"לילה אחד מילאתי טופס באינטרנט, ובתוך שלושה חודשים עברנו לאוקינאווה"

רדה ויאשה ניימן מסתובבים בעולם בעקבות הקריירה האקדמית של יאשה כבר הרבה שנים, אבל מעולם לא חשבו להשתקע דווקא באי היפני אוקינאווה • ואז הוא ראה מודעה באינטרנט באישון לילה, שכללה את המילים "דרוש מדען" • האזינו 

יאשה ורדה ניימן עם הילדים איתי, אביגל ואיילת על החוף באוקינאווה  / צילום: Ellis Photos Lab
יאשה ורדה ניימן עם הילדים איתי, אביגל ואיילת על החוף באוקינאווה / צילום: Ellis Photos Lab

"כשהבנו שאנחנו עוברים ליפן, הדבר הראשון שעשינו היה לשנות לבן שלנו את השם", מספרת רדה ניימן, "כי קוראים לו איתי, שביפנית פירושו כאב". רדה ובעלה יאשה הציגו לאיתי כמה אפשרויות לבחור מתוכן, והוא הלך על טאיצ'ק - שם שמתברר שנשמע טוב גם ליפנים.

התארים המתקדמים של יאשה בפיזיקה תיאורטית כבר לקחו אותם לפילדלפיה ולאונטריו, אבל כשהגיע הזמן למצוא משרה קבועה עם משכורת ופנסיה ("בגיל 30 צריך"), הגורל הוביל אותם דווקא לצד השני של העולם. 

איתי (טאיצ'ק) על החוף באוקינאווה / צילום: תמונה פרטית
 איתי (טאיצ'ק) על החוף באוקינאווה / צילום: תמונה פרטית

בעודו יושב ומחפש משרות באינטרנט באישון לילה, נתקל במודעה של המכון הטכנולוגי של אוקינאווה, שכללה את המילים "דרוש מדען". הוא נדלק מיד, והחליט להגיש מועמדות. זה הצליח, והיום הוא חוקר במכון, ומבלה את ימיו, כמו שרדה מתארת, כשהוא "לוקח את הילדים לגן, מחזיר אותם, ובין לבין יושב על המרפסת, כותב וקורא". היא בזמן הזה עובדת במעבדה ביולוגית במכון, ונהנית מהנוף. 

הנוף מהמעבדה של רדה במכון הטכנולוגי של אוקינאווה / צילום: תמונה פרטית
 הנוף מהמעבדה של רדה במכון הטכנולוגי של אוקינאווה / צילום: תמונה פרטית

אוקינאווה הוא האי החמישי בגודלו ביפן, וממוקם דרומית לאי המרכזי, קרוב יותר לטייוואן, ונחשב לאזור כחול - כלומר כזה שתושביו חיים יותר שנים בממוצע בבריאות טובה מאשר במקומות אחרים בעולם. יש שם 68 בני מאה ומעלה על כל 100 אלף איש, שיעור גבוה מאוד אפילו ביחס ליפן עצמה, שמדורגת שנייה בעולם בתוחלת חיים. 

פריחת הדובדבן באוקינאווה / צילום: תמונה פרטית
 פריחת הדובדבן באוקינאווה / צילום: תמונה פרטית

האזינו לסיפור המלא של רדה ויאשה בפודקאסט "דברים שרואים משם", כאן באתר גלובס או בכל אפליקציה אחרת שאתם אוהבים. 

להאזנה בספוטיפיי 
להאזנה באפל פודקאסטס
להאזנה בגוגל פודקאסטס 
כתובת RSS