 2019 על כוונתו לעבוד מרחוק מאפריקה, ולהמשיך לנהל את שתי החברות. אחרי סיור באפריקה כדי לבחון איך תושבי היבשת משתמשים באינטרנט, דורסי החליט שהוא רוצה להיטמע במדינה שבה האינטרנט היה עדיין חדש, אמר מקור שמכיר את חשיבתו.

דורסי הוא תומך ותיק בעבודה מהבית, וקרא לעובדים להיות מסוגלים לעבוד מהבית עוד לפני המגפה, אמר אותו אדם. החברה הודיעה במאי שעובדיה יוכלו לעבוד מהבית לצמיתות אם ירצו בכך, הרבה לפני שחברות טכנולוגיה גדולות אחרות הלכו בעקבותיה בהודעות דומות.

אך התוכנית האפריקאית עוררה את חמתה של קרן אליוט, שקנתה החזקה של בערך מיליארד דולר בטוויטר. באוקטובר 2019, מניית טוויטר צנחה ב-20% ביום אחד אחרי נתוני רווח מאכזבים בדוחות הכספיים.

אליוט קיימה בדיקה שקטה של הנהלת טוויטר, עם מנהלים בהווה ובעבר שסיפרו לה על האתגרים בסגנון הניהול של דורסי, ועל הליהטוט שלו בין שתי החברות, לפי מקורות יודעי דבר.

אליוט איימה להדיח את דורסי. עובדים הגנו עליו בטוויטר בקמפיין webackjack#. מאסק, משתמש כבד בטוויטר, צייץ גם הוא את התמיכה שלו. אליוט התפשרה על קבלת מושב במועצת המנהלים, יחד עם משקיעה נוספת, קרן סילבר לייק.

אגון דרבן, מנכ"ל משותף בסילבר לייק, מסר בהודעה כתובה כי הוא פיתח "הערכה עמוקה למנהיגות של ג'ק ולחזון האסטרטגי שלו" ומצפה להמשך העבודה איתו.

כשסוגית הכתבות בניו יורק פוסט התפרצה בפלטפורמה באמצע אוקטובר, טוויטר מסרה תחילה שהיא חוסמת משתמשים מהעלאת קישורים לכתבות בגלל הפרה של חוקיה לגבי חומרים שהושגו על ידי האקרים.

הפוסט טען שהכתבות שלו התבססו על חילופי דואר אלקטרוני של האנטר ביידן, שנמצאו על מחשב נייד שנמסר לתומכים של הנשיא טראמפ על ידי טכנאי מחשבים. ניוז קורפ, הבעלים של המו"ל של הוול סטריט ג'ורנל, דאו ג'ונס, היא גם הבעלים של הפוסט. המטה של ביידן הכחיש את ההאשמות שהועלו בכתבות.

טוויטר שינתה כיוון במהירות על ידי שינוי המדיניות שלה נגד האקרים מ-2018. החברה הודיעה שהיא כבר לא תסיר תכנים, אלא אם ההאקרים משתפים אותם ישירות. היא מסרה גם שהיא תצמיד תגית לציוצים כאלו.

דורסי לא סיפק הנחיות לשינויים הללו, לפי מקורות שמכירים את הדיון על כך. הוא בדרך כלל אינו מתערב בפעולות אכיפה ספציפיות כלפי משתמשים, וסומך על הצוות שלו לבצע אותן.

בכנס משקיעים מוקדם יותר השנה, דורסי הגן על עומס העבודה שלו. "יש לי מספיק גמישות בלוח הזמנים שלי כדי להתמקד בדברים החשובים, ויש לי מושג טוב לגבי מה שקריטי בשתי החברות", הוא אמר. 

https://www.wsj.com/articles/twitters-jack-dorsey-a-hands-off-ceo-in-a-time-of-turmoil-11603822774

עוד כתבות

שי-לי עטרי וינר / צילום: צילום: עוז שמש | איפור ושיער: שלומית פדידה | סטיילינג: בר פרידמן

זו משימת חייה של שי-לי עטרי וינר, וזה מה שנותן לה כוח

בפסח שעבר שי-לי עטרי ויהב וינר היו אם ואב הסדר של קיבוץ כפר עזה. השנה היא מסרבת לחגוג ● אבל בדבר אחד היא מצליחה להיאחז ● פרויקט מיוחד

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית